بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
تغییر سایز و شِیپ سینه از جمله وقایع حتمی هست که بعد از زایمان و شیردهی رخ میده. مسلما بعد از اتمام یا کم شدن شیردهی سینه شروع به برگشتن به سایز قبلی خودش میکنه. هرچند که ممکنه کاملا به همون شکل قبل برنگرده ولی کاهش سایز رو خواهید داشت. خب همونطور که می دونید اگر کاهش سایز سینه بدون حمایت و تقویت عضلات و پوست سینه باشه، سینه دچار شل شدگی، افتادگی و از دست دادن فرم مناسبش میشه. پس این ورزش ها با تقویت عضلات سینه، شانه و بازو به شما کمک خواهند کرد تا سینه و سرشانه شما فرم مناسب و محکم خودش رو دوباره بدست بیاره. ✅ یادتون باشه قبل از انجام هر ورزشی با پزشک یا ماماتون مشورت کنید. ✅ موقع ورزش کردن تنفس عمیق شکمی داشته باشید. ✅ حداقل سه ماه این ورزش هارو به صورت روزانه یا حداقل سه بار در هفته انجام بدید. . . . لطفاً پست ها رو لایک کنید و کامنت بذارید تا در اینستاگرام دیده بشن😊 . . . #شل_شدن_سینه #شیردهی #شل_شدن_سینه_بعد_از_شیردهی #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #سینه_خوش_فرم #ورزش #حرکات_ورزشی_سینه #بالا_بردن_سینه #ماما #مامایی #دانشجومامایی . . . #breastfeeding #breast #workout #saggybreast #saggybreastworkout #postpartum #postpartumcare #bardarigram
01 فروردین 1400 09:51:55
94 بازدید
بارداریگرام
#سونوگرافی_رشد یکی از مهمترین سونوهای دوران بارداری محسوب میشه. این سونو هم برای خانم های سزارین قبلی هم شکم اول یا زایمان طبیعی لازم و واجبه. همون طور که از اسم این سونو پیداست، این سونوگرافی برای بررسی رشد جنین انجام میشه و اگر هر کدوم از آیتم ها مشکل داشته باشه اقدام لازم فورا انجام میشه و اجازه داده نمیشه که جنین وضعیت بدی رو توی رحم داشته باشه. یکی از مهم ترین اهداف این سونو برای خانم های سزارین قبلی یا دارای سابقه جراحی روی رحم، بررسی چسبندگی جفت هست. راجع به چسبندگی جفت در آینده ان شالله یک پست کامل میذارم و براتون توضیح می دم. ولی الان در این حد بدونید که قبل از ۳۴ هفته باید تکلیفش مشخص بشه. این سونو برای سزارین قبلی ها اجباریه و بیمارستان بدون داشتن این سونو شمارو برای روز عمل بستری نمیکنه. اگر اورژانس بشید اون بحثش جداست. پس در هر صورت این سونو رو باید انجام داده باشید. اگر از ۳۴ هفته گذشته و شما به هر دلیلی این سونو رو انجام ندادید اشکالی نداره، ولی در اولین فرصت نسبت به انجام اون اقدام کنید. ☑️ سوالاتتون راجع به این سونوگرافی رو توی کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم 👌 لطفاً لایک ♥️ و کامنت 🗨️ یادتون نره 🙏 . . . . . #سونوگرافی_بارداری #سونو #تفسیرسونوبارداری #چسبندگی #سونوچسبندگی #اکرتا #مایع_آمنیون #جفت #جنسیت_جنین #بارداری #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام
27 فروردین 1400 11:01:51
770 بازدید
بارداریگرام
👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️ حتما تا حالا زیاد شنیدید که بچه فلانی با پا یا ته بوده و نچرخیده. بهترین پوزیشن جنین برای زایمان طبیعی و کلا قرار گرفتن تو رحم وقتیه که با سر تو لگن باشه، در غیر این صورت هم مادر اذیت میشه هم زایمان طبیعی سخت یا غیر ممکن میشه. تو تصاویری که میبینید یه بچه با نمای ته داره دنیا میاد، حالشم خوبه. معمولا به دلیل فشاری که به سر بچه ها میاد تو این حالت دفع مکونیوم یا همون اولین مدفوع رو دارن، که اینم طبیعیه و جای نگرانی نداره. توی ایران اگر بچه تا 36 هفته نچرخه خب اصراری به زایمان طبیعی نمیکنن و سزارین میشه، تصمیم عاقلانه ای هم هست. چون بلاخره این نوع زایمان یه سری ریسک رو داره. ولی خارج از کشور، کشور هایی که خیلی به زایمان طبیعی اهمیت میدن، برای اینکه شانس زایمان سزارین کم بشه جنین رو از رو شکم مادر، تحت سونوگرافی میچرخونن و سر بچه رو میارن پایین تا زایمان طبیعی میسر بشه. که البته این کار هم ریسک خودش رو داره و کار هر کسی نیست و واقعا مهارت و دقت زیادی لازم داره. اگه بچه شما با ته قرار گرفته با پزشکتون راجع به نوع زایمان حتما مشورت کنید و با توجه به وضعیتتون بهترین گزینه رو انتخاب کنید. . . . . #بریچ #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #نمای_ته #زایمان #بارداریگرام #زایمان_بارداریگرام #سزارین #ماما #متخصص_زنان #مطب #دانشجومامایی
28 تیر 1399 08:08:49
68 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ تغییرات هورمونی زیادی که تو بارداری اتفاق میافته باعث تغییرات تو بعضی از سیستم ها و اندام های بدن میشه که طبیعی هستن و بعد از بارداری به میزان زیادی از بین میرن ولی یه سری تغییرات مثل اون خطوطی که روی شکم میمونه و یا تیرگی بعضی نقاط بدن کاملا از بین نمیرن یا اینکه زمان زیادی میبره که مثل قبل بشن. نکته مهم اینه که ما بین تغییر طبیعی و غیر طبیعی رو تشخیص بدیم برای مثال تکرر ادرار طبیعیه ولی اگه همراه با سوزش و قطره قطره دفع شدن ادرار باشه این غیر طبیعیه و نیاز به درمان داره. یا تهوع و استفراغ اگر به حدی باشه که مادر باردار نتونه غذایی بخوره و وزن زیادی کم کنه و یا تو سه ماهه آخر بارداری باشه این طبیعی نیست و نیاز به بررسی داره. و یا اینکه احساس درد تو سینه ها طبیعیه ولی احساس درد تو قفسه سینه همراه با تنگی نفس اصلا طبیعی نیست و حتما نیاز به بررسی پزشکی داره. . . . #بارداری #بارداری_سالم #حاملگی #تغییرات_بدن_در_بارداری #دوران_بارداری #مراقبت_های_بارداری #دوران_بارداری_بارداریگرام
08 فروردین 1399 04:57:23
417 بازدید
بارداریگرام
به یاد داشته باشید ، هیچ یک از توصیه های غذایی فوق از طرف پزشک متخصص نیست. اثربخشی همه این روش ها نیز توسط تحقیقات پشتیبانی نمی شود. ممکن است برخی برای شما اثر کنند و برخی مانند دیگران کار نکنند. بنابراین ، ما به شما توصیه می کنیم قبل از امتحان هر یک از آنها با پزشک یا مامای خود صحبت کنید. اگر قبل از 37 هفته بارداری هستید از مصرف زیاد این غذاها خودداری کنید. . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان #بارداری #حاملگی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #القای_زایمان #دردزایمان #کانترکشن #آناناس #سرکه_بالزامیک #چای_زیره #ریشه_شیرین_بیان #فلفل #غذای_تند
11 دی 1399 13:10:47
238 بازدید
بارداریگرام
توپ تولد: می دونید که هر زمان که کسی بخواد کاری رو با موفقیت و بدون عیب و نقص انجام بده نیاز به یک سری وسایل و ابزار مربوط به همون کار داره. زایمان هم یک پروسه ای هست که باید با موفقیت پشت سر بذارید و یکی از ابزارهایی که فوقالعاده به شما کمک میکنه و شمارو حمایت می کنه همین توپ تولده! این توپ ها رو از مغازه های لوازم ورزشی یا فروشگاه های اینترنتی می تونید تهیه کنید. برای باد کردنش هم نگران نباشید، همراهش پمپ باد داره. امروز راجع به استفاده از این توپ زمانی که دیگه نزدیک زایمان هست صحبت می کنیم. اگر شما روزانه به مدت نیم ساعت این حرکات رو انجام بدید در نهایت فواید زیر رو برای شما خواهد داشت: ☑️ کمتر شدن کمر درد ☑️ آماده شدن دهانه رحم ☑️ ورود راحت تر جنین به کانال زایمان ☑️ منحرف کردن ذهن از درد ☑️ پیشرفت مرحله اول زایمان این فواید شاید به نظر ساده بیان ولی برای یک زایمان خوب و ایده آل معجزه میکنه، پس اصلا غافلش نشید👌 توی کلیپ براتون توضیح دادم چطوری، چه موقع و چندبار انجام بدید، پس حتما کلیپ رو چندین بار با دقت ببینید. . . . . . . #توپ_تولد #توپ #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #باردار #لیبر #زایشگاه #القای_لیبر #دهانه_رحم #birthball
10 فروردین 1400 10:28:40
479 بازدید
نعیمه انصاری
1
3
@bardarigram همونطور که میدونید، سه تا پنج روز اول مادر زیاد شیر نداره و نوزاد هرچه قدر بیشتر مک بزنه بیشتر به شیر آوردن مادرش کمک میکنه. اما این شیر کم یا همون آغوز، فوقالعاده برای رشد نوزاد مناسب و کافیه! ☑️ فقط باید حتما حواستون باشه که شیردهی رو به درستی و تعداد دفعات مناسب انجام بدید! ☑️ و البته بچه همون سه چهار روز اول ۷ درصد از وزن زمان تولدش رو از دست میده که کاملا طبیعی هست و جای نگرانی نداره، دلیلش هم از دست دادن مایعات میان بافتیشه که تقریبا چیزی حدود نیم کیلو شاید بشه. بعد از اون با تغذیه مناسب با شیرمادر این کاهش وزن جبران میشه. نمودار رشد نوزاد شما خیلی مهمه و اگر روی نمودار خودش تو اون محدوده سبز رنگ باشه خوبه و نوزاد شما به خوبی داره تغذیه میشه. ☑️ آموزش شیردهی رو هم حتما تو پست های قبل ببینید، نکات جالب و مفیدی داره😊👌 @bardarigram . . . . . . #شیردهی_صحیح #شیردهی_نوزاد #شیردهی #شیرمادر #شیرخوار #نوزاد #شیرکافی #شیرآغوز #آغوز #وزن #وزن_گیری_کودک #وزن_گیری_نوزاد #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #مراقبت_از_نوزاد