پست های مشابه
تربیت کودک
ابتدا باید توانمندی ها و #مهارت های دیگر او در زمینه های #هنر، #ورزش، #علم و ... را تقویت نمود و سپس به تدریج اهمیت مسائل درونی و #معنوی را نسبت به مسائل ظاهری به او فهماند. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
05 آبان 1400 20:47:40
105 بازدید
تربیت کودک
درباره #کندن_پوست_لب به نظر میآید ناشی از #اضطراب باشد. در درجه اول باید علت #نگرانی و اضطراب را پیدا کرد. مادر دقت کند چه وقت این کار بیشتر است. در جمع یا خانه، در #مهد یا #مهمانی، پنهان یا در برابر دیگران و به این ترتیب منبع و منشا اضطراب را پیدا کند. میتوان پوست لب را چرب کرد که نتواند آن را بکند. اگر این رفتار خیلی شدید است، میتوان ماده تلخی به لبش بزنند.
21 آبان 1400 18:29:18
89 بازدید
تربیت کودک
مهم است محیط کودک #طیب باشد و این رفتار پدر بر کودک موثر خواهد بود. اگر مادر رابطه عاطفی خوبی با کودک داشته باشد و بتواند الگوی درستی به او بدهد، برای او موثر خواهد بود، بدین ترتیب کودک میتواند رفتار و گفتار صحیح را در شرایط مختلف ببیند. مثلا متوجه میشود زمان #عصبانیت میتوان رفتار بهتری داشت یا به شیوههای دیگر هم میتوان #شوخی کرد. از آنجا که کودک بر اساس #فطرت پیش میرود، احتمال اینکه در #آینده رفتار صحیح را انتخاب کند بیشتر است. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
23 آبان 1400 20:32:43
134 بازدید
تربیت کودک
آموزش استفاده مناسب از #موبایل و #تبلت برای کودکان زیر ۷ سال لازم نیست. زیرا کودک درکی از خوبی و بدی ندارد و مطلقا نباید موبایل یا تبلتِ شخصی داشته باشد. البته ممکن است پدر و مادر #گوشی خود را برای #بازی به فرزند بدهند. در این سنین والدین باید شرایط را طوری فراهم کنند که کودک نتواند هر #کارتون و فیلمی را ببیند و هر بازیای را انجام دهد بلکه بایستی با #نظارت زیاد، بازي محدود و مناسبی را بارگذاری کنند. همچنین اجازه ندهند کودک مسیر بارگذاری بازی را یاد بگیرد و نیز برای بازی زمان تعیین کنند. این مطلب خیلی مهم است که کودک بداند هر زمان و بی قید و شرط نمیتواند از گوشی استفاده کند. سپس به تدریج در سنین بالای ۷ سال باید با کودک صحبت کرد که همه بازیها خوب نیستند. بعضی بازیها تو را آزار میدهند. عکسهای خوبی ندارند و چون من تو را دوست دارم قبل از #نصب بازی آن را به من نشان بده تا خوب و بد آن را به تو بگویم. در هفت سال دوم بچهها میپذیرند که ساعت محدودی بازی کنند و البته هر قدر زمان بچهها با کارهای خوب و مفید دیگر پر بشود کمتر سراغ گوشی و تبلت میروند. مهم این است بچهها وقت را به #بطالت نگذرانند و گزینههای مختلفی برای بازی داشته باشند. بنابراین کودکانمان را به سمت بازی با دوستان، #مطالعات خوب و #یادگیری #مهارتها سوق دهیم. از طرفی ممکن است اینکه کودکان دیگر دارای موبایل و تبلت هستند یا حق بازی با آنها را دارند برای کودک مسأله شود. برای حل این موضوع بهتر است این محدودیت را به #فرهنگ خانواده و باید و نبایدهای خانواده نسبت نداد. زیرا به خاطر میل طبیعی کودکانه به در اختیار داشتن آنها و بازیهایی که سایر کودکان انجام می دهند، ممکن است حس کودک به کل فرهنگ و الزامات خانواده دچار آسیب شود و با لجبازی کودک مواجه شویم. لازم به توجه است که محدود ساختن کودک باید با رعایت همان کارها توسط #والدین همراه باشد و اگر کودک را از بازی با موبایل منع میکنند. والدین خود نیز آن را انجام ندهند. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
12 آبان 1400 15:20:20
136 بازدید
تربیت کودک
اولا والدین باید قدر این بچه را بدانند چون باعث میشود آنها در خانه مراقب رفتارهای خودشان باشند و رفتارهای شایستهای داشته باشند. ثانیا از طریق #قصه و #بازی و ... میشود #رازداری را #آموزش داد. ثالثا کودک نگاهش به رفتار والدین است. اگر مادر یا پدری هر روز رخدادهای منزل را برای خواهر، مادر یا دوستش تعریف میکند چطور میتوان از کودک انتظار داشت که اين کار را نکند. و نکته آخر اینکه در اغلب موارد در صورتی که الگوی منفی وجود نداشته باشد، خود به خود این موضوع برطرف خواهد شد. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
18 آبان 1400 19:41:30
77 بازدید
تربیت کودک
برای دخترها توصیه نمیشود، زیرا دختران باید برای ویژگیهایی آماده شوند که با این #ورزش ها سازگاری ندارد. اما این ورزشها مثل #کاراته و #تکواندو و ... که بیشتر با روحیات مردانه سازگار است، با رعایت شروطی به پسرها توصیه میشود: اول: داشتن علاقه دوم: داشتن توان جسمی سوم: داشتن مربی خوب. مربی مهمتر از ورزش است. زیرا مربی و محیط اثرات تربیتی را القا می کند. والدین باید بررسی کنند که #فضا، #مربی و بچهها مناسب باشند. لذا در صورت محقق بودن شروط فوق، این ورزشها به پسران توصیه میشود. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ "منبع: کتاب پرسش و پاسخ":https://www.bamano.life/post/18179
02 آذر 1400 19:33:50
75 بازدید
fahime
17
55
رفتار والدین در مواجهه با دعوای کودک
زمانیکه کودک موقعیتهای این چنینی را برای پدر و مادر تعریف میکند که مثلا «دوستم مرا کتک زد یا مداد مرا برداشت من نتوانستم کاری بکنم.» ۳ حالت وجود دارد، اگر این آسیب جدی است، بدون اینکه کودک متوجه شود با مسئول #مهد یا #مدرسه تماس بگیرند و آنها را در جریان بگذارند تا این اتفاق دیگر تکرار نشود. اما اگر مسأله درباره حرفها و کارهای معمولی است بهتر است والدین به جای اینکه مستقیم به او بگویند چه کار کند، تفکر او را فعال کنند و درباره راههای مختلف برخورد با این مشکل با او گفتگو کنند. مثلا به کودک بگویند: «وقتی او وسیله تو را برداشت چه کردی؟» ممکن است بگوید: «#گریه کردم.» میگوییم: «به نظرت چه کار دیگری میتوانستی انجام دهی؟» ممکن است او پیشنهادی بدهد و ما هم راههای دیگر را مطرح میکنیم: «مثلا میتوانستی به معلمت بگویی یا از او بپرسی چرا اینکار را میکند یا دستانش را بگیری که دیگر نتواند وسیلهات را بردارد یا مثلا به او محبت کنی و با مهربانی به او بگویی که دوست داری از تو اجازه بگیرد و... » والدین توجه داشته باشند که قرار نیست ما کودکان را #مظلوم بار بیاوریم و از طرفی هم نباید آنها را به سمت ظلم کردن سوق دهیم. آنها باید به این سمت بروند که با #تدبیر و دلیل از خودشان #دفاع کنند و نگذارند کسی آزارشان دهد. بنابراین درباره راههای مختلف با کودک صحبت ميکنيم. او راههای مختلف را امتحان میکند و به پدر و مادر نتیجه را میگوید. در این صورت نه تنها راه حلی برای مشکلش پیداکرده بلکه تفکرش فعال میشود و در زندگی در مواجهه با مسائل مختلف راهحلهای مناسب را پیدا میکند. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید
برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید
19 خرداد 1401 01:10:41
الهام خطابی
-0 پاسخ