پست های مشابه

بارداریگرام

نوبتی هم که باشه میرسیم به بحث شیرین #آنومالی_اسکن سونوگرافی که توش میتونید درصد بالایی مطمئن بشید بچتون سالم هست یا نه، البته اینو بگم که هیچ کدوم از آزمایشات و #سونوگرافی های دوران #بارداری سالم بودن جنین شمارو گارانتی نمیکنن! البته از این حرف من نترسید، اگه گفتن خوبه، پس خوبه!😃 اگر توی سونو قبلی به شما جنسیت رو نگفتن، توی این سونو اگر پوزیشن جنین مناسب باشه، جنسیت رو بهتون میگن. طول دهانه رحم توی این سونو خیلی مهمه، باید ببینیم دهانه رحم با رشد محصولات بارداری چقدر کفایت از خودش نشون داده! و اندازه ش رو با اندازه ای که توی سونوی اِن تی بهمون گفتن، مقایسه کنیم. توی این سونوگرافی اجزای مختلف جنین رو میتونید مشاهده کنید😍 مثل دست و پا، انگشتان، ستون فقرات، قفسه سینه و ... که البته خیلی بیشتر از اینها بررسی میشه و به همین دلیل یک سونوی تخصصی محسوب میشه. گاهی اوقات ☑️ گاهی اوقات ممکنه درخواست بشه که مجددا سونو توی ۲۲ هفتگی تکرار بشه، مثل: زمانی که کورئید پلکسوس دیده بشه کلسیفیکاسیون توی قلب دیده بشه زیر ۱۶ هفته انجام شده باشه استاز کلیوی دیده شده باشه و موارد دیگه... این اصطلاحات از حوصله بحث خارجه و هر کدوم ممکنه اقدامات بعدی رو لازم داشته باشن و شما طبق نظر پزشکتون اقدامات بعدی رو انجام بدید، ولی خیالتون رو راحت کنم تا ۹۸ درصد ای موارد اگر به تنهایی مشکلات جدی نیستن و خود بخود رفع میشن. این سونو هم نسبت به سونوهای ساده بارداری گرونتره چون تخصصی تر هست و وقت بیشتری میطلبه. اگر همه چیز خوب باشه و مشکلی نداشته باشید و مشکلی هم پیش نیاد بعد از این سونو تا حدود ده هفته دیگه نیاز به سونوی دیگه ای نخواهید داشت. پس فک نکنید هر روز قراره برید سونو! اگر سوالی راجع به این سونو دارید توی کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم 👌 . . . . #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام #سونوی_سلامت #غربالکری #غربالکری_مرحله_دوم #جنین #جنسیت_جنین #تعیین_جنسیت #اعضای_جنین #سن_بارداری #حاملگی #سلامت_جنین

22 فروردین 1400 06:04:07

608 بازدید

بارداریگرام

@bardarigram همون‌طور که میدونید، سه تا پنج روز اول مادر زیاد شیر نداره و نوزاد هرچه قدر بیشتر مک بزنه بیشتر به شیر آوردن مادرش کمک میکنه. اما این شیر کم یا همون آغوز، فوق‌العاده برای رشد نوزاد مناسب و کافیه! ☑️ فقط باید حتما حواستون باشه که شیردهی رو به درستی و تعداد دفعات مناسب انجام بدید! ☑️ و البته بچه همون سه چهار روز اول ۷ درصد از وزن زمان تولدش رو از دست میده که کاملا طبیعی هست و جای نگرانی نداره، دلیلش هم از دست دادن مایعات میان بافتیشه که تقریبا چیزی حدود نیم کیلو شاید بشه. بعد از اون با تغذیه مناسب با شیرمادر این کاهش وزن جبران میشه. نمودار رشد نوزاد شما خیلی مهمه و اگر روی نمودار خودش تو اون محدوده سبز رنگ باشه خوبه و نوزاد شما به خوبی داره تغذیه میشه. ☑️ آموزش شیردهی رو هم حتما تو پست های قبل ببینید، نکات جالب و مفیدی داره😊👌 @bardarigram . . . . . . #شیردهی_صحیح #شیردهی_نوزاد #شیردهی #شیرمادر #شیرخوار #نوزاد #شیرکافی #شیرآغوز #آغوز #وزن #وزن_گیری_کودک #وزن_گیری_نوزاد #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #مراقبت_از_نوزاد

10 آذر 1400 08:53:44

229 بازدید

بارداریگرام

یکی از فاکتورهای مهم سلامت هر فرد در زندگی، رنگ مدفوع هست. چه نوزاد چه بزرگسال! در اینجا به رنگ مدفوع نوزادان می پردازیم! در کل بهتون بگم که رنگ زرد تا سبز نشانه سلامت نوزاد هست و رنگ سفید، سیاه، جیگری یا قرمز نشانه نگرانی! پس حتما به این موضوع دقت کنید و اگر رنگی غیر طبیعی داشت حتما به پزشک متخصص نوزادان مراجعه کنید. به من بیگید اصلا تا حالا به این موضوع دقت کرده بودید؟! . . . #نوزاد #نوزاد_بارداریگرام #نوزادی #نوزادسالم #نوزادان #مراقبت_از_نوزاد #بارداریگرام #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #پستپارتوم #مدفوع #رنگ_مدفوع #رنگ_مدفوع_نوزاد

12 اردیبهشت 1400 10:13:30

171 بازدید

بارداریگرام

خب اینم یک پست کاملا کاربردی برای مادرهای عزیزی که نمیدونن چنتا #سونو توی بارداری باید انجام بدن. اول کار بگم که هر کدوم از این سونو هایی که توی پست معرفی کردم اهمیت خاص و ویژه خودشون رو دارن و واقعا گاهی اوقات نمیشه ازشون چشم پوشی کرد. ⬅️ سونوی ان تی یا #غربالگری_مرحله_اول رو بجز اهمیتی که در بررسی #سلامت_جنین داره، از نظر مرجع #سن_بارداری هم خیلی مهمه. و تا آخر بارداری هرچی سونو انجام بشه بهتره سن بارداریشون با ان تی مقایسه بشه، اختلاف تا زیر دو هفته اشکالی نداره. ولی اگر اختلاف به دو هفته یا بیشتر رسید میتونه زنگ خطر باشه و حتما #جنین باید از نظر محدودیت رشد یا همون IUGR# بررسی بشه. بررسی #محدودیت_رشد_جنین با سونو رنگی انجام میشه که توی اون عروق جفت و خونرسانی اونها بررسی میشه. ادامه یا ختم بارداری به میزان خیلی خیلی زیادی به نتیجه این سونو بستگی داره. ⬅️ سونوی #آنومالی رو زودتر از 18 هفته انجام ندید، اشتباهی که خیلی از مادرا میکنن و باعث میشه مجددا بعد توی 22 تا 24 هفتگی تکرارش کنن. ⬅️ سونوی آخر که همون سونو 37 هفته هست برای خیلیا ممکنه فاکتور گرفته بشه و انجام نشه. به شرطی که رشد جنین از نظر اندازه گیری از روی شکم مناسب باشه. با معاینه قرار جنین تشخیص داده بشه، #وزن_جنین بالا بنظر نیاد، مادر کاملا سالم باشه و سونو های قبلی هیچ مشکلی نداشته باشن. ⬅️ خیلی ها هم اصلا کارشون به سونوی #بیوفیزیکال پروفایل یا همون BPP کشیده نمیشه. چون این سونو هم اصلا روتین نیست و در مواقع خاص انجام میشه. ⏪ دوستای عزیز توجه داشته باشید با توجه به وضعیت #جسمی و #بارداری شما ممکنه تعداد سونو ها کمتر یا بیشتر بشه. مثلا مادران #دیابتیک باید از 32 هفته، هر هفته #سونوگرافی انجام بدن. یا مثلا اگر توی سونوی رشد آب دور جنین بیش از حد گزارش بشه، تکرار سونو با فاصله دو هفته بعد لازمه. یا ممکنه توی سونو #تشکیل_قلب، ضربان قلب دیده نشه و درخواست سونو مجدد بعد از دو هفته داده بشه. ✔️ در کل وضعیت شما نقش اصلی در درخواست سونوگرافی داره. . . . . . #سونوهای_روتین_بارداری #بارداریگرام #حاملگی #مامایی #مطب_زنان #ویزیت_بارداری #دوران_بارداری #مطب_آنلاین #متخصص_زنان #دانشجومامایی #midwife #midwifery #anomally #NTsono #NB #pregnancy

07 آذر 1399 17:26:52

653 بازدید

بارداریگرام

همیشه میگن ترس ناشی از عدم آگاهی و اطلاعات هست. وقتی که ما وارد یه جای تاریک میشیم و میترسیم بخاطر اینه که نمی دونیم اون تو چی هست و قراره چه اتفاقی بیافته. اگر راه رو بلد باشیم، همه جا روشن باشه و اطلاعات کافی از اونجا داشته باشیم قسمت زیادی از ترس ما از بین می‌ره. خصوصا اگر فردی آگاه از وقایعی که احتمالی و حتمی برای ما صحبت کرده باشه بیشتر اعتماد به نفس و آمادگی در ما ایجاد میشه. توی این مسیر باید به خودمون هم کمک کنیم و یک سری مهارت هارو بدست بیاریم که کلاس های آمادگی برای زایمان و مطالعات مرتبط با این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود. حمایت اطرافیان هم نقش بسیار موثر و پررنگی داره. ❌❌❌ حواستون باشه با آدمای بدبین، با آدمای بدون اطلاعات آکادمیک و آدمایی که خاطره بدی دارن راجع به این قضیه اصلا اصلا اصلا صحبت نکنید چون هیچ کمکی به شما نخواهند کرد و بدتر استرس شمارو هم بیشتر میکنن. سوالاتتون رو زیر همین پست بپرسید حتما جوابتون رو میدم. ♥️ لطفاً لایک و کامنت یادتون نره 🙏 . . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #ترس_از_زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_در_آب #کلاس_آمادگی_برای_زایمان

31 فروردین 1400 07:17:38

366 بازدید

بارداریگرام

#پست_فان خب یکی از دلایلی که توی کشورهای پیشرفته زنان اینقدر طرفدار زایمان طبیعی هستن اینه که به این زیبایی زایمان میکنن، در کنار خانواده، توی وان آب گرم بدون استرس و فشار همراه یک ماما که چهار چشمی مواظبشه خب البته خیلی ها هم تو بیمارستان زایمان میکنن، مثلا شکم اول ها اجازه زایمان در منزل ندارن ولی همونایی هم که تو بیمارستان زایمان میکنن قشنگ و اصولی و فیزیولوژیک زایمان میکنن، بدون دست کاری یا کمترین دستکاری. خب همین باعث میشه مادرا خاطره خوبی از زایمان داشته باشن و این خودش باعث ترویج زایمان طبیعی میشه. نظر شما در مورد زایمان طبیعی چیه؟! . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_خوب #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_در_آب #زایمان #زایمان_بارداریگرام #مامای_همراه #ماما #مطب_زنان

15 شهریور 1400 07:35:39

158 بازدید

نعیمه انصاری

0

2

الان بچه ی شما قابلیت زندگی خارج از رحم رو داره ولی اگر به دنیا بیاد هنوز نارس محسوب میشه و نیاز به درمان حمایتی برای زندگی داره. تکامل همچنان ادامه داره پس زایمان به نفع بچه نیست. تو این هفته ها باید حواستون به حرکت بچه باشه، خصوصا مادرای دیابتی، چه تحت درمان با انسولین چه کنترل با رژیم. از الان دیگه امیدوارم سیسمونی رو آماده کرده باشید 😍😊 . . . . . . پیج دوم مختص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #جنین #جنین_شناسی #بارداری #حاملگی #دوران_بارداری #تکامل_جنین #ماما #مامایی #مراقبت_دوران_بارداری #مادر #بچه #متخصص_زنان #مطب_مامایی #دانشجومامایی #weektoweekpregnancy #bardarigram #midwifery #midwife #pregnancy #pregnant #fetus #prenatalcare

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

2

الان بچه ی شما قابلیت زندگی خارج از رحم رو داره ولی اگر به دنیا بیاد هنوز نارس محسوب میشه و نیاز به درمان حمایتی برای زندگی داره. تکامل همچنان ادامه داره پس زایمان به نفع بچه نیست. تو این هفته ها باید حواستون به حرکت بچه باشه، خصوصا مادرای دیابتی، چه تحت درمان با انسولین چه کنترل با رژیم. از الان دیگه امیدوارم سیسمونی رو آماده کرده باشید 😍😊 . . . . . . پیج دوم مختص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #جنین #جنین_شناسی #بارداری #حاملگی #دوران_بارداری #تکامل_جنین #ماما #مامایی #مراقبت_دوران_بارداری #مادر #بچه #متخصص_زنان #مطب_مامایی #دانشجومامایی #weektoweekpregnancy #bardarigram #midwifery #midwife #pregnancy #pregnant #fetus #prenatalcare

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن