بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
بچه ها این حرکات فوق العاده موثر هستن. نکته مهم و جالب اینه که این حرکات فقط مخصوص کسایی که زایمان کردن نیست! خیلی از خانم های مجرد یا زایمان نکرده هم ممکنه دچار افتادگی و شلی عضلات کف لگن بشن! به دلایل مختلفی مثل نشستن های طولانی مدت، سکس های متعدد، یبوست های طولانی و زور زدن ها... خب پس لازمه همه خانم ها این حرکات رو انجام بدن، خصوصا بعد از زایمان، کمک میکنه هرچه زودتر به حالت قبل از بارداری خودتون برسید! این تمرینات رو ۶ هفته بعد از زایمان طبیعی و ۸ هفته بعد از سزارین میتونید شروع کنید. حداقل هفته ای سه بار و هر بار به مدت نیم ساعت به مدت ۶ ماه این حرکات رو انجام بدید. این پست رو حتما سیو کنید چون در هر صورت به کارتون میاد👌 . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #کف_لگن #عضلات_کف_لگن #تقویت_عضلات_کف_لگن #افتادگی #شلی_عضلات_کف_لگن #ورزش
08 فروردین 1400 09:35:27
766 بازدید
بارداریگرام
یکی از اتفاقاتی که یک خانم بعد از زایمان تجربه میکنه احساس خستگی مفرط بعد از اونه! خب البته حق هم دارن.... مطمئنا اگر تجربه زایمان داشتید می دونید چی میگم... مادر گاهی اوقات اینقدر خسته ست که حتی توان در آغوش گرفتن نوزادش رو هم نداره... در این شرایط بهتره مادر رو درک کنیم و بهش کمک کنیم، بعد از اینکه به بچه شیر داد، بچه رو ازش بگیریم، خودمون آروغش رو بگیریم و بذاریم مادر تغذیه و استراحت داشته باشه. البته همه اینها بعد از اینه که مطمئن بشیم شرایط جسمی، علائم حیاتی و خونریزی مادر طبیعیه. ☑️ بعد از حمایت ها، خواب و تغذیه مناسب، استفاده از مکمل ها خیلی مهمه. حتما تا سه ماه بعد از زایمان از آهنی که توی بارداری استفاده میکردید استفاده کنید، بهتره همراه با فولیک اسید و ویتامین سی باشه. ویتامین دی ۱۰۰۰ هم یادتون نره. بعد از زایمان چون ممکنه کمتر وقت کنید به خودتون برسید و حواستون به خودتون باشه، می تونید از ب کمپلکس، زینک پلاس یا مولتی ویتامین هایی که باهاشون راحتید استفاده کنید. ☑️ بچه ها هیچ اشکالی نداره اگر هر زمان احساس کردید به کمک احتیاج دارید و کمک بخواید، حتما چند روز یا هفته های اول بعد از زایمان یک زن با تجربه که باهاش راحتید کنارتون باشه. حالا ممکنه خواهر بزرگتر، مادر، خاله یا حتی مادر شوهر باشه. فقط توجه کنید کسی باشه که باهاش راحتید و دلسوز شماست. اگر کسی باشه که باهاش رودربایستی دارید مطمئن باشید کمک حالتون که نمیشه، هیچ! تازه مشکل ساز هم میشه.... ☑️ حتما حواستون باشه که اگر هیچ کدوم از این کارا حالتون رو بعد از گذشت چندین روز هیچ خوب نکرد حتما به پزشکتون مراجعه کنید تا بررسی بشه. ⁉️ شما بعد از زایمان چیکار کردید؟؟ کی پیشتون بود؟؟ تجربه خستگی بعد از زایمان داشتید؟؟ . . . . . #خسته #خستگی #خستگی_پس_از_زایمان #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مکمل #مکمل_غذایی #بارداریگرام #دوران_پس_از_زایمان #مراقبت_پس_از_زایمان
15 خرداد 1400 18:26:36
175 بازدید
بارداریگرام
معمولا یکی از اولین سوالاتی که برای یک خانم باردار پیش میاد اینه که کی زایمان می کنه؟! خب همونطور که بهتون گفتم طول یک بارداری طبیعی در انسان ۲۸۰ روزه که معادل ۴۰ هفته ست. تاریخ تقریبی زایمان هم پس میشه ۲۸۰ روز بعد از اولین روز آخرین پریودی قبل از بارداری، که البته این برای خانم هایی صدق میکنه که پریودی های منظمی داشتن و هر ماه پریود میشدن. برای خانم هایی هم که پریودی های منظمی نداشتن میشه از طریق گزارش سونوگرافی فهمید. به این صورت که توی گزارش سونوگرافی تشکیل قلب آیتمی بنام EDC یا تاریخ تقریبی زایمان وجود داره که اون هم باز زمانی هست که شما ۴۰ هفته تمام خواهید شد. حالا ممکنه شما چندتا سونو بدید و توی هر کدوم تاریخ متفاوتی رو ذکر کرده باشن! این اصلا اشکال نداره و تا دو هفته اختلاف طبیعیه!!! ⁉️ آیا حتما باید توی همون تاریخ زایمان کرد؟! ☑️ خیر! زایمان معمولا از ۳۸ هفته قابل انتظار هست تا ۴۰ هفته و اکثر خانم ها در طول این مدت زایمان میکنن و کمتر به ۴۰ میرسن! ⁉️ آیا تاریخ زایمان خانم های سزارینی هم به همین شکل انجام میشه؟! ☑️ خیر! خانم های سزارینی بین ۳۸ تا ۳۹ هفته نوبت عمل میگیرن و سزارین میشن و نباید در موقعیتی قرار بگیرن که دردهای زایمانیشون شروع بشه! ⁉️ آیا راه های دیگری برای تخمین تاریخ تقریبی زایمان وجود داره؟ ☑️ بله! اپلیکشن های دوران بارداری می تونن بهتون کمک کنن. اگر اونارو در دسترس ندارید پس یه نگاهی به سونو NT کنید و دنبال کلمه EDC توی گزارش سونو بگردید، تاریخی که جلوش نوشته شده میشه همون تاریخ تقریبی زایمان شما!!! ⁉️ تاریخ تقریبی زایمان شما چیه؟؟؟ . . . . . ممنون از توجهتون ❤️ لطفاً پست هارو لایک کنید تا بیشتر منتشر بشه و آگاهی افراد بیشتری نسبت به سلامتشون بالا بره. . . . . . #تاریخ_تقریبی_زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #تاریخ_زایمان #تاریخ_زایمان_طبیعی #تاریخ_زایمان_سزارین #طول_دوران_بارداری #بارداریگرام #زایمان_بارداریگرام #edc #lmp
15 خرداد 1400 08:11:38
942 بازدید
بارداریگرام
راجع به کارهایی که تو بارداری نباید انجام بدید خیلی میشه صحبت کرد. توی این پست من چنتا از مهم ترین هاشون رو آوردم. دقت کنید این موارد، مواردی هست که در یک بارداری نرمال روتین ممنوع هستن. ممکنه بارداری های های ریسک تر موارد بیشتر و شدید تری رو رعایت کنن، که راجع به اونها هم پست میذارم به زودی.... لطفا پست های پیج رو لایک کنید و نظراتتون رو بنویسید، تا افراد بیشتری با پیج آشنا بشن🌹 سوالاتتون رو کامنت کنید، حتما میخونم❤️🌷 . . . . #بارداری #بارداریگرام #کارهای_ممنوع_در_بارداری #حاملگی #مراقبت_های_روتین_بارداری #مامایی #مطب_مامایی
09 آذر 1399 14:39:53
548 بازدید
بارداریگرام
اگر تا اینجا همه چیز خوب پیش رفته باشه و شما تا قبل از ۴۰ هفته زایمان کنید این سونوب آخر محسوب میشه. این سونو یک سونوی ساده بارداری هست که برای خانم هایی که قراره زایمان طبیعی داشته باشن فوقالعاده اهمیت ویژه ای داره. البته سزارینی ها هم باید انجامش بدن. حالا چرا برای زایمان طبیعی ها بیشتر اهمیت داره؟ چون به شما میگه بچه شما تو چه پوزیشنی قراره داره سفالیک (با سر) هست با بریچ ( با ته) خب سفال یا بریچ بودن نوع زایمان شمارو مشخص میکنه. مطمئنا هیچ کس شمارو مجبور نمیکنه که با بچه بریچ رو طبیعی دنیا بیارید مگر اینکه خودتون اصرار داشته باشید، تازه اونم تحت شرایط خاص! پس اگر توی ۳۷ هفته به شما گفتن بچه بریچ هست، بهتره زود برید پیش دکترتون نوبت عمل بگیرید. نکته دوم وزن بچه ست، این وزن باید بیشتر از ۲۵۰۰ گرم و کمتر از ۴۵۰۰ باشه. در غیر اینصورت باید بررسی بشه. وزن های کمتر باید از نظر محدودیت رشد داخل رحمی بررسی بشه و وزن های بیشتر ترجیحا باید سزارین بشه. مگر اینکه مادر قبلاً سابقه زایمان نوازد بالای ۴ کیلو رو بدون هیچ مشکلی داشته و خودش تمایل داشته باشه طبیعی زایمان کنه. نکته سوم همون سن بارداری هست که قبلا هم بهتون گفته بود نباید اختلاف بیشتر از دو هفته داشته باشه. یعنی دور شکم یا همون AC نباید بیشتر از دو هفته با طول استخوان ران یا همون FL اختلاف داشته باشه. و این دو نباید بیشتر از دو هفته با سن بارداری بر اساس سونویNT اختلاف داشته باشن. خب نکته مهم بعدی جای جفت هست. راجع به اطلاعات جفت قبلا توضیح داده بودم، بعضی ها ممکنه در طول بارداری جفتشون اصطلاحا پایین بوده باشه، اگر توی سونو آخر همچنان پایین و و اصطلاح پرویا previa براش بکار برده شده بود باید بعد از انجام یک سونو رنگی سریعا نوبت عمل بگیره. سونو رنگی از لحاظ بررسی چسبندگی جفت، چون توی این موارد احتمال چسبندگی وجود داره. نکته مهم بعدی هم مایع دور جنین هست یا همون مایع آمنیون که به صورت سانت یا میلی متر گزارش میشه. اندازه این مایع از ۵ تا ۲۵ سانت طبیعی هست ولی در غیر این صورت باید بررسی بشه. سوالاتتون راجع به سونو آخر رو تو کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم. . . . . . #سونوگرافی #سونو #سونوگرافی_بارداری #سونوبارداری #سونوآخر #جنین #جفت #مایع_آمنیون #وزن_جنین #مراقبت_های_بارداری #بارداری #حاملگی #باردار #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام
29 فروردین 1400 07:44:05
580 بازدید
بارداریگرام
یکی از شیرین ترین و هیجان انگیز ترین کارایی که توی بارداری میشه انجام داد، بستن ساک بچه ست😍 توصیه میکنم از ۲۸ هفتگی برید #سیسمونی و وسایل نوزاد رو بخرید و از ۳۴ هفتگی ساک رو ببینید. ساک بچه رو خیلی پر نکنید و فقط وسایل ضروری رو ببرید. یادتون باشه نوزاد رو توی بیمارستان نمیشورن و بعد از دنیا اومدن فقط خشک میکنن و لباسشو میپوشونن پس ممکنه به پوست بچه خون، #ورنیکس یا بتادین چسبیده باشه و لباسش کثیف بشه، بنابراین توصیه میکنم اون لباسی که بیشتر از همه دوسش دارید رو ندین چون ممکنه خراب بشه😃 تو بیمارستان #دستمال_مرطوب خیلی لازمتون میشه بنابراین یک بسته کامل دست نخورده ببرید. فقط حواستون باشه مخصوص نوزاد باشه و بدون رنگ و بوی زننده باشه. قرار نیست توی بیمارستان شما به چه با شیشه شیر بدید ولی برای احتیاط حتما #شیشه_شیر ببرید چون ممکنه به هر دلیل چند ساعتی از بچه دور باشید، شیر دوش هم بهتون کمک میکنه. راجع به قنداق کردن، #قنداق پیچ کردن منسوخ شده ولی بهتره شما توی #بیمارستان چیزی به عنوان قنداق داشته باشید و دور بچه بپیچید، بدون اینکه با چیزی ببندید، صرفا بخاطر اینکه ممکنه گرفتن نوزاد تازه به دنیا اومده براتون سخت باشه. با این کار تسلطتون بیشتر میشه. راجع به لباس، خب مشخصه با توجه به آب و هوای منطقه خودتون باید انتخاب کنید مثلا اگر قراره تولد تو فصل سرد باشه جوراب و کلاه پشمی اگر تو فصل گرم باشه #جوراب و کلاه نخی بردارید. ولی جوراب و کلاه هیچ وقت حذف نکنید، چون بچه دمای بدنش رو از سر و پاش از دست میده. #کلاه هم سعی کنید بندی باشه چون گردن و گوش هارو هم میپوشونه و به راحتی در نمیاد. #پوشک سایز نوزاد رو هم یک بسته کامل با خودتون ببرید. یک #ملحفه هم برای پوشاندن نوزاد وقتی توی تخته لازمتون میشه، چون سر تخت ها باز هستن و ممکنه پشه ای چیزی بشینه رو نوزاد، ولی اینقدر نازک باشه که زیرش رو بتونید ببینید. . . . . #نوزاد #ساک_نوزاد #زایمان_بارداریگرام
28 فروردین 1400 05:18:30
895 بازدید
نعیمه انصاری
0
4
#بارداری #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_های_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #حاملگی #دوران_بارداری #جنین #جنین_هفته_به_هفته #جنین_شناسی #مامایی #مامایی_زنان_زایمان #مطب_مامایی #مطب_متخصص_زنان #دانشجومامایی #weekbyweekpregnancy #pregnant #pregnancy #prenatalyoga #fetus #bardarigram #midwife #midwifery #baby #prenatalcare