بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤱🏻👩🏻⚕️ به نام و یاد خدا فعالیت این پیج رو شروع میکنیم😃😊 خب اول یه توضیح راجع به این پیج بدم؛ موضع اصلی این پیج رو سلامت باروری و بارداری میچرخه و شامل سه دسته پست میشه: دسته اول پست های مربوط به بارداری، جنین و مادر باردار دسته دوم مربوط به زایمان و هرچی که قراره تو زایمان اتفاق بیافته میشه که هم شامل زایمان طبیعیه هم سزارین دسته سوم هم مربوط به اتفاقات و مراقبت های پس از زایمان هستش، هم مراقبت مادر هم نوزاد 😍 مخاطب این پست ها همه میتونن باشن، خصوصا آقایونی که میخوام یار و یاور همسرشون تو مسیر پر پیج و خم بارداری و زایمان و پس از زایمان باشن🥰🤗 #بارداری #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #مراقبت_های_بارداری #بارداریگرام . . . . راستی پیج دوم که راجع به سلامت و بیماری های زنان هست رو هم از دست ندید 👌 . . . @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei
06 فروردین 1399 13:26:44
19 بازدید
بارداریگرام
🔹دوختن دهانه رحم در زنان باردار یکی از عمل های جراحی که در برخی زنان باردار انجام می شود، #سرکلاژ (cerclage) یا دوختن دهانه رحم می باشد، زیرا این زنان به علت داشتن مشکلاتی در ناحیه دهانه رحم، قادر به نگه داشتن جنین خود نیستند و ممکن است با افزایش وزن جنین، دهانه رحم آنها باز شود و دچار زایمان زودرس شود. 🔹سرکلاژ در بعضی زنان، دهانه رحم توانایی تحمل فشار ناشی از بزرگ شدن جنین و کیسه آب و جفت را ندارد و ممکن است خود به خود باز شود و زایمان زودرس انجام گیرد و یا سقط جنین اتفاق بیفتد. 🔹سرکلاژ چیست؟ در زنانی که دچار نارسایی دهانه رحم هستند، قسمت انتهایی رحم آنها که به واژن ختم می شود، با استفاده از بخیه دوخته می شود تا با بسته شدن دهانه رحم، از تولد نوزاد نارس جلوگیری شود. هنگامی که رشد نوزاد کامل شد، حدودا در هفته 37 بارداری، این بخیه ها کشیده می شوند و معمولا تا قبل از تولد نوزاد از بین می روند. اگر پزشک متخصص زنان تشخیص دهد که دهانه رحم زن بارداری در معرض خطر بازشدن است، باید این عمل را انجام داد. معمولا این عمل با توجه به طول دهانه رحم در سونوگرافی 12 هفته انجام می شود. و اگر خانم بارداری طولی دهانه رحم کمتر از 2.5 سانتی متر داشته باشد کاندید انجام این عمل می باشد. در بعضی بیماران نارسایی دهانه رحم تا 18 هفتگی خودش را نشان نمی دهند و بعد از آن ممکن است نیاز به این عمل باشد. عمل به صورت بی هوشی انجام می شود و بیمار در همان روز قابل ترخیص از بیمارستان است. اگر در بارداری قبلی سرکلاژ داشته اید دلیلی برای انجام دوباره سرکلاژ در بارداری بعدی نمی شود و بستگی به طول دهانه رحم در بارداری بعدی دارد. . . . #سرکلاژ #نارسایی_دهانه_رحم #زایمان_زودرس #سقط #بستن_دهانه_رحم #دوختن_دهانه_رحم #سرویکس #نارسایی_سرویکس . @moshavere.zanan.va.mamaei
02 دی 1399 09:45:50
520 بازدید
بارداریگرام
تعیین سن بارداری فوقالعاده مهمه و بر اساس اون مراقبت های بارداری و تخمین زمان زایمان صورت میگیره. ⬅️ اولین روز آخرین پریودی: اگر پریودی منظمی داشتید این گزینه به دردتون میخوره، اگر نداشتید یا یادتون رفته هم هیچ اشکالی نداره، کافیه یه آزمایش تیتر بارداری بدید که با توجه به عددش به شما بگن کی سونوگرافی تشکیل قلب انجام بدید و سن دقیق بارداری تون رو بدونید. همیشه هم از اولین روز شروع آخرین پریودی حساب کنید، حتی اگر لکه بینی بوده. همونطور که توی اسلایدها براتون توضیح دادم، تعداد روزهارو تا امروز حساب میکنید و تقسیم به ۷ می کنید، مثلا اگر اولین روز آخرین پریودی شما ١۴ آبان بوده، تا امروز که ۵ دی ماه هست تعداد روزها ۵٢ هست، این ۵٢ رو تقسیم به ۷ کنیم، میشه ٧ هفته و ٣ روز. ⬅️ بر اساس سونوگرافی: بر اساس سونوگرافی ممکنه احساس کنید سخته ولی اصلا اینطور نیست، کافیه تعداد روزهارو از تاریخ انجام سونو تا روزی که درش هستید رو حساب کنید، مثلا شما در تاریخ ۲۰ آبان سونو رفتید و به شما گفتن ١٢ هفته رو ۲ روز هستید، از ٢٠ آبان تا امروز که ۵ دی هست میشه ۴۵ روز، ۴۵ روز تقسیم به ۷ کنید، میشه ۶ هفته و ۳ روز، این ۶ هفته و ۳ روز رو به سن بارداری سونو یعنی ١٢ هفته و ٢ روز حساب کنید، هفته با هفته جمع میشه و روز با روز، که میشه ١٨ هفته و ۵ روز. دقت کنید اگر دیدید توی سونوگرافی چندین سن بارداری نوشته، شما از سن بارداری FL استفاده کنید. این توضیحات فقط مثال هستن و برای تاریخ ۵ دی حساب شدن، اگر رو روز دیگه ای هستید سن بارداری بیشتر میشه. ... البته راه های دیگه ای هم برای تخمین سن بارداری هست، مثل میزان عددی بتا، اندازه شکم بعد از ۲۰ هفتگی، که چون دقیق نیست و تخصصیه، دونستنشون زیاد سودی براتون نداره. اگر سوالی دارید زیر همین پست از من بپرسید. #سن_بارداری #سن_حاملگی #بارداری #حاملگی #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام #سونوگرافی #سونوگرافی_بارداری #سونو_تشکیل_قلب #ماما #متخصص_زنان #مراقبت_های_دوران_بارداری #سونو_غربالگری #سونوی_ان_تی
05 دی 1399 16:12:34
1104 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ یکی از بزرگترین اشکالاتی که متاسفانه سیستم درمانی کشور ما داره نبود امکانات کافی برای محیا کردن مکان خصوصی برای هر زائویی که به بیمارستان مراجعه میکنه هست، یه محیط آرومی که امکان حضور یک نفر همراه زائو رو به عنوان پشتیبان عاطفی وجود داشته باشه. به عنوان یک ماما بارها احساس ناراحتی کردم برای خانمی که تو دردناک ترین حالتش تنها وارد یک محیط نا آشنا میشه و ترس رو از تو چشماشون خوندم، اونجاست که سعی میکنم بهشون نزدیک بشم و اطمینان خاطر بدم که تنها نیستن و من به عنوان حمایتگر عاطفی و سلامت حضور دارم. ولی من ماما هرچقدرم خودم رو به زائو نزدیک کنم باز جای یک نفر مثل همسر، خواهر یا مادر خالیه. بخاطر همین بهتون پیشنهاد میکنم از قبل از زایمان به این موضوع فک کنید و مکانی رو برای زایمان انتخاب کنید که به ایده آل هاتون نزدیک باشه. هرچند میدونم عزیزانی که تو شهر های کوچیک زندگی میکنن متاسفانه انتخاب های زیادی ندارن...
07 فروردین 1399 13:02:00
23 بازدید
بارداریگرام
🤰🏻🤰🏻🤰🏻🤰🏻👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ خب اولین پست بارداریمون راجع به نشانه های اول بارداری هستش، نشانه هایی که حتی قبل از مثبت شدن آزمایش بارداریتون ممکنه شروع بشه، که شمال: - تهوع و استفراغ صبحگاهی - حساس شدن بیش از حد حس بویایی - حساس شدن و متورم شدن سینه ها - احساس خستگی و بی حالی مداوم - احساس گرم شدن و تعریق گذرا - نفخ کردن شکم - یبوست - بی اشتهایی یا اشتهای بیش از حد - حس و حال روحی بی ثبات - درخشش موها و پوست😍 - عقب افتادن پریودی یا لکه بینی دوستای عزیز دقت کنید قرار نیست همه اینا برای همه اتفاق بیافته، شدتش تو هرکس ممکنه فرق داشته باشه، و نکته مهم اینه که بعضی از این علائم جز علائم پیش از قاعدگی هم هستن، پس اگر چنتا از این علائم رو داشتید فک نکنید باردار هستید. - علائم قطعی بارداری آزمایش خون مثبت یا سونوگرافی که نشون دهنده بارداری باشه هستن. - #علائم_اولیه_بارداری - #بارداری - #حاملگی - #بارداریگرام . . . . پیج دوم😍 @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei
06 فروردین 1399 15:13:37
509 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻👶🏻👶🏻👶🏻 . . . توی این پست راجع به تغییرات طبیعی صحبت میکنیم، چیزایی که نباید بخاطرشون نگران باشید و با مراقبت مناسب رفع میشن: 1. درد موقع نشستن خصوصا برای خانم هایی که زایمان طبیعی و پارگی داشتن، برای شرایط بهتره مستقیما روی زخم نشینید و از یک بالشت برای نشستن استفاده کنید، کمپرس گرم برای تسکین درد خیلی مناسبه. 2. خونریزی در حد پریودی یا کمتر خوبه و مشکلی نداره، اگه خونریزی فعال همراه با دفع لخته داشتید حتما به پزشکتون مراجعه کنید. 3. احساس تنهایی، اضطراب و نگرانی دائم، این احساس 2 تا 3 روز بعد از زایمان به وجود میاد که ممکنه 10 تا 14 روز ادامه داشته باشه. حمایت عاطفی همسر تو گذر از این مساله خیلی مهمه و همینطور تغذیه مناسب و میوه ها و سبزیجات تازه. اگر این احساسات اضطراب، نگرانی، افسردگی و ناامیدی بیشتر از 2 هفته ماندگار شد حتما باید بررسی بشه و به پزشکتون مراجعه کنید. 4. شل شدن غضلات کف لگن خصوصا بعد از چند بار زایمان طبیعی: این شرایط ممکنه شما موقع عطسه، سرفه، یا خنده شدید بی اختیار چند قطره ادرار ازتون خارج بشه یا اینکه زمان نزدیکی احساس شل بودن داشته باشید، این شرایط کم کم بهتر میشه ولی بسته به صدماتی که زایمان طبیعی وارد شده ممکنه دقیقا مثل قبل از زایمان نشه. برای بهتر شدن حتما ورزش کگل رو انجام بدید و مصرف پروتئین فرامو نشه. 5. تغییرات سینه: خب سینه با پر و خالی شدن حالت شل و سفت به خودش میگیره پس انتظار نداشته باشید همیشه یک شکل داشته باشه. اگه میخواید اندازه سینه هاتون تا به تا نشه حتما از هر دو سینه شیردهی داشته باشید. 6. میل به نزدیکی معمولا کم میشه و ممکنه درد داشته باشید، اینا بخاطر تغییرات هورمونی و صدمات زایمانی شماست، با گذشت زمان درست میشه نگران نباشید. 7. شلی عضلات شکم و کشاله ران: اینا رو با ورزش میشه تصحیح کرد که راجع بهشون حتما پست اختصاصی میذارم. 8. اختلالات خواب: اینا بخاطر مراقبت از بچه و شیردهی شماست. حتی خیلی از مادران رو میبینم که زیر چشمشون گود افتاده. خب بازم حمایت خانواده خیلی میتونه بهتون کمک کنه و مطمئن باشید رفع مشه و نی نیتون یه کم که بزرگ بشه رفع میشه. 9. ریزش موها: خب نترسید این برای همه ایجاد نمیشه ولی اگه براتون ایجاد شد نگران نباشید از غذاهایی که ویتامین ب دارن زیاد استفاده کنید یا مکمل های کپملکس ب. تغذیه خوب هیچ وقت یادتون نره. 10. یبوست: اینم از حالاتیه که ممکنه براتون پیش بیاد و خانم هایی که بخیه زایمان طبیعی دارن باید خیلی حواسشون باشه.
06 فروردین 1399 15:30:02
154 بازدید
نعیمه انصاری
1
4
وضعیت شما در سه ماهه اول بارداری
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ سه ماهه اول بارداری بازه زمانی هست که ممکنه نصف این زمان حتی ندونید که باردار هستید. خودتون رو برای تمام علائمی که ذکر کردم آماده نکنید، این علائم تو همه به صورت یکسان نیست و شدتش فرق داره. اما راهکارچیه: -تهوع و استفراغ: از مواد غذایی که ویتامین ب دارن خصوصا ب6 استفاده کنید، اگرم نمیتونید از مکمل ب6 استفاده کنید اگر بازهم فایده نداشت میتونید از قرص ضد تهوع دمیترون البته با مشورت با پزشکتون استفاده کنید. یه کار دیگه که میتونید انجام بدید خوردن یه تیکه نون خشک یا بیسکوییت صبح قبل از بلند شدن از رخت خواب هستش، شب بذارید کنار خودتون و صبحتون رو اینجوری شروع کنید. - درد سینه: مسکن رو توصیه نمیکنم، از کمپرس گرم استفاده کنید. - تکرر ادرار: اینو داریدش باهاش بسازید و اصلا هم به ذهنتون نرسه که بخواید کمتر آب بخورید چون کلی عوارض داره. - احساساتی شدن: سعی کنید به خودتون وقت بدید و مدام تکرار کنید که طبیعیه برای هر کسی ممکنه پیش بیاد و این حالات گذراست. البته حمایت عاطفی اطرافیان خصوصا همسر هم خیلی تاثیرات مثبت داره. - خستگی مفرط: سعی کنید مواد غذایی مغذی پروتئین دار و ویتامین دار بخورید و چرت زدن در طول روز میتونه کمکتون کنه. فکر خوردن انرژی زا هم نباشید. #سه_ماهه_اول_بارداری #علائم_بارداری #بارداری #بارداری_بارداریگرام #سن_حاملگی #حاملگی #تهوع_استفراغ #مامایی #مطب_مامایی