پست های مشابه

بارداریگرام

#بارداری #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_های_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #حاملگی #دوران_بارداری #جنین #جنین_هفته_به_هفته #جنین_شناسی #مامایی #مامایی_زنان_زایمان #مطب_مامایی #مطب_متخصص_زنان #دانشجومامایی #weekbyweekpregnancy #pregnant #pregnancy #prenatalyoga #fetus #bardarigram #midwife #midwifery #baby #prenatalcare

28 فروردین 1399 05:14:53

191 بازدید

بارداریگرام

خب یکی از بزرگترین دغدغه های باردارهای عزیز همین چیزاس دیگه😃 خانم میتونم رنگ کنم؟ میتونم ناخن بکارم؟ میتونم لیزر کنم؟ و از این دسته سوالات... راستی یه چیزی یادم رفت تو اسلایدها بگم ❌ حنا در بارداری خصوصا سه ماهه اول ممنوع می باشد ‼️ بهش نمیومد ممنوع باشه نه؟! ☑️ بچه ها اگر میخواید پست ها براتون بالا بیاد حتما باید تعامل داشته باشید، یعنی لایک و کامنت و سیو... خلاصه دیگه نگم... . . . #مراقبت_های_بارداری #متخصص_زنان #مامای_همراه #ماما #مامایی #دانشجومامایی #بارداری #زیباسازی #لیزر_مو_زائد #لیزر_در_بارداری #رنگ_مو #رنگ_مو_در_بارداری #حنا #لاک #لاکژل #لاک_ناخن #لاک_ناخن_در_بارداری #کاشت_ناخن #کاشت_ناخن_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #میکاپ_صورت #میکاپ #میکاپ_در_بارداری

04 اردیبهشت 1400 06:59:30

75 بازدید

بارداریگرام

این بار بریم سراغ دهانه یا گردن رحم یا به قول خودمون سرویکس! دهانه رحم در طول دوران بارداری دچار یک سری تغییرات میشه که همه این تغییرات در راستای نگهداری محصولات بارداری هستن، یک لایه چسبناک موکوسی هم سوراخش رو کاملا پر می‌کنه تا از ورود میکروب ها از واژن به رحم جلوگیری کنه. اما محسوس ترین تغییرات دهانه رحم برای مرحله اول زایمان هست یعنی از زمان شروع شدن دردهای واقعی زایمان تا باز شدن کامل. خب این دهانه رحم در طول دوران بارداری دارای یک طول چند سانتی متری هست که بارها توی سونوگرافی هاتون دیدید. مثلاً توی سونو آنومالی می‌نویسن CL: 37 mm خب این همون طول دهانه رحم شما ست. زمانی که جنین قراره از رحم وارد واژن بشه، دهانه رحم باید کم کم باز بشه و کنار بره، یعنی این طول کوتاه بشه نرم بشه، که به کوتاه شدن، نرم و نازک شدن دهانه رحم میگن افاسمان. علاوه بر اون گفتیم که باید باز هم بشه، که همون دیلاتاسیون گفته میشه. مطمئنا شنیدید که میگن یه انگشت باز شده، دو انگشت و .... اینا همون دیلاتاسیون هستن. توی پست اشاره ای به فاز نهفته و فاز فعال کردم، اینجا بیشتر از این توضیح نمی‌دم ولی تو پست های بعدی کاملا براتون توضیح میدم، پس همراه من باشید 🌹 لایک و کامنت یادتون نره 🙏 . .. . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_واژینال #سرویکس #افاسمان #دیلاتاسیون #باز_شدن_دهانه_رحم #رحم #واژن #بارداریگرام #باردار #بارداری #زایمان_فیزیولوژیک #آمادگی_برای_زایمان #ماما #ماماهمراه #دانشجومامایی #متخصص_زنان #لیبر . . #nvd #givingbirth #midwife #midwifery #vaginaldelivery

03 فروردین 1400 07:36:21

395 بازدید

بارداریگرام

@bardarigram سلام دوستای گلم امیدوارم حالتون خوب خوب باشه. از اونجایی که این فصل و چندماه آینده سرماخوردگی شایع میشه، و مادرهای باردار همیشه نگران هستن که آیا میتونن تو بارداری دارو استفاده کنن یا نه، تصمیم گرفتم این پست رو براتون آماده کنم. ☑️ ما فرض رو بر این میذاریم که شما باردار هستید، سرماخوردید، هیچ بیماری دیگه ای ندارید و بجز روتین بارداری، دارو دیگه ای استفاده نمیکنید! حالا میخواید بدونید که آیا مصرف این داروها برای بچه خطر داره یا نه! راستش بچه ها داروهای بسیار کمی هستن که تو بارداری کاملا بی خطر هستن، اما این داروهای که براتون مثال زدم رو انجمن علمی مامایی آمریکا یا همون ACOG رو تو بارداری مجاز دونسته و توصیه کرده اگر واقعا مادری بهشون احتیاج داره استفاده کنه. چون میدونید که بعضی داروها استفاده نکردنشون خطرناک تر از استفاده کردنشونه! مثلا استامینوفن از جفت رد میشه، ولی اگر مادری تب داشته باشه و استامینوفن استفاده نکنه، اون تب برای جنین خیلی خطرناک تر از استامینوفن هست! ☑️ پس اگر خدایی نکرده تو بارداری سرماخوردید و این داروها براتون تجویز شد، با خیال راحت همون‌طور که پزشکتون دستور نوشته، استفاده کنید. 📚 منبع این پست #آپ_تو_دیت و تک تک داروهارو براتون چک کردم. خودمم برای بیمارهام نسخه میکنم و خداراشکر مشکلی ندارن. @bardarigram . . . . . . #سرماخوردگی #درمان_سرماخوردگی #سرماخوردگی_دربارداری #داروهای_مجاز_در_بارداری #استامینوفن #آنتیبیوتیک_دربارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداری #بارداریگرام #جفت #جنین #acog

13 آذر 1400 06:43:02

420 بازدید

بارداریگرام

👪 #so_cute😍

07 فروردین 1399 18:54:17

23 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ خب ادامه این داستان رو باز با نام و یاد خدا شروع میکنیم 😊 شروع هفته ششم زمانی هست که دیگه شما کم کم متوجه شدید باردار هستید و حالا میتونید سونوگرافی تشکیل قلب رو هم انجام بدید. این سونو از دو لحاظ اهمیت داره؛ اول اینکه مشخص میکنه جنین و قلبش تشکیل شده یا نه، یه وقت خدایی نکرده حاملگی پوچ نباشه دوم اینکه مشخص میکنه جنین کجا لانه گزینی کرده، یه وقت خدایی نکرده خارج از رحم نباشه. یه کار مهم دیگه ای که باید تو این چند هفته انجام بدید انجام آزمایشات و چکاپ اول باردار هستش که وضعیت خودتون سنجیده میشه. این هم برای ادامه مراقبت های بارداری فوق العاده مهمه پس حتما انجام بدید👌 اسید فولیک رو هم که کماکان دارید میخورید👌 منتظر ادامه این داستان باشید😊✋🏻 . . . . . پیج دوم مخصوص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #بارداری #حاملگی #مامایی #ماما #جنین #سونوگرافی_بارداری #تشکیل_قلب #مطب_مامایی #متخصص_زنان #دانشجومامایی #مادرباردار #باردار #حامله #weekbyweekpregnancy #pregnancy #bardarigram #pregnant #midwife #midwifery #fetus #obstetrics #prenatal

17 فروردین 1399 08:02:47

413 بازدید

نعیمه انصاری

0

2

فرزند عزیزم به این دنیا خوش اومدی❤️🌹 خب شاید براتون سوال باشه بعد از زایمان چه اتفاقی میافته؟! وقتی یه زایمان خوب و خوش به صورت طبیعی یا سزارین با بی حسی (که مادر کاملا هوشیار هست) اتفاق میافته و بچه به دنیا میاد، عامل زایمان نوزاد رو با دقت یه بررسی سریع میکنه و اگر شرایطش جور باشه اونو روی سینه مادر قرار میده تا همون لحظه تماس پوست به پوست انجام بشه. و جنسیت نوزاد شما مجددا توسط عامل زایمان اعلام میشه. مامای شما به شما کمک میکنه اولین شیردهی رو تو همون حالت داشته باشید. مادرا معمولا سه تا سوال میپرسن، اول اینکه بچمون سالمه؟ (خب حق دارن، ما هم جواب مبدیم) دوم اینکه کی تموم میشه؟ (منظورشون اینه کی بخیه هاشون زده میشه و از تخت زایمان یا جراحی میان پایین) سوم اینکه جفت چه شکلیه🤦🏻‍♀️؟!!! (شاید باورتون نشه ولی بارها این سوال ازم پرسیده شده و بعد از اینکه نشون دادم خیلی خوششون نیومده😃) خب اگه خونریزی و علائم حیاتی شما خوب باشه ینی زایمان با موفقیت انجام شده و شما به بخش منتقل میشید. که اگه زایمان طبیعی داشته بوده باشین بهتره قبل از خوابیدن رو تخت با پای خودتون به دستشوی برید و خودتون رو تمیز بشورید و سرو صورتتون رو یه آبی بزنید و آماده بشید برای راند دوم شیردهی. میتونید قبلش یه چیزی هم بخورید تا سرحال تر بشید. بعد از زایمان حتما باید ادرار داشته باشید اگه هر مشکلی تو ادرار کردنتون داشتید به ماماتون اطلاع بدید، البته یه مقدار سوزش طبیعیه و نگران نباشید. از ماماتون بخواید طریقه صحیح در آغوش گرفتن نوزاد و شیردهی رو بهتون آموزش بده. البته یه پست کامل راجع بهش میذارم. و بعد از هر بار شیر دهی آروق نوزاد رو حتما بگیرید و اونو به پهلو بخوابونید. بعد از تولد اولین مدفوع نوزاد حالت سبز خیلی تیره و چسبناک رو داره که بعد از شروع تغذیه با شیر رنگش به زرد خردلی تغییر پیدا میکنه. حواستون باشه تا 24 ساعت اول دفع ادرار و مدفوع رو داشته باشه. بهتره قبل از ترخیص از بیمارستان تکلیف این قضیه روشن بشه. بعد از خوردن شیر و گرفتن آروغ، اجازه بدید بچتون بخوابه و خودتون هم یه استراحتی کنید. ممکنه بعد از زایمان خصوصا موقع شیردهی یه دردی زیر دلتون احساس کنید، نگران نباشید، این درد بخاطر جمع شدن رحم شماست و پس درد بهش میگن که تو زایمان دوم به بعد بیشتر احساس میشه. . . . #پس_از_زایمان #زایمان #زایمان_طبیعی #ماما #مامایی #پس_از_زایمان_بارداریگرام #سزارین #شیردهی #نوزاد #زایشگاه #midwife #midwifery #vaginalbirth #vaginalbleeding #breastfeeding #newborn

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

2

فرزند عزیزم به این دنیا خوش اومدی❤️🌹 خب شاید براتون سوال باشه بعد از زایمان چه اتفاقی میافته؟! وقتی یه زایمان خوب و خوش به صورت طبیعی یا سزارین با بی حسی (که مادر کاملا هوشیار هست) اتفاق میافته و بچه به دنیا میاد، عامل زایمان نوزاد رو با دقت یه بررسی سریع میکنه و اگر شرایطش جور باشه اونو روی سینه مادر قرار میده تا همون لحظه تماس پوست به پوست انجام بشه. و جنسیت نوزاد شما مجددا توسط عامل زایمان اعلام میشه. مامای شما به شما کمک میکنه اولین شیردهی رو تو همون حالت داشته باشید. مادرا معمولا سه تا سوال میپرسن، اول اینکه بچمون سالمه؟ (خب حق دارن، ما هم جواب مبدیم) دوم اینکه کی تموم میشه؟ (منظورشون اینه کی بخیه هاشون زده میشه و از تخت زایمان یا جراحی میان پایین) سوم اینکه جفت چه شکلیه🤦🏻‍♀️؟!!! (شاید باورتون نشه ولی بارها این سوال ازم پرسیده شده و بعد از اینکه نشون دادم خیلی خوششون نیومده😃) خب اگه خونریزی و علائم حیاتی شما خوب باشه ینی زایمان با موفقیت انجام شده و شما به بخش منتقل میشید. که اگه زایمان طبیعی داشته بوده باشین بهتره قبل از خوابیدن رو تخت با پای خودتون به دستشوی برید و خودتون رو تمیز بشورید و سرو صورتتون رو یه آبی بزنید و آماده بشید برای راند دوم شیردهی. میتونید قبلش یه چیزی هم بخورید تا سرحال تر بشید. بعد از زایمان حتما باید ادرار داشته باشید اگه هر مشکلی تو ادرار کردنتون داشتید به ماماتون اطلاع بدید، البته یه مقدار سوزش طبیعیه و نگران نباشید. از ماماتون بخواید طریقه صحیح در آغوش گرفتن نوزاد و شیردهی رو بهتون آموزش بده. البته یه پست کامل راجع بهش میذارم. و بعد از هر بار شیر دهی آروق نوزاد رو حتما بگیرید و اونو به پهلو بخوابونید. بعد از تولد اولین مدفوع نوزاد حالت سبز خیلی تیره و چسبناک رو داره که بعد از شروع تغذیه با شیر رنگش به زرد خردلی تغییر پیدا میکنه. حواستون باشه تا 24 ساعت اول دفع ادرار و مدفوع رو داشته باشه. بهتره قبل از ترخیص از بیمارستان تکلیف این قضیه روشن بشه. بعد از خوردن شیر و گرفتن آروغ، اجازه بدید بچتون بخوابه و خودتون هم یه استراحتی کنید. ممکنه بعد از زایمان خصوصا موقع شیردهی یه دردی زیر دلتون احساس کنید، نگران نباشید، این درد بخاطر جمع شدن رحم شماست و پس درد بهش میگن که تو زایمان دوم به بعد بیشتر احساس میشه. . . . #پس_از_زایمان #زایمان #زایمان_طبیعی #ماما #مامایی #پس_از_زایمان_بارداریگرام #سزارین #شیردهی #نوزاد #زایشگاه #midwife #midwifery #vaginalbirth #vaginalbleeding #breastfeeding #newborn

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن