پست های مشابه

بارداریگرام

خب یکی از بزرگترین دغدغه های باردارهای عزیز همین چیزاس دیگه😃 خانم میتونم رنگ کنم؟ میتونم ناخن بکارم؟ میتونم لیزر کنم؟ و از این دسته سوالات... راستی یه چیزی یادم رفت تو اسلایدها بگم ❌ حنا در بارداری خصوصا سه ماهه اول ممنوع می باشد ‼️ بهش نمیومد ممنوع باشه نه؟! ☑️ بچه ها اگر میخواید پست ها براتون بالا بیاد حتما باید تعامل داشته باشید، یعنی لایک و کامنت و سیو... خلاصه دیگه نگم... . . . #مراقبت_های_بارداری #متخصص_زنان #مامای_همراه #ماما #مامایی #دانشجومامایی #بارداری #زیباسازی #لیزر_مو_زائد #لیزر_در_بارداری #رنگ_مو #رنگ_مو_در_بارداری #حنا #لاک #لاکژل #لاک_ناخن #لاک_ناخن_در_بارداری #کاشت_ناخن #کاشت_ناخن_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #میکاپ_صورت #میکاپ #میکاپ_در_بارداری

04 اردیبهشت 1400 06:59:30

75 بازدید

بارداریگرام

👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️ حتما تا حالا زیاد شنیدید که بچه فلانی با پا یا ته بوده و نچرخیده. بهترین پوزیشن جنین برای زایمان طبیعی و کلا قرار گرفتن تو رحم وقتیه که با سر تو لگن باشه، در غیر این صورت هم مادر اذیت میشه هم زایمان طبیعی سخت یا غیر ممکن میشه. تو تصاویری که میبینید یه بچه با نمای ته داره دنیا میاد، حالشم خوبه. معمولا به دلیل فشاری که به سر بچه ها میاد تو این حالت دفع مکونیوم یا همون اولین مدفوع رو دارن، که اینم طبیعیه و جای نگرانی نداره. توی ایران اگر بچه تا 36 هفته نچرخه خب اصراری به زایمان طبیعی نمیکنن و سزارین میشه، تصمیم عاقلانه ای هم هست. چون بلاخره این نوع زایمان یه سری ریسک رو داره. ولی خارج از کشور، کشور هایی که خیلی به زایمان طبیعی اهمیت میدن، برای اینکه شانس زایمان سزارین کم بشه جنین رو از رو شکم مادر، تحت سونوگرافی میچرخونن و سر بچه رو میارن پایین تا زایمان طبیعی میسر بشه. که البته این کار هم ریسک خودش رو داره و کار هر کسی نیست و واقعا مهارت و دقت زیادی لازم داره. اگه بچه شما با ته قرار گرفته با پزشکتون راجع به نوع زایمان حتما مشورت کنید و با توجه به وضعیتتون بهترین گزینه رو انتخاب کنید. . . . . #بریچ #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #نمای_ته #زایمان #بارداریگرام #زایمان_بارداریگرام #سزارین #ماما #متخصص_زنان #مطب #دانشجومامایی

28 تیر 1399 08:08:49

68 بازدید

بارداریگرام

خب بریم سراغ بحث شیرین غربالگری! غربالگری مرحله اول احتمال بیماری های ژنتیکی مثل تریزومی ۲۱، تریزومی ۱۸ و ۱۳ و بعضی مشکلات قلبی عروقی جنین رو بررسی می کنه. 1️⃣ جواب: این سونو باید زمانی انجام بشه که CRL جنین بین ۴۵ تا ۸۴ باشه. قبل از ۱۱ هفته این عدد خیلی کمه و قابل اندازه گیری دقیق نیست و بعد از ۱۳ هفته هم به علت تکامل سیستم لنفاوی جنین، مایع جمع شده زیر پوست پشت گردن جذب شده و اندازه گیری اون دیگه اعتباری نخواهد داشت. 2️⃣ همراه با سونوی اِن تی، آزمایش دابل مارکر یا همون آزمایش غربالگری مرحله اول هم درخواست میشه. فاصله بین انجام سونو و آزمایش نباید بیشتر از ۲۴ ساعت باشه. آزمایش نیازی به ناشتا بودن نداره. اگر خدایی نکرده سونوی غربالگری خوب نبود، بجای دابل مارکر باید آزمایش های تخصصی تر انجام بدید. 3️⃣ زمانی که لقاح صورت میگیره، جنسیت جنین هم مشخص میشه، ولی تا زمانی که اندام های تناسلی شکل نگرفتن، از طریق سونو تشخیصش ممکنه سخت باشه. بنابراین در زمان انجام این سونو به شما جنسیت احتمالی رو میگن یا حتی ممکنه حرفی از جنسیت نزنن. 4️⃣ معمولا در یک سونو غربالگری مرحله‌ی اول مهمترین مسأله عدد اِن تی هست و ممکنه سایر موارد ذکر بشه یا نشه! . . . ‼️ راستی راجع به CRL توی سونوگرافی قسمت قبل، یعنی سونوگرافی تشکیل قلب براتون کاملا توضیح دادم، اگر یادتون نمیاد یا نمی‌دونید چیه حتما پست مربوطه رو یه نگاهی بیاندازید 👌 . . . ☑️ سوالاتتون رو زیر همین پست بپرسید، حتما پاسخگو خواهم بود. . . . #غربالگری_مرحله_اول #غربالگری #سونو_اِن_تی #سونوگرافی #جنین #جفت #بارداری #مراقبت_دوران_بارداری #تیغه_بینی #سندرم_داون #تریزومی۲۱ #نقص_کروموزومی #نقص_ژنتیکی #بارداری_بارداریگرام #باردار #حامله #NT #NB #NTsono #boublemarker #sonography #CL #IT #placenta

12 فروردین 1400 13:51:27

446 بازدید

بارداریگرام

آخ که تو دنیا چیزی لطیف تر از پوست نوزاد وجود ندارن 😍😍😍😍😍 می دونید که این نوزاد عزیز ماهها توی آب شناور بوده، پس حسابی آب رفته زیر پوستش 😃 علاوه بر اون کلی هم لطیف و ظریف و شکننده ست، باید خیلی باهاش با احتیاط برخورد کنید. و یه نکته ای که دوباره هم باید بگم، بوس ممنوع ❌‼️ نذارید مدام هی نوزادتون رو بوس کنن، خیلی محترمانه بگید دوست عزیز من حتی خودمم دلم نمیاد بوسش کنم بسکه لطیفه آخه😍😍 ولی خودمونیما، میگه میشه یه همچین لعبتی رو دید و نبوسید؟☺️ . . . . #بوس #بوس_ممنوع #مراقبت_از_نوزاد #مراقبت_از_پوست_نوزاد #پوست #پوست_نوزاد #ورنیکس #حمام #بارداریگرام #نوزاد_بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام

02 اردیبهشت 1400 12:58:01

104 بازدید

بارداریگرام

اگر حالا تو این شرایط بیماری دوست ندارید مدام برید بیرون و آتلیه رفتن براتون مقدور نیست، خیلی راحت با این ایده ها عکس های خوشگل و جذاب از نی نیتون بگیرید،😍 همه اینا با دوربین گوشی هم قابل گرفتن هستن. این همه برنامه های مختلف برای فیلتر عکس هم وجود داره که دیگه نیاز نباشه خودتون ادیت کنید. اگر همچین عکس هایی گرفتید حتما برام بفرستید تا استوری کنم. 😍♥️ . . . . #عکاسی #عکس #عکاسی_از_نوزاد #عکاسی_با_موبایل #فیلتر #نینی_خوشگل #نوزاد #نوزاد_بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #آتلیه

19 اردیبهشت 1400 05:17:28

148 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ خب ادامه این داستان رو باز با نام و یاد خدا شروع میکنیم 😊 شروع هفته ششم زمانی هست که دیگه شما کم کم متوجه شدید باردار هستید و حالا میتونید سونوگرافی تشکیل قلب رو هم انجام بدید. این سونو از دو لحاظ اهمیت داره؛ اول اینکه مشخص میکنه جنین و قلبش تشکیل شده یا نه، یه وقت خدایی نکرده حاملگی پوچ نباشه دوم اینکه مشخص میکنه جنین کجا لانه گزینی کرده، یه وقت خدایی نکرده خارج از رحم نباشه. یه کار مهم دیگه ای که باید تو این چند هفته انجام بدید انجام آزمایشات و چکاپ اول باردار هستش که وضعیت خودتون سنجیده میشه. این هم برای ادامه مراقبت های بارداری فوق العاده مهمه پس حتما انجام بدید👌 اسید فولیک رو هم که کماکان دارید میخورید👌 منتظر ادامه این داستان باشید😊✋🏻 . . . . . پیج دوم مخصوص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #بارداری #حاملگی #مامایی #ماما #جنین #سونوگرافی_بارداری #تشکیل_قلب #مطب_مامایی #متخصص_زنان #دانشجومامایی #مادرباردار #باردار #حامله #weekbyweekpregnancy #pregnancy #bardarigram #pregnant #midwife #midwifery #fetus #obstetrics #prenatal

17 فروردین 1399 08:02:47

413 بازدید

نعیمه انصاری

0

1

خب عزیزان من بریم سراغ بحث شیرین مراقبت از بند ناف! چیزی که مادر اولا همیشه رو وسواس دارن و نمیدونن چیکارش کنم! خیلی سادست! هیچ کاری بش نداشته باشید و فقط تمیز و خشک نگهش دارید! حواستون باشه زیر کش شلوار و پوشک گیر نکنه، بهش هوا بخوره ولی نیازی هم نیست که بیرون از لباس باشه. الکلی چیزی هم بهش نزنید، خودش کم کم خشک میشه و می‌افته. . . . پ.ن: قدیمیا میگفتن ناف بچه رو هرجا بندازی بچه بزرگ که شد می‌ره همونجا 😃 بخاطر همین همیشه ناف بچه هاشون رو تو جاهایی مثل مسجد و مدرسه و مکان های مثبت مینداختن ☺️ ناف منو ولی فک کنم تو خونمون چال کردن چون همش دلم میخواد خونه باشم🙄 ناف شمارو کجا چال کردن؟؟؟😃 . . . . #بندناف #مراقبت_بندناف #پس_از_زایمان #نوزاد #مراقبت_از_نوزاد #پس_از_زایمان_بارداریگرام #الکل #امفالیت

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

1

خب عزیزان من بریم سراغ بحث شیرین مراقبت از بند ناف! چیزی که مادر اولا همیشه رو وسواس دارن و نمیدونن چیکارش کنم! خیلی سادست! هیچ کاری بش نداشته باشید و فقط تمیز و خشک نگهش دارید! حواستون باشه زیر کش شلوار و پوشک گیر نکنه، بهش هوا بخوره ولی نیازی هم نیست که بیرون از لباس باشه. الکلی چیزی هم بهش نزنید، خودش کم کم خشک میشه و می‌افته. . . . پ.ن: قدیمیا میگفتن ناف بچه رو هرجا بندازی بچه بزرگ که شد می‌ره همونجا 😃 بخاطر همین همیشه ناف بچه هاشون رو تو جاهایی مثل مسجد و مدرسه و مکان های مثبت مینداختن ☺️ ناف منو ولی فک کنم تو خونمون چال کردن چون همش دلم میخواد خونه باشم🙄 ناف شمارو کجا چال کردن؟؟؟😃 . . . . #بندناف #مراقبت_بندناف #پس_از_زایمان #نوزاد #مراقبت_از_نوزاد #پس_از_زایمان_بارداریگرام #الکل #امفالیت

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن