بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
خب این پست مخصوص اوناییه که دیگه کم کم میخوان باروبیندیل بارداریشون رو ببندن و برن برای فصل بعدی، پس از زایمان! این لیست قابلیت حذف کردی بعضی موارد یا اضافه کردن رو هم داره. به این صورت که توی بیمارستان به شما وسایلی مثل یه شامپو کوچولو، مسواک، خمیر دندون کوچولو و یه دمپایی پلاستیکی و فرم مخصوص بیمار داده میشه ولی بعضی از خانم ها ممکنه به مواد خاصی حساسیت داشته باشن و یا دوست داشته باشن از لوازم شخصی خودشون استفاده کنن، ترجیح بدن اینها رو از خونه ببرن. دمپایی های بیمارستان معمولا پلاستیکی با کف صاف هستن، اگر دمپایی مخصوص خودتون رو میخواید ببرید حتما باید شسته و تمیز باشه، چون زایشگاه و اتاق عمل یه بخش استریل و تمیزه و آلودگی های بیرون نباید به داخل راه پیدا کنه. توی زایشگاه مسلما روی هر تخت بالشت هم هست ولی. ممکنه شما برای یک سری پوزیشن های خاص قبل از زایمان یا زمان شیردهی، نیاز به بالشت های بیشتری پیدا کنید که شاید بیمارستان در اون لحظه بالشت اضافه ای نداشته باشه! پس حتما فکر اینجاش رو هم بکنید. ☑️ وسایل بهداشتی و لباس زیر فوقالعاده مهمه، یادتون باشه اگر براتون مقدور بود حتما بعد از زایمان به کمک ماما یا همراهتون یه دوش آب گرم بگیرید، هم خون و عرق هایی که کردید رو بشورید و هم سرحال بشید برای پذیرش نوزاد. پس حوله، لباس زیر جدید، سوتین راحت و پد بهداشتی بزرگ رو هم حتما با خودتون داشته باشید. بهتره یه بسته کامل پد و یک حوله متوسط ببرید. ☑️ پد از شستن موهاتون به کمک حوله سری، آب موهارو بگیرید و اجازه بدید خودشون خشک بشن، برای اینکه بعدش هم راحت باشید کش مو یا گل سر یادتون نره، کلیپس ممکنه اذیتتون کنه. البته اگر باهاش راحتید میتونید ببرید، اگر موهای بلندی دارید، ترجیحا گیس کنید. ☑️ از اونجایی که محیط بیمارستان یک مقدار خشکه، اگر پوست حساسی دارید پس مرطوب کننده مخصوص خودتون رو هم حتما بردارید، همینطور دئودرانت یا اسپری ملایم، خیلی که نسبت به خودتون حس خوبی داشته باشید. ☑️ اگر در کلاس های آمادگی برای زایمان شرکت کردید و قراره ماساژ های قبل و بعد از زایمان براتون انجام بده، از یک روغن گیاهی به عنوان روغن ماساژ حتما استفاده کنید، مثل روغن زیتون، نارگیل، اسطوخودوس، سیاه دانه... ☑️ پد های سینه یا شیردهی برای زمانی خوب هستن که به هر دلیلی قصد شیردهی ندارید ولی ترشح شیر از سینه ادامه داره، برای اینکه بدن و لباستون خیس نشه، این پدها کمک کننده هستن. ☑️ اگر بیمارستان شما اجازه بردن گوشی همراه رو میده، گوشی و شارژر خودتون و فرد همراهتون رو هم یادتون نره. 🔽ادامه در کامنت اول
24 فروردین 1400 11:08:03
923 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ خب تا اونجا رسیدیم که شما آزمایشات خودتون و سونوگرافی تشکیل قلب رو انجام دادید، قرص اسیدفولیک هم که دارید میخورید. هفته ۱۱ هفته ای هست که شما زمان غربالگری نوبت اولتون شروع میشه، تا ۱۳ هفته و ۶ روز هم فرصت دارید انجام بدید، یه آزمایش خون داره و یه سونوگرافی ... هفته ۱۲ هم رحم دیگه از لگن اومده بیرون، و کم کم صدای قلبش رو با این دستگاههای سونیکید میشه شنید. کم کم انتظار میره تا پایان این مدت تهوع و استفراغتون کمتر بشه و میل به غذا خوردنتون بیشتر میشه. تو این دوران با توجه به موقعیت دهانه رحم و جفتتون که تو سونو مشخص میشه میتونید نزدیکی داشته باشید. حتما قبلش از پزشک یا ماماتون بپرسید. . . . . .پیج دوم مخصوص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #هفته_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #جنین #بارداری # حاملگی #باردار #حامله #ماما #مامایی #متخصص زنان #دانشجومامایی #غربالگری_بارداری #غربالگری_جنین #سونوگرافی_جنین #آزمایشات_بارداری #مطب_مامایی #مراقبت_بارداری #متخصص_زنان #جنین_شناسی #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #midwife #midwifery #bardarigram #prennatalcare
19 فروردین 1399 08:28:39
346 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️ اگر بخوام راجع به اهمیت حمایت عاطفی تو دوران بارداری صحبت کنم یه کتاب کامل هم بنویسم بازم کمه. شروع یک راه پر از فراز و نشیب برای یه مادر، نیازمند حمایت همه جانبه از طرف اطرافیان ست. من این حمایت هارو تو مادیات و توجه ظاهری خلاصه نمیکنم، یه خانم باردار بیشتر از هرچیزی نیاز به درک شدن داره، یه مادر باردار وقتی راجع به حالات روحی و جسمی جدیدش که تا قبل از بارداری حتی روحشم خبر نداشته صحبت میکنه، نیاز داره که بشنوه نگران نباش من کنارت هستم، شاید نتونم یه ذره از موهبتی رو که داری به دوش میکشی رو کمکت حمل کنم ولی در طول تمام مسیر هر وقت بخوای من هستم برای تو و میوه وجودت. این حرفارو لازم نیست همسر آدم بزنه، گاهی اوقات یک دوست، یک فرزند، پدر، مادر یا حتی پزشک و مامای خانم باردار میتونن نقش خیلی مهمی تو حمایت عاطفی داشته باشن. اگر هیچ کس رو دور و برتون ندارید این حرفارو بهتون بزنه، هیچ اشکالی نداره، چون من هستم.😊👩🏻⚕️ دوست عزیز فرقی نداره کجای این دنیای خاکی هستی، هر موقع نیاز به صحبت کردن داشتی دایرکت من هستم👩🏻⚕️❤️ با آرزوی سلامتی برای همه. . . . . . #من_هستم
07 فروردین 1399 12:52:36
29 بازدید
بارداریگرام
توی این سری پست های مربوط به سونوگرافی، تفسیر سونوگرافی های دوران بارداری رو به طور کامل و زبان ساده براتون توضیح میدم. پس این پست ها هم به درد مادران باردار عزیز میخوره هم به درد دانشجویان و همکاران گرامی. پس این سری پست هارو از دست ندین 👌 سونوگرافی تشکیل قلب رو هیچ وقت از دست ندین و سعی کنید بعد از هفت هفته اینو انجام بدید مگر اینکه مشکلاتی مثل خونریزی یا درد شدید یا عجله داشته باشید که در این صورت هم سعی کنید واژینال انجام بشه. ☑️ یک نکته مهم راجع به سن بارداری در سونو ها اینه که آیتم های سن بارداری معمولا بیشتر از یکی هست، از طرفی ما یک سن بارداری بر اساس تاریخ پریودی هم داریم، البته اگر منظم بوده باشه! خب طبیعیه که معمولا اینها یک عدد ثابت نخواهند شد، خب این اختلاف اشکالی هم نداره مگر اینکه بیشتر از دو هفته اختلاف وجود داسته، در غیر این صورت باید بررسی های بیشتر انجام بشه. ☑️ توی سونوگرافی تشکیل قلب یا اولیه بارداری ممکنه صحبت زیادی راجع به جفت نشه، اهمیت زیادی هم نداره و کاری هم بهش نداریم مگر اینکه خدایی نکرده لخته ای چیزی پشتش تشکیل شده باشه، که اونم توصیه های خاص خودش رو داره. ☑️ راجع به مایع دور جنین هم ممکنه اشاره ای نشه، با فقط در این حد بگن که آب دورش خوبه. فعلا کاری به این قضیه هم نداریم. ☑️ راستی از دیدن کیست های لوتئال هم نگران نشید، اینها در واقع نشون دهنده این هستن که همه چیز داره خوب پیش میره و تخمدان وظیفه خودش رو در راستای حفظ حاملگی داره انجام میده. بقیه آیتم های سونوگرافی هم در پست توضیح دادم، اگر سوالی راجع به سونوی تشکیل قلب دارین، زیر همین پست بپرسید. . . . #سونوگرافی #سونوی_تشکیل_قلب #بارداری_بارداریگرام #کیست_لوتئال #کورپوس_لوتئوم #قلب_جنین #جنین #جفت #مایع_آمنیون #کیسه_زرده #بارداری #حاملگی #تفسیرسونوگرافی #سونو #بارداریگرام #باردار #آموزش_مامایی #دانشجومامایی #ماما #مراقبت_دوران_بارداری
10 فروردین 1400 05:56:08
388 بازدید
بارداریگرام
دوران پس از زایمان هم مثل دوران زایمان تغییرات طبیعی خاص خودش رو داره! بیشتر این تغییرات هم در راستای آماده کردن بدن برای شیردهی و بازگشت بدن به حالت قبل از بارداری هستند! حداقل باید شش ماه به خودتون فرصت بدید تا به شکل قبل از بارداری برسید. تغییرات از فرق سر تا نوک پا همچنان در جریانه ولی در حالت برگشت به تنظیمات کارخانه!😃 یه سری چیزا همون اول به حالت قبل برمیگردن مثلاً حجم مایعات در جریان بدن که در طول دوران بارداری افزایش پیدا کرده بود، بعد از زایمان شروع میکنه به برگشت، و طولی نمیکشه که به حالت قبل برمیگرده، به همین خاطر شما ممکنه بعد از زایمان چه طبیعی چه سزارین احساس سوزش ادرار کنید که اشکالی نداره، ولی اگر بیشتر از ۲۴ ساعت ماندگار شد حتما با پزشکتون مشورت کنید. از حمام کردن غافل نشید، خودم اون زمان که تو بیمارستان زایمان میگرفتم، مادرا رو از تخت زایمان که پایین میاوردم بهشون کمک میکردم که بلافاصله یه دوش بگیرن و خودشون رو تمییز بشورن، هم سرحال میشدن هم تمییز و هم من مطمئن میشدم حالشون خوبه☺️ بچه ها، هیچ چیزی مثل ورزش های پس از زایمان به شما کمک نمیکنه که بدن و عضلاتتون به حالت قبل از بارداری برگردن، همینطور بهتون کمک میکنه افتادگی و شل شدن عضلات کف لگن هم سراغتون نیاد، حتما حتما براتون یه پست جداگونه میذارم و ورزش هارو توضیح میدم👌 راجع به بقیه موارد هم هر سوالی داشتید تو کامنت ها بپرسید من درخدمتتون هستم♥️ . . . . #پس_از_زایمان_بارداریگرام #ورزش #تغذیه #بهداشت #بهداشت_جنسی #بهداشت_پس_از_زایمان #زایمان_طبیعی #یبوست #نزدیکی_پس_از_زایمان #تغییرات_پس_از_زایمان #زایمان #بارداریگرام #باردار #حاملگی #ماما #ماماهمراه #postpartum #midwifery #midwife #bardarigram
06 فروردین 1400 13:58:58
338 بازدید
بارداریگرام
متاسفانه خونریزی یا لکه بینی اوایل بارداری یکی از اتفاقات شایع و ناخوشایند در اکثر بارداری هاست! به طوریکه شما از هر خانمی که تجربه بارداری رو داشته بپرسید اکثرا بهتون خواهند گفت که حداقل یک بار دچار این مسأله شدن! از اینجا میشه فهمید که بیشتر اوقات جای نگرانی وجود ندارد ولی باید بررسی بشه و سایر احتمالات رفع بشه! درمان این وضعیت اکثر اوقات به صورت انتظاری و استفاده از پروژسترون هست. این وضعیت در خانم هایی که سابقه سقط داشتن اهمیت بیشتری پیدا میکنه. اگر قبل از سونو تشکیل قلب دچار این مسأله شدید بهتره هرچه زودتر این سونو رو انجام بدید و اگر از شما خواستن به صورت واژینال این سونو رو انجام بدید حتما قبول کنید و نترسید! سونو واژینال باعث سقط نمیشه خیالتون تخت!!!!! 📚 من این پست رو از توی #آپ_تو_دیت براتون آماده کردم، قسمت آموزش بیماران که جز به روزترین و معتبرترین منابع پزشکی محسوب میشه. پس با خیال راحت به مطالب این پست اعتماد کنید و اگر سوالی دارید زیر همین پست بپرسید. . . . . . . #خونریزی #خونریزی_در_بارداری #خونریزی_اوایل_بارداری #خونریزی_سه_ماهه_اول #بارداری #حاملگی #سقط #تهدید_به_سقط #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #لکه_بینی #لکه_بینی_در_بارداری #uptodate
24 اردیبهشت 1400 14:51:19
542 بازدید
نعیمه انصاری
1
1
مراقبت از زخم سزارین
یکی از غم انگیز ترین اتفاقاتی که بعد از عمل جراحی از جمله سزارین ممکنه بیافتند اینه که محل زخم عفونت کنه😣 اتفاقی که بعد عفونت محل زخم میافته، باز شدن زخمه و بعد از اون بسته به عمق زخم، اقدامات بعدی مثل بخیه کردن مجدد یا حتی بستری در بیمارستان و باز موندن زخم انجام میشه! این نکته رو هم بهتون بگم حتی اگر ماهرترین جراح دنیا شما رو جراحی کنه ولی شما مراقبت های بعد از عمل رو به درستی انجام ندید، زخم شما عفونت می کنه. پس اگر خدایی نکرده زخم شما بعد از عمل دچار مشکل شد احتمالا تنها کسی که کوتاهی کرده خودتون هستید! ☑️ نکته مهم اینه که خانم های چاق و یا دیابتی بیشتر مستعد عفونت هستن و اگر عفونت کردن هم دیرتر خوب میشن. پس حتما باید این گروه با جدیت تمام مراقبت کنند. ☑️ ده روز بعد از عمل هم میتونید برای کشیدن بخیه ها اقدام کنید. موارد توی پست رو عمیقأ رعایت کنید و هیچ کدوم رو دسته کم نگیرید. به امید سلامتی و بهبودی شما عزیزان ♥️🙏 . . . . #مراقبت_از_زخم_سزارین #سزارین #زخم #زخم_سزارین #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #زایمان_سزارین #چاق #عفونت #عفونت_زخم