بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
@bardarigram از اونجایی که هر پایانی یه سری نشونه ها داره، پایان بارداری هم نشونه های خاص خودش رو داره! ☑️ البته این نشونه ها برای همه یکسان و با یک شدت نیست و شما ممکنه یه یا چندتا یا همشون رو داشته باشید! ☑️ اگر شکم اول هستید یه مقدار بیشتر طول میکشه ولی اگر قبلا زایمان داشتید و اصطلاحا شکم چندم هستید، زودتر اتفاق میافته! (زایمان رو میگم) که البته اینم برای هم ثابت نیست 😃 ☑️ البته این رو هم بگم که قرار نیست تا یه کمی احساس درد زیر دل کردید یا کمرتون درد گرفت فکر کنید که ای وای دارم زایمان میکنم! نه اینجوری نیست! این علائم اواخر بارداری شدت میگیرن. مثلا قبلا ممکنه روزی یکی دوبار انقباضات رو حس کرده باشید ولی وقتی شدت میگیره و باعث باز شدن دهانه رحم میشه، باید توی ربع ساعت یکی دوبار باشه و اصلا آروم نشه و هی بدتر بشه! ☑️ در کل اگر زودتر از ۳۷ هفته این علائم رو داشتید هم استرس نگیرید و برای برطرف شدن نگرانیتون به پزشکتون یا بیمارستان برای چک شدن مراجعه کنید. ⁉️ شما تا حالا کدوم رو تجربه کردید؟! @bardarigram . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_خوب #زایمان_سزارین #زایمان_در_آب #زایمان #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_بارداریگرام #زایمان_زودرس #زایمان_آسان #علائم_زایمان #بارداری #حاملگی #بارداریگرام #مامایی #مامای_همراه #ماماخصوصی_ماماهمراه
06 آذر 1400 10:03:49
716 بازدید
بارداریگرام
شیردهی یکی از چالش های شیرین بعد از زایمان محسوب میشه، خصوصا برای شکم اول ها! چون آموزش شیردهی و اصولی انجام دادن اون خیلی مفصل هست من در قالب چندتا پست بهتون آموزش میدم، فیلم آموزشی رو هم تو استوری حتما چک کنید که در نهایت در هایلایت آموزش شیردهی قرار میگیره. ☑️ خب این پست راجع به چجوری قرار دادن سینه تو دهان شیرخوار صحبت میکنم براتون. دوستان حواستون باشه اگر سینه به درستی وارد دهان نشه هم باعث میشه نوک سینه زخم بشه، هم نوزاد خوب شیر نخوره و هم هوا وارد معده ش بشه! پس دقت کنید نکته به نکته زیر رو انجام بدید. ⬇️⬇️⬇️ ✅ نحوه صحیح در آغوش گرفتن شیرخوار: بدن و سر کودک در امتداد هم باشند. صورت کودک مقابل پستان مادر قرار گیرد. بدن شیرخوار نزدیک به بدن مادر باشد. مادر، گردن و شانه شیرخوار و اگر نوزاد است تمام بدن او را با دست حمایت کند. ✅ روش صحیح پستان گرفتن شیرخوار: نوک پستان را با لب بالای شیرخوار تماس دهید و صبر کنید تا شیرخوار دهانش را کاملاً باز کند. شیرخوار را به طرف پستان بیاورید به طوری که: دهان شیرخوار کاملاً باز باشد. نوک وقسمت بیشتری از هاله پستان در دهان شیرخوار قرار گیرد. لب پایین به بیرون برگشته باشد. چانه شیرخوار به پستان چسبیده باشد. مادر هنگام شیر دادن، احساس درد و ناراحتی نکند و متوجه علائم بازتاب جهش شیر (رگ گردن) شود. اجازه دهید شیرخوار خودش پستان را رها کند. اگر لازم باشد، شیرخوار را از پستان جدا کنید، به جای این که پستان را از دهان او بیرون بکشید، باید با وارد کردن انگشت کوچک دست از گوشه دهان شیرخوار یا با فشردن انگشت شست به روی هاله پستان و یا فشار به آرواره تحتانی شیرخوار به طرف پایین خلأ ناشی از مکیدن را برطرف نمایید تا پستان به آرامی رها شود. اگر پستان محتقن (خیلی پُر) است، قبل از شیر دادن کمی شیر را بدوشید تا هاله پستان نرم شده و شیرخوار بتواند بهتر پستان را بگیرد. ✅ علامت مکیدن مؤثر: مکیدنها، آهسته، عمیق و گاه با مکث میباشد. میتوانید بلعیدن شیر را مشاهده کنید یا صدای قورت دادن آن را بشنوید. در هنگام خوردن، گونههای شیرخوار برجسته است و به داخل کشیده نمیشود. شیرخوار خودش شیر خوردن را خاتمه داده، پستان را رها میکند و راضی به نظر میرسد. . . . . ☑️ سوالاتتون رو راجع به شیردهی زیر همین پست بپرسید، حتما پاسخگو هستم. ☑️ این پست رو به مامان هایی که به این آموزش نیاز دارن هدیه بدید. . . . . #شیردهی #آموزش_شیردهی #شیردهی_نوزاد #شیردهی_موف #شیردهی_صحیح #شیرخوار #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم
12 تیر 1400 15:38:05
288 بازدید
بارداریگرام
خب اینم یک پست کاملا کاربردی برای مادرهای عزیزی که نمیدونن چنتا #سونو توی بارداری باید انجام بدن. اول کار بگم که هر کدوم از این سونو هایی که توی پست معرفی کردم اهمیت خاص و ویژه خودشون رو دارن و واقعا گاهی اوقات نمیشه ازشون چشم پوشی کرد. ⬅️ سونوی ان تی یا #غربالگری_مرحله_اول رو بجز اهمیتی که در بررسی #سلامت_جنین داره، از نظر مرجع #سن_بارداری هم خیلی مهمه. و تا آخر بارداری هرچی سونو انجام بشه بهتره سن بارداریشون با ان تی مقایسه بشه، اختلاف تا زیر دو هفته اشکالی نداره. ولی اگر اختلاف به دو هفته یا بیشتر رسید میتونه زنگ خطر باشه و حتما #جنین باید از نظر محدودیت رشد یا همون IUGR# بررسی بشه. بررسی #محدودیت_رشد_جنین با سونو رنگی انجام میشه که توی اون عروق جفت و خونرسانی اونها بررسی میشه. ادامه یا ختم بارداری به میزان خیلی خیلی زیادی به نتیجه این سونو بستگی داره. ⬅️ سونوی #آنومالی رو زودتر از 18 هفته انجام ندید، اشتباهی که خیلی از مادرا میکنن و باعث میشه مجددا بعد توی 22 تا 24 هفتگی تکرارش کنن. ⬅️ سونوی آخر که همون سونو 37 هفته هست برای خیلیا ممکنه فاکتور گرفته بشه و انجام نشه. به شرطی که رشد جنین از نظر اندازه گیری از روی شکم مناسب باشه. با معاینه قرار جنین تشخیص داده بشه، #وزن_جنین بالا بنظر نیاد، مادر کاملا سالم باشه و سونو های قبلی هیچ مشکلی نداشته باشن. ⬅️ خیلی ها هم اصلا کارشون به سونوی #بیوفیزیکال پروفایل یا همون BPP کشیده نمیشه. چون این سونو هم اصلا روتین نیست و در مواقع خاص انجام میشه. ⏪ دوستای عزیز توجه داشته باشید با توجه به وضعیت #جسمی و #بارداری شما ممکنه تعداد سونو ها کمتر یا بیشتر بشه. مثلا مادران #دیابتیک باید از 32 هفته، هر هفته #سونوگرافی انجام بدن. یا مثلا اگر توی سونوی رشد آب دور جنین بیش از حد گزارش بشه، تکرار سونو با فاصله دو هفته بعد لازمه. یا ممکنه توی سونو #تشکیل_قلب، ضربان قلب دیده نشه و درخواست سونو مجدد بعد از دو هفته داده بشه. ✔️ در کل وضعیت شما نقش اصلی در درخواست سونوگرافی داره. . . . . . #سونوهای_روتین_بارداری #بارداریگرام #حاملگی #مامایی #مطب_زنان #ویزیت_بارداری #دوران_بارداری #مطب_آنلاین #متخصص_زنان #دانشجومامایی #midwife #midwifery #anomally #NTsono #NB #pregnancy
07 آذر 1399 17:26:52
653 بازدید
بارداریگرام
مادران باردار گلم، لطفا اگر این حالت برای شما ایجاد شده هیچ نگرانی و استرسی به خودتون راه ندید و فقط با آغوش باز این تغییرات رو بپذیرید چون نشون دهنده مادر شدن شماست😍 بهتون این نوید رو میدم که به میزان بسیار زیادی و حتی در خیلی از خانم ها به صورت کامل، بعد از بارداری این حالت رفع میشه و حتی اگر کمیش هم موند، میتونید برای درمان اقدام کنید ولی در طول دوران بارداری هیچ اقدامی نکنید، چون اولا ممکنه براتون مضر باشه دوما هیچ فایده قابل توجهی نداره! . . . . #دوران_بارداری #بارداریگرام #ماسک_بارداری #حاملگی #دوران_بارداری_بارداریگرام #مراقبت_دوران_بارداری #ماما #پوست
26 بهمن 1399 08:25:48
504 بازدید
بارداریگرام
سلام دوستای گلم مامانهای عزیزم 🌹 یکی از مواردی که معمولا زیاد تو اورژانس مامایی مشاهده میشه، افتادن هست! خب توی بارداری به دلیل برآمده شدن شکم و افزایش قوس کمر، مرکز ثقل بدن تغییر میکنه و حفظ تعادل برای خانم باردار سخت میشه! تا حدی که حتی ممکنه با یکی تغییر جهت نامناسب نتونه تعادل خودش رو حفظ کنه و بیافته. همینطور افت فشار خون و ترشح بعضی از هورمون ها این وضعیت رو تشدید هم میکنن! خب در این شرایط که احتمال افتادن زیاد هست، باید خیلی مراقب خودتون باشید. ✅ موارد زیر رو حتما رعایت کنید: - به آرامی تغییر وضعیت بدید - کفش های مناسب بپوشید، از پوشیدن کفش های پاشنه بلند و کفش هایی که بدون پاشنه هستن و کفی صاف دارن جدا خودداری کنید - اگر در وضعیتی هستید که احتمال میدید نمیتونید تعادل خودتون رو کنترل کنید، حتما قبل از تغییر وضعیت از اطرافیان کمک بخواید - در هنگام بلند شدن از یک تکیه گاه محکم و ثابت کمک بگیرید - در زمان بالا پایین رفتن از پله ها حتما از نرده ها استفاده کنید - زمانی که دیگه شکمتون برآمده شده و حفظ تعادل براتون سخت شده، بار سنگین بلند نکنید - در زمان پیاده روی حتما جلوی پاتون رو نگاه کنید - از پیاده روی روی سطح شیبدار و چاله چوله دار جدا خودداری کنید ⁉️ اما اگر افتادیم چه زمان باید نگران بشیم؟! ✅ همون طور که توی پست اشاره کردم، در هر سه ماهه ریسک خطر فرق میکنه، و بیشترین ریسک هم برای سه ماهه سوم هست، پس باید خیلی مواظب باشید، علائم خطر مربوط به هر یه ماهه رو بخونید و هر زمان که خدایی نکرده هر کدوم رو داشتید سریعا به پزشکتون یا اورژانس مامایی بیمارستان مراجعه کنید. وقتی مراجعه کردید، در ابتدا خودتون از لحاظ آسیب احتمالی چک میشید، بعد از اینکه خیال پزشک از بابت خودتون راحت بشه، میره سراغ چک جنین. چک جنین هم با توجه به علایم و سن بارداری میتونه شامل یک یا چند موارد زیر باشه: - چک صدای قلب جنین - نوار قلب جنین - سونوگرافی اگر همه اینها خوب بود پس جای نگرانی نیست. مواظب خودتون باشید، مواردی که گفتم رو حتما رعایت کنید تا خدایی نکرده مشکلی براتون پیش نیاد🌹 لایک و کامنت یادتون نره ❤️ . . . #افتادن_در_بارداری #جنین #سونوگرافی #مراقبت_دوران_بارداری #چک_ضربان_قلب_جنین #تعادل #حاملگی #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامایی #متخصص_زنان #سن_بارداری #pregnancy #prenatalcare #fetus #fallinginpregnancy #trimester #mideife #midwifery
02 فروردین 1400 09:45:11
974 بازدید
بارداریگرام
#پست_فان خب یکی از دلایلی که توی کشورهای پیشرفته زنان اینقدر طرفدار زایمان طبیعی هستن اینه که به این زیبایی زایمان میکنن، در کنار خانواده، توی وان آب گرم بدون استرس و فشار همراه یک ماما که چهار چشمی مواظبشه خب البته خیلی ها هم تو بیمارستان زایمان میکنن، مثلا شکم اول ها اجازه زایمان در منزل ندارن ولی همونایی هم که تو بیمارستان زایمان میکنن قشنگ و اصولی و فیزیولوژیک زایمان میکنن، بدون دست کاری یا کمترین دستکاری. خب همین باعث میشه مادرا خاطره خوبی از زایمان داشته باشن و این خودش باعث ترویج زایمان طبیعی میشه. نظر شما در مورد زایمان طبیعی چیه؟! . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_خوب #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_در_آب #زایمان #زایمان_بارداریگرام #مامای_همراه #ماما #مطب_زنان
15 شهریور 1400 07:35:39
158 بازدید
نعیمه انصاری
0
3
تغییرات بدن پس از زایمان
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻👶🏻👶🏻👶🏻 . . . توی این پست راجع به تغییرات طبیعی صحبت میکنیم، چیزایی که نباید بخاطرشون نگران باشید و با مراقبت مناسب رفع میشن: 1. درد موقع نشستن خصوصا برای خانم هایی که زایمان طبیعی و پارگی داشتن، برای شرایط بهتره مستقیما روی زخم نشینید و از یک بالشت برای نشستن استفاده کنید، کمپرس گرم برای تسکین درد خیلی مناسبه. 2. خونریزی در حد پریودی یا کمتر خوبه و مشکلی نداره، اگه خونریزی فعال همراه با دفع لخته داشتید حتما به پزشکتون مراجعه کنید. 3. احساس تنهایی، اضطراب و نگرانی دائم، این احساس 2 تا 3 روز بعد از زایمان به وجود میاد که ممکنه 10 تا 14 روز ادامه داشته باشه. حمایت عاطفی همسر تو گذر از این مساله خیلی مهمه و همینطور تغذیه مناسب و میوه ها و سبزیجات تازه. اگر این احساسات اضطراب، نگرانی، افسردگی و ناامیدی بیشتر از 2 هفته ماندگار شد حتما باید بررسی بشه و به پزشکتون مراجعه کنید. 4. شل شدن غضلات کف لگن خصوصا بعد از چند بار زایمان طبیعی: این شرایط ممکنه شما موقع عطسه، سرفه، یا خنده شدید بی اختیار چند قطره ادرار ازتون خارج بشه یا اینکه زمان نزدیکی احساس شل بودن داشته باشید، این شرایط کم کم بهتر میشه ولی بسته به صدماتی که زایمان طبیعی وارد شده ممکنه دقیقا مثل قبل از زایمان نشه. برای بهتر شدن حتما ورزش کگل رو انجام بدید و مصرف پروتئین فرامو نشه. 5. تغییرات سینه: خب سینه با پر و خالی شدن حالت شل و سفت به خودش میگیره پس انتظار نداشته باشید همیشه یک شکل داشته باشه. اگه میخواید اندازه سینه هاتون تا به تا نشه حتما از هر دو سینه شیردهی داشته باشید. 6. میل به نزدیکی معمولا کم میشه و ممکنه درد داشته باشید، اینا بخاطر تغییرات هورمونی و صدمات زایمانی شماست، با گذشت زمان درست میشه نگران نباشید. 7. شلی عضلات شکم و کشاله ران: اینا رو با ورزش میشه تصحیح کرد که راجع بهشون حتما پست اختصاصی میذارم. 8. اختلالات خواب: اینا بخاطر مراقبت از بچه و شیردهی شماست. حتی خیلی از مادران رو میبینم که زیر چشمشون گود افتاده. خب بازم حمایت خانواده خیلی میتونه بهتون کمک کنه و مطمئن باشید رفع مشه و نی نیتون یه کم که بزرگ بشه رفع میشه. 9. ریزش موها: خب نترسید این برای همه ایجاد نمیشه ولی اگه براتون ایجاد شد نگران نباشید از غذاهایی که ویتامین ب دارن زیاد استفاده کنید یا مکمل های کپملکس ب. تغذیه خوب هیچ وقت یادتون نره. 10. یبوست: اینم از حالاتیه که ممکنه براتون پیش بیاد و خانم هایی که بخیه زایمان طبیعی دارن باید خیلی حواسشون باشه.