بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
💥 مزایای زایمان در آب: . 💕 زایمان در آب از موفق ترین روش های زایمان طبیعی است که به عنوان یک روش غیر تهاجمی و غیر دارویی و طبیعی همراه با کاهش چشمگیر درد زایمان مطرح است. اثر بی وزنی آب باعث ایجاد فشار یکسان بر تمام اعضای بدن و کاهش انرژی از دست رفته می شود. . 💢 در زایمان در آب ، روند طبیعی زایمان حفظ شده ، طول مدت زایمان کاهش چشمگیری پیدا می کند و از سوی دیگر ، به آمادگی طولانی مدت مادر از نظر تکنیک ها و تمرینات تنفسی نیازی وجود ندارد و زایمان در آب با آموزش کوتاه مدت ، امکانپذیر است. . 💢 دراین روش میزان استفاده از داروهای مسکن به مراتب کمتر خواهد بود. . 💢 کاهش صدمات کانال زایمانی و نیاز کمتر به اپی زیوتومی (برش ناحیه پرینه مادر برای تسریع خروج جنین) از دیگر مزایای این روش است که به کاهش تروما (ضربه و آسیب) به نوزاد منجر می شود . . 💢 حرکات آزادانه مادر در آب و شرکت فعالانه او در امر زایمان و ورود ملایم نوزاد ، از دیگر فواید روش زایمان در آب محسوب می شوند. . 💢 زایمان در آب ، مدت زمان درد ناشي از زايمان و اضطراب مادر را بر اثر احساس آرامش و سبكي كه آب براي مادر ايجاد ميكند، به طور مطلوبي كاهش ميدهد. به طوري كه پروسه زايمان براي مادر بسيار خوشايند است. #ادامه_دارد . . . #زایمان_طبیعی #زایمان #بارداری #حاملگی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_در_آب #نوزاد #آب
07 دی 1399 05:13:14
102 بازدید
بارداریگرام
فرزند عزیزم به این دنیا خوش اومدی❤️🌹 خب شاید براتون سوال باشه بعد از زایمان چه اتفاقی میافته؟! وقتی یه زایمان خوب و خوش به صورت طبیعی یا سزارین با بی حسی (که مادر کاملا هوشیار هست) اتفاق میافته و بچه به دنیا میاد، عامل زایمان نوزاد رو با دقت یه بررسی سریع میکنه و اگر شرایطش جور باشه اونو روی سینه مادر قرار میده تا همون لحظه تماس پوست به پوست انجام بشه. و جنسیت نوزاد شما مجددا توسط عامل زایمان اعلام میشه. مامای شما به شما کمک میکنه اولین شیردهی رو تو همون حالت داشته باشید. مادرا معمولا سه تا سوال میپرسن، اول اینکه بچمون سالمه؟ (خب حق دارن، ما هم جواب مبدیم) دوم اینکه کی تموم میشه؟ (منظورشون اینه کی بخیه هاشون زده میشه و از تخت زایمان یا جراحی میان پایین) سوم اینکه جفت چه شکلیه🤦🏻♀️؟!!! (شاید باورتون نشه ولی بارها این سوال ازم پرسیده شده و بعد از اینکه نشون دادم خیلی خوششون نیومده😃) خب اگه خونریزی و علائم حیاتی شما خوب باشه ینی زایمان با موفقیت انجام شده و شما به بخش منتقل میشید. که اگه زایمان طبیعی داشته بوده باشین بهتره قبل از خوابیدن رو تخت با پای خودتون به دستشوی برید و خودتون رو تمیز بشورید و سرو صورتتون رو یه آبی بزنید و آماده بشید برای راند دوم شیردهی. میتونید قبلش یه چیزی هم بخورید تا سرحال تر بشید. بعد از زایمان حتما باید ادرار داشته باشید اگه هر مشکلی تو ادرار کردنتون داشتید به ماماتون اطلاع بدید، البته یه مقدار سوزش طبیعیه و نگران نباشید. از ماماتون بخواید طریقه صحیح در آغوش گرفتن نوزاد و شیردهی رو بهتون آموزش بده. البته یه پست کامل راجع بهش میذارم. و بعد از هر بار شیر دهی آروق نوزاد رو حتما بگیرید و اونو به پهلو بخوابونید. بعد از تولد اولین مدفوع نوزاد حالت سبز خیلی تیره و چسبناک رو داره که بعد از شروع تغذیه با شیر رنگش به زرد خردلی تغییر پیدا میکنه. حواستون باشه تا 24 ساعت اول دفع ادرار و مدفوع رو داشته باشه. بهتره قبل از ترخیص از بیمارستان تکلیف این قضیه روشن بشه. بعد از خوردن شیر و گرفتن آروغ، اجازه بدید بچتون بخوابه و خودتون هم یه استراحتی کنید. ممکنه بعد از زایمان خصوصا موقع شیردهی یه دردی زیر دلتون احساس کنید، نگران نباشید، این درد بخاطر جمع شدن رحم شماست و پس درد بهش میگن که تو زایمان دوم به بعد بیشتر احساس میشه. . . . #پس_از_زایمان #زایمان #زایمان_طبیعی #ماما #مامایی #پس_از_زایمان_بارداریگرام #سزارین #شیردهی #نوزاد #زایشگاه #midwife #midwifery #vaginalbirth #vaginalbleeding #breastfeeding #newborn
15 فروردین 1399 08:06:43
243 بازدید
بارداریگرام
آروغ زدن چیست؟ آروغ ، خروج حباب های گاز از مری از طریق دهان است. بعضی اوقات ، آروغ ها محتوای غذای کودک را بیرون می آورند که همان شیر نیمه هضم است. چرا نوزادان نیاز به آروغ زدن دارند؟ چه شیرخشک باشد و چه شیر مادر ، نوزادان حین غذا دادن حباب های هوا را می بلعند. این حباب ها در داخل شکم محبوس می شوند و باعث ایجاد نفخ و گاز در کودک می شوند. سر و صدای هنگام مکیدن می تواند نشانگر این باشد که کودک همراه با شیر، هوا را نیز می بلعد. اگر از شیر مادر تغذیه می کند، غذاهایی که می خورید می تواند منجر به ایجاد نفخ در کودک شود. در دوره نوزادی یا حداکثر سه ماهگی، مادر باید رژیم غذایی سبک داشته باشد و از غذای سنگین، تند و روغنی و نفاخ پرهیز کند. آروغ زدن به آزادسازی این گاز گیر افتاده کمک می کند و کودک را قادر می سازد تا مدت زمان بیشتری آرام بگیرد. آروغ زدن بیش از حد در نوزادان مبتلا به ریفلاکس اسید دیده می شود. چه موقع آروغ کودک را بگیرید؟ بعد از شیردهی کامل یا در فواصل بین شیردهی آروغ کودک را بگیرید. بنابراین ، هر وقت که زمانش رسید یا ناآرام به نظر می رسید ، آروغ او را بگیرید. به عنوان مثال ، اگر کودک در هنگام غذا خوردن لگد زد ، پشت گلویش پرید ، گریه کرد یا از آن دور شد ، سعی کنید آروغ او را بگیرید. نوزادان دارای گاز معمولاً شب ها کلافه هستند. به طور کلی ، آروغ کودک را بگیرید: وقتی بین پستانها جابجا می شوید وقتی نصف شیشه شیر را خورد (60 تا 90 میلی لیتر). هر 15 تا 20 دقیقه هنگام تغذیه. اگر صدای قل خوردن بیش از حد شنیدید ، غذا را قطع کرده و آروغش را بگیرید. اگر کودک شما در طول شب کلافه است ، اما علاقه ای به گرفتن سینه یا شیشه ندارد ، ممکن است گاز گرفته باشد. به او کمک کنید تا آروغ بزند. آیا نوزادان تغذیه شده با بطری به آروغ بیشتری احتیاج دارند؟ نوزادان شیشه شیری در مقایسه با نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند هوای بیشتری با غذا وارد معده خود میکنند. برعکس ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند معمولاً به آرامی شیر می خورند و زمان کافی برای بلعیدن دارند. بنابراین ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند لازم نیست به اندازه نوزادان شیشه شیری آروغ بزنند . یاد آوردن: قبل از اینکه کودک خود را آروغ بگیرید ، یک پارچه آروغ ، یک حوله قدیمی روی خود قرار دهید. نوزادان در این مدت کمی شیر تف می کنند و این کاملا طبیعی است. آروغ زدن نوزاد خوابیده با آروغ زدن نوزاد بیدار تفاوتی ندارد.
14 دی 1399 10:34:09
59 بازدید
بارداریگرام
از جمله عوارض و شکایات شایع در بارداری خصوصا #سه_ماهه_اول، #یبوست هست که چندین دلیل در به وجود اومدن اون نقش دارند. ⬅️ دلایل: 1️⃣ خود بارداری: در بارداری سطح هورمون #پروژسترون که اصطلاحا هورمون حفظ بارداری هم بهش گفته میشه، بالا میره و این هورمون اثرش روی ماهیچه های صاف بدن اینه که باعث کاهش تحرک اون ها بشه، ماهیچه های روده در بخاطر تاثیری که از هورمون بارداری میگیرن کند میشن و یبوست به صورت طبیعی ایجاد میشه. 2️⃣ استفاده از داروها: خیلی از خانم های تو سه ماهه اول دچار حالت تهوع و استفراغ میشن که مجبور به استفاده از دارو میشن بنابراین ممکنه روزی چندبار #دمیترون یا همون #اندانسترون براشون تجویز بشه، از عوارض این دارو اینه که به شدت فرد رو دچار یبوست میکنه. و یا حین استفاده از #مکمل ها فرد دچار یبوست میشه. نکته ی مهم اینه که دارویی که براتون تجویز شده رو سر از خود و بدون مشورت با درمانگرتون قطع و یا جایگزین نکنید. 3️⃣ عادات غلط غذایی و نخوردن #مایعات کافی: ممکنه شما به دلیل تهوعی که دارید بعضی غذاهارو کنار بذارید و یا به اندازه کافی مایعات مصرف نکنید. سعی کنید هیچ موقع مصرف میوه و #سبزیجات رو قطع نکنید و سالاد کاهو به همراه #روغن_زیتون رو به یاد داشته باشید و آب رو تا جایی که میتونید بنوشید. 4️⃣ سابقه یبوست یا هموروئید: بعضی افراد هم از قبل این مشکلات رو داشتن و بارداری به شدت اون اضافه میکنه. 🔰 شاید راهکارهایی که توی پست براتون توضیح دادم ساده به نظر بیاد ولی باور کنید در طول چند روز استفاده فوق العاده #موثر واقع میشن. فقط انتظار نداشته باشید با یک بار عمل کردن به این توصیه ها تمام مشکلات یبوستتون حل بشه. صبر داشته باشید. . . . . #بارداری #حاملگی #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام #عوارض_بارداری #یبوست_باراری #مامایی #دانشجومامایی #متخصص_زنان #مطب #مراقبت_های_دوران_بارداری #پریناتولوژی #midwife #midwifery #pregnancy #constipation
21 مرداد 1399 06:37:40
758 بازدید
بارداریگرام
بچه ها این حرکات فوق العاده موثر هستن. نکته مهم و جالب اینه که این حرکات فقط مخصوص کسایی که زایمان کردن نیست! خیلی از خانم های مجرد یا زایمان نکرده هم ممکنه دچار افتادگی و شلی عضلات کف لگن بشن! به دلایل مختلفی مثل نشستن های طولانی مدت، سکس های متعدد، یبوست های طولانی و زور زدن ها... خب پس لازمه همه خانم ها این حرکات رو انجام بدن، خصوصا بعد از زایمان، کمک میکنه هرچه زودتر به حالت قبل از بارداری خودتون برسید! این تمرینات رو ۶ هفته بعد از زایمان طبیعی و ۸ هفته بعد از سزارین میتونید شروع کنید. حداقل هفته ای سه بار و هر بار به مدت نیم ساعت به مدت ۶ ماه این حرکات رو انجام بدید. این پست رو حتما سیو کنید چون در هر صورت به کارتون میاد👌 . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #کف_لگن #عضلات_کف_لگن #تقویت_عضلات_کف_لگن #افتادگی #شلی_عضلات_کف_لگن #ورزش
08 فروردین 1400 09:35:27
766 بازدید
بارداریگرام
شیردهی یکی از چالش های شیرین بعد از زایمان محسوب میشه، خصوصا برای شکم اول ها! چون آموزش شیردهی و اصولی انجام دادن اون خیلی مفصل هست من در قالب چندتا پست بهتون آموزش میدم، فیلم آموزشی رو هم تو استوری حتما چک کنید که در نهایت در هایلایت آموزش شیردهی قرار میگیره. ☑️ خب این پست راجع به چجوری قرار دادن سینه تو دهان شیرخوار صحبت میکنم براتون. دوستان حواستون باشه اگر سینه به درستی وارد دهان نشه هم باعث میشه نوک سینه زخم بشه، هم نوزاد خوب شیر نخوره و هم هوا وارد معده ش بشه! پس دقت کنید نکته به نکته زیر رو انجام بدید. ⬇️⬇️⬇️ ✅ نحوه صحیح در آغوش گرفتن شیرخوار: بدن و سر کودک در امتداد هم باشند. صورت کودک مقابل پستان مادر قرار گیرد. بدن شیرخوار نزدیک به بدن مادر باشد. مادر، گردن و شانه شیرخوار و اگر نوزاد است تمام بدن او را با دست حمایت کند. ✅ روش صحیح پستان گرفتن شیرخوار: نوک پستان را با لب بالای شیرخوار تماس دهید و صبر کنید تا شیرخوار دهانش را کاملاً باز کند. شیرخوار را به طرف پستان بیاورید به طوری که: دهان شیرخوار کاملاً باز باشد. نوک وقسمت بیشتری از هاله پستان در دهان شیرخوار قرار گیرد. لب پایین به بیرون برگشته باشد. چانه شیرخوار به پستان چسبیده باشد. مادر هنگام شیر دادن، احساس درد و ناراحتی نکند و متوجه علائم بازتاب جهش شیر (رگ گردن) شود. اجازه دهید شیرخوار خودش پستان را رها کند. اگر لازم باشد، شیرخوار را از پستان جدا کنید، به جای این که پستان را از دهان او بیرون بکشید، باید با وارد کردن انگشت کوچک دست از گوشه دهان شیرخوار یا با فشردن انگشت شست به روی هاله پستان و یا فشار به آرواره تحتانی شیرخوار به طرف پایین خلأ ناشی از مکیدن را برطرف نمایید تا پستان به آرامی رها شود. اگر پستان محتقن (خیلی پُر) است، قبل از شیر دادن کمی شیر را بدوشید تا هاله پستان نرم شده و شیرخوار بتواند بهتر پستان را بگیرد. ✅ علامت مکیدن مؤثر: مکیدنها، آهسته، عمیق و گاه با مکث میباشد. میتوانید بلعیدن شیر را مشاهده کنید یا صدای قورت دادن آن را بشنوید. در هنگام خوردن، گونههای شیرخوار برجسته است و به داخل کشیده نمیشود. شیرخوار خودش شیر خوردن را خاتمه داده، پستان را رها میکند و راضی به نظر میرسد. . . . . ☑️ سوالاتتون رو راجع به شیردهی زیر همین پست بپرسید، حتما پاسخگو هستم. ☑️ این پست رو به مامان هایی که به این آموزش نیاز دارن هدیه بدید. . . . . #شیردهی #آموزش_شیردهی #شیردهی_نوزاد #شیردهی_موف #شیردهی_صحیح #شیرخوار #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم
12 تیر 1400 15:38:05
288 بازدید
نعیمه انصاری
1
1
مراقبت از زخم سزارین
یکی از غم انگیز ترین اتفاقاتی که بعد از عمل جراحی از جمله سزارین ممکنه بیافتند اینه که محل زخم عفونت کنه😣 اتفاقی که بعد عفونت محل زخم میافته، باز شدن زخمه و بعد از اون بسته به عمق زخم، اقدامات بعدی مثل بخیه کردن مجدد یا حتی بستری در بیمارستان و باز موندن زخم انجام میشه! این نکته رو هم بهتون بگم حتی اگر ماهرترین جراح دنیا شما رو جراحی کنه ولی شما مراقبت های بعد از عمل رو به درستی انجام ندید، زخم شما عفونت می کنه. پس اگر خدایی نکرده زخم شما بعد از عمل دچار مشکل شد احتمالا تنها کسی که کوتاهی کرده خودتون هستید! ☑️ نکته مهم اینه که خانم های چاق و یا دیابتی بیشتر مستعد عفونت هستن و اگر عفونت کردن هم دیرتر خوب میشن. پس حتما باید این گروه با جدیت تمام مراقبت کنند. ☑️ ده روز بعد از عمل هم میتونید برای کشیدن بخیه ها اقدام کنید. موارد توی پست رو عمیقأ رعایت کنید و هیچ کدوم رو دسته کم نگیرید. به امید سلامتی و بهبودی شما عزیزان ♥️🙏 . . . . #مراقبت_از_زخم_سزارین #سزارین #زخم #زخم_سزارین #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #زایمان_سزارین #چاق #عفونت #عفونت_زخم