بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
@bardarigram . .یکی از مهم ترین مسائل بعد از زایمان، که معمولا بهش فکر هم نمیشه، انتخاب روش جلوگیری مناسب هست! تو این پست مشخص نمیشه چه روشی مناسبه، چون روش های جلوگیری مخصوص شما انتخاب میشن، با توجه به شرایط شما این پست میگه که بلافاصله بعد از زایمان چه روشی رو میتونید انتخاب کنید، از کی شروع کنید و تا کی ادامه بدید. ☑️ یه نکته راجع به قرص های ترکیبی جلوگیری از بارداری مثل ال دی بگم، شما میتونید از این روش قبل از ۶ ماهگی هم استفاده کنید ولی دوتا نکته رو باید بدونید، اول اینکه ممکنه میزان شیرتون رو کاهش بده، بنابراین تعداد دفعات شیردهی رو زیاد کنید، دوم اینکه برای جلوگیری از خطر لخته شدن خون باید مایعات زیاد بخورید و روزانه حداقل ۲۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید، قبلش هم حتما با پزشکتون مشورت کنید. ☑️ لطفا و لطفا و لطفا اصصصصصلا فکر نکنید که اگر بعد از زایمان هنوز پریودیتون شروع نشده پس باردار هم نمیشید! من تا حالا کلی مددجو داشتم که هنوز پرونده مراقبت های بارداریشون رو بایگانی نکردم که میان برای تشکیل پرونده جدید! 😃 با اینکه تو آخرین ویزیت بارداری هم تمام این نکات رو توضیح میدم، ولی باز انگار حرف خاله و همسایه که گفتن رو شیر میشینی و باردار نمیشی بیشتر تاثیر داره! البته مددجوهای خیلی دقیق و حرف گوش کن زیادی هم داشتم که دقیقا ۶ هفته بعد از زایمان اومدن تا یه روش جلوگیری مناسب براشون انتخاب کنیم.👌 ☑️ پس شما لطفا جز گروه دقیق و حرف گوش کن باشید تا نخواید با یه نوزاد زیر ۶ ماه دوباره حامله بشید! 📚 راستی منبع این پست هم دستورالعمل کشوری جلوگیری از بارداری، آخرین ویرایش بود. با خیال راحت استناد کنید 😊👌 @bardarigram #جلوگیری_از_بارداری #روش_جلوگیری_از_بارداری #پس_از_زایمان #پستپارتوم #کاندوم #آی_یو_دی #قرص_جلوگیری_از_بارداری #آمپول_یک_ماهه #آمپول_سه_ماهه #قرص_شیردهی #پس_از_زایمان_بارداریگرم #بارداریگرام #آگاهی #آموزش #تنظیم_خانواده #بارداری_ناخاسته
22 آذر 1400 06:25:46
99 بازدید
بارداریگرام
همیشه میگن ترس ناشی از عدم آگاهی و اطلاعات هست. وقتی که ما وارد یه جای تاریک میشیم و میترسیم بخاطر اینه که نمی دونیم اون تو چی هست و قراره چه اتفاقی بیافته. اگر راه رو بلد باشیم، همه جا روشن باشه و اطلاعات کافی از اونجا داشته باشیم قسمت زیادی از ترس ما از بین میره. خصوصا اگر فردی آگاه از وقایعی که احتمالی و حتمی برای ما صحبت کرده باشه بیشتر اعتماد به نفس و آمادگی در ما ایجاد میشه. توی این مسیر باید به خودمون هم کمک کنیم و یک سری مهارت هارو بدست بیاریم که کلاس های آمادگی برای زایمان و مطالعات مرتبط با این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود. حمایت اطرافیان هم نقش بسیار موثر و پررنگی داره. ❌❌❌ حواستون باشه با آدمای بدبین، با آدمای بدون اطلاعات آکادمیک و آدمایی که خاطره بدی دارن راجع به این قضیه اصلا اصلا اصلا صحبت نکنید چون هیچ کمکی به شما نخواهند کرد و بدتر استرس شمارو هم بیشتر میکنن. سوالاتتون رو زیر همین پست بپرسید حتما جوابتون رو میدم. ♥️ لطفاً لایک و کامنت یادتون نره 🙏 . . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #ترس_از_زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_در_آب #کلاس_آمادگی_برای_زایمان
31 فروردین 1400 07:17:38
366 بازدید
بارداریگرام
خب بچه ها یکی از دغدغه های مامانای عزیز ریزش مو بعد از زایمان هست. خب تو دوران بارداری دوره تکامل مو طوری هست که اگر دقت کرده باشید موهای شما ریزش کمتر، استحکام و درخشش بیشتری دارن. این حالت تو کل دوران بارداری حفظ میشه و تو دوران پس از زایمان موها از خجالتمون در میان حسابی 😃 این حالت متاسفانه اجتناب ناپذیره و حداقل چهار ماه طول میکشه... و اینم بهتون بگم ارتباط زیادی با شیردهی نداره، پس شیردهی تون رو بخاطر این مسأله قطع نکنید. ☑️ راستی اگر میخواید مکملی شروع کنید حتما قبلش با پزشکتون مشورت کنید👌 ⁉️ شما تا حالا تجربه ریزش مو تو دوران شیردهی رو داشتید؟ اگه آره، براش چه کارایی کردید؟! . . . . . #شیردهی_صحیح #ریزش_مو #راهکار_ریزش_مو #پس_از_زایمان #ریزش_مو_پس_از_زایمان #زیباسازی #زیبایی #ترفند_زیبایی #بارداریگرام
07 شهریور 1400 05:10:06
126 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ کار مهمی که تو این چند هفته باید انجام بدید انجام سونوگرافی آنومالی اسکن هستش، البته از شروع هفته ۱۸ تا ۲۲ هفته و ۶ روز بهترین تایمش هست، سعی کنید زودتر یا دیرتر نرید. تا آخر این دوره شما کم کم حرکات جنین رو شروع میکنید به حس کردن، البته خانم های شکم اول یه کم دیرتر ممکنه حس کنن که اشکال نداره، جنسیت جنین رو با ورود به این هفته ها دیگه دقیق میشه فهمید، وضعیت قرار گیری جفت کم کم دیگه تکلیفش مشخص میشه و در کل تا پایان ۲۰ هفته تکلیف خیلی چیزا مشخص میشه. خوردن روزانه یه دونه آهن و مولتی ویتامین رو هم با مشورت پزشک و ماماتون از هفته ۱۶ میتونید شروع کنید. سوالی داشتید حتما بپرسید. 😊🌹 . . . . . .پیج دوم مخصوص سلامت خانم ها: . . . . . #هفته_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #جنین #بارداری # حاملگی #باردار #حامله #ماما #مامایی #متخصص زنان #دانشجومامایی #غربالگری_بارداری #غربالگری_جنین #سونوگرافی_جنین #آزمایشات_بارداری #مطب_مامایی #مراقبت_بارداری #متخصص_زنان #جنین_شناسی #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #midwife #midwifery #bardarigram #prennatalcare
20 فروردین 1399 06:51:37
52 بازدید
بارداریگرام
معمولا یکی از اولین سوالاتی که برای یک خانم باردار پیش میاد اینه که کی زایمان می کنه؟! خب همونطور که بهتون گفتم طول یک بارداری طبیعی در انسان ۲۸۰ روزه که معادل ۴۰ هفته ست. تاریخ تقریبی زایمان هم پس میشه ۲۸۰ روز بعد از اولین روز آخرین پریودی قبل از بارداری، که البته این برای خانم هایی صدق میکنه که پریودی های منظمی داشتن و هر ماه پریود میشدن. برای خانم هایی هم که پریودی های منظمی نداشتن میشه از طریق گزارش سونوگرافی فهمید. به این صورت که توی گزارش سونوگرافی تشکیل قلب آیتمی بنام EDC یا تاریخ تقریبی زایمان وجود داره که اون هم باز زمانی هست که شما ۴۰ هفته تمام خواهید شد. حالا ممکنه شما چندتا سونو بدید و توی هر کدوم تاریخ متفاوتی رو ذکر کرده باشن! این اصلا اشکال نداره و تا دو هفته اختلاف طبیعیه!!! ⁉️ آیا حتما باید توی همون تاریخ زایمان کرد؟! ☑️ خیر! زایمان معمولا از ۳۸ هفته قابل انتظار هست تا ۴۰ هفته و اکثر خانم ها در طول این مدت زایمان میکنن و کمتر به ۴۰ میرسن! ⁉️ آیا تاریخ زایمان خانم های سزارینی هم به همین شکل انجام میشه؟! ☑️ خیر! خانم های سزارینی بین ۳۸ تا ۳۹ هفته نوبت عمل میگیرن و سزارین میشن و نباید در موقعیتی قرار بگیرن که دردهای زایمانیشون شروع بشه! ⁉️ آیا راه های دیگری برای تخمین تاریخ تقریبی زایمان وجود داره؟ ☑️ بله! اپلیکشن های دوران بارداری می تونن بهتون کمک کنن. اگر اونارو در دسترس ندارید پس یه نگاهی به سونو NT کنید و دنبال کلمه EDC توی گزارش سونو بگردید، تاریخی که جلوش نوشته شده میشه همون تاریخ تقریبی زایمان شما!!! ⁉️ تاریخ تقریبی زایمان شما چیه؟؟؟ . . . . . ممنون از توجهتون ❤️ لطفاً پست هارو لایک کنید تا بیشتر منتشر بشه و آگاهی افراد بیشتری نسبت به سلامتشون بالا بره. . . . . . #تاریخ_تقریبی_زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #تاریخ_زایمان #تاریخ_زایمان_طبیعی #تاریخ_زایمان_سزارین #طول_دوران_بارداری #بارداریگرام #زایمان_بارداریگرام #edc #lmp
15 خرداد 1400 08:11:38
942 بازدید
نعیمه انصاری
1
3
@bardarigram همونطور که میدونید، سه تا پنج روز اول مادر زیاد شیر نداره و نوزاد هرچه قدر بیشتر مک بزنه بیشتر به شیر آوردن مادرش کمک میکنه. اما این شیر کم یا همون آغوز، فوقالعاده برای رشد نوزاد مناسب و کافیه! ☑️ فقط باید حتما حواستون باشه که شیردهی رو به درستی و تعداد دفعات مناسب انجام بدید! ☑️ و البته بچه همون سه چهار روز اول ۷ درصد از وزن زمان تولدش رو از دست میده که کاملا طبیعی هست و جای نگرانی نداره، دلیلش هم از دست دادن مایعات میان بافتیشه که تقریبا چیزی حدود نیم کیلو شاید بشه. بعد از اون با تغذیه مناسب با شیرمادر این کاهش وزن جبران میشه. نمودار رشد نوزاد شما خیلی مهمه و اگر روی نمودار خودش تو اون محدوده سبز رنگ باشه خوبه و نوزاد شما به خوبی داره تغذیه میشه. ☑️ آموزش شیردهی رو هم حتما تو پست های قبل ببینید، نکات جالب و مفیدی داره😊👌 @bardarigram . . . . . . #شیردهی_صحیح #شیردهی_نوزاد #شیردهی #شیرمادر #شیرخوار #نوزاد #شیرکافی #شیرآغوز #آغوز #وزن #وزن_گیری_کودک #وزن_گیری_نوزاد #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #مراقبت_از_نوزاد