بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
فرزند عزیزم به این دنیا خوش اومدی❤️🌹 خب شاید براتون سوال باشه بعد از زایمان چه اتفاقی میافته؟! وقتی یه زایمان خوب و خوش به صورت طبیعی یا سزارین با بی حسی (که مادر کاملا هوشیار هست) اتفاق میافته و بچه به دنیا میاد، عامل زایمان نوزاد رو با دقت یه بررسی سریع میکنه و اگر شرایطش جور باشه اونو روی سینه مادر قرار میده تا همون لحظه تماس پوست به پوست انجام بشه. و جنسیت نوزاد شما مجددا توسط عامل زایمان اعلام میشه. مامای شما به شما کمک میکنه اولین شیردهی رو تو همون حالت داشته باشید. مادرا معمولا سه تا سوال میپرسن، اول اینکه بچمون سالمه؟ (خب حق دارن، ما هم جواب مبدیم) دوم اینکه کی تموم میشه؟ (منظورشون اینه کی بخیه هاشون زده میشه و از تخت زایمان یا جراحی میان پایین) سوم اینکه جفت چه شکلیه🤦🏻♀️؟!!! (شاید باورتون نشه ولی بارها این سوال ازم پرسیده شده و بعد از اینکه نشون دادم خیلی خوششون نیومده😃) خب اگه خونریزی و علائم حیاتی شما خوب باشه ینی زایمان با موفقیت انجام شده و شما به بخش منتقل میشید. که اگه زایمان طبیعی داشته بوده باشین بهتره قبل از خوابیدن رو تخت با پای خودتون به دستشوی برید و خودتون رو تمیز بشورید و سرو صورتتون رو یه آبی بزنید و آماده بشید برای راند دوم شیردهی. میتونید قبلش یه چیزی هم بخورید تا سرحال تر بشید. بعد از زایمان حتما باید ادرار داشته باشید اگه هر مشکلی تو ادرار کردنتون داشتید به ماماتون اطلاع بدید، البته یه مقدار سوزش طبیعیه و نگران نباشید. از ماماتون بخواید طریقه صحیح در آغوش گرفتن نوزاد و شیردهی رو بهتون آموزش بده. البته یه پست کامل راجع بهش میذارم. و بعد از هر بار شیر دهی آروق نوزاد رو حتما بگیرید و اونو به پهلو بخوابونید. بعد از تولد اولین مدفوع نوزاد حالت سبز خیلی تیره و چسبناک رو داره که بعد از شروع تغذیه با شیر رنگش به زرد خردلی تغییر پیدا میکنه. حواستون باشه تا 24 ساعت اول دفع ادرار و مدفوع رو داشته باشه. بهتره قبل از ترخیص از بیمارستان تکلیف این قضیه روشن بشه. بعد از خوردن شیر و گرفتن آروغ، اجازه بدید بچتون بخوابه و خودتون هم یه استراحتی کنید. ممکنه بعد از زایمان خصوصا موقع شیردهی یه دردی زیر دلتون احساس کنید، نگران نباشید، این درد بخاطر جمع شدن رحم شماست و پس درد بهش میگن که تو زایمان دوم به بعد بیشتر احساس میشه. . . . #پس_از_زایمان #زایمان #زایمان_طبیعی #ماما #مامایی #پس_از_زایمان_بارداریگرام #سزارین #شیردهی #نوزاد #زایشگاه #midwife #midwifery #vaginalbirth #vaginalbleeding #breastfeeding #newborn
15 فروردین 1399 08:06:43
243 بازدید
بارداریگرام
یکی از فاکتورهای مهم سلامت هر فرد در زندگی، رنگ مدفوع هست. چه نوزاد چه بزرگسال! در اینجا به رنگ مدفوع نوزادان می پردازیم! در کل بهتون بگم که رنگ زرد تا سبز نشانه سلامت نوزاد هست و رنگ سفید، سیاه، جیگری یا قرمز نشانه نگرانی! پس حتما به این موضوع دقت کنید و اگر رنگی غیر طبیعی داشت حتما به پزشک متخصص نوزادان مراجعه کنید. به من بیگید اصلا تا حالا به این موضوع دقت کرده بودید؟! . . . #نوزاد #نوزاد_بارداریگرام #نوزادی #نوزادسالم #نوزادان #مراقبت_از_نوزاد #بارداریگرام #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #پستپارتوم #مدفوع #رنگ_مدفوع #رنگ_مدفوع_نوزاد
12 اردیبهشت 1400 10:13:30
171 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ الان دیگه حرکات جنین رو خوب احساس میکنید، حال خودتونم بهتره، فقط ممکنه اون دردی که تو کشاله ران و کف لگنتون احساس میکنید اذیتتون کنه که اونم جای نگرانی نداره، بخاطر رشد جنین و بالا رفتن رحم و فشار محصولات حاملگی بروی رباط ها و عضلات کف لگن هستش، کم کم این درد ها بهتر میشن. کار مهمی که باید انجام بدید آزمایشات سری دوم بارداری هستن، که نکته خیلی مهمی که توشون بررسی میشه قند بارداریه، از نون شب برای یه خانم باردار واجب تره، پس فراموشتون نشه، از دوران بارداریتون لذت ببرید و تا سنگین نشدید کاراتونو کم کم انجام بدید😊❤️. . . . . . . .پیج دوم مخصوص سلامت خانم ها: . @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . . #هفته_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #جنین #بارداری # حاملگی #باردار #حامله #ماما #مامایی #متخصص زنان #دانشجومامایی #غربالگری_بارداری #غربالگری_جنین #سونوگرافی_جنین #آزمایشات_بارداری #مطب_مامایی #مراقبت_بارداری #متخصص_زنان #جنین_شناسی #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #midwife #midwifery #bardarigram #prennatalcare
21 فروردین 1399 16:35:35
173 بازدید
بارداریگرام
یکی از مسائلی که همیشه تو هر فصلی از سال خانم های باردار از من میپرسن اینه که میتونم مسافرت برم یا نه؟! ☑️ شما میتونید مسافرت برید به شرط اینکه وضعیت بارداری تثبیت شده و سالمی داشته باشید، تهدید به سقط یا زایمان زودرس نباشید جایی که مسافرت میرید از نظر بیماری واگیردار مشکلی نداشته باشه (مثلا این روزها اکثر شهر ها هنوز وضعیت بدی برای کرونا دارن) وسیله نقلیه شما سالم و مطمئن باشه زمانی که به مسافرت میرید نزدیک زمان زایمان نباشه! ☑️ شاید با خودتون بگید زن باردار چرا مسافرت کنه! خب باید بگم خیلی ها بخاطر شرایط زندگیشون مجبور هستن مدام از این شهر به اون شهر برن و اصلا هم قصد تفریح نداشته باشن و صرفا این نقل و انتقالات مسافرت محسوب میشه. یا خیلی از خانم ها تو دوران بارداری چند وقتی رو به خونه پدریشون میرن که ممکنه شهر دیگه ای باشه! ☑️ پس در کل با رعایت موارد بالا و اسلاید ها می تونید مسافرت برید. نوع وسیله نقلیه هم مهم نیست فقط باید سالم باشه و در رابطه با ایرلاین ها فک میکنم بالای ۳۴ هفته رو اجازه پرواز نمیدن. این رو خودتون حتما قبلش چک کنید، یا اگر قبلا چک کردید تو کامنت ها برای بقیه دوستان هم بنویسید. ☑️ من این مطلب رو از #آپ_تو_دیت براتون نوشتم که یکی از معتبرترین منابع پزشکی جهان محسوب میشه، از قسمت آموزش بیمار. پس با خیال راحت به این گفته ها استناد کنید. 😌👌 از اینکه پست هارو لایک میکنید ممنونم♥️ . . . . . #بارداری_بارداریگرام #حاملگی #بارداریگرام #هواپیما #مسافرت #پرواز #مسافرت_زمینی #آمبولی #مراقبت_های_بارداری #مراقبت_های_دوران_بارداری #مسافر #مسافرت_با_قطار #مسافرت_با_ماشین
30 اردیبهشت 1400 06:22:32
595 بازدید
بارداریگرام
امروز میریم سراغ مکمل های دوران بارداری، خیلی مختصر توضیح دادم که چی بخورید، چی نخورید! چندتا نکته رو این زیر میگم، حتما بهشون توجه داشته باشید. ⬇️⬇️⬇️⬇️ ☑️ فولیک اسید، ویتامین دی و آهن قابل حذف کردن نیستن! مگر اینکه بیماری های خاص داشته باشید و پزشک شما براتون حذفش کرده باشه. ☑️ این نکته که میگن اگر مولتی نخوری بچه ت رشد نمیکنه غلطه! وقتی خونرسانی به جنین خوب باشه و تغذیه مناسبی داشته باشید جنین رشد مناسب میکنه. ☑️ مولتی ویتامین باعث افزایش اشتهای کاذب و افزایش رشد خودتون میشه، یهو چاق میشید، ورم میکنید و تمام خطراتی که چاقی در بارداری ممکنه براتون پیش بیاره براتون اتفاق میافته! پس اگر هم به هر دلیل مولتی خوردید و دیدید دارید چاق میشید، با مشورت پزشکتون قطعش کنید. ☑️ اگر دیابت یا فشار خون دارید تو بارداری، مولتی براتون سم محسوب میشه! ☑️ اگر یک فرد سالم عادی محسوب میشید، فولیک اسید 1 براتون کافیه، در صورتیکه که یکی از موارد پایین باشید باید فولیک اسید پنج از قبل بارداری تا انتهای بارداری استفاده کنید:⬇️⬇️⬇️ ۱. بارداری چند قلویی ۲. تالاسمی مینور ۳. کم خونی داسی شکل (سیکل سل) ۴. دیابت ۵. توده بدنی بالای ۳۰ ۶. سابقه جنین با نقص لوله عصبی ۷. سابقه جنین با نقص لوله عصبی در یکی از اقوام درجه یک زن و شوهر ۸. خوردن داروهای ضد صرع ۹. بیماری سلیاک ☑️ قرص کلسیم دی ممکنه براتون ناراحتی گوارشی به وجود بیاره، پس سعی کنید روزانه ۳ تا ۴ واحد لبنیات بخورید که نیاز به کلسیم دی نداشته باشید. ☑️ مکمل آهن و کلسیم رو به هیچ عنوان باهم نخورید، بهتره کلسیم دی رو با غذا و آهن رو غروب ها بخورید. ☑️ مارک آهنی که میخورید بهتره با ویتامین سی باشه، اینجوری جذبش بهتره، مثل آهن #فررودین ☑️ همراه با هر مکملی که میخورید یک لیوان کامل آب میل کنید. ☑️ هیچ کدوم از این مکمل ها جای تغذیه مناسب رو نمیگیره. تغذیه سالم و اصولی! ☑️ اگر پزشکتون هر کدوم از اینارو براتون تجویز کرده، هیچ کدوم رو سرسری خودتون قطع نکنید! . . . . این پست رو به خانم هایی که بهش احتیاج دارن هدیه بدید. بازم اگر سوالی راجع به مکمل ها دارید تو کامنت ها بپرسید. . . . #مکمل_غذایی #مکمل_دوران_بارداری #آهن #فولیک_اسید #ویتامینd #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #حاملگی #تغذیه_سالم
23 تیر 1400 07:37:43
573 بازدید
بارداریگرام
🤰🏻🤰🏻🤰🏻🤰🏻👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ خب اولین پست بارداریمون راجع به نشانه های اول بارداری هستش، نشانه هایی که حتی قبل از مثبت شدن آزمایش بارداریتون ممکنه شروع بشه، که شمال: - تهوع و استفراغ صبحگاهی - حساس شدن بیش از حد حس بویایی - حساس شدن و متورم شدن سینه ها - احساس خستگی و بی حالی مداوم - احساس گرم شدن و تعریق گذرا - نفخ کردن شکم - یبوست - بی اشتهایی یا اشتهای بیش از حد - حس و حال روحی بی ثبات - درخشش موها و پوست😍 - عقب افتادن پریودی یا لکه بینی دوستای عزیز دقت کنید قرار نیست همه اینا برای همه اتفاق بیافته، شدتش تو هرکس ممکنه فرق داشته باشه، و نکته مهم اینه که بعضی از این علائم جز علائم پیش از قاعدگی هم هستن، پس اگر چنتا از این علائم رو داشتید فک نکنید باردار هستید. - علائم قطعی بارداری آزمایش خون مثبت یا سونوگرافی که نشون دهنده بارداری باشه هستن. - #علائم_اولیه_بارداری - #بارداری - #حاملگی - #بارداریگرام . . . . پیج دوم😍 @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei
06 فروردین 1399 15:13:37
509 بازدید
نعیمه انصاری
0
1
بیایید تمریناتی را که بهتر است از برنامه روزمره حذف شوند ، ببینیم: 1. کرانچ یا دراز و نشست در دوران بارداری از انجام کرانچ یا دراز نشست خودداری کنید. 2. پرس سر شانه این تمرین بعد از سه ماهه اول مناسب نیست. باعث ایجاد فشار روی کمرتان می شود که در دوران بارداری اصلا توصیه نمی شود. 3. تمرینات با شدت زیاد در دوران بارداری ، قلب شما سخت کار می کند تا تقاضای بیشتری برای خون را برآورده کند. تمرینات با شدت زیاد ، ضربان قلب را افزایش می دهد و در نتیجه قلب شما را تحت فشار قرار می دهد. ضربان قلب شما نباید بیش از 100 ضربان در دقیقه باشد 4. ورزش تماسی یا پرتحرک در دوران بارداری باید از انجام هرگونه ورزش شدید یا تمرینی به شدت خودداری شود. درگیر شدن در چنین فعالیت های ورزشی می تواند منجر به آسیب دیدگی شود. 5. دراز کشیدن به پشت اگر در سه ماهه دوم یا سوم هستید ، با خوابیدن به پشت تمرین نکنید. این وضعیت می تواند منجر به سندرم افت فشار خون خوابیده ، که با علائمی مانند فشار خون پایین و سرگیجه همراه است شود. 6. اسکات و ددلیفت از انجام تمریناتی مانند اسکات و ددلیفت خودداری کنید زیرا ممکن است منجر به آسیب و کمردرد شود. 7. یوگای گرم یوگای گرم منجر به گرم شدن بیش از حد بدن می شود که در دوران بارداری خوب نیست. از ورزش در شرایط گرم و مرطوب خودداری کنید زیرا باعث گرم شدن بیش از حد بدن می شود. با این حال می توانید ژست های یوگای دیگری را که در دوران بارداری بی خطر هستند امتحان کنید. 8. وزنه برداری بلند کردن وزنه در دوران بارداری به شدت منع می شود، زیرا می تواند منجر به فشار اسکلتی عضلانی و مشکلات قلبی عروقی شود. 9. شیرجه زدن در آب از انجام فعالیت هایی مانند شیرجه زدن خودداری کنید. 10. تمرینات هوازی اگرچه ورزش های متوسط خوب هستند ، اما باید از انجام تمرینات هوازی شدید در بارداری خودداری کنید ، خصوصاً اگر در سه ماهه دوم یا سوم دچار بیماری قلبی ، کم خونی شدید یا خونریزی مداوم باشید. برخی از تمرینات دیگر برای جلوگیری از بارداری شامل تمریناتی است که شامل دراز کشیدن روی شکم ، بندهای عقب ، تای چی و حرکات مربوط به کشیدگی مفاصل است. یک قانون ساده: هنگام انجام تمرین باید احساس راحتی کنید. اگر احساس ناراحتی می کنید ، توقف کنید و کمی استراحت کنید. بله ، ما می گوییم "استراحت" زیرا شما لازم نیست که ورزش را به طور کامل متوقف کنید. . . . . #ورزش_دوران_بارداری #تمرینات_ورزشی_بارداری #یوگای_بارداری #بارداری_بارداریگرام #ممنوعیت_ورزش_بارداری #حاملگی #مراقبت_های_بارداری #