پست های مشابه

بارداریگرام

زور زدن از جمله مهمترین مرحله زایمان هست، مرحله ای که حالا قراره توش هرچی کاشت کردین رو برداشت کنید و آخر همین مرحله اولین ملاقاتتون رو با فرزند دلبندتون داشته باشید😍 و اما چند نکته مهم راجع به این مرحله ⬇️⬇️⬇️ ✅ قرار نیست همین که درداتون شروع شد شما هم زور بزنید، توی پست هم براتون توضیح دادم چرا! ✅ قرار نیست موقع زور زدن جیغ بکشید، داد بزنید و انرژیتون رو صرف کارایی کنید که هیچ سودی نداره! می‌دونم درد زیادی رو ممکنه تحمل کنید ولی باید طور عمل کنید که بیشترین کمک رو به خودتون کنید تا این مرحله به زودی و به بهترین شکل ممکن تموم بشه. ✅ دهنتون باز باشه و هیچ صدایی از گلوتون بیرون نیاد، اگر با دهن بسته زور بزنید قسمت زیادی از زور و انرژیتون تو همون دهنتون میمونه و فقط به فکتون فشار میاد! اگر هم صدا بدید قسمت بیشتر انرژیتون اصلا به رحم و لگن نمیرسه و بالای دیافراگم خرج میشه، پس زور زدن اصولی خیلی مهمه! ✅ بین درداتون فقط نفس بکشید، آروم باشید و استراحت کنید، بین درد زمان زور زدن نیست! ▶️ همیشه هم یادتون باشه، اصولی کار کردن نتیجه رضایت بخشی در پیش خواهد داشت، پس به صورت اصولی زور بزنید تا بهترین نتیجه ممکن رو داشته باشید. . . .. . #زور_زدن #زایمان #زایمان_طبیعی #بارداریگرام #زایمان_بارداریگرام #کلاس_آمادگی_برای_زایمان #مراقبت_بارداری #باردار #حامله #givingbirth #pushing #bardarigram #pregnancy #pregnant #nvd

30 اسفند 1399 06:14:29

403 بازدید

بارداریگرام

خیلی‌ از خانم های باردار یکی از دغدغه های بزرگشون بعد از بارداری، برگشتن به حالت قبل از بارداریه... نگران افتادگی ها، کشیدگی های پوستی، چربی های اضافه و سایز شکم پهلو و سینه هاشون هستن. خب تا حد زیادی این تغییرات قابل برگشت هستند، ولی هم باید صبر کنید، هم با آگاهی کامل تلاش کنید. خب من اینجا هستم که این آگاهی رو به شما بدم.👌 یکی از کارهایی که بعد از زایمان باید انجام بدیم، مراقبت و حمایت دستگاه ادراری تناسلی هست. اگر زخمی از زمان زایمان دارید: - باید تا ۶ هفته به خوبی ازش مراقبت کنید. - نزدیکی نداشته باشید. به خوبی شست و شو بدید (راجع به شستشو پست کامل میذارم) - به زخمتون فشار ندارید، یعنی مستقیما روش نشینید و توی دستشویی زور نزنید. - داروهاتون رو به موقع بخورید. - از تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده نکنید. - از کمپرس گرم یا سرد استفاده کنید. - تغذیه خوب داشته باشید. (راجع بهش پست کامل میذارم) - ورزش هارو شروع کنید. (توی پست های قبلی توضیح دادم) و در کل برای خودتون وقت بذارید و از خودتون غافل نشید. خصوصا اگر نوزادتون توی بیمارستان به هر علت بستری هست، به هیچ عنوان بخاطر نوزاد از خودتون غافل نشید، چونکه نوزاد سالم در وهله اول به مادر سالم نیاز داره. متاسفانه من زیاد دیدم مادرانی که توی این شرایط از خودشون و رعایت بهداشت خودشون غافل میشن و دچار عفونت زخم میشن و ماهها باید درگیر این قضیه بمونن... پس مواظب خودتون باشید 👌 دوستان عزیز مراقبت های پس از زایمان به این پست محدود نمیشه و دوباره هم پست راجع به این قضیه مهم براتون میذارم. سوالاتتون رو توی کامنت ها جواب میدم. . . . . . #پس_از_زایمان #زایمان #پستپارتوم #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #اپیزیاتومی #مراقبت_زخم_زایمان

21 فروردین 1400 06:27:45

334 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ با نام و یاد خدا هفته به هفته بارداری رو شروع میکنیم. 😊 تو پنج هفته اول شما ممکنه هنوز متوجه نشده باشید که باردارید و البته این بستگی به علائم شماهم داره. که تو بعضی خانم ها شدتش کم و بعضی ها بیشتره. تمام #علائم_اولیه_بارداری که تو پست های قبلی هم مفصل راجع بهشون صحبت کردن بخاطر تغییرات هورمونی بدن ما و هورمون های تولید شده توسط جفت هستن. پس اینکه حالتون خوب نیست و هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ روحی ممکنه حالت پایداری نداشته باشید طبیعیه. آروم باشید و به خودتون فرصت بدید. تو این زمان ممکنه از طریق بی بی چک یا آزمایش خون متوجه بشید باردارید، همین که مثبت شد پستی که راجع به کارای بعد از مثبت شدن بارداری هست رو با دقت بخونید و شروع کنید به انجام اون کارها. اسیدفولیک روزی یکی فراموش نشه، داروها و مواد شیمیایی و اشعه های مضر تو این دوران فوق العاده میتونن تاثیر روی تشکیل جنین شما داشته باشن، پس هر دارویی که از قبل استفاده میکردید رو با مشورت پزشکتون قطع یا ادامه بدید. مصرف الکل تو تمام دوران بارداری ممنوعه وحتی قبل از اقدام به بارداری باید قطع بشه. . . . #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_حاملگی #هفته_به_هفته_بارداریگرام #هفته_اول_تا_پنجم_بارداری #بارداری #حاملگی #الکل #جنین #مامایی #ماما #متخصص_زنان #مادر #مامان #midwife #midwifery #pregnancy #weekbyweekpregnancy #bardarigram #fetus #midwives . . . پیج دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei

16 فروردین 1399 09:39:34

272 بازدید

بارداریگرام

آروغ زدن چیست؟ آروغ ، خروج حباب های گاز از مری از طریق دهان است. بعضی اوقات ، آروغ ها محتوای غذای کودک را بیرون می آورند که همان شیر نیمه هضم است. چرا نوزادان نیاز به آروغ زدن دارند؟ چه شیرخشک باشد و چه شیر مادر ، نوزادان حین غذا دادن حباب های هوا را می بلعند. این حباب ها در داخل شکم محبوس می شوند و باعث ایجاد نفخ و گاز در کودک می شوند. سر و صدای هنگام مکیدن می تواند نشانگر این باشد که کودک همراه با شیر، هوا را نیز می بلعد. اگر از شیر مادر تغذیه می کند، غذاهایی که می خورید می تواند منجر به ایجاد نفخ در کودک شود. در دوره نوزادی یا حداکثر سه ماهگی، مادر باید رژیم غذایی سبک داشته باشد و از غذای سنگین، تند و روغنی و نفاخ پرهیز کند.    آروغ زدن به آزادسازی این گاز گیر افتاده کمک می کند و کودک را قادر می سازد تا مدت زمان بیشتری آرام بگیرد. آروغ زدن بیش از حد در نوزادان مبتلا به ریفلاکس اسید دیده می شود. چه موقع آروغ کودک را بگیرید؟ بعد از شیردهی کامل یا در فواصل بین شیردهی آروغ کودک را بگیرید. بنابراین ، هر وقت که زمانش رسید یا ناآرام به نظر می رسید ، آروغ او را بگیرید. به عنوان مثال ، اگر کودک در هنگام غذا خوردن لگد زد ، پشت گلویش پرید ، گریه کرد یا از آن دور شد ، سعی کنید آروغ او را بگیرید. نوزادان دارای گاز معمولاً شب ها کلافه هستند. به طور کلی ، آروغ کودک را بگیرید: وقتی بین پستانها جابجا می شوید    وقتی نصف شیشه شیر را خورد (60 تا 90 میلی لیتر).    هر 15 تا 20 دقیقه هنگام تغذیه.    اگر صدای قل خوردن بیش از حد شنیدید ، غذا را قطع کرده و آروغش را بگیرید.    اگر کودک شما در طول شب کلافه است ، اما علاقه ای به گرفتن سینه یا شیشه ندارد ، ممکن است گاز گرفته باشد. به او کمک کنید تا آروغ بزند. آیا نوزادان تغذیه شده با بطری به آروغ بیشتری احتیاج دارند؟ نوزادان شیشه شیری در مقایسه با نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند هوای بیشتری با غذا وارد معده خود می‌کنند. برعکس ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند معمولاً به آرامی شیر می خورند و زمان کافی برای بلعیدن دارند. بنابراین ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند لازم نیست به اندازه نوزادان شیشه شیری آروغ بزنند . یاد آوردن:    قبل از اینکه کودک خود را آروغ بگیرید ، یک پارچه آروغ ، یک حوله قدیمی روی خود قرار دهید. نوزادان در این مدت کمی شیر تف می کنند و این کاملا طبیعی است.    آروغ زدن نوزاد خوابیده با آروغ زدن نوزاد بیدار تفاوتی ندارد.

14 دی 1399 10:34:09

59 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ سه ماهه اول بارداری بازه زمانی هست که ممکنه نصف این زمان حتی ندونید که باردار هستید. خودتون رو برای تمام علائمی که ذکر کردم آماده نکنید، این علائم تو همه به صورت یکسان نیست و شدتش فرق داره. اما راهکارچیه: -تهوع و استفراغ: از مواد غذایی که ویتامین ب دارن خصوصا ب6 استفاده کنید، اگرم نمیتونید از مکمل ب6 استفاده کنید اگر بازهم فایده نداشت میتونید از قرص ضد تهوع دمیترون البته با مشورت با پزشکتون استفاده کنید. یه کار دیگه که میتونید انجام بدید خوردن یه تیکه نون خشک یا بیسکوییت صبح قبل از بلند شدن از رخت خواب هستش، شب بذارید کنار خودتون و صبحتون رو اینجوری شروع کنید. - درد سینه: مسکن رو توصیه نمیکنم، از کمپرس گرم استفاده کنید. - تکرر ادرار: اینو داریدش باهاش بسازید و اصلا هم به ذهنتون نرسه که بخواید کمتر آب بخورید چون کلی عوارض داره. - احساساتی شدن: سعی کنید به خودتون وقت بدید و مدام تکرار کنید که طبیعیه برای هر کسی ممکنه پیش بیاد و این حالات گذراست. البته حمایت عاطفی اطرافیان خصوصا همسر هم خیلی تاثیرات مثبت داره. - خستگی مفرط: سعی کنید مواد غذایی مغذی پروتئین دار و ویتامین دار بخورید و چرت زدن در طول روز میتونه کمکتون کنه. فکر خوردن انرژی زا هم نباشید. #سه_ماهه_اول_بارداری #علائم_بارداری #بارداری #بارداری_بارداریگرام #سن_حاملگی #حاملگی #تهوع_استفراغ #مامایی #مطب_مامایی

13 فروردین 1399 10:59:33

451 بازدید

بارداریگرام

شیردهی یکی از چالش های شیرین بعد از زایمان محسوب میشه، خصوصا برای شکم اول ها! چون آموزش شیردهی و اصولی انجام دادن اون خیلی مفصل هست من در قالب چندتا پست بهتون آموزش میدم، فیلم آموزشی رو هم تو استوری حتما چک کنید که در نهایت در هایلایت آموزش شیردهی قرار میگیره. ☑️ خب این پست راجع به چجوری قرار دادن سینه تو دهان شیرخوار صحبت میکنم براتون. دوستان حواستون باشه اگر سینه به درستی وارد دهان نشه هم باعث میشه نوک سینه زخم بشه، هم نوزاد خوب شیر نخوره و هم هوا وارد معده ش بشه! پس دقت کنید نکته به نکته زیر رو انجام بدید. ⬇️⬇️⬇️ ✅ نحوه صحیح در آغوش گرفتن شیرخوار:   بدن و سر کودک در امتداد هم باشند. صورت کودک مقابل پستان مادر قرار گیرد. بدن شیرخوار نزدیک به بدن مادر باشد. مادر، گردن و شانه شیرخوار و اگر نوزاد است تمام بدن او را با دست حمایت کند.   ✅ روش صحیح پستان گرفتن شیرخوار:   نوک پستان را با لب بالای شیرخوار تماس دهید و صبر کنید تا شیرخوار دهانش را کاملاً باز کند. شیرخوار را به طرف پستان بیاورید به طوری که:   دهان شیرخوار کاملاً باز باشد. نوک وقسمت بیشتری از هاله پستان در دهان شیرخوار قرار گیرد. لب پایین به بیرون برگشته باشد. چانه شیرخوار به پستان چسبیده باشد.   مادر هنگام شیر دادن، احساس درد و ناراحتی نکند و متوجه علائم بازتاب جهش شیر (رگ گردن) شود.   اجازه دهید شیرخوار خودش پستان را رها کند. اگر لازم باشد، شیرخوار را از پستان جدا کنید، به جای این که پستان را از دهان او بیرون بکشید، باید با وارد کردن انگشت کوچک دست از گوشه دهان شیرخوار یا با فشردن انگشت شست به روی هاله پستان و یا فشار به آرواره تحتانی شیرخوار به طرف پایین خلأ ناشی از مکیدن را برطرف نمایید تا پستان به آرامی رها شود.   اگر پستان محتقن (خیلی پُر) است، قبل از شیر دادن کمی شیر را بدوشید تا هاله پستان نرم شده و شیرخوار بتواند بهتر پستان را بگیرد.   ✅ علامت مکیدن مؤثر:   مکیدن‌ها، آهسته، عمیق و گاه با مکث می‌باشد. می‌توانید بلعیدن شیر را مشاهده کنید یا صدای قورت دادن آن را بشنوید. در هنگام خوردن، گونه‌های شیرخوار برجسته است و به داخل کشیده نمی‌شود. شیرخوار خودش شیر خوردن را خاتمه داده، پستان را رها می‌کند و راضی به نظر می‌رسد. . . . . ☑️ سوالاتتون رو راجع به شیردهی زیر همین پست بپرسید، حتما پاسخگو هستم. ☑️ این پست رو به مامان هایی که به این آموزش نیاز دارن هدیه بدید. . . . . #شیردهی #آموزش_شیردهی #شیردهی_نوزاد #شیردهی_موف #شیردهی_صحیح #شیرخوار #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم

12 تیر 1400 15:38:05

288 بازدید

نعیمه انصاری

0

6

راه های افزایش شیر مادر

شیردهی کاری هست که واقعا نیاز به آموزش صحیح داره خصوصا برای خانم های شکم اول. ✔️ اولین و مهم ترین کاری که باید انجام بدید انجام خود کار شیردهی و در واقع مکیدن سینه توسط نوزاده، اگر هم نوزاد تون به هر دلیلی با شما نیست حتما این کار رو خودتون با دست یا شیر دوش باید انجام بدید، خصوصا این امر توی 24 ساعت اول خیلی مهمه، ممکنه احساس کنید به اون اندازه که باید و شاید شیر ندارید، ولی هیچ جای نگرانی نیست. شما کار صحیح رو انجام بدید. ✔️ دومین کار مهم تغذیه مناسب و خواب کافیه، نیازی نیست حتما فقط چیزهایی که گفتم رو بخورید، فقط حواستون باشه اینها تو رژیم غذاییتون باشه و فراموش نکنید ✔️ اگر لبنیات رو نمی‌تونید به هر دلیل استفاده کنید، کلسیم دی روزانه فراموش نشه. میتونید مولتی ویتامین هم بخورید البته سعی کنید بیشتر از سه ماه نخورید و حواستون به افزایش وزن باشه. قرص آهن و ویتامین دی 1000 رو هم باید تا سه ماه بعد از زایمان ادامه بدید. ✔️ داروهای گیاهی که گفتم رو میتونید روزانه اندازه یک فنجون دم نوش رو بخورید ولی حواستون باشه اگر استفاده مکرر دارید، بیشتر از دو هفته پشت سرهم استفاده نکنید. ✔️ داروهای شیر افزا به صورت قطره، پودر و قرص موجود هستن که معمولا قطره ها مورد استفاده قرار می گیرن. قبل از استفاده از هر کدوم از محصولات دارویی حتما بروشورش رو مطالعه کنید و اگر به محصولات گیاهی حساسیت دارید از استفاده از این شیرافزاها خودداری کنید. قطره ها معمولا اینجوری استفاده میشه که باید 20 تا 30 قطره رو توی یک فنجون آب سرد همراه با کمی قند بعد از هر وعده غذایی میل کنید. ممکنه یه مقدار قند خونتون رو پایین بیاره، بخاطر همین توصیه میشه با قند استفاده بشه. دوستان لطف کنید پست هارو لایک کنید و کامنت بذارید تا اینستاگرام به افراد بیشتری نشونشون بده🌹 . . . . . #شیرافزا #شیردهی #افزایش_شیر #بارداریگرام #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #داروگیاهی #طب_سنتی #رازیانه #شوید #ریحان #زیره #بابونه #شنبلیله #قطره_‌شیرافزا #نوزاد #مراقبت_از_نوزاد #مراقبت_های_پس_از_زایمان #بارداریگرام

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

6

شیردهی کاری هست که واقعا نیاز به آموزش صحیح داره خصوصا برای خانم های شکم اول. ✔️ اولین و مهم ترین کاری که باید انجام بدید انجام خود کار شیردهی و در واقع مکیدن سینه توسط نوزاده، اگر هم نوزاد تون به هر دلیلی با شما نیست حتما این کار رو خودتون با دست یا شیر دوش باید انجام بدید، خصوصا این امر توی 24 ساعت اول خیلی مهمه، ممکنه احساس کنید به اون اندازه که باید و شاید شیر ندارید، ولی هیچ جای نگرانی نیست. شما کار صحیح رو انجام بدید. ✔️ دومین کار مهم تغذیه مناسب و خواب کافیه، نیازی نیست حتما فقط چیزهایی که گفتم رو بخورید، فقط حواستون باشه اینها تو رژیم غذاییتون باشه و فراموش نکنید ✔️ اگر لبنیات رو نمی‌تونید به هر دلیل استفاده کنید، کلسیم دی روزانه فراموش نشه. میتونید مولتی ویتامین هم بخورید البته سعی کنید بیشتر از سه ماه نخورید و حواستون به افزایش وزن باشه. قرص آهن و ویتامین دی 1000 رو هم باید تا سه ماه بعد از زایمان ادامه بدید. ✔️ داروهای گیاهی که گفتم رو میتونید روزانه اندازه یک فنجون دم نوش رو بخورید ولی حواستون باشه اگر استفاده مکرر دارید، بیشتر از دو هفته پشت سرهم استفاده نکنید. ✔️ داروهای شیر افزا به صورت قطره، پودر و قرص موجود هستن که معمولا قطره ها مورد استفاده قرار می گیرن. قبل از استفاده از هر کدوم از محصولات دارویی حتما بروشورش رو مطالعه کنید و اگر به محصولات گیاهی حساسیت دارید از استفاده از این شیرافزاها خودداری کنید. قطره ها معمولا اینجوری استفاده میشه که باید 20 تا 30 قطره رو توی یک فنجون آب سرد همراه با کمی قند بعد از هر وعده غذایی میل کنید. ممکنه یه مقدار قند خونتون رو پایین بیاره، بخاطر همین توصیه میشه با قند استفاده بشه. دوستان لطف کنید پست هارو لایک کنید و کامنت بذارید تا اینستاگرام به افراد بیشتری نشونشون بده🌹 . . . . . #شیرافزا #شیردهی #افزایش_شیر #بارداریگرام #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #داروگیاهی #طب_سنتی #رازیانه #شوید #ریحان #زیره #بابونه #شنبلیله #قطره_‌شیرافزا #نوزاد #مراقبت_از_نوزاد #مراقبت_های_پس_از_زایمان #بارداریگرام

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن