بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
خیلی از خانم های شکم اول چون تجربه ای ندارن، یا اطلاعاتی در این باره کسب نکردن از نظرشون زایمان یک فرایند وحشتناک بی رحمانه ست که اونهارو دچار درد و رنج زیادی میکنه و حتی بعضی از مادران شکم اول وقتی از نگرانی هاشون با من میگن، مدام از ترس خفه شدن بچه حرف میزنن!!!! 1️⃣ اول از همه، اطلاعات راجع به زایمان و وقایعی که در انتظار شماست رو توی یک پست نمیشه جا داد، ولی اگر با من همراه باشید، طی این پست و پست های آینده از خیلی از حقایق براتون صحبت میکنم! 2️⃣ هیچکس نمیتونه ادعا کنه زایمان بدون درده، ولی من ادعا میکنم کسی تا حالا از شدت درد زایمان نمرده! پس اگر خدا مارو در یک رنج قرار میده، ظرفیت تحمل اون رنج رو هم داده، هرچند که راههای بسیار زیادی برای کمتر کردن این درد وجود داره که ان شالله براتون توضیح خواهم داد. 3️⃣ شما وقتی در بیمارستان بستری میشید، خیلی بعیده که تنها مریض اون بخش باشید، خصوصا اگر به بیمارستان شلوغی مراجعه کرده باشید، متاسفانه من واقعا قبول دارم بخاطر محدودیت های موجود و فشار کاری پرسنل بیمارستان، شاید هیچ موقع نتونن جای نزدیکان شمارو براتون پر کنن و تمام مدت درکنار شما باشن. به همین دلیل اگر براتون مقدور هست، قبل از زایمان حتما پیگیر زایمان فیزیولوژیک یا مامای همراه، یا مامای خصوصی باشید. البته اجبار نیست، فقط یه پیشنهاده! 4️⃣ شما وقتی بستری میشید، مسئولیت شما با پرسنل اون بخشه، اگر خدایی نکرده کوچکترین اتفاقی برای شما بیافته، اونها باید جوابگو باشن، بنابراین پرسنل محترم بخاطر خودشون هم که شده تمام سعیشون رو میکنن هیچ اتفاقی برای شما و بچه شما نیافته. پس نگران نباشید. . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان #بارداری #حاملگی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای همراه #ماما #متخصص_زنان #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #بیحسی_اپیدورال #لیبر
19 آذر 1399 15:49:58
633 بازدید
بارداریگرام
@bardarigram از اونجایی که هر پایانی یه سری نشونه ها داره، پایان بارداری هم نشونه های خاص خودش رو داره! ☑️ البته این نشونه ها برای همه یکسان و با یک شدت نیست و شما ممکنه یه یا چندتا یا همشون رو داشته باشید! ☑️ اگر شکم اول هستید یه مقدار بیشتر طول میکشه ولی اگر قبلا زایمان داشتید و اصطلاحا شکم چندم هستید، زودتر اتفاق میافته! (زایمان رو میگم) که البته اینم برای هم ثابت نیست 😃 ☑️ البته این رو هم بگم که قرار نیست تا یه کمی احساس درد زیر دل کردید یا کمرتون درد گرفت فکر کنید که ای وای دارم زایمان میکنم! نه اینجوری نیست! این علائم اواخر بارداری شدت میگیرن. مثلا قبلا ممکنه روزی یکی دوبار انقباضات رو حس کرده باشید ولی وقتی شدت میگیره و باعث باز شدن دهانه رحم میشه، باید توی ربع ساعت یکی دوبار باشه و اصلا آروم نشه و هی بدتر بشه! ☑️ در کل اگر زودتر از ۳۷ هفته این علائم رو داشتید هم استرس نگیرید و برای برطرف شدن نگرانیتون به پزشکتون یا بیمارستان برای چک شدن مراجعه کنید. ⁉️ شما تا حالا کدوم رو تجربه کردید؟! @bardarigram . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_خوب #زایمان_سزارین #زایمان_در_آب #زایمان #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_بارداریگرام #زایمان_زودرس #زایمان_آسان #علائم_زایمان #بارداری #حاملگی #بارداریگرام #مامایی #مامای_همراه #ماماخصوصی_ماماهمراه
06 آذر 1400 10:03:49
716 بازدید
بارداریگرام
#پست_فان خب یکی از دلایلی که توی کشورهای پیشرفته زنان اینقدر طرفدار زایمان طبیعی هستن اینه که به این زیبایی زایمان میکنن، در کنار خانواده، توی وان آب گرم بدون استرس و فشار همراه یک ماما که چهار چشمی مواظبشه خب البته خیلی ها هم تو بیمارستان زایمان میکنن، مثلا شکم اول ها اجازه زایمان در منزل ندارن ولی همونایی هم که تو بیمارستان زایمان میکنن قشنگ و اصولی و فیزیولوژیک زایمان میکنن، بدون دست کاری یا کمترین دستکاری. خب همین باعث میشه مادرا خاطره خوبی از زایمان داشته باشن و این خودش باعث ترویج زایمان طبیعی میشه. نظر شما در مورد زایمان طبیعی چیه؟! . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_خوب #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_در_آب #زایمان #زایمان_بارداریگرام #مامای_همراه #ماما #مطب_زنان
15 شهریور 1400 07:35:39
158 بازدید
بارداریگرام
اگر تا اینجا همه چیز خوب پیش رفته باشه و شما تا قبل از ۴۰ هفته زایمان کنید این سونوب آخر محسوب میشه. این سونو یک سونوی ساده بارداری هست که برای خانم هایی که قراره زایمان طبیعی داشته باشن فوقالعاده اهمیت ویژه ای داره. البته سزارینی ها هم باید انجامش بدن. حالا چرا برای زایمان طبیعی ها بیشتر اهمیت داره؟ چون به شما میگه بچه شما تو چه پوزیشنی قراره داره سفالیک (با سر) هست با بریچ ( با ته) خب سفال یا بریچ بودن نوع زایمان شمارو مشخص میکنه. مطمئنا هیچ کس شمارو مجبور نمیکنه که با بچه بریچ رو طبیعی دنیا بیارید مگر اینکه خودتون اصرار داشته باشید، تازه اونم تحت شرایط خاص! پس اگر توی ۳۷ هفته به شما گفتن بچه بریچ هست، بهتره زود برید پیش دکترتون نوبت عمل بگیرید. نکته دوم وزن بچه ست، این وزن باید بیشتر از ۲۵۰۰ گرم و کمتر از ۴۵۰۰ باشه. در غیر اینصورت باید بررسی بشه. وزن های کمتر باید از نظر محدودیت رشد داخل رحمی بررسی بشه و وزن های بیشتر ترجیحا باید سزارین بشه. مگر اینکه مادر قبلاً سابقه زایمان نوازد بالای ۴ کیلو رو بدون هیچ مشکلی داشته و خودش تمایل داشته باشه طبیعی زایمان کنه. نکته سوم همون سن بارداری هست که قبلا هم بهتون گفته بود نباید اختلاف بیشتر از دو هفته داشته باشه. یعنی دور شکم یا همون AC نباید بیشتر از دو هفته با طول استخوان ران یا همون FL اختلاف داشته باشه. و این دو نباید بیشتر از دو هفته با سن بارداری بر اساس سونویNT اختلاف داشته باشن. خب نکته مهم بعدی جای جفت هست. راجع به اطلاعات جفت قبلا توضیح داده بودم، بعضی ها ممکنه در طول بارداری جفتشون اصطلاحا پایین بوده باشه، اگر توی سونو آخر همچنان پایین و و اصطلاح پرویا previa براش بکار برده شده بود باید بعد از انجام یک سونو رنگی سریعا نوبت عمل بگیره. سونو رنگی از لحاظ بررسی چسبندگی جفت، چون توی این موارد احتمال چسبندگی وجود داره. نکته مهم بعدی هم مایع دور جنین هست یا همون مایع آمنیون که به صورت سانت یا میلی متر گزارش میشه. اندازه این مایع از ۵ تا ۲۵ سانت طبیعی هست ولی در غیر این صورت باید بررسی بشه. سوالاتتون راجع به سونو آخر رو تو کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم. . . . . . #سونوگرافی #سونو #سونوگرافی_بارداری #سونوبارداری #سونوآخر #جنین #جفت #مایع_آمنیون #وزن_جنین #مراقبت_های_بارداری #بارداری #حاملگی #باردار #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام
29 فروردین 1400 07:44:05
580 بازدید
بارداریگرام
دوران پس از زایمان هم مثل دوران زایمان تغییرات طبیعی خاص خودش رو داره! بیشتر این تغییرات هم در راستای آماده کردن بدن برای شیردهی و بازگشت بدن به حالت قبل از بارداری هستند! حداقل باید شش ماه به خودتون فرصت بدید تا به شکل قبل از بارداری برسید. تغییرات از فرق سر تا نوک پا همچنان در جریانه ولی در حالت برگشت به تنظیمات کارخانه!😃 یه سری چیزا همون اول به حالت قبل برمیگردن مثلاً حجم مایعات در جریان بدن که در طول دوران بارداری افزایش پیدا کرده بود، بعد از زایمان شروع میکنه به برگشت، و طولی نمیکشه که به حالت قبل برمیگرده، به همین خاطر شما ممکنه بعد از زایمان چه طبیعی چه سزارین احساس سوزش ادرار کنید که اشکالی نداره، ولی اگر بیشتر از ۲۴ ساعت ماندگار شد حتما با پزشکتون مشورت کنید. از حمام کردن غافل نشید، خودم اون زمان که تو بیمارستان زایمان میگرفتم، مادرا رو از تخت زایمان که پایین میاوردم بهشون کمک میکردم که بلافاصله یه دوش بگیرن و خودشون رو تمییز بشورن، هم سرحال میشدن هم تمییز و هم من مطمئن میشدم حالشون خوبه☺️ بچه ها، هیچ چیزی مثل ورزش های پس از زایمان به شما کمک نمیکنه که بدن و عضلاتتون به حالت قبل از بارداری برگردن، همینطور بهتون کمک میکنه افتادگی و شل شدن عضلات کف لگن هم سراغتون نیاد، حتما حتما براتون یه پست جداگونه میذارم و ورزش هارو توضیح میدم👌 راجع به بقیه موارد هم هر سوالی داشتید تو کامنت ها بپرسید من درخدمتتون هستم♥️ . . . . #پس_از_زایمان_بارداریگرام #ورزش #تغذیه #بهداشت #بهداشت_جنسی #بهداشت_پس_از_زایمان #زایمان_طبیعی #یبوست #نزدیکی_پس_از_زایمان #تغییرات_پس_از_زایمان #زایمان #بارداریگرام #باردار #حاملگی #ماما #ماماهمراه #postpartum #midwifery #midwife #bardarigram
06 فروردین 1400 13:58:58
338 بازدید
بارداریگرام
خب توی اسلاید های پست از تاثیر مستقیم ویتامین دی در روند بارداری گفتم، اینجا میخوام یکی از مهم ترین نقش های ویتامین دی که به صورت غیر مستقیم ایفا میکنه رو توضیح بدم. همونطور که میدونید برای فرایند استخوان سازی جنین، نیاز به کلسیم وجود داره و روزانه 200mg کلسیم باید از جفت رد بشه تا در اختیار جنین قرار بگیره. نقش ویتامین دی در این فرایند به صورت یک انتقال دهنده کلسیم از جفت به جنین هست. به همین خاطر هم هست که معمولا مکمل های کلسیم و دی رو باهم استفاده میکنن. ⬅️ اگر دارید از کلسیم دی استفاده میکنید، چون میزان ویتامین دی اون 200 تا 400 واحد هست، تمام نیاز شما به ویتامین دی رو برطرف نمیکنه. پس با این وجود هم نیاز به مصرف روزانه یک عدد ویتامین دی 1000 واحد هستید. ⬅️ اگر راجع به این ویتامین سوال دارید تو کامنت ها بپرسید، حتما پاسخگو هستم🌹 . . . #ویتامین_دی #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #حاملگی #تغذیه_در_بارداری #کلسیم #کلسیم_دی #مکمل_های_بارداری #مراقبت_های_بارداری
28 آذر 1399 10:43:56
473 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
احتمالا بیشترین پوزیشنی که برای زایمان دیدید پوزیشن لیتاتومی هست، همون پوزیشنی که مادر روی تخت زایمان به پشت خوابیده و پاهاش رو روی پدال های تخت گذاشته، اما لازمه بهتون بگم که این تنها پوزیشن زایمان طبیعی نیست، البته متاسفانه رایج ترین هست ولی بهترین نیست. زایمانی که قراره فیزیولوژیک باشه، یعنی مداخله ای درش صورت نگیره، نباید مادر رو به یک پوزیشن خاص محدود کرد و اجازه تحرک بهش نداد! اتفاقا برعکس، مادر باید تو طور اتاق بستری قبل از زایمان، مدام در حرکت باشه، تا جایی که میتونه راه بره، حرکت کنه، دوش بگیره، حرکاتی که از قبل آموزش دیده رو انجام بده تا یک فرایند قبل از زایمان عالی رو داشته باشه. می دونید که به مادرانی اجازه میدن آزادانه حرکت کنن که آموزش هارو دیدن و از قبل آگاه شدن که برای اون روز بزرگ چه کارهایی رو باید انجام بدن، چه کارهایی رو نباید. پس اگر میخواید زایمان زیبایی داشته باشید کلاس های دوران بارداری رو دست کم نگیرید😌❤️ . . . . #بارداری #بارداریگرام #دوران_بارداری #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #زایمان_بارداریگرام #کلاس_های_آمادگی_برای_زایمان #زایمان_فیزیولوژیک #لیبر #اتاق_زایمان . . . #nvd #givingbith #midwife #midwifery #pregnancy #delivery #gynecology