بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
یکی از مسائلی که همیشه تو هر فصلی از سال خانم های باردار از من میپرسن اینه که میتونم مسافرت برم یا نه؟! ☑️ شما میتونید مسافرت برید به شرط اینکه وضعیت بارداری تثبیت شده و سالمی داشته باشید، تهدید به سقط یا زایمان زودرس نباشید جایی که مسافرت میرید از نظر بیماری واگیردار مشکلی نداشته باشه (مثلا این روزها اکثر شهر ها هنوز وضعیت بدی برای کرونا دارن) وسیله نقلیه شما سالم و مطمئن باشه زمانی که به مسافرت میرید نزدیک زمان زایمان نباشه! ☑️ شاید با خودتون بگید زن باردار چرا مسافرت کنه! خب باید بگم خیلی ها بخاطر شرایط زندگیشون مجبور هستن مدام از این شهر به اون شهر برن و اصلا هم قصد تفریح نداشته باشن و صرفا این نقل و انتقالات مسافرت محسوب میشه. یا خیلی از خانم ها تو دوران بارداری چند وقتی رو به خونه پدریشون میرن که ممکنه شهر دیگه ای باشه! ☑️ پس در کل با رعایت موارد بالا و اسلاید ها می تونید مسافرت برید. نوع وسیله نقلیه هم مهم نیست فقط باید سالم باشه و در رابطه با ایرلاین ها فک میکنم بالای ۳۴ هفته رو اجازه پرواز نمیدن. این رو خودتون حتما قبلش چک کنید، یا اگر قبلا چک کردید تو کامنت ها برای بقیه دوستان هم بنویسید. ☑️ من این مطلب رو از #آپ_تو_دیت براتون نوشتم که یکی از معتبرترین منابع پزشکی جهان محسوب میشه، از قسمت آموزش بیمار. پس با خیال راحت به این گفته ها استناد کنید. 😌👌 از اینکه پست هارو لایک میکنید ممنونم♥️ . . . . . #بارداری_بارداریگرام #حاملگی #بارداریگرام #هواپیما #مسافرت #پرواز #مسافرت_زمینی #آمبولی #مراقبت_های_بارداری #مراقبت_های_دوران_بارداری #مسافر #مسافرت_با_قطار #مسافرت_با_ماشین
30 اردیبهشت 1400 06:22:32
595 بازدید
بارداریگرام
@bardarigram همونطور که میدونید، سه تا پنج روز اول مادر زیاد شیر نداره و نوزاد هرچه قدر بیشتر مک بزنه بیشتر به شیر آوردن مادرش کمک میکنه. اما این شیر کم یا همون آغوز، فوقالعاده برای رشد نوزاد مناسب و کافیه! ☑️ فقط باید حتما حواستون باشه که شیردهی رو به درستی و تعداد دفعات مناسب انجام بدید! ☑️ و البته بچه همون سه چهار روز اول ۷ درصد از وزن زمان تولدش رو از دست میده که کاملا طبیعی هست و جای نگرانی نداره، دلیلش هم از دست دادن مایعات میان بافتیشه که تقریبا چیزی حدود نیم کیلو شاید بشه. بعد از اون با تغذیه مناسب با شیرمادر این کاهش وزن جبران میشه. نمودار رشد نوزاد شما خیلی مهمه و اگر روی نمودار خودش تو اون محدوده سبز رنگ باشه خوبه و نوزاد شما به خوبی داره تغذیه میشه. ☑️ آموزش شیردهی رو هم حتما تو پست های قبل ببینید، نکات جالب و مفیدی داره😊👌 @bardarigram . . . . . . #شیردهی_صحیح #شیردهی_نوزاد #شیردهی #شیرمادر #شیرخوار #نوزاد #شیرکافی #شیرآغوز #آغوز #وزن #وزن_گیری_کودک #وزن_گیری_نوزاد #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #مراقبت_از_نوزاد
10 آذر 1400 08:53:44
229 بازدید
بارداریگرام
#عوارض_زایمان_طبیعی مطمئنا تا حالا از عوارض و آسیب هایی که در طول زایمان طبیعی ممکنه برای نوزاد اتفاق بیافته شنیدید. این آسیب ها به صورت سطحی و گذرا برای خیلی از نوزادان ممکنه اتفاق بیافته. برای مثال نوزاد دچار کبودی و خونمردگی هایی تو ناحیه سر و صورت ممکنه بشه که البته اگر بعد از معاینه اولیه به شما گفتن همه چیز خوب هست نگران نباشید و نیاز به اقدام خاصی هم نیست. اما گاهی اوقات در تعداد کمی از نوزادان این آسیب ها جدی تر میشه و ممکنه دچار عارضه هایی هم بشه. برای مثال زمانی که توی نوزادان درشت و وزن بالای ۴ کیلوگرم شانه های بچه گیر میکنه، ماما یا پزشک برای اینکه زمان رو از دست نده و بچه هرچه سریعتر به دنیا بیاد مجبور میشه مانورهایی رو انجام بده که باعث شکستن ترقوه، در رفتن مفصل و یا کشیدگی اعصاب نوزاد بشه. که البته تمام اینها قابل درمان هستند. گاهی اوقات ممکنه زایمان به راحتی انجام نشه و پزشک مجبور بشه از ابزاری برای زایمان استفاده کنه. که البته در خیلی از بیمارستان ها منسوخ شده و این هم احتمالش فوقالعاده پایین اومده. زایمان ابزاری هم ممکنه آسیب هایی تو ناحیه سر و صورت نوزاد ایجاد کنه که ممکنه درجات مختلفی داشته باشه. البته این روهم بهتون بگم همه زایمان های ابزاری باعث ایجاد آسیب نمیشن و بزرگترین هدفشون اینه که زایمان بیش از حد طول نکشه و خدایی نکرده نوزاد دچار مرگ یا آسیب مغزی نشه. ☑️ دوستان عزیز اینها همه احتمالات پایین هستن و دلیل عمده ترس از زایمان طبیعی برای خیلی از خانم ها. من این قول رو بهتون میدم که شما اگر دوران بارداری تحت مراقبت و نظر باشید و برای زایمان آمادگی داشته باشید، احتمال این آسیبها برای شما به صفر میرسه و خیلی راحت با یک خاطره خوب بدون هیچ آسیبی زایمان میکنید. همینطور که سالها پیش تمام مادر مادربزرگ های ما بچه هارو تو خونه به دنیا میآوردن و خیلی خیلی خیلی کم دچار مشکل و عارضه میشدن. دلیلش هم این بود که اون مادران تو دوران بارداری کاملا پویا بودن و فعالیت داشتن و با آغوش باز و پذیرش کامل به سمت زایمان طبیعی میرفتن و میذاشتن بدن خودش کارشو انجام بده. در کنارشون هم یک قابله ماهر و همه فن حریف بود 😃 در هر صورت اگر قصد زایمان دارید اصلا نگران نباشید فقط قبلش راجع بهش آگاهی پیدا کنید و آمادگی داشته باشید. . . . . . . تجربه شما از زایمان چی هست؟!. . . #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_سزارین #زایمان_در_آب #زایمان_ابزاری #وکیوم #فورسپس #ماما #مامای_همراه #مامایی #دانشجومامایی #متخصص_زنان
01 خرداد 1400 06:24:33
302 بازدید
بارداریگرام
خب اینم یک پست کاملا کاربردی برای مادرهای عزیزی که نمیدونن چنتا #سونو توی بارداری باید انجام بدن. اول کار بگم که هر کدوم از این سونو هایی که توی پست معرفی کردم اهمیت خاص و ویژه خودشون رو دارن و واقعا گاهی اوقات نمیشه ازشون چشم پوشی کرد. ⬅️ سونوی ان تی یا #غربالگری_مرحله_اول رو بجز اهمیتی که در بررسی #سلامت_جنین داره، از نظر مرجع #سن_بارداری هم خیلی مهمه. و تا آخر بارداری هرچی سونو انجام بشه بهتره سن بارداریشون با ان تی مقایسه بشه، اختلاف تا زیر دو هفته اشکالی نداره. ولی اگر اختلاف به دو هفته یا بیشتر رسید میتونه زنگ خطر باشه و حتما #جنین باید از نظر محدودیت رشد یا همون IUGR# بررسی بشه. بررسی #محدودیت_رشد_جنین با سونو رنگی انجام میشه که توی اون عروق جفت و خونرسانی اونها بررسی میشه. ادامه یا ختم بارداری به میزان خیلی خیلی زیادی به نتیجه این سونو بستگی داره. ⬅️ سونوی #آنومالی رو زودتر از 18 هفته انجام ندید، اشتباهی که خیلی از مادرا میکنن و باعث میشه مجددا بعد توی 22 تا 24 هفتگی تکرارش کنن. ⬅️ سونوی آخر که همون سونو 37 هفته هست برای خیلیا ممکنه فاکتور گرفته بشه و انجام نشه. به شرطی که رشد جنین از نظر اندازه گیری از روی شکم مناسب باشه. با معاینه قرار جنین تشخیص داده بشه، #وزن_جنین بالا بنظر نیاد، مادر کاملا سالم باشه و سونو های قبلی هیچ مشکلی نداشته باشن. ⬅️ خیلی ها هم اصلا کارشون به سونوی #بیوفیزیکال پروفایل یا همون BPP کشیده نمیشه. چون این سونو هم اصلا روتین نیست و در مواقع خاص انجام میشه. ⏪ دوستای عزیز توجه داشته باشید با توجه به وضعیت #جسمی و #بارداری شما ممکنه تعداد سونو ها کمتر یا بیشتر بشه. مثلا مادران #دیابتیک باید از 32 هفته، هر هفته #سونوگرافی انجام بدن. یا مثلا اگر توی سونوی رشد آب دور جنین بیش از حد گزارش بشه، تکرار سونو با فاصله دو هفته بعد لازمه. یا ممکنه توی سونو #تشکیل_قلب، ضربان قلب دیده نشه و درخواست سونو مجدد بعد از دو هفته داده بشه. ✔️ در کل وضعیت شما نقش اصلی در درخواست سونوگرافی داره. . . . . . #سونوهای_روتین_بارداری #بارداریگرام #حاملگی #مامایی #مطب_زنان #ویزیت_بارداری #دوران_بارداری #مطب_آنلاین #متخصص_زنان #دانشجومامایی #midwife #midwifery #anomally #NTsono #NB #pregnancy
07 آذر 1399 17:26:52
653 بازدید
بارداریگرام
گاهی اوقات یه چیزای خیلی ساده و پیش پا افتاده اگر بهشون دقت نشه ممکنه موجب اتفاقات غیرقابل جبران بشه. مثل همین قضیه حمام کردن و دوش گرفتن در بارداری! ☑️ یادتون باشه دمای زیاد برای جنین خطرناکه! زمانی که دمای بدن مادر به هر دلیل مثل تب یا قرار گرفتن در محیط سربسته گرم یا دوش و وان آب گرم بالا میره، این دمای بالا به جنین منتقل میشه و باعث ایجاد تاثیرات منفی روی جنین و بارداری میشه! اگر میخواید بدونید چه دمایی برای شما مناسب هست، بهتره قسمت پایین و جلوی مفصل آرنجتون رو زیر آب بگیرید، اگر پوستتون قرمز شد پس این آب دمای بالایی داره و باید خنک تر بشه. یا اگر دمای حمام طوری بود که عرق کردید پس دما بالاست و باید سریعا اون رو کاهش بدید. ☑️ نکته مهم دیگه اینکه در بارداری پوست شکم، سینه، باسن و کشاله ران به دلیل افزایش سایز کش میاد و این کشیدگی باعث نازک تر شدن پوست میشه. مواد شوینده و شامپو های غیر استاندارد هم این قضیه رو تشدید میکنن و باعث ایجاد خارش، خشکی و اگزمای پوستی میشن. پس از مواد شوینده و شامپوهای مخصوص پوست های خشک و حساس استفاده کنید و بعد از حمام از روغن و لوسیون های مجاز در بارداری استفاده کنید. . . . . . بنظرتون یه حمام ساده این همه داستان داشت؟! 😃 . . . . #حمام #حمام_در_بارداری #دوش #دوش_گرفتن #دوش_گرفتن_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #وان #سونا #جکوزی #سونا_در_بارداری #شامپو
14 اردیبهشت 1400 07:19:05
665 بازدید
بارداریگرام
خب عزیزان من بریم سراغ بحث شیرین مراقبت از بند ناف! چیزی که مادر اولا همیشه رو وسواس دارن و نمیدونن چیکارش کنم! خیلی سادست! هیچ کاری بش نداشته باشید و فقط تمیز و خشک نگهش دارید! حواستون باشه زیر کش شلوار و پوشک گیر نکنه، بهش هوا بخوره ولی نیازی هم نیست که بیرون از لباس باشه. الکلی چیزی هم بهش نزنید، خودش کم کم خشک میشه و میافته. . . . پ.ن: قدیمیا میگفتن ناف بچه رو هرجا بندازی بچه بزرگ که شد میره همونجا 😃 بخاطر همین همیشه ناف بچه هاشون رو تو جاهایی مثل مسجد و مدرسه و مکان های مثبت مینداختن ☺️ ناف منو ولی فک کنم تو خونمون چال کردن چون همش دلم میخواد خونه باشم🙄 ناف شمارو کجا چال کردن؟؟؟😃 . . . . #بندناف #مراقبت_بندناف #پس_از_زایمان #نوزاد #مراقبت_از_نوزاد #پس_از_زایمان_بارداریگرام #الکل #امفالیت
28 فروردین 1400 13:48:07
81 بازدید
نعیمه انصاری
0
4
🔹دوختن دهانه رحم در زنان باردار یکی از عمل های جراحی که در برخی زنان باردار انجام می شود، #سرکلاژ (cerclage) یا دوختن دهانه رحم می باشد، زیرا این زنان به علت داشتن مشکلاتی در ناحیه دهانه رحم، قادر به نگه داشتن جنین خود نیستند و ممکن است با افزایش وزن جنین، دهانه رحم آنها باز شود و دچار زایمان زودرس شود. 🔹سرکلاژ در بعضی زنان، دهانه رحم توانایی تحمل فشار ناشی از بزرگ شدن جنین و کیسه آب و جفت را ندارد و ممکن است خود به خود باز شود و زایمان زودرس انجام گیرد و یا سقط جنین اتفاق بیفتد. 🔹سرکلاژ چیست؟ در زنانی که دچار نارسایی دهانه رحم هستند، قسمت انتهایی رحم آنها که به واژن ختم می شود، با استفاده از بخیه دوخته می شود تا با بسته شدن دهانه رحم، از تولد نوزاد نارس جلوگیری شود. هنگامی که رشد نوزاد کامل شد، حدودا در هفته 37 بارداری، این بخیه ها کشیده می شوند و معمولا تا قبل از تولد نوزاد از بین می روند. اگر پزشک متخصص زنان تشخیص دهد که دهانه رحم زن بارداری در معرض خطر بازشدن است، باید این عمل را انجام داد. معمولا این عمل با توجه به طول دهانه رحم در سونوگرافی 12 هفته انجام می شود. و اگر خانم بارداری طولی دهانه رحم کمتر از 2.5 سانتی متر داشته باشد کاندید انجام این عمل می باشد. در بعضی بیماران نارسایی دهانه رحم تا 18 هفتگی خودش را نشان نمی دهند و بعد از آن ممکن است نیاز به این عمل باشد. عمل به صورت بی هوشی انجام می شود و بیمار در همان روز قابل ترخیص از بیمارستان است. اگر در بارداری قبلی سرکلاژ داشته اید دلیلی برای انجام دوباره سرکلاژ در بارداری بعدی نمی شود و بستگی به طول دهانه رحم در بارداری بعدی دارد. . . . #سرکلاژ #نارسایی_دهانه_رحم #زایمان_زودرس #سقط #بستن_دهانه_رحم #دوختن_دهانه_رحم #سرویکس #نارسایی_سرویکس . @moshavere.zanan.va.mamaei