بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
از جمله عوارض و شکایات شایع در بارداری خصوصا #سه_ماهه_اول، #یبوست هست که چندین دلیل در به وجود اومدن اون نقش دارند. ⬅️ دلایل: 1️⃣ خود بارداری: در بارداری سطح هورمون #پروژسترون که اصطلاحا هورمون حفظ بارداری هم بهش گفته میشه، بالا میره و این هورمون اثرش روی ماهیچه های صاف بدن اینه که باعث کاهش تحرک اون ها بشه، ماهیچه های روده در بخاطر تاثیری که از هورمون بارداری میگیرن کند میشن و یبوست به صورت طبیعی ایجاد میشه. 2️⃣ استفاده از داروها: خیلی از خانم های تو سه ماهه اول دچار حالت تهوع و استفراغ میشن که مجبور به استفاده از دارو میشن بنابراین ممکنه روزی چندبار #دمیترون یا همون #اندانسترون براشون تجویز بشه، از عوارض این دارو اینه که به شدت فرد رو دچار یبوست میکنه. و یا حین استفاده از #مکمل ها فرد دچار یبوست میشه. نکته ی مهم اینه که دارویی که براتون تجویز شده رو سر از خود و بدون مشورت با درمانگرتون قطع و یا جایگزین نکنید. 3️⃣ عادات غلط غذایی و نخوردن #مایعات کافی: ممکنه شما به دلیل تهوعی که دارید بعضی غذاهارو کنار بذارید و یا به اندازه کافی مایعات مصرف نکنید. سعی کنید هیچ موقع مصرف میوه و #سبزیجات رو قطع نکنید و سالاد کاهو به همراه #روغن_زیتون رو به یاد داشته باشید و آب رو تا جایی که میتونید بنوشید. 4️⃣ سابقه یبوست یا هموروئید: بعضی افراد هم از قبل این مشکلات رو داشتن و بارداری به شدت اون اضافه میکنه. 🔰 شاید راهکارهایی که توی پست براتون توضیح دادم ساده به نظر بیاد ولی باور کنید در طول چند روز استفاده فوق العاده #موثر واقع میشن. فقط انتظار نداشته باشید با یک بار عمل کردن به این توصیه ها تمام مشکلات یبوستتون حل بشه. صبر داشته باشید. . . . . #بارداری #حاملگی #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام #عوارض_بارداری #یبوست_باراری #مامایی #دانشجومامایی #متخصص_زنان #مطب #مراقبت_های_دوران_بارداری #پریناتولوژی #midwife #midwifery #pregnancy #constipation
21 مرداد 1399 06:37:40
758 بازدید
بارداریگرام
تغییر سایز و شِیپ سینه از جمله وقایع حتمی هست که بعد از زایمان و شیردهی رخ میده. مسلما بعد از اتمام یا کم شدن شیردهی سینه شروع به برگشتن به سایز قبلی خودش میکنه. هرچند که ممکنه کاملا به همون شکل قبل برنگرده ولی کاهش سایز رو خواهید داشت. خب همونطور که می دونید اگر کاهش سایز سینه بدون حمایت و تقویت عضلات و پوست سینه باشه، سینه دچار شل شدگی، افتادگی و از دست دادن فرم مناسبش میشه. پس این ورزش ها با تقویت عضلات سینه، شانه و بازو به شما کمک خواهند کرد تا سینه و سرشانه شما فرم مناسب و محکم خودش رو دوباره بدست بیاره. ✅ یادتون باشه قبل از انجام هر ورزشی با پزشک یا ماماتون مشورت کنید. ✅ موقع ورزش کردن تنفس عمیق شکمی داشته باشید. ✅ حداقل سه ماه این ورزش هارو به صورت روزانه یا حداقل سه بار در هفته انجام بدید. . . . لطفاً پست ها رو لایک کنید و کامنت بذارید تا در اینستاگرام دیده بشن😊 . . . #شل_شدن_سینه #شیردهی #شل_شدن_سینه_بعد_از_شیردهی #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #سینه_خوش_فرم #ورزش #حرکات_ورزشی_سینه #بالا_بردن_سینه #ماما #مامایی #دانشجومامایی . . . #breastfeeding #breast #workout #saggybreast #saggybreastworkout #postpartum #postpartumcare #bardarigram
01 فروردین 1400 09:51:55
94 بازدید
بارداریگرام
تو این پست راجع به عفونت ساده مثانه که جز شایع ترین عفونت های دستگاه ادراری توی بارداری هست براتون صحبت کردم. خوبه بدونید که در دوران بارداری چون بدن دچار یه سری تغییرات میشه، امکان اینکه شما دچار این عفونت بشید زیاده، و دوباره به دلیل اینکه لوله های دستگاه ادراری متسع شدن، امکان صعود میکروب ها به بالاتر و سرایت عفونت به کلیه هم وجود داره! پس جدی گرفتن این قضیه جز واجبات مراقبت های دوران بارداری محسوب میشه. به همین منظور شما حتی اگر علائم هم نداشته باشید، دو بار در طول بارداری از این نظر چک میشید، یک بار توی چک آپ اولیه، بار دوم هم ۲۴ تا ۲۸ هفتگی که همراه با آزمایش قند انجام میشه. ☑️ نکته فوق العاده مهم قبل از انجام آزمایش ادرار اینه که شما اول خودتون رو با آب تمیز بشورید، بذارید کمی از ادرارتون بره و ادرار وسط رو بریزید توی ظرف نمونه! اینجوری یک نمونه صحیح به آزمایشگاه تحویل میدید و به درستی آزمایش انجام میگیره. سوالاتتون راجع به عفونت بارداری رو توی کامنت ها بپرسید حتما پاسخگو هستم. . . . . #عفونت #عفونت_ادراری #عفونت_ادرار_در_بارداری #زایمان_زودرس #عفونت_مثانه #سوزش_ادرار #مراقبت_های_دوران_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداری #بارداریگرام #آنتیبیوتیک
05 تیر 1400 08:57:58
834 بازدید
بارداریگرام
به یاد داشته باشید ، هیچ یک از توصیه های غذایی فوق از طرف پزشک متخصص نیست. اثربخشی همه این روش ها نیز توسط تحقیقات پشتیبانی نمی شود. ممکن است برخی برای شما اثر کنند و برخی مانند دیگران کار نکنند. بنابراین ، ما به شما توصیه می کنیم قبل از امتحان هر یک از آنها با پزشک یا مامای خود صحبت کنید. اگر قبل از 37 هفته بارداری هستید از مصرف زیاد این غذاها خودداری کنید. . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان #بارداری #حاملگی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #القای_زایمان #دردزایمان #کانترکشن #آناناس #سرکه_بالزامیک #چای_زیره #ریشه_شیرین_بیان #فلفل #غذای_تند
11 دی 1399 13:10:47
238 بازدید
بارداریگرام
بعد از واکسیناسیون اگر احساس تب یا بدن درد کردید حتما باید پزشکتون رو در جریان بذارید و معمولا این علائم با داروهایی مثل استامینوفن از بین میره و خطرناک نیست. فقط باید حتما برای از بین بردنشون اقدام کنید. یادتون باشه از گرفتن کرونا خیلی از خانم های باردار متاسفانه جونشون رو از دست دادن😞 ولی تا حالا مرگ مادر در اثر واکسیناسیون گزارش نشده. ☑️ واکسن روی جنین تاثیر نمیذاره ولی گرفتن کرونا ولی میتونه روی رشد جنین تاثیر بذاره و باعث زایمان زودرس بشه. ☑️ اگر هنوز سوالی دارید و دو دل هستید زیر همین پست سوالاتتون رو بپرسید حتما بهتون جواب میدم. ☑️ برای اطلاعات تکمیلی تر هم میتونید با سامانه 4030 تماس بگیرید. ☑️ این پست رو برای همه خانم های بارداری که هنوز شک دارن واکسن بزنن یا نه بفرستید. . . . شاد و سلامت باشید. . . . . #واکسن_کرونا #واکسن #واکسن_کرونا_در_بارداری #واکسن_سیوفارم #بارداری_بارداریگرام #مراقبت_دوران_بارداری #علائم_کرونا #عوارض_واکسن #عوارض_واکسن_کرونا_در_بارداری #بارداری #حاملگی #بارداریگرام
12 شهریور 1400 08:28:18
149 بازدید
بارداریگرام
من همیشه گفتم، زایمانی خوبه که سر بچه قشنگ تو لگن نشسته باشه! زایمان هم مثل هر کار حرفه ای دیگه، ریزه کاری و فوت کوزه گری خودش رو داره! یکی از فوت های کوزه گری زایمان، نشستن قشنگ بچه تو لگن مادره! خب این یعنی چی؟ لگن مادر جایی هست که باید بچه ازش عبور کنه و بیاد بیرون، شما یه کوچه تنگ رو تصور کنید که کاملا صاف و مستقیم هم نیست، قراره یه ماشین ازش رد بشه، اگر راننده خوب فرمون نگیره کناره هاش یا سپرش برخورد میکنه و قفل میشه ولی اگر با زاویه خوب وارد بشه و خوب فرمون بگیره راحت رد میشه. زایمان هم یه چیزی تو همین مایه هاست. اگر سر بچه خوب نشینه، اگر دردهای موثر بچه رو به پایین هدایت نکنه، اگر مادر خودش هیچ کمکی نکنه، خب بچه گیر میکنه! خیلی اوقات حتی ممکنه بچه کج وارد بشه و پیشرفت خوبی نداشته باشه و در نهایت سزارین بشه همین میشه که مادرا میگن ما هم درد طبیعی رو کشیدیم هم سزارین 🤦 پس اگر نمیخواید این اتفاقات براتون بیافته، از قبل از روز زایمان شروع کنید به هدایت صحیح بچه، شروع کنید به فرمون دادن! پیاده روی کنید، از ۳۷ هفته بشین پاشو کنید، از پله ها بالا پایین برید ( البته اگر آسم، تنگی نفس یا بیماری های قلبی مثل شلی دریچه و یا درد مفاصل دارید این کارو انجام ندید) کارایی کنید که درادتون خودش به صورت طبیعی شروع بشه و همون هارو به صورت طبیعی تقویت کنید. اگر دردهای طبیعی خوبی داشته باشید کسی تو بیمارستان به شما آمپول فشار نمیزنه و زایمانتون بسیار بهتر خواهد بود. تحریک نوک سینه و نزدیکی به شما خیلی کمک کننده ست، نزدیکی کردن هم خوبه. اگر جفتتون پایین نیست و پزشکتون نزدیکی کردن رو براتون منع نکرده، تا هر زمان از بارداری و سالم بودن کیسه آب میتونید نزدیکی داشته باشید. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، حتما میخونم و جواب میدم 👌 . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #القای_زایمان #دردزایمان #نزدیکی #نقطه_فشاری #زایمان_فیزیولوژیک #جنین #لگن #کانال_زایمان #جفت #باردار #بارداری #بارداریگرام #آمادگی_برای_زایمان #ماما #مامای_همراه #دولا
19 فروردین 1400 07:03:41
785 بازدید
نعیمه انصاری
0
4
#پست_فان خب یکی از دلایلی که توی کشورهای پیشرفته زنان اینقدر طرفدار زایمان طبیعی هستن اینه که به این زیبایی زایمان میکنن، در کنار خانواده، توی وان آب گرم بدون استرس و فشار همراه یک ماما که چهار چشمی مواظبشه خب البته خیلی ها هم تو بیمارستان زایمان میکنن، مثلا شکم اول ها اجازه زایمان در منزل ندارن ولی همونایی هم که تو بیمارستان زایمان میکنن قشنگ و اصولی و فیزیولوژیک زایمان میکنن، بدون دست کاری یا کمترین دستکاری. خب همین باعث میشه مادرا خاطره خوبی از زایمان داشته باشن و این خودش باعث ترویج زایمان طبیعی میشه. نظر شما در مورد زایمان طبیعی چیه؟! . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_خوب #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_در_آب #زایمان #زایمان_بارداریگرام #مامای_همراه #ماما #مطب_زنان