پست های مشابه
تربیت کودک
به صورت موردی می شود این کار را کرد. ولی تکرار آن و یا تاکید بر آن درست نیست و ممکن است موجب تثبیت کودک در بعد #خیال گردد. توجه به فعال بودن #قوه_تخیل در این سنین ما را به این مهم می رساند که می توان #بازی هایی طراحی کرد و یا بر روش هایی ارتباطی تاکید نمود که با استفاده از خیال موجب تأدیب #نطق کودک شود. بایستی توجه شود که #تخیلات و #تصویرسازی های والدین در بخشی از دوره اول رشد برای کودک واقعی تصور می شود. از این رو لازم است به وسیله ساختن شخصیت های خیالی برای #تهدید یا ترساندن کودک از چیزی یا انجام ندادن کاری، تخیلات #اضطراب آمیز برای او ایجاد ننموده و زمینه بروز #ترس های اختلال زا را در او ایجاد نکنیم. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
08 آبان 1400 17:28:41
158 بازدید
تربیت کودک
در مورد #تکالیف بایستی کودک را آزاد بگذارند و اجازه دهند تا آزمون و خطا کند. کودک میتواند در اين سنین به سمت انتخاب درست پیش برود یا نرود. اگر والدین فشار درسی و آموزشی به کودک بیاورند باعث عدم ایجاد #علاقه و #تمرکز در کودک میشود. #آموزش در همه سنین باید با #آرامش خاطر و میل کودک و نیز با تجربه و عمل همراه باشد. یک علت بیعلاقگی کودک به #تکلیف این است که آن تکلیف جذاب نیست و لذا کودک حق دارد که تکلیف را انجام ندهد. بخشی از آن نیز برمیگردد به اينکه تکلیف فراتر از توان کودک است و کودک توانایی انجام آن را ندارد یا ممکن است به این علت باشد که کودک هنوز به سنی نرسیده که بتواند شیطنتها و فعالیتها و #انرژی زیادش را کنترل کند و بنشیند و تکلیف انجام بدهد. بنابراین تا وقتی این فهم در کودک فعال نشود و محبت معلم در دل او جای نگیرد و احساس نیاز به یادگیری در او ایجاد نشود، از انجام آن به نوعی طفره میرود. انجام تکالیف مسألهای است که نیاز به بررسی موردی دارد ولی در بیشتر موارد نباید کودک را تحت فشار قرار داد و باید فرصت بدهیم اين فهم در کودک ایجاد شود که انجام تکلیف برای من مفید است. البته #معلم هم در ایجاد این فهم نقش مهمی دارد. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
29 آبان 1400 20:26:16
70 بازدید
تربیت کودک
ابتدا باید توانمندی ها و #مهارت های دیگر او در زمینه های #هنر، #ورزش، #علم و ... را تقویت نمود و سپس به تدریج اهمیت مسائل درونی و #معنوی را نسبت به مسائل ظاهری به او فهماند. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
05 آبان 1400 20:47:40
105 بازدید
تربیت کودک
درباره #کندن_پوست_لب به نظر میآید ناشی از #اضطراب باشد. در درجه اول باید علت #نگرانی و اضطراب را پیدا کرد. مادر دقت کند چه وقت این کار بیشتر است. در جمع یا خانه، در #مهد یا #مهمانی، پنهان یا در برابر دیگران و به این ترتیب منبع و منشا اضطراب را پیدا کند. میتوان پوست لب را چرب کرد که نتواند آن را بکند. اگر این رفتار خیلی شدید است، میتوان ماده تلخی به لبش بزنند.
21 آبان 1400 18:29:18
89 بازدید
تربیت کودک
لازم است توجه شود که اغلب کودکان از ابتدا توانایی درک این موضوع را ندارند که رفتارشان در شرایط مختلف باید متفاوت باشد و هر زمان احساس راحتی بکنند، همانند زمانی که در خانه خود هستند رفتار خواهند کرد. از این رو انتظارات از ایشان باید متناسب با درک او از موضوع #احترام باشد. کودک #احترام_به_بزرگترها را مانند بسیاری از کارهای دیگر، از پدر و مادر خود یاد میگیرد. کودکان اين را که پدر و مادرشان بزرگترها را با ضمیر شما خطاب میکنند، در برابر آنها پا دراز نمیکنند و... را میبینند و یاد میگیرند. مهم است که ما کودکان را تحت فشار قرار ندهیم و آنها را بازخواست نکنيم. و لازم است توجه شود که آنچه از کودک انتظار داریم توسط والدین نیز حتما رعایت شود. #تربیت_کودک #پرسش_پاسخ
03 آذر 1400 19:13:05
336 بازدید
تربیت کودک
اگر کودک در خانواده الگوهای درست رفتاری و #احترام به یکدیگر را میبیند جای نگرانی نیست. در هفت سال اول هنوز #عقل بر کودکان حاکم نیست و رفتارهای اشتباهشان به مرور با فعال شدن عقل و با دیدن الگوهای خوب در خانواده اصلاح میشود. ممکن است والدین احترام به پدر را سخت گیرانه تعریف کنند. مثلا حتما در این سن بتواند به پدر #سلام کند. پدر و مادر نباید اصلا کودک را #دعوا کنند و نیز نباید به او امر و نهی نمود با بر زبان آوردن این جمله که «شما به پدرت بی احترامی می کنی» بی احترامی را به او القا کنند. مادر میتواند در لحظه کلام اشتباه کودک را پوشش دهد مثلا اگر کودک با ضمیر مفرد به پدر میگوید: «اين چیه که خریدی؟!» مادر بگوید: «شما خسته هستید میخواهید برایتان #چایی بیاورم؟» با رفتار خوب خود میتوانیم به مرور کودک را به رفتارهای درست سوق دهیم. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
04 آذر 1400 21:05:46
250 بازدید
fahime
18
52
کلاس رفتن کودک
به طور کلی میتوان گفت هر کلاسی برای کودکان باید چند #شرط داشته باشد تا آن را مجاز بدانیم: اول: کودک نسبت به آن #کلاس علاقه داشته باشد و با اکراه به کلاس نرود. دوم: در حد توان و فهم کودک باشد. اگر اینطور نباشد کودک نسبت به آن احساس منفی پیدا میکند. سوم: محتوای کلاس مفید باشد. چهارم: مربی آن کلاس #الگو ی خوبی برای او باشد و بتواند با او ارتباط صمیمی برقرار کند. پدر و مادر قبل از ثبت نام کودک در هر کلاسی بایستی به اين مسأله توجه کنند که «هدف آنها از ثبت نام در این کلاس چیست و چه فایدهای برای فرزندشان دارد». بنابراین کلاس #زبان و #چرتکه و ... اگر شروط فوق را داشته باشند، مشکلی ندارند. نکتهای درباره کلاس زبان: در یادگیری #زبان_انگلیسی باید این #فرهنگ را جا بيندازيم که #زبان_عربی هم به اندازه زبان انگلیسی کاربرد دارد و لازم است. لذا اگر کودک کلاس زبان انگلیسی میرود، زبان عربی را هم یاد بگیرد، زیرا با یاد دادن زبان انگلیسی ب کودک ناخواسته این فرهنگ را منتقل میکنیم که این زبان مهم است و باید حتما آن را بلد باشیم. آن وقت ممکن است فرزند ما در آینده به مسائلی شوق و رغبت پیدا کند که واقعا مطلوب نباشند. بنابر این اگر در کنار زبان انگلیسی، زبان عربی را هم به کودک #آموزش دهیم بسیار مفید است، البته باز هم در صورتی که شروط گفته شده را داشته باشد. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید
برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید
19 خرداد 1401 01:07:39
نرگس مرادی
-0 پاسخ