پست های مشابه
تربیت کودک
کودکان در ابتدا اساسا مفهوم #ناسزا را نمیدانند و در دو صورت ممکن است آن را به کار ببرند؛ اول اينکه در خانواده یا اطرافیان رایج باشد و دوم اينکه با به کار بردن آن توسط کودک واکنشی به او داده شود که او بفهمد با به کار بردن آن میتواند #توجه دیگران را به خود جلب نموده و یا آنها را برنجاند. در حالت اول بایستی کودک را از آن موقعیتها دور کنید، در جمع برایش #همبازی پیدا کنید و اگر نیست خودتان با او #بازی کنید تا سرگرم شود و همصحبت فرد مورد نظر نباشد. نگران ناسزا گفتن کودک نباشید. رفتار او تقلیدی است و چون پدر و مادر اهل ناسزا گفتن نیستند، این رفتار گذراست. بنابر این برخورد تند والدین میتواند خودش بیشتر آسیب زننده باشد. در حالت دوم با بیاعتنایی به کودک هنگام به کار بردن آن کلمه و عدم واکنش شدید نسبت به او، آن عبارت از #دایره_لغات او خارج خواهد شد. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
19 آبان 1400 20:11:01
81 بازدید
تربیت کودک
به صورت موردی می شود این کار را کرد. ولی تکرار آن و یا تاکید بر آن درست نیست و ممکن است موجب تثبیت کودک در بعد #خیال گردد. توجه به فعال بودن #قوه_تخیل در این سنین ما را به این مهم می رساند که می توان #بازی هایی طراحی کرد و یا بر روش هایی ارتباطی تاکید نمود که با استفاده از خیال موجب تأدیب #نطق کودک شود. بایستی توجه شود که #تخیلات و #تصویرسازی های والدین در بخشی از دوره اول رشد برای کودک واقعی تصور می شود. از این رو لازم است به وسیله ساختن شخصیت های خیالی برای #تهدید یا ترساندن کودک از چیزی یا انجام ندادن کاری، تخیلات #اضطراب آمیز برای او ایجاد ننموده و زمینه بروز #ترس های اختلال زا را در او ایجاد نکنیم. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
08 آبان 1400 17:28:41
158 بازدید
تربیت کودک
نوع #انتظارات و همچنین #بازخواست کودک در دورههای مختلف رشد متفاوت است. اساسا در دوره اول رشد بازخواست شدید نداریم. اما #تغافل کردن نیز در هر جایی لزومی ندارد. کودک اگر کار اشتباه میکند باید او را متوجه کرد. مثلا اگر کسی را #گاز میگیرد اگر ما همواره تغافل کنیم متوجه اشتباه بودن کارش نمیشود و بدتر میشود. نوع انتظارات در این دوره عدم باید و نباید مستقیم و همراه با اکراه است، نه اینکه بچه را کلا #محدود نکنیم. بسیاری از اوقات لازم است نشان دهیم از چیزی #ناراحت هستیم یا از چیزی #خوشحال شدهایم. اين #هنر والدین است که چگونه برخورد کنند. مثلا در مورد کودکی که دیگران را گاز میگیرد، میتوان در قالب قصه پیامدهای منفی کار را بیان کرد و مثلا قصه بچهای را گفت که دیگران را #کتک میزد و اذیت میکرد و دیگر کسی با او دوست نمیشود. یا به طور عینی او را متوجه پیامد کارش کرده و میگوییم هر وقت کسی را گاز بگیری یکی از #اسباب_بازی هایت را برمیدارم و يا تو را روی تختت میگذارم تا کمی فکر کنی. همچنین میشود از خودش پرسید دلش میخواهد کسی او را گاز بگیرد؟ لازم است این موضوع مورد توجه قرار بگیرد که در صورتی ناراحتی والدین موجب تکرار نشدن کار اشتباه توسط کودک خواهد شد که والدین همواره #شاد و با محبت باشند و وقتی ناراحت میشوند حالت ایشان برای کودک محسوس باشد و عدم تکرار آن کار برایش مهم گردد. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
20 آبان 1400 17:10:21
253 بازدید
تربیت کودک
آنجایی که #دوقلوها معمولا زیاد از جانب دیگران #مقایسه میشوند و خودشان هم خود را با یکدیگر مقایسه میکنند، بهتر است در کلاسهای جداگانه باشند. در این صورت هم رشد بهتری را تجربه میکنند و هم استعدادهایشان را کشف میکنند و هم از حس #تحقیر یا برتری يا احساساتی که محصول مقایسه است در امان میماند.
01 آذر 1400 19:38:31
95 بازدید
تربیت کودک
#خلاقیت یعنی توان تفصیل بهتر و #کشف مسیرهای جدید و نو برای مسائلی که با آن مواجه میشویم. این توان به طور فطری در همه افراد وجود دارد و دوره اول فرصت خوبی برای #پرورش آن است. چند راه برای افزایش خلاقیت در کودکان پیشنهاد میشود: ۱. پرسش از کودک در مورد راه حل های مختلف. ۲. پرهیز از #رفاه کامل و موقعیتهای خوشایند. ( بهتر است موقعیتهای سخت و #مشکل_آفرین و نیز تفریحاتِ نیازمند به #صبر و پایداری را برای کودک ایجاد کرد.) ۳. ارتباط بیشتر با #طبیعت و مشاهده موجودات و #حیوانات. ۴. پرهیز از تجربه #استرسهای مکرر و شدید مانند #دعوا و مشاجرات... ۵. مواجهات بیشتر و بهتر با اسباببازیها و محیط و استفاده از #اسباببازی هایی که کودک در آن فعال است نه منفعل. ۶. دادن #مسئولیت به کودکان و پذیرش اشتباهات آنها. ۷. خواندن #کتاب های متعدد و کتابهای مربوط به #فلسفه کودک. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
30 آبان 1400 17:59:39
128 بازدید
تربیت کودک
در این دوره اصل در #آموزش، میل و #رغبت کودک است. ممکن است مادر يا مربی آنقدر با مهارت باشد که علاقه کودک را نسبت به مسائلی برانگیزاند که حتی بزرگترها به آن علاقه ندارند. بنابراین مهم این است که کودک آن آموزش را دوست داشته باشد، به او خوش بگذرد و طولانی و خستهکننده نیز نباشد. کودکان از سن سه سالگی میتوانند #شنا یاد بگیرند، البته به شرط آنکه علاقمند باشند و آموزش متناسب با سن و درکشان باشد، زمانش کوتاه باشد و مربیشان را دوست داشته باشند. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
25 آبان 1400 20:07:31
82 بازدید
fahime
18
52
اقوام با کودکان بیش فعال
رفتن به خانه #مادربزرگ را نمی توان قطع کرد، در عین حال باید مراقب رفتارهای #مخرب آن کودک هم بود، مثلا والدین در #مهمانی بیشتر با فرزند خودشان بازی کنند و #اسباب_بازی و #بازی های فکری با خود ببرند تا فرزندشان را سرگرم کنند و یا زمانی که آنها نیستند به مهمانی بروند. ضمنا بایستی از القای اینکه چون دیگران #زورگو هستند، تو هم زور بگو پرهیز کرد و در مقابل با #حمایت از کودک خود و پرداختن به زشتی آن کار با قصه و داستان ، از ابتلای کودک خود به آن رفتارهای مخرب جلوگیری نماییم . #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید
برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید
19 خرداد 1401 01:05:42
ندا خانی زاده
-0 پاسخ