بارداریگرام
دنبال کننده
161
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
@bardarigram همون طور که توی اسلایدها گفتم، در دوران بارداری بدن تحت تاثیر هورمون ها و سبک زندگی دچار تغییراتی میشه. یکی از اون تغییرات هم افزایش ترشحات واژن هست! من اینو به کرات دیدم که مادر باردار با نگرانی از زیاد بودن ترشحاتش شکایت داره و نگران اینه که عفونت هست یا نه! ✅ ترشحات عفونی معمولا یک یا چندتا از علامت های زیر رو دارن: - رنگ غیر طبیعی (سبز، قهوهای، خاکستری...) - بوی بد - قوام غیر طبیعی (مثلا تکه پنیری) - ایجاد سوزش یا خارش ✅ باید بدونید که اگر هیچ کدوم از ویژگی های بالا رو نداشت و رنگ و بوی طبیعی داره و فقط حجمش بیشتر شده، اشکال نداره و تنها با رعایت بهداشت باید ادامه بدید، سعی در کم کردنش هم نداشته باشید چون تحت تاثیر هورمون های بارداری زیاد شدن و تا زمانی که بدن به این تاثیر جواب بده ادامه داره. ✅ سعی نکنید خودتون رو با شوینده های واژینال بشورید چون محیط نرمال واژن رو بهم میزنید و فرصت رو برای عفونت ها فراهم میکنید. ✅ رعایت بهداشت جنسی هم تو دوران بارداری فوقالعاده مهم هست، شما و همسرتون باید قبل و بعد از نزدیکی ناحیه تناسلی رو تمیز بشورید و مثانهتون رو خالی کنید. ✅ اگر احساس کردید عفونت دارید حتما باید برای درمان اقدام کنید، لطفا از درمان های خانگی استفاده نکنید و حتما به پزشک یا ماماتون مراجعه کنید و توضیح بدید دچار چه علائمی شدید. ✅ لطفا اگر بهتون آنتی بیوتیک چه به صورت خوراکی دادن چه واژینال استفاده کنید و مطمئن باشید فردی که براتون اینو تجویز کرده به باردار بودن شما آگاه هست و حواسش هست که برای روند بارداری خطرناک نباشه. ✅ استعمال داروهای واژینال (داخلی) تو بارداری خطرناک نیست ولی اگر بخاطر وضعیت بدن نمیتونید استفاده کنید یا استرس دارید حتما به درمانگرتون بگید که براتون این نوع داروهارو ننویسن و فرم خوراکی استفاده بشه. ✅ گاهی اوقات ممکنه ترشحاتتون علایم خیلی خاص یا شدیدی نداشته باشن ولی درد زیر دل زیادی داشته باشید، تو این موارد هم باید از نظر عفونت چک بشید. ✅ سعی کردم مهم ترین موارد رو بگم، اگر بازم سوالی بود حتما توی کامنت ها یا دایرکت بپرسید. سالم باشید❤️ #بارداری #بارداریگرام #عفونت_واژن #عفونت_زنان #عفونت_قارچی #عفونت_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #مراقبت_بارداری #کلاس_زایمان_فیزیولوژیک
06 تیر 1401 04:40:07
1550 بازدید
بارداریگرام
👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️ حتما تا حالا زیاد شنیدید که بچه فلانی با پا یا ته بوده و نچرخیده. بهترین پوزیشن جنین برای زایمان طبیعی و کلا قرار گرفتن تو رحم وقتیه که با سر تو لگن باشه، در غیر این صورت هم مادر اذیت میشه هم زایمان طبیعی سخت یا غیر ممکن میشه. تو تصاویری که میبینید یه بچه با نمای ته داره دنیا میاد، حالشم خوبه. معمولا به دلیل فشاری که به سر بچه ها میاد تو این حالت دفع مکونیوم یا همون اولین مدفوع رو دارن، که اینم طبیعیه و جای نگرانی نداره. توی ایران اگر بچه تا 36 هفته نچرخه خب اصراری به زایمان طبیعی نمیکنن و سزارین میشه، تصمیم عاقلانه ای هم هست. چون بلاخره این نوع زایمان یه سری ریسک رو داره. ولی خارج از کشور، کشور هایی که خیلی به زایمان طبیعی اهمیت میدن، برای اینکه شانس زایمان سزارین کم بشه جنین رو از رو شکم مادر، تحت سونوگرافی میچرخونن و سر بچه رو میارن پایین تا زایمان طبیعی میسر بشه. که البته این کار هم ریسک خودش رو داره و کار هر کسی نیست و واقعا مهارت و دقت زیادی لازم داره. اگه بچه شما با ته قرار گرفته با پزشکتون راجع به نوع زایمان حتما مشورت کنید و با توجه به وضعیتتون بهترین گزینه رو انتخاب کنید. . . . . #بریچ #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #نمای_ته #زایمان #بارداریگرام #زایمان_بارداریگرام #سزارین #ماما #متخصص_زنان #مطب #دانشجومامایی
28 تیر 1399 08:08:49
68 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ یکی از بزرگترین اشکالاتی که متاسفانه سیستم درمانی کشور ما داره نبود امکانات کافی برای محیا کردن مکان خصوصی برای هر زائویی که به بیمارستان مراجعه میکنه هست، یه محیط آرومی که امکان حضور یک نفر همراه زائو رو به عنوان پشتیبان عاطفی وجود داشته باشه. به عنوان یک ماما بارها احساس ناراحتی کردم برای خانمی که تو دردناک ترین حالتش تنها وارد یک محیط نا آشنا میشه و ترس رو از تو چشماشون خوندم، اونجاست که سعی میکنم بهشون نزدیک بشم و اطمینان خاطر بدم که تنها نیستن و من به عنوان حمایتگر عاطفی و سلامت حضور دارم. ولی من ماما هرچقدرم خودم رو به زائو نزدیک کنم باز جای یک نفر مثل همسر، خواهر یا مادر خالیه. بخاطر همین بهتون پیشنهاد میکنم از قبل از زایمان به این موضوع فک کنید و مکانی رو برای زایمان انتخاب کنید که به ایده آل هاتون نزدیک باشه. هرچند میدونم عزیزانی که تو شهر های کوچیک زندگی میکنن متاسفانه انتخاب های زیادی ندارن...
07 فروردین 1399 13:02:00
23 بازدید
بارداریگرام
🤰🏻🤰🏻🤰🏻🤰🏻👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ خب اولین پست بارداریمون راجع به نشانه های اول بارداری هستش، نشانه هایی که حتی قبل از مثبت شدن آزمایش بارداریتون ممکنه شروع بشه، که شمال: - تهوع و استفراغ صبحگاهی - حساس شدن بیش از حد حس بویایی - حساس شدن و متورم شدن سینه ها - احساس خستگی و بی حالی مداوم - احساس گرم شدن و تعریق گذرا - نفخ کردن شکم - یبوست - بی اشتهایی یا اشتهای بیش از حد - حس و حال روحی بی ثبات - درخشش موها و پوست😍 - عقب افتادن پریودی یا لکه بینی دوستای عزیز دقت کنید قرار نیست همه اینا برای همه اتفاق بیافته، شدتش تو هرکس ممکنه فرق داشته باشه، و نکته مهم اینه که بعضی از این علائم جز علائم پیش از قاعدگی هم هستن، پس اگر چنتا از این علائم رو داشتید فک نکنید باردار هستید. - علائم قطعی بارداری آزمایش خون مثبت یا سونوگرافی که نشون دهنده بارداری باشه هستن. - #علائم_اولیه_بارداری - #بارداری - #حاملگی - #بارداریگرام . . . . پیج دوم😍 @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei
06 فروردین 1399 15:13:37
509 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ خب ادامه این داستان رو باز با نام و یاد خدا شروع میکنیم 😊 شروع هفته ششم زمانی هست که دیگه شما کم کم متوجه شدید باردار هستید و حالا میتونید سونوگرافی تشکیل قلب رو هم انجام بدید. این سونو از دو لحاظ اهمیت داره؛ اول اینکه مشخص میکنه جنین و قلبش تشکیل شده یا نه، یه وقت خدایی نکرده حاملگی پوچ نباشه دوم اینکه مشخص میکنه جنین کجا لانه گزینی کرده، یه وقت خدایی نکرده خارج از رحم نباشه. یه کار مهم دیگه ای که باید تو این چند هفته انجام بدید انجام آزمایشات و چکاپ اول باردار هستش که وضعیت خودتون سنجیده میشه. این هم برای ادامه مراقبت های بارداری فوق العاده مهمه پس حتما انجام بدید👌 اسید فولیک رو هم که کماکان دارید میخورید👌 منتظر ادامه این داستان باشید😊✋🏻 . . . . . پیج دوم مخصوص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #بارداری #حاملگی #مامایی #ماما #جنین #سونوگرافی_بارداری #تشکیل_قلب #مطب_مامایی #متخصص_زنان #دانشجومامایی #مادرباردار #باردار #حامله #weekbyweekpregnancy #pregnancy #bardarigram #pregnant #midwife #midwifery #fetus #obstetrics #prenatal
17 فروردین 1399 08:02:47
413 بازدید
بارداریگرام
متاسفانه خونریزی یا لکه بینی اوایل بارداری یکی از اتفاقات شایع و ناخوشایند در اکثر بارداری هاست! به طوریکه شما از هر خانمی که تجربه بارداری رو داشته بپرسید اکثرا بهتون خواهند گفت که حداقل یک بار دچار این مسأله شدن! از اینجا میشه فهمید که بیشتر اوقات جای نگرانی وجود ندارد ولی باید بررسی بشه و سایر احتمالات رفع بشه! درمان این وضعیت اکثر اوقات به صورت انتظاری و استفاده از پروژسترون هست. این وضعیت در خانم هایی که سابقه سقط داشتن اهمیت بیشتری پیدا میکنه. اگر قبل از سونو تشکیل قلب دچار این مسأله شدید بهتره هرچه زودتر این سونو رو انجام بدید و اگر از شما خواستن به صورت واژینال این سونو رو انجام بدید حتما قبول کنید و نترسید! سونو واژینال باعث سقط نمیشه خیالتون تخت!!!!! 📚 من این پست رو از توی #آپ_تو_دیت براتون آماده کردم، قسمت آموزش بیماران که جز به روزترین و معتبرترین منابع پزشکی محسوب میشه. پس با خیال راحت به مطالب این پست اعتماد کنید و اگر سوالی دارید زیر همین پست بپرسید. . . . . . . #خونریزی #خونریزی_در_بارداری #خونریزی_اوایل_بارداری #خونریزی_سه_ماهه_اول #بارداری #حاملگی #سقط #تهدید_به_سقط #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #لکه_بینی #لکه_بینی_در_بارداری #uptodate
24 اردیبهشت 1400 14:51:19
536 بازدید
نعیمه انصاری
0
3
خب توی اسلاید های پست از تاثیر مستقیم ویتامین دی در روند بارداری گفتم، اینجا میخوام یکی از مهم ترین نقش های ویتامین دی که به صورت غیر مستقیم ایفا میکنه رو توضیح بدم. همونطور که میدونید برای فرایند استخوان سازی جنین، نیاز به کلسیم وجود داره و روزانه 200mg کلسیم باید از جفت رد بشه تا در اختیار جنین قرار بگیره. نقش ویتامین دی در این فرایند به صورت یک انتقال دهنده کلسیم از جفت به جنین هست. به همین خاطر هم هست که معمولا مکمل های کلسیم و دی رو باهم استفاده میکنن. ⬅️ اگر دارید از کلسیم دی استفاده میکنید، چون میزان ویتامین دی اون 200 تا 400 واحد هست، تمام نیاز شما به ویتامین دی رو برطرف نمیکنه. پس با این وجود هم نیاز به مصرف روزانه یک عدد ویتامین دی 1000 واحد هستید. ⬅️ اگر راجع به این ویتامین سوال دارید تو کامنت ها بپرسید، حتما پاسخگو هستم🌹 . . . #ویتامین_دی #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #حاملگی #تغذیه_در_بارداری #کلسیم #کلسیم_دی #مکمل_های_بارداری #مراقبت_های_بارداری