بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ دوستای گلم، من این پست رو با توجه به تجربیاتم، مواردی که بارها تو زایشگاه دیدم که برای زائو های عزیز پیش میاد و وقتی میفهمن اشتباه کردن که دیگه کار از کار گذشته... نمونش همین خوردن روغن کرچک... خانم باردار میاد با اسهال و برون روی و دل پیچه شدید، بچه هم همون سر جای خودشه و دریغ از سه سانت باز شدن دهانه رحم، دلیل رو جویا میشیم میگه یه شیشه روغن کرچک خوردم تا بچم زودتر دنیا بیاد! یا خانم اینقدر گرمیجات خورده که بچه ش تو شکمش مدفوع کرده و همه اینا رو بچه هم تاثیر میذاره و بعد تولدش حتما زردی میگیره. پس دنبال خوردن چیزی برای شوع شدن دردای زایمان نباشید که ضررش بیشتر از نفعشه. اگه کیسه آبتون پاره شد لطفا هول نکنید و نترسید، فقط اگه 36 هفته پر شده ساک بچه رو ببندید برید نزدیکترین بیمارستان چون بلاخره باید دیر یا زود دنیا بیاد، اگرم زیر 36 هستید بازم نترسید خودتون رو به مجهزترین بیمارستان نزدیکتون برسونید اونجا با توجه به امکانات تصمیم میگیرن فرصت زایمان بدن یا اینکه تحت نظر باشید و فعلا برای زایمان دست نگه دارید. در هر صورت یه پد بذارید و برید بیمارستان. زایمان دوم مدت زمانش معمولا کمتر از زایمان اوله ولی الزاما دردش کمتر نیست، تازه پس درد زایمان دوم، یعنی دردی که بعد از زایمان به دلیل جمع شدن رحم دارید، تو زایمان دوم به بعد بیشتر هم میشه. ولی خبرخوب اینکه به احتمال زیاد پارگی خیلی کمتری خواهید داشته و حتی ممکنه هیچ پارگی نداشته باشید. در کل بگم زایمان یه امر کاملا غیر قابل پیش بینی هست که این به معنی عدم داشتن برنامه براش نیست، شما سعی کنید بهترین و کامل ترین برنامه رو بچینید ولی بازم اگه چیزی طبق برنامه پیش نرفت هیچ خودتون رو ناراحت نکنید و استرس نداشته باشید. . . . پیج دوم من روهم یه نگاهی بندازید😊👩🏻⚕️ @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei #midwife #midwifery #pregnancy #vaginalbirth #childbirth #bardarigram #زایمان #زایمان_طبیعی #کیسه_آب #زایمان_بارداریگرام #ماما #مامایی #دانشجومامایی #حاملگی
12 فروردین 1399 10:03:34
256 بازدید
بارداریگرام
مادران باردار گلم، لطفا اگر این حالت برای شما ایجاد شده هیچ نگرانی و استرسی به خودتون راه ندید و فقط با آغوش باز این تغییرات رو بپذیرید چون نشون دهنده مادر شدن شماست😍 بهتون این نوید رو میدم که به میزان بسیار زیادی و حتی در خیلی از خانم ها به صورت کامل، بعد از بارداری این حالت رفع میشه و حتی اگر کمیش هم موند، میتونید برای درمان اقدام کنید ولی در طول دوران بارداری هیچ اقدامی نکنید، چون اولا ممکنه براتون مضر باشه دوما هیچ فایده قابل توجهی نداره! . . . . #دوران_بارداری #بارداریگرام #ماسک_بارداری #حاملگی #دوران_بارداری_بارداریگرام #مراقبت_دوران_بارداری #ماما #پوست
26 بهمن 1399 08:25:48
504 بازدید
بارداریگرام
آخ که تو دنیا چیزی لطیف تر از پوست نوزاد وجود ندارن 😍😍😍😍😍 می دونید که این نوزاد عزیز ماهها توی آب شناور بوده، پس حسابی آب رفته زیر پوستش 😃 علاوه بر اون کلی هم لطیف و ظریف و شکننده ست، باید خیلی باهاش با احتیاط برخورد کنید. و یه نکته ای که دوباره هم باید بگم، بوس ممنوع ❌‼️ نذارید مدام هی نوزادتون رو بوس کنن، خیلی محترمانه بگید دوست عزیز من حتی خودمم دلم نمیاد بوسش کنم بسکه لطیفه آخه😍😍 ولی خودمونیما، میگه میشه یه همچین لعبتی رو دید و نبوسید؟☺️ . . . . #بوس #بوس_ممنوع #مراقبت_از_نوزاد #مراقبت_از_پوست_نوزاد #پوست #پوست_نوزاد #ورنیکس #حمام #بارداریگرام #نوزاد_بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام
02 اردیبهشت 1400 12:58:01
104 بازدید
بارداریگرام
چقدر سریع گرفتش!😃 پوزیشن up right از بهترین پوزیشن های زایمان محسوب میشه. توی این پوزیشن کانال زایمان، خروجی لگن و محور طولی جنین همه در یک راستا قرار میگیرن و به علاوه نیروی گرانش زمین هم کمک میکنه تا بچه راحت تر کشیده بشه بیرون! مادر هم تو این وضعیت احساس راحتی بیشتری داره. پس به بدنتون اعتماد کنید و هر حالتی که براتون بهتره رو انجام بدید. البته باید یه همچین مامای تروفرزی هم داشته باشید که سریع بچه رو بگیره 😃 . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #ماماهمراه #مامایی #دانشجومامایی #givingbirth #nvd #bardarigram
07 فروردین 1400 11:59:39
123 بازدید
بارداریگرام
🔹دوختن دهانه رحم در زنان باردار یکی از عمل های جراحی که در برخی زنان باردار انجام می شود، #سرکلاژ (cerclage) یا دوختن دهانه رحم می باشد، زیرا این زنان به علت داشتن مشکلاتی در ناحیه دهانه رحم، قادر به نگه داشتن جنین خود نیستند و ممکن است با افزایش وزن جنین، دهانه رحم آنها باز شود و دچار زایمان زودرس شود. 🔹سرکلاژ در بعضی زنان، دهانه رحم توانایی تحمل فشار ناشی از بزرگ شدن جنین و کیسه آب و جفت را ندارد و ممکن است خود به خود باز شود و زایمان زودرس انجام گیرد و یا سقط جنین اتفاق بیفتد. 🔹سرکلاژ چیست؟ در زنانی که دچار نارسایی دهانه رحم هستند، قسمت انتهایی رحم آنها که به واژن ختم می شود، با استفاده از بخیه دوخته می شود تا با بسته شدن دهانه رحم، از تولد نوزاد نارس جلوگیری شود. هنگامی که رشد نوزاد کامل شد، حدودا در هفته 37 بارداری، این بخیه ها کشیده می شوند و معمولا تا قبل از تولد نوزاد از بین می روند. اگر پزشک متخصص زنان تشخیص دهد که دهانه رحم زن بارداری در معرض خطر بازشدن است، باید این عمل را انجام داد. معمولا این عمل با توجه به طول دهانه رحم در سونوگرافی 12 هفته انجام می شود. و اگر خانم بارداری طولی دهانه رحم کمتر از 2.5 سانتی متر داشته باشد کاندید انجام این عمل می باشد. در بعضی بیماران نارسایی دهانه رحم تا 18 هفتگی خودش را نشان نمی دهند و بعد از آن ممکن است نیاز به این عمل باشد. عمل به صورت بی هوشی انجام می شود و بیمار در همان روز قابل ترخیص از بیمارستان است. اگر در بارداری قبلی سرکلاژ داشته اید دلیلی برای انجام دوباره سرکلاژ در بارداری بعدی نمی شود و بستگی به طول دهانه رحم در بارداری بعدی دارد. . . . #سرکلاژ #نارسایی_دهانه_رحم #زایمان_زودرس #سقط #بستن_دهانه_رحم #دوختن_دهانه_رحم #سرویکس #نارسایی_سرویکس . @moshavere.zanan.va.mamaei
02 دی 1399 09:45:50
520 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ با نام و یاد خدا هفته به هفته بارداری رو شروع میکنیم. 😊 تو پنج هفته اول شما ممکنه هنوز متوجه نشده باشید که باردارید و البته این بستگی به علائم شماهم داره. که تو بعضی خانم ها شدتش کم و بعضی ها بیشتره. تمام #علائم_اولیه_بارداری که تو پست های قبلی هم مفصل راجع بهشون صحبت کردن بخاطر تغییرات هورمونی بدن ما و هورمون های تولید شده توسط جفت هستن. پس اینکه حالتون خوب نیست و هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ روحی ممکنه حالت پایداری نداشته باشید طبیعیه. آروم باشید و به خودتون فرصت بدید. تو این زمان ممکنه از طریق بی بی چک یا آزمایش خون متوجه بشید باردارید، همین که مثبت شد پستی که راجع به کارای بعد از مثبت شدن بارداری هست رو با دقت بخونید و شروع کنید به انجام اون کارها. اسیدفولیک روزی یکی فراموش نشه، داروها و مواد شیمیایی و اشعه های مضر تو این دوران فوق العاده میتونن تاثیر روی تشکیل جنین شما داشته باشن، پس هر دارویی که از قبل استفاده میکردید رو با مشورت پزشکتون قطع یا ادامه بدید. مصرف الکل تو تمام دوران بارداری ممنوعه وحتی قبل از اقدام به بارداری باید قطع بشه. . . . #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_حاملگی #هفته_به_هفته_بارداریگرام #هفته_اول_تا_پنجم_بارداری #بارداری #حاملگی #الکل #جنین #مامایی #ماما #متخصص_زنان #مادر #مامان #midwife #midwifery #pregnancy #weekbyweekpregnancy #bardarigram #fetus #midwives . . . پیج دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei
16 فروردین 1399 09:39:34
272 بازدید
نعیمه انصاری
0
4
تخمین تاریخ زایمان
معمولا یکی از اولین سوالاتی که برای یک خانم باردار پیش میاد اینه که کی زایمان می کنه؟! خب همونطور که بهتون گفتم طول یک بارداری طبیعی در انسان ۲۸۰ روزه که معادل ۴۰ هفته ست. تاریخ تقریبی زایمان هم پس میشه ۲۸۰ روز بعد از اولین روز آخرین پریودی قبل از بارداری، که البته این برای خانم هایی صدق میکنه که پریودی های منظمی داشتن و هر ماه پریود میشدن. برای خانم هایی هم که پریودی های منظمی نداشتن میشه از طریق گزارش سونوگرافی فهمید. به این صورت که توی گزارش سونوگرافی تشکیل قلب آیتمی بنام EDC یا تاریخ تقریبی زایمان وجود داره که اون هم باز زمانی هست که شما ۴۰ هفته تمام خواهید شد. حالا ممکنه شما چندتا سونو بدید و توی هر کدوم تاریخ متفاوتی رو ذکر کرده باشن! این اصلا اشکال نداره و تا دو هفته اختلاف طبیعیه!!! ⁉️ آیا حتما باید توی همون تاریخ زایمان کرد؟! ☑️ خیر! زایمان معمولا از ۳۸ هفته قابل انتظار هست تا ۴۰ هفته و اکثر خانم ها در طول این مدت زایمان میکنن و کمتر به ۴۰ میرسن! ⁉️ آیا تاریخ زایمان خانم های سزارینی هم به همین شکل انجام میشه؟! ☑️ خیر! خانم های سزارینی بین ۳۸ تا ۳۹ هفته نوبت عمل میگیرن و سزارین میشن و نباید در موقعیتی قرار بگیرن که دردهای زایمانیشون شروع بشه! ⁉️ آیا راه های دیگری برای تخمین تاریخ تقریبی زایمان وجود داره؟ ☑️ بله! اپلیکشن های دوران بارداری می تونن بهتون کمک کنن. اگر اونارو در دسترس ندارید پس یه نگاهی به سونو NT کنید و دنبال کلمه EDC توی گزارش سونو بگردید، تاریخی که جلوش نوشته شده میشه همون تاریخ تقریبی زایمان شما!!! ⁉️ تاریخ تقریبی زایمان شما چیه؟؟؟ . . . . . ممنون از توجهتون ❤️ لطفاً پست هارو لایک کنید تا بیشتر منتشر بشه و آگاهی افراد بیشتری نسبت به سلامتشون بالا بره. . . . . . #تاریخ_تقریبی_زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #تاریخ_زایمان #تاریخ_زایمان_طبیعی #تاریخ_زایمان_سزارین #طول_دوران_بارداری #بارداریگرام #زایمان_بارداریگرام #edc #lmp