بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ دوستای گلم، من این پست رو با توجه به تجربیاتم، مواردی که بارها تو زایشگاه دیدم که برای زائو های عزیز پیش میاد و وقتی میفهمن اشتباه کردن که دیگه کار از کار گذشته... نمونش همین خوردن روغن کرچک... خانم باردار میاد با اسهال و برون روی و دل پیچه شدید، بچه هم همون سر جای خودشه و دریغ از سه سانت باز شدن دهانه رحم، دلیل رو جویا میشیم میگه یه شیشه روغن کرچک خوردم تا بچم زودتر دنیا بیاد! یا خانم اینقدر گرمیجات خورده که بچه ش تو شکمش مدفوع کرده و همه اینا رو بچه هم تاثیر میذاره و بعد تولدش حتما زردی میگیره. پس دنبال خوردن چیزی برای شوع شدن دردای زایمان نباشید که ضررش بیشتر از نفعشه. اگه کیسه آبتون پاره شد لطفا هول نکنید و نترسید، فقط اگه 36 هفته پر شده ساک بچه رو ببندید برید نزدیکترین بیمارستان چون بلاخره باید دیر یا زود دنیا بیاد، اگرم زیر 36 هستید بازم نترسید خودتون رو به مجهزترین بیمارستان نزدیکتون برسونید اونجا با توجه به امکانات تصمیم میگیرن فرصت زایمان بدن یا اینکه تحت نظر باشید و فعلا برای زایمان دست نگه دارید. در هر صورت یه پد بذارید و برید بیمارستان. زایمان دوم مدت زمانش معمولا کمتر از زایمان اوله ولی الزاما دردش کمتر نیست، تازه پس درد زایمان دوم، یعنی دردی که بعد از زایمان به دلیل جمع شدن رحم دارید، تو زایمان دوم به بعد بیشتر هم میشه. ولی خبرخوب اینکه به احتمال زیاد پارگی خیلی کمتری خواهید داشته و حتی ممکنه هیچ پارگی نداشته باشید. در کل بگم زایمان یه امر کاملا غیر قابل پیش بینی هست که این به معنی عدم داشتن برنامه براش نیست، شما سعی کنید بهترین و کامل ترین برنامه رو بچینید ولی بازم اگه چیزی طبق برنامه پیش نرفت هیچ خودتون رو ناراحت نکنید و استرس نداشته باشید. . . . پیج دوم من روهم یه نگاهی بندازید😊👩🏻⚕️ @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei #midwife #midwifery #pregnancy #vaginalbirth #childbirth #bardarigram #زایمان #زایمان_طبیعی #کیسه_آب #زایمان_بارداریگرام #ماما #مامایی #دانشجومامایی #حاملگی
12 فروردین 1399 10:03:34
256 بازدید
بارداریگرام
شیردهی کاری هست که واقعا نیاز به آموزش صحیح داره خصوصا برای خانم های شکم اول. ✔️ اولین و مهم ترین کاری که باید انجام بدید انجام خود کار شیردهی و در واقع مکیدن سینه توسط نوزاده، اگر هم نوزاد تون به هر دلیلی با شما نیست حتما این کار رو خودتون با دست یا شیر دوش باید انجام بدید، خصوصا این امر توی 24 ساعت اول خیلی مهمه، ممکنه احساس کنید به اون اندازه که باید و شاید شیر ندارید، ولی هیچ جای نگرانی نیست. شما کار صحیح رو انجام بدید. ✔️ دومین کار مهم تغذیه مناسب و خواب کافیه، نیازی نیست حتما فقط چیزهایی که گفتم رو بخورید، فقط حواستون باشه اینها تو رژیم غذاییتون باشه و فراموش نکنید ✔️ اگر لبنیات رو نمیتونید به هر دلیل استفاده کنید، کلسیم دی روزانه فراموش نشه. میتونید مولتی ویتامین هم بخورید البته سعی کنید بیشتر از سه ماه نخورید و حواستون به افزایش وزن باشه. قرص آهن و ویتامین دی 1000 رو هم باید تا سه ماه بعد از زایمان ادامه بدید. ✔️ داروهای گیاهی که گفتم رو میتونید روزانه اندازه یک فنجون دم نوش رو بخورید ولی حواستون باشه اگر استفاده مکرر دارید، بیشتر از دو هفته پشت سرهم استفاده نکنید. ✔️ داروهای شیر افزا به صورت قطره، پودر و قرص موجود هستن که معمولا قطره ها مورد استفاده قرار می گیرن. قبل از استفاده از هر کدوم از محصولات دارویی حتما بروشورش رو مطالعه کنید و اگر به محصولات گیاهی حساسیت دارید از استفاده از این شیرافزاها خودداری کنید. قطره ها معمولا اینجوری استفاده میشه که باید 20 تا 30 قطره رو توی یک فنجون آب سرد همراه با کمی قند بعد از هر وعده غذایی میل کنید. ممکنه یه مقدار قند خونتون رو پایین بیاره، بخاطر همین توصیه میشه با قند استفاده بشه. دوستان لطف کنید پست هارو لایک کنید و کامنت بذارید تا اینستاگرام به افراد بیشتری نشونشون بده🌹 . . . . . #شیرافزا #شیردهی #افزایش_شیر #بارداریگرام #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #داروگیاهی #طب_سنتی #رازیانه #شوید #ریحان #زیره #بابونه #شنبلیله #قطره_شیرافزا #نوزاد #مراقبت_از_نوزاد #مراقبت_های_پس_از_زایمان #بارداریگرام
08 دی 1399 09:57:00
215 بازدید
بارداریگرام
یکی از تغییرات خوشایند یا ناخوشایند بدن در بارداری برای خانم ها تغییر زیاد سایز سینه ست! این تغییرات یه مقدار یهویی و با سرعت زیادی هستن یعنی ممکنه شب بخوابید و صبح بیدار بشید و احساس سنگینی و درد تو سینه ها داشته باشید. این تغییرات طبیعی هستن و جای نگرانی ندارن و برای بهتر شدن این موارد رو رعایت کنید: - سوتین سفت ببندید - سینه هارو دست کاری نکنید - کمپرس سرد استفاده کنید - با مشورت پزشک مسکن بخورید یک نکته مهم اینکه توی بارداری سعی کنید حدالامکان از کمپرس گرم استفاده نکنید! ⁉️ در چه مواردی نگران بشیم؟ اگر متورم، قرمز و همراه با تب بود بهتره بیشتر پیگیری بشه و حتما معاینه بشید . . . . این مطلب بر اساس کتاب cmmd بارداری و زایمان براتون نوشتم. با خیال راحت استناد کنید و نگران نباشید. . . . . . #تغییرات_سینه_در_بارداری #تغییرات_سینه #افزایش_حجم_سینه #تغییر_رنگ_نوک_سینه #تغییرات_بارداری #بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #مراقبت_های_بارداری
11 خرداد 1400 16:48:00
783 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ سوالی که همیشه خانم هایی که تازه زایمان کردن از من میپرسن همین میزان خونریزی و ترشحات واژن بعد از زایمانه. عزیزان من کیفیت، میزان و مدت این دوران رو توی اسلاید ها کاملا توضیح دادم لطفا با دقت مطالعه کنید. و هر زمان دیدید یکی از فاکتورها داره از حالت طبیعی خارج میشه حتما به درمانگر خودتون مراجعه کنید. مثلا رنگ ترشحات به سمت سبز رنگ و کف آلود بره یا بوی خیلی بد مثل بودی ماهی گندیده داشته باشه یا خنریزی شدید فعال همراه با دفع لخته داشته باشید. اینها طبیعی نیست و حتما باید دلیلش بررسی بشه و رفع بشه. . . . . پیچ دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . #خونریزی_پس_از_زایمان #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مامایی #دانشجومامایی #مطب_مامایی
12 فروردین 1399 16:50:25
204 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻🤱🏻🤱🏻 چهارتای اول رو که اصلی ترین هستن رو توضیح دادم، البته راجع به دردها باید بگم که دردهایی درد واقعی زایمان هستن که با خوردن مسکن از بین نرن و حداقل توی ده دقیقه دو بار براتون اتفاق بیافته، دوش آب گرم تو این زمان خیلی میتونه بهتون کمک کنه. راجع به کیسه آب، در زمان عادی رنگش شفافه مثل آب لوله ولی گاهی اوقات ممکنه زرد یا سبز مایل به قهوه ای باشه که این نشونه مدفوع کردن جنین تو رحم شماست. در هر صورت بعد از پارگی کیسه آب یه پد بذارید و به اورژانس مامایی بیمارستان مراجعه کنید. بقیه علائم ممکنه زیاد شایع نباشن که شامل: اسهال احساس سستی در مفاصل کمتر شدن حرکات جنین به دلیل کم بودن فضا و نزول در لگن. #علائم_زایمان #دردهای_زایمانی #انقباضات_رحمی انقباضات_زایمانی #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #نزدیک_شدن_زایمان #بارداریگرام
06 فروردین 1399 15:24:46
508 بازدید
بارداریگرام
فرزند عزیزم به این دنیا خوش اومدی❤️🌹 خب شاید براتون سوال باشه بعد از زایمان چه اتفاقی میافته؟! وقتی یه زایمان خوب و خوش به صورت طبیعی یا سزارین با بی حسی (که مادر کاملا هوشیار هست) اتفاق میافته و بچه به دنیا میاد، عامل زایمان نوزاد رو با دقت یه بررسی سریع میکنه و اگر شرایطش جور باشه اونو روی سینه مادر قرار میده تا همون لحظه تماس پوست به پوست انجام بشه. و جنسیت نوزاد شما مجددا توسط عامل زایمان اعلام میشه. مامای شما به شما کمک میکنه اولین شیردهی رو تو همون حالت داشته باشید. مادرا معمولا سه تا سوال میپرسن، اول اینکه بچمون سالمه؟ (خب حق دارن، ما هم جواب مبدیم) دوم اینکه کی تموم میشه؟ (منظورشون اینه کی بخیه هاشون زده میشه و از تخت زایمان یا جراحی میان پایین) سوم اینکه جفت چه شکلیه🤦🏻♀️؟!!! (شاید باورتون نشه ولی بارها این سوال ازم پرسیده شده و بعد از اینکه نشون دادم خیلی خوششون نیومده😃) خب اگه خونریزی و علائم حیاتی شما خوب باشه ینی زایمان با موفقیت انجام شده و شما به بخش منتقل میشید. که اگه زایمان طبیعی داشته بوده باشین بهتره قبل از خوابیدن رو تخت با پای خودتون به دستشوی برید و خودتون رو تمیز بشورید و سرو صورتتون رو یه آبی بزنید و آماده بشید برای راند دوم شیردهی. میتونید قبلش یه چیزی هم بخورید تا سرحال تر بشید. بعد از زایمان حتما باید ادرار داشته باشید اگه هر مشکلی تو ادرار کردنتون داشتید به ماماتون اطلاع بدید، البته یه مقدار سوزش طبیعیه و نگران نباشید. از ماماتون بخواید طریقه صحیح در آغوش گرفتن نوزاد و شیردهی رو بهتون آموزش بده. البته یه پست کامل راجع بهش میذارم. و بعد از هر بار شیر دهی آروق نوزاد رو حتما بگیرید و اونو به پهلو بخوابونید. بعد از تولد اولین مدفوع نوزاد حالت سبز خیلی تیره و چسبناک رو داره که بعد از شروع تغذیه با شیر رنگش به زرد خردلی تغییر پیدا میکنه. حواستون باشه تا 24 ساعت اول دفع ادرار و مدفوع رو داشته باشه. بهتره قبل از ترخیص از بیمارستان تکلیف این قضیه روشن بشه. بعد از خوردن شیر و گرفتن آروغ، اجازه بدید بچتون بخوابه و خودتون هم یه استراحتی کنید. ممکنه بعد از زایمان خصوصا موقع شیردهی یه دردی زیر دلتون احساس کنید، نگران نباشید، این درد بخاطر جمع شدن رحم شماست و پس درد بهش میگن که تو زایمان دوم به بعد بیشتر احساس میشه. . . . #پس_از_زایمان #زایمان #زایمان_طبیعی #ماما #مامایی #پس_از_زایمان_بارداریگرام #سزارین #شیردهی #نوزاد #زایشگاه #midwife #midwifery #vaginalbirth #vaginalbleeding #breastfeeding #newborn
15 فروردین 1399 08:06:43
243 بازدید
نعیمه انصاری
0
2
لکهبینی در بارداری
متاسفانه خونریزی یا لکه بینی اوایل بارداری یکی از اتفاقات شایع و ناخوشایند در اکثر بارداری هاست! به طوریکه شما از هر خانمی که تجربه بارداری رو داشته بپرسید اکثرا بهتون خواهند گفت که حداقل یک بار دچار این مسأله شدن! از اینجا میشه فهمید که بیشتر اوقات جای نگرانی وجود ندارد ولی باید بررسی بشه و سایر احتمالات رفع بشه! درمان این وضعیت اکثر اوقات به صورت انتظاری و استفاده از پروژسترون هست. این وضعیت در خانم هایی که سابقه سقط داشتن اهمیت بیشتری پیدا میکنه. اگر قبل از سونو تشکیل قلب دچار این مسأله شدید بهتره هرچه زودتر این سونو رو انجام بدید و اگر از شما خواستن به صورت واژینال این سونو رو انجام بدید حتما قبول کنید و نترسید! سونو واژینال باعث سقط نمیشه خیالتون تخت!!!!! 📚 من این پست رو از توی #آپ_تو_دیت براتون آماده کردم، قسمت آموزش بیماران که جز به روزترین و معتبرترین منابع پزشکی محسوب میشه. پس با خیال راحت به مطالب این پست اعتماد کنید و اگر سوالی دارید زیر همین پست بپرسید. . . . . . . #خونریزی #خونریزی_در_بارداری #خونریزی_اوایل_بارداری #خونریزی_سه_ماهه_اول #بارداری #حاملگی #سقط #تهدید_به_سقط #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #لکه_بینی #لکه_بینی_در_بارداری #uptodate