بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ اگر تست بارداری شما مثبت شده اول از همه بهتون تبریک میگم! دوم از همه سوال من از شما اینه که شما از چه استفاده کردید؟ اگر جوابتون آزمایش خون هست که خوبه، ولی اگه از بی بی چک استفاده کردید بهتره فقط به همین اکتفا نکنید و تست خون انجام بدید. بهترین زمان برای انجام تست خون وقتیه که چند روز از پریودی شما گذشته و پریود نشدید. اگه کتابیشو بخوام بگم 9 روز بعد از نزدیکی محافظت نشده و یا همون لقاح تست شما مثبت میشه، اما چون ممکنه شما دقیقا زمانش رو ندونید پس بهتره تا عقب افتادن پریودیتون صبر کنید. خب حالا کاری که باید انجام بدید برداشتن جواب آزمایشتون و مراجعه به یک مرکزدرمانی برای مراقبت های دوران بارداری. شما به سه تا جا میتونید مراجعه کنید. اولین جا و رایگان ترین جا مرکز بهداشت محلتون هست که شما برای تشکیل پرونده بارداری مراجعه میکنید و تا آخر بارداریتون زیر نظر یک ماما و پزشک عمومی خواهید بود، تمام مراقبت های لازم انجام میشه و در صورت نیاز شمارو به سطح بالاتر که همون متخصصین باشن ارجاع میدن. بهتون مکمل های بارداری و کتاب هفته به هفته بارداریرو هم اگه موجود باشه میدن. اگرم نداشتن هیچ نگران نباشید. تو این پیج همه چیز راجع به بارداری گفته میشه. جای دومی که میتونید برای مراقبت هاتون برید مطب ماماها هست، این کار یه ویژگی خوبی که داره شما میتونید برای زایمان طبیعی و داشتن مامای خصوصی یا مامای همراه هم اقدام کنید، اینکه درطول بارداری یک رابطه نزدیک با ماماتون برقرار کنید و روز زایمانتون هم تو اون شرایط نسبتا سخت با همون دلگرمی کنارتون باشه خیلی براتون مفیده. هزینه تشکیل پرونده بارداری مطب خصوصی مامایی رایگان نیست و مکمل هارو هم خودتون باید بخرید ولی از مراقبت های متخصصین هزینه کمتری داره. خب جای سومی که میتونید برید مطب متخصصین زنان هست که من این مورد رو خصوصا به خانم هاییکه قصد سزارین دارن توصیه میکنم، مثل خانم های سزارین قبلی، چند قلویی، اونایی که جفتشون کاملا سر راهیه یا خانم هایی که بعد از نازایی باردار شدن. خب انتخاب این یکی از این سه مورد با خودتون هست ولی من پیشنهاد میکنم بهداشت رو حتما برید حالا چه مطب ماما میرید چه متخصص. #مثبت_شدن_تست_بارداری #بی_بی_چک #آزمایش_بارداری #بارداری #حاملگی #باردار_شدن #بارداری_بارداریگرام #مامایی #دانشجومامای #پزشکی #متخصص_زنان #midwifery #pregnancy #pregnancy_care #prenatal_care #bardarigram
12 فروردین 1399 04:21:27
384 بازدید
بارداریگرام
تو این پست راجع به عفونت ساده مثانه که جز شایع ترین عفونت های دستگاه ادراری توی بارداری هست براتون صحبت کردم. خوبه بدونید که در دوران بارداری چون بدن دچار یه سری تغییرات میشه، امکان اینکه شما دچار این عفونت بشید زیاده، و دوباره به دلیل اینکه لوله های دستگاه ادراری متسع شدن، امکان صعود میکروب ها به بالاتر و سرایت عفونت به کلیه هم وجود داره! پس جدی گرفتن این قضیه جز واجبات مراقبت های دوران بارداری محسوب میشه. به همین منظور شما حتی اگر علائم هم نداشته باشید، دو بار در طول بارداری از این نظر چک میشید، یک بار توی چک آپ اولیه، بار دوم هم ۲۴ تا ۲۸ هفتگی که همراه با آزمایش قند انجام میشه. ☑️ نکته فوق العاده مهم قبل از انجام آزمایش ادرار اینه که شما اول خودتون رو با آب تمیز بشورید، بذارید کمی از ادرارتون بره و ادرار وسط رو بریزید توی ظرف نمونه! اینجوری یک نمونه صحیح به آزمایشگاه تحویل میدید و به درستی آزمایش انجام میگیره. سوالاتتون راجع به عفونت بارداری رو توی کامنت ها بپرسید حتما پاسخگو هستم. . . . . #عفونت #عفونت_ادراری #عفونت_ادرار_در_بارداری #زایمان_زودرس #عفونت_مثانه #سوزش_ادرار #مراقبت_های_دوران_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداری #بارداریگرام #آنتیبیوتیک
05 تیر 1400 08:57:58
834 بازدید
بارداریگرام
چه عواملی باعث سردرد در دوران بارداری می شوند؟ ✅ سردرد می تواند در هر زمان از بارداری رخ دهد. آنها معمولاً در سه ماهه اول و سوم رخ می دهند. به محض ورود به سه ماهه اول بارداری، تغییرات فوری در بدن رخ می دهد، مثل افزایش حجم خون و تغییرات هورمونی. هورمون هایی مثل استروژن و پروژسترون در بالاترین سطح خود برای کمک به شما در طول بارداری هستند. این تغییرات در هورمون ها و حجم خون باعث سردردهای مکرر می شود. به غیر از این ، عوامل دیگری به صورت ترکیبی یا مستقل وجود دارد که می تواند سردرد شما را تشدید کند. ✅ عواملی مانند: - عادتهای خواب نامنظم - قند خون پایین - کمبود آب بدن - عوامل استرس زا در سبک زندگی - ترک کافئین دوره های مکرر سردرد در سه ماهه سوم به دلیل رشد شکم و وضعیت بد بدن ایجاد می شود. وزن اضافی و کششی که ایجاد می کند نیز شرایط را بیشتر تقویت می کند. در بعضی مواقع ، سردردهای مداوم می تواند نشانه ای از بیماری به نام پره اکلامپسی یا مسمومیت بارداری باشد که به دلیل فشار خون بالا مربوط به بارداری ایجاد می شود. ⁉️ چگونه می توانم از آنها اجتناب کنم؟ ✅ با ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی ، می توان سردردهای بارداری را از بین برد. این تغییراتی مثل: - اجتناب از استرس - ممکن است خیلی واضح به نظر برسد اما دستیابی به آن خیلی آسان نیست ، اما قطعاً ارزشش را دارد. - فعالیت بدنی و ورزش را در خود بگنجانید - اما اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از چنین رژیم تمرینی ، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. - از عوامل تحریک کننده سردرد - به ویژه مواردی که سابقه میگرن دارند ، خودداری کنید. بنابراین ، شکلات ها ، الکل ، بادام زمینی ، گوشت های نگهداری شده را کنار بگذارید. - در ساعات منظم غذا بخورید - ممکن است حفظ برنامه منظم غذا خوردن آسان نباشد برای رسیدن به این هدف از اعضای خانواده کمک بگیرید. - به میزان کافی بخوابید - زود بخوابید ، زود بلند شوید! این فرمول حتی در دوران بارداری نیز خوب است. درمان: 🛑 چه زمان به پزشک مراجعه کنید؟ هنگامی که هیچ یک از راه کارهای خانگی موثر نیستند و مایل به مصرف دارو هستید ، با پزشک خود مشورت کنید. اگر سردردهای مداوم باعث تورم دست و صورت غیرطبیعی ، تاری دید ، افزایش وزن غیرطبیعی یا ایجاد درد در قسمت فوقانی شکم شود ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. بارداری مطمئناً سفر آسانی نیست. با این حال ، هوشیار بودن و آگاهی از وضعیت خود ، قطعاً شما را از هرگونه عارضه غیرمنتظره ای که ممکن است بوجود آید ، دور می کند. #بارداری_بارداریگرام
29 اسفند 1399 09:56:56
817 بازدید
بارداریگرام
متاسفانه خونریزی یا لکه بینی اوایل بارداری یکی از اتفاقات شایع و ناخوشایند در اکثر بارداری هاست! به طوریکه شما از هر خانمی که تجربه بارداری رو داشته بپرسید اکثرا بهتون خواهند گفت که حداقل یک بار دچار این مسأله شدن! از اینجا میشه فهمید که بیشتر اوقات جای نگرانی وجود ندارد ولی باید بررسی بشه و سایر احتمالات رفع بشه! درمان این وضعیت اکثر اوقات به صورت انتظاری و استفاده از پروژسترون هست. این وضعیت در خانم هایی که سابقه سقط داشتن اهمیت بیشتری پیدا میکنه. اگر قبل از سونو تشکیل قلب دچار این مسأله شدید بهتره هرچه زودتر این سونو رو انجام بدید و اگر از شما خواستن به صورت واژینال این سونو رو انجام بدید حتما قبول کنید و نترسید! سونو واژینال باعث سقط نمیشه خیالتون تخت!!!!! 📚 من این پست رو از توی #آپ_تو_دیت براتون آماده کردم، قسمت آموزش بیماران که جز به روزترین و معتبرترین منابع پزشکی محسوب میشه. پس با خیال راحت به مطالب این پست اعتماد کنید و اگر سوالی دارید زیر همین پست بپرسید. . . . . . . #خونریزی #خونریزی_در_بارداری #خونریزی_اوایل_بارداری #خونریزی_سه_ماهه_اول #بارداری #حاملگی #سقط #تهدید_به_سقط #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #لکه_بینی #لکه_بینی_در_بارداری #uptodate
24 اردیبهشت 1400 14:51:19
542 بازدید
بارداریگرام
🔹دوختن دهانه رحم در زنان باردار یکی از عمل های جراحی که در برخی زنان باردار انجام می شود، #سرکلاژ (cerclage) یا دوختن دهانه رحم می باشد، زیرا این زنان به علت داشتن مشکلاتی در ناحیه دهانه رحم، قادر به نگه داشتن جنین خود نیستند و ممکن است با افزایش وزن جنین، دهانه رحم آنها باز شود و دچار زایمان زودرس شود. 🔹سرکلاژ در بعضی زنان، دهانه رحم توانایی تحمل فشار ناشی از بزرگ شدن جنین و کیسه آب و جفت را ندارد و ممکن است خود به خود باز شود و زایمان زودرس انجام گیرد و یا سقط جنین اتفاق بیفتد. 🔹سرکلاژ چیست؟ در زنانی که دچار نارسایی دهانه رحم هستند، قسمت انتهایی رحم آنها که به واژن ختم می شود، با استفاده از بخیه دوخته می شود تا با بسته شدن دهانه رحم، از تولد نوزاد نارس جلوگیری شود. هنگامی که رشد نوزاد کامل شد، حدودا در هفته 37 بارداری، این بخیه ها کشیده می شوند و معمولا تا قبل از تولد نوزاد از بین می روند. اگر پزشک متخصص زنان تشخیص دهد که دهانه رحم زن بارداری در معرض خطر بازشدن است، باید این عمل را انجام داد. معمولا این عمل با توجه به طول دهانه رحم در سونوگرافی 12 هفته انجام می شود. و اگر خانم بارداری طولی دهانه رحم کمتر از 2.5 سانتی متر داشته باشد کاندید انجام این عمل می باشد. در بعضی بیماران نارسایی دهانه رحم تا 18 هفتگی خودش را نشان نمی دهند و بعد از آن ممکن است نیاز به این عمل باشد. عمل به صورت بی هوشی انجام می شود و بیمار در همان روز قابل ترخیص از بیمارستان است. اگر در بارداری قبلی سرکلاژ داشته اید دلیلی برای انجام دوباره سرکلاژ در بارداری بعدی نمی شود و بستگی به طول دهانه رحم در بارداری بعدی دارد. . . . #سرکلاژ #نارسایی_دهانه_رحم #زایمان_زودرس #سقط #بستن_دهانه_رحم #دوختن_دهانه_رحم #سرویکس #نارسایی_سرویکس . @moshavere.zanan.va.mamaei
02 دی 1399 09:45:50
520 بازدید
بارداریگرام
داشتن نمونه از بندناف نوزاد چیزی هست که هنوز به اون صورت ترند نشده و مثل فریز کردن تخمک به ذهن خیلیا نرسیده ولی یکی از بزرگترین آینده نگری هایی هست که پدر مادر میتونن برای بچه هاشون داشته باشن. ⁉️ چرا؟ ‼️ چون ما از آینده خبر نداریم. متاسفانه از شایع ترین سرطان های دوران کودکی سرطان خون هست. داشتن نمونه خوب از سلول های بنیادی کودک تاثیر فوقالعاده زیادی به روی درمان کودک داره و در واقع میتونه برگ برنده ای در سیر درمان کودک باشه. یا نارسایی های خون و مغز و استخوان و در کل هر مشکلی که سلول های بنیادی فرد راه چاره درمان باشن این نمونه به کمک فرزند شما میاد. حتی خیلی از بیماری ها مثل دیابت و تالاسمی هم با این روش درمان پذیر و قابل کنترل هستن. ☑️ این نمونه نه تنها برای خود فرد بلکه برای سایر افراد خانواده هم قابلیت استفاده داره! ⁉️ آیا همه باید این کارو انجام بدن؟ ‼️ ببینید در کل اقدامات به این شکل بیشتر بستگی به وضعیت فرد داره. اگر مشکل مالی ندارید و امکاناتش براتون موجود هست انجام بدید. عزیزانی که ممکنه شرایط براشون فراهم نباشه فقط در صورت داشتن ریسک فاکتور ها مثلا سابقه سرطان در افراد درجه یک یا در فرزندان قبلی یا بیماری های ارثی مثل تالاسمی یا دیابت نوع یک بهتره انجام بدن. ⁉️ چطوری انجام میشه؟ ☑️ اگر در شهرتون کلینیک های ژنتیک وجود داره براتون کارشناس مخصوص این کار معرفی میکنن اگر هم توی شهری زندگی میکنید کلینیک های ژنتیک ندارید از متخصص زنان و یا مامایی که تحت نظرش هستید بخواید افرادی که این کار رو انجام میدن بهتون معرفی کنن. . . . . #بندناف #نمونه_گیری_از_بندناف #سلول_های_بنیادی #بیماری_ارثی #بارداریگرام #دیابت_نوع۱ #درمان_سرطان #سرطان_خون #سرطان #لوسمی #زایمان_بارداریگرام #ژنتیک #زایمان_طبیعی
18 اردیبهشت 1400 06:36:24
715 بازدید
نعیمه انصاری
0
3
خستگی پس از زایمان
یکی از اتفاقاتی که یک خانم بعد از زایمان تجربه میکنه احساس خستگی مفرط بعد از اونه! خب البته حق هم دارن.... مطمئنا اگر تجربه زایمان داشتید می دونید چی میگم... مادر گاهی اوقات اینقدر خسته ست که حتی توان در آغوش گرفتن نوزادش رو هم نداره... در این شرایط بهتره مادر رو درک کنیم و بهش کمک کنیم، بعد از اینکه به بچه شیر داد، بچه رو ازش بگیریم، خودمون آروغش رو بگیریم و بذاریم مادر تغذیه و استراحت داشته باشه. البته همه اینها بعد از اینه که مطمئن بشیم شرایط جسمی، علائم حیاتی و خونریزی مادر طبیعیه. ☑️ بعد از حمایت ها، خواب و تغذیه مناسب، استفاده از مکمل ها خیلی مهمه. حتما تا سه ماه بعد از زایمان از آهنی که توی بارداری استفاده میکردید استفاده کنید، بهتره همراه با فولیک اسید و ویتامین سی باشه. ویتامین دی ۱۰۰۰ هم یادتون نره. بعد از زایمان چون ممکنه کمتر وقت کنید به خودتون برسید و حواستون به خودتون باشه، می تونید از ب کمپلکس، زینک پلاس یا مولتی ویتامین هایی که باهاشون راحتید استفاده کنید. ☑️ بچه ها هیچ اشکالی نداره اگر هر زمان احساس کردید به کمک احتیاج دارید و کمک بخواید، حتما چند روز یا هفته های اول بعد از زایمان یک زن با تجربه که باهاش راحتید کنارتون باشه. حالا ممکنه خواهر بزرگتر، مادر، خاله یا حتی مادر شوهر باشه. فقط توجه کنید کسی باشه که باهاش راحتید و دلسوز شماست. اگر کسی باشه که باهاش رودربایستی دارید مطمئن باشید کمک حالتون که نمیشه، هیچ! تازه مشکل ساز هم میشه.... ☑️ حتما حواستون باشه که اگر هیچ کدوم از این کارا حالتون رو بعد از گذشت چندین روز هیچ خوب نکرد حتما به پزشکتون مراجعه کنید تا بررسی بشه. ⁉️ شما بعد از زایمان چیکار کردید؟؟ کی پیشتون بود؟؟ تجربه خستگی بعد از زایمان داشتید؟؟ . . . . . #خسته #خستگی #خستگی_پس_از_زایمان #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مکمل #مکمل_غذایی #بارداریگرام #دوران_پس_از_زایمان #مراقبت_پس_از_زایمان