پست های مشابه

بارداریگرام

داشتن نمونه از بندناف نوزاد چیزی هست که هنوز به اون صورت ترند نشده و مثل فریز کردن تخمک به ذهن خیلیا نرسیده ولی یکی از بزرگترین آینده نگری هایی هست که پدر مادر میتونن برای بچه هاشون داشته باشن. ⁉️ چرا؟ ‼️ چون ما از آینده خبر نداریم. متاسفانه از شایع ترین سرطان های دوران کودکی سرطان خون هست. داشتن نمونه خوب از سلول های بنیادی کودک تاثیر فوق‌العاده زیادی به روی درمان کودک داره و در واقع می‌تونه برگ برنده ای در سیر درمان کودک باشه. یا نارسایی های خون و مغز و استخوان و در کل هر مشکلی که سلول های بنیادی فرد راه چاره درمان باشن این نمونه به کمک فرزند شما میاد. حتی خیلی از بیماری ها مثل دیابت و تالاسمی هم با این روش درمان پذیر و قابل کنترل هستن. ☑️ این نمونه نه تنها برای خود فرد بلکه برای سایر افراد خانواده هم قابلیت استفاده داره! ⁉️ آیا همه باید این کارو انجام بدن؟ ‼️ ببینید در کل اقدامات به این شکل بیشتر بستگی به وضعیت فرد داره. اگر مشکل مالی ندارید و امکاناتش براتون موجود هست انجام بدید. عزیزانی که ممکنه شرایط براشون فراهم نباشه فقط در صورت داشتن ریسک فاکتور ها مثلا سابقه سرطان در افراد درجه یک یا در فرزندان قبلی یا بیماری های ارثی مثل تالاسمی یا دیابت نوع یک بهتره انجام بدن. ⁉️ چطوری انجام میشه؟ ☑️ اگر در شهرتون کلینیک های ژنتیک وجود داره براتون کارشناس مخصوص این کار معرفی میکنن اگر هم توی شهری زندگی میکنید کلینیک های ژنتیک ندارید از متخصص زنان و یا مامایی که تحت نظرش هستید بخواید افرادی که این کار رو انجام میدن بهتون معرفی کنن. . . . . #بندناف #نمونه_گیری_از_بندناف #سلول_های_بنیادی #بیماری_ارثی #بارداریگرام #دیابت_نوع۱ #درمان_سرطان #سرطان_خون #سرطان #لوسمی #زایمان_بارداریگرام #ژنتیک #زایمان_طبیعی

18 اردیبهشت 1400 06:36:24

715 بازدید

بارداریگرام

یه مشکلی که من همیشه بعد از زایمان با خانم ها دارم متاسفانه اینه که باور نمیکنن بلافاصله بعد از زایمان هم امکان بارداری مجدد هست و مورد داشتیم هنوز پرونده مراقبت های بارداریش رو بایگانی نکردیم که اومده پرونده بارداری جدیدش رو تشکیل داده🙄😃 البته من خوشحال میشم وقتی یه خانم باردار رو میبینم ولی خداییش نگران خانم بارداری میشم که فقط دو ماه از سزارینش گذشته 🤦🥺 ☑️ پس اصصصصصصلا فکر نکنید اگر هنوز بعد از زایمان پریود نشدید به این معنیه که باردار هم نمیشید، یک مادر شیرده ممکنه تا یک سال و نیم پریود نشه و این اصلا اشکال نداره اما اینکه روش جلوگیری از بارداری نداشته باشه اشکال داره. ☑️ حتی اگر سریعا هم قصد بارداری دارید توصیه میکنم حداقل یک سال به خودتون و بدنتون فرصت بدید. ☑️ این مطلب رو براتون از کتاب cmmd بارداری و زایمان نوشتم که کاملا معتبر و با خیال راحت بهش استناد کنید. ممنون از همراهیتون ♥️ لطفاً لایک ♥️ و کامنت 🗨️ یادتون نره 🙏 . . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #پریودی #پریودی_پس_از_زایمان #جلوگیری_از_بارداری #پیشگیری_از_بارداری #روش_جلوگیری_از_بارداری #کاندوم #ال_دی #آی_یو_دی #آمپول_سه_ماهه #آمپول_یک_ماهه

26 اردیبهشت 1400 15:51:21

180 بازدید

بارداریگرام

این بار بریم سراغ دهانه یا گردن رحم یا به قول خودمون سرویکس! دهانه رحم در طول دوران بارداری دچار یک سری تغییرات میشه که همه این تغییرات در راستای نگهداری محصولات بارداری هستن، یک لایه چسبناک موکوسی هم سوراخش رو کاملا پر می‌کنه تا از ورود میکروب ها از واژن به رحم جلوگیری کنه. اما محسوس ترین تغییرات دهانه رحم برای مرحله اول زایمان هست یعنی از زمان شروع شدن دردهای واقعی زایمان تا باز شدن کامل. خب این دهانه رحم در طول دوران بارداری دارای یک طول چند سانتی متری هست که بارها توی سونوگرافی هاتون دیدید. مثلاً توی سونو آنومالی می‌نویسن CL: 37 mm خب این همون طول دهانه رحم شما ست. زمانی که جنین قراره از رحم وارد واژن بشه، دهانه رحم باید کم کم باز بشه و کنار بره، یعنی این طول کوتاه بشه نرم بشه، که به کوتاه شدن، نرم و نازک شدن دهانه رحم میگن افاسمان. علاوه بر اون گفتیم که باید باز هم بشه، که همون دیلاتاسیون گفته میشه. مطمئنا شنیدید که میگن یه انگشت باز شده، دو انگشت و .... اینا همون دیلاتاسیون هستن. توی پست اشاره ای به فاز نهفته و فاز فعال کردم، اینجا بیشتر از این توضیح نمی‌دم ولی تو پست های بعدی کاملا براتون توضیح میدم، پس همراه من باشید 🌹 لایک و کامنت یادتون نره 🙏 . .. . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_واژینال #سرویکس #افاسمان #دیلاتاسیون #باز_شدن_دهانه_رحم #رحم #واژن #بارداریگرام #باردار #بارداری #زایمان_فیزیولوژیک #آمادگی_برای_زایمان #ماما #ماماهمراه #دانشجومامایی #متخصص_زنان #لیبر . . #nvd #givingbirth #midwife #midwifery #vaginaldelivery

03 فروردین 1400 07:36:21

395 بازدید

بارداریگرام

من همیشه گفتم، زایمانی خوبه که سر بچه قشنگ تو لگن نشسته باشه! زایمان هم مثل هر کار حرفه ای دیگه، ریزه کاری و فوت کوزه گری خودش رو داره! یکی از فوت های کوزه گری زایمان، نشستن قشنگ بچه تو لگن مادره! خب این یعنی چی؟ لگن مادر جایی هست که باید بچه ازش عبور کنه و بیاد بیرون، شما یه کوچه تنگ رو تصور کنید که کاملا صاف و مستقیم هم نیست، قراره یه ماشین ازش رد بشه، اگر راننده خوب فرمون نگیره کناره هاش یا سپرش برخورد می‌کنه و قفل میشه ولی اگر با زاویه خوب وارد بشه و خوب فرمون بگیره راحت رد میشه. زایمان هم یه چیزی تو همین مایه هاست. اگر سر بچه خوب نشینه، اگر دردهای موثر بچه رو به پایین هدایت نکنه، اگر مادر خودش هیچ کمکی نکنه، خب بچه گیر میکنه! خیلی اوقات حتی ممکنه بچه کج وارد بشه و پیشرفت خوبی نداشته باشه و در نهایت سزارین بشه همین میشه که مادرا میگن ما هم درد طبیعی رو کشیدیم هم سزارین 🤦 پس اگر نمیخواید این اتفاقات براتون بیافته، از قبل از روز زایمان شروع کنید به هدایت صحیح بچه، شروع کنید به فرمون دادن! پیاده روی کنید، از ۳۷ هفته بشین پاشو کنید، از پله ها بالا پایین برید ( البته اگر آسم، تنگی نفس یا بیماری های قلبی مثل شلی دریچه و یا درد مفاصل دارید این کارو انجام ندید) کارایی کنید که درادتون خودش به صورت طبیعی شروع بشه و همون هارو به صورت طبیعی تقویت کنید. اگر دردهای طبیعی خوبی داشته باشید کسی تو بیمارستان به شما آمپول فشار نمیزنه و زایمانتون بسیار بهتر خواهد بود. تحریک نوک سینه و نزدیکی به شما خیلی کمک کننده ست، نزدیکی کردن هم خوبه. اگر جفتتون پایین نیست و پزشکتون نزدیکی کردن رو براتون منع نکرده، تا هر زمان از بارداری و سالم بودن کیسه آب میتونید نزدیکی داشته باشید. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، حتما میخونم و جواب میدم 👌 . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #القای_زایمان #دردزایمان #نزدیکی #نقطه_فشاری #زایمان_فیزیولوژیک #جنین #لگن #کانال_زایمان #جفت #باردار #بارداری #بارداریگرام #آمادگی_برای_زایمان #ماما #مامای_همراه #دولا

19 فروردین 1400 07:03:41

785 بازدید

بارداریگرام

سلام دوستان عزیزم 🌹 خیلی از شماها ممکنه به پزشکتون مراجعه کنید و به دلایل مختلف براتون ویتامین ها و مکمل های غذایی به صورت مصرف روزانه تجویز بشه، ولی چون راجع به زمان استفاده صحیح اطلاعاتی ندارید پس دچار اشتباه می‌شید و این مکمل ها اون تاثیری که باید رو براتون نمی‌ذاره. توی این پست به صورت ساده و خلاصه براتون توضیح دادم که چطوری این مکمل هارو استفاده کنید تا بیشترین میزان تاثیر رو براتون داشته باشه. یادتون باشه که مواد غذایی حاوی این مواد رو هم بهتره طبق همین اصول استفاده کنید. مثلاً مواد غذایی کلسیم دار رو با مواد غذایی آهن دار استفاده نکنید! گوشت و ماست نباید باهم استفاده بشن چون ماست دارای کلسیم هست و گوشت هم مقدار زیادی آهن داره!!! تا حالا چند بار این اشتباه رو انجام دادید؟! . . . . #ویتامین #مولتی_ویتامین #تغذیه #کلسیم #آهن #منیزیوم #موادمعدنی #املاح #تغذیه_سالم #سلامت #تغذیه_دوران_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #دوران_بارداری #حاملگی #دوران_حاملگی #مامایی #مراقبت_های_دوران_بارداری #باردار #حامله #بارداری_سالم

24 اسفند 1399 06:04:52

495 بازدید

بارداریگرام

فولیکول های مو در زمان تولد به تعداد مشخصی تعیین می شوند. فولیکول ها در اصل کیسه هایی هستند که ریشه مو را در بر گرفته اند. تعداد فولیکول های موجود در سر ما ، جدا از تعیین ماهیت مو - بافت ، تراکم و یا اینکه فر است ، موج دار یا صاف است ، بر تعداد موهایی که در طول زندگی رشد می کنیم تأثیر می گذارد. تعداد فولیکول های مو با ژن ها ارتباط دارد. ژن ها تعداد فولیکول های مو را تعیین می کنند و بنابراین تعداد آنها قابل تغییر نیست. نوزاد با موهای نامرئی متولد می شوند که به موهای ولوس معروف است. موی ولوس رنگدانه کمی دارد و ریز و کوتاه است. بین ماههای سوم و هفتم پس از تولد تغییر می کند. در دومین سال تولد ، تمام موهای ولوس با موهای ضخیم ، بالغ در کودک جای می گیرد. بنابراین ، به نظر می رسد بعد از اصلاح موهای کودک ، رشد موهای نوزاد شما بهتر نخواهد شد. عواملی که بر روی قطر و رشد موهای کودک شما تأثیر می گذارند ، تنها تحت تأثیر فولیکول های موجود در پوست سر قرار دارند. با این حال ، نمی توانید انکار کنید که موهای کودک شما به عواملی مانند تغذیه مناسب بستگی دارد. بنابراین کودک شما ژن و تغذیه مناسبی دارد، آیا باید اصلاً آنها را تراشید؟ نه دلیل معتبر دیگر برای جلوگیری یا به تأخیر انداختن تراشیدن سر این است که پوست سر نوزادان لطیف است و بنابراین می تواند آسیب پذیر باشد. حفظ بهداشت پوست سر و مو نیز برای تقویت موهای سالم ضروری است. برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن سر ، شستن پوست سر کودک به طور منظم ایده آل است. . . . . #مو #موی_سر #پرپشت_شدن_مو #تراشیدن_مو #نوزاد #بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مراقبت_از_نوزاد

16 اسفند 1399 05:49:35

46 بازدید

نعیمه انصاری

0

8

مراقبت های پس از زایمان طبیعی

خیلی‌ از خانم های باردار یکی از دغدغه های بزرگشون بعد از بارداری، برگشتن به حالت قبل از بارداریه... نگران افتادگی ها، کشیدگی های پوستی، چربی های اضافه و سایز شکم پهلو و سینه هاشون هستن. خب تا حد زیادی این تغییرات قابل برگشت هستند، ولی هم باید صبر کنید، هم با آگاهی کامل تلاش کنید. خب من اینجا هستم که این آگاهی رو به شما بدم.👌 یکی از کارهایی که بعد از زایمان باید انجام بدیم، مراقبت و حمایت دستگاه ادراری تناسلی هست. اگر زخمی از زمان زایمان دارید: - باید تا ۶ هفته به خوبی ازش مراقبت کنید. - نزدیکی نداشته باشید. به خوبی شست و شو بدید (راجع به شستشو پست کامل میذارم) - به زخمتون فشار ندارید، یعنی مستقیما روش نشینید و توی دستشویی زور نزنید. - داروهاتون رو به موقع بخورید. - از تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده نکنید. - از کمپرس گرم یا سرد استفاده کنید. - تغذیه خوب داشته باشید. (راجع بهش پست کامل میذارم) - ورزش هارو شروع کنید. (توی پست های قبلی توضیح دادم) و در کل برای خودتون وقت بذارید و از خودتون غافل نشید. خصوصا اگر نوزادتون توی بیمارستان به هر علت بستری هست، به هیچ عنوان بخاطر نوزاد از خودتون غافل نشید، چونکه نوزاد سالم در وهله اول به مادر سالم نیاز داره. متاسفانه من زیاد دیدم مادرانی که توی این شرایط از خودشون و رعایت بهداشت خودشون غافل میشن و دچار عفونت زخم میشن و ماهها باید درگیر این قضیه بمونن... پس مواظب خودتون باشید 👌 دوستان عزیز مراقبت های پس از زایمان به این پست محدود نمیشه و دوباره هم پست راجع به این قضیه مهم براتون میذارم. سوالاتتون رو توی کامنت ها جواب میدم. . . . . . #پس_از_زایمان #زایمان #پستپارتوم #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #اپیزیاتومی #مراقبت_زخم_زایمان

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

8

خیلی‌ از خانم های باردار یکی از دغدغه های بزرگشون بعد از بارداری، برگشتن به حالت قبل از بارداریه... نگران افتادگی ها، کشیدگی های پوستی، چربی های اضافه و سایز شکم پهلو و سینه هاشون هستن. خب تا حد زیادی این تغییرات قابل برگشت هستند، ولی هم باید صبر کنید، هم با آگاهی کامل تلاش کنید. خب من اینجا هستم که این آگاهی رو به شما بدم.👌 یکی از کارهایی که بعد از زایمان باید انجام بدیم، مراقبت و حمایت دستگاه ادراری تناسلی هست. اگر زخمی از زمان زایمان دارید: - باید تا ۶ هفته به خوبی ازش مراقبت کنید. - نزدیکی نداشته باشید. به خوبی شست و شو بدید (راجع به شستشو پست کامل میذارم) - به زخمتون فشار ندارید، یعنی مستقیما روش نشینید و توی دستشویی زور نزنید. - داروهاتون رو به موقع بخورید. - از تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده نکنید. - از کمپرس گرم یا سرد استفاده کنید. - تغذیه خوب داشته باشید. (راجع بهش پست کامل میذارم) - ورزش هارو شروع کنید. (توی پست های قبلی توضیح دادم) و در کل برای خودتون وقت بذارید و از خودتون غافل نشید. خصوصا اگر نوزادتون توی بیمارستان به هر علت بستری هست، به هیچ عنوان بخاطر نوزاد از خودتون غافل نشید، چونکه نوزاد سالم در وهله اول به مادر سالم نیاز داره. متاسفانه من زیاد دیدم مادرانی که توی این شرایط از خودشون و رعایت بهداشت خودشون غافل میشن و دچار عفونت زخم میشن و ماهها باید درگیر این قضیه بمونن... پس مواظب خودتون باشید 👌 دوستان عزیز مراقبت های پس از زایمان به این پست محدود نمیشه و دوباره هم پست راجع به این قضیه مهم براتون میذارم. سوالاتتون رو توی کامنت ها جواب میدم. . . . . . #پس_از_زایمان #زایمان #پستپارتوم #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #اپیزیاتومی #مراقبت_زخم_زایمان

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن