پست های مشابه
تربیت کودک
درباره #کندن_پوست_لب به نظر میآید ناشی از #اضطراب باشد. در درجه اول باید علت #نگرانی و اضطراب را پیدا کرد. مادر دقت کند چه وقت این کار بیشتر است. در جمع یا خانه، در #مهد یا #مهمانی، پنهان یا در برابر دیگران و به این ترتیب منبع و منشا اضطراب را پیدا کند. میتوان پوست لب را چرب کرد که نتواند آن را بکند. اگر این رفتار خیلی شدید است، میتوان ماده تلخی به لبش بزنند.
21 آبان 1400 18:29:18
89 بازدید
تربیت کودک
آنچه ما درباره #تربیت_دینی فکر میکنیم لزوما چیزی نیست که باید به کودک در این سن آموزش داد. آموزش احکام، توحید، عبادت و شریعت مربوط به این سن نیست. مقدمه آموزش معارف و فهم آن، رابطه عاطفی خوب با پدر و مادر و مشاهده رفتارهای دینی است. در محیط طیّب بودن و در معرض دیدنیها و شنیدنیهای طیّب بودن؛ اینها همگی مقدمه #خداشناسی و #توحید هستند. اگر #آموزش را زودتر از موعد شروع کنیم، مانع از شکلگیری تفکر و احساس نیاز در کودک میشویم. نکته دوم اينکه باز نشدن مفاهیم انتزاعی به این معنا نیست که اصلا از خدا و #قرآن و... صحبتی نکنیم، اتفاقاً #حفظ_قرآن در این سنین در صورتی که همراه با میل و رغبت کودک باشد و کودک نسبت به آن کراهت نداشته باشد بسیار عالی است و سبب انس کودک با قرآن و کلمات طیّب میشود. ما درباره خدا و امام و... میتوانيم با کودک صحبت کنیم ولی مسائل را متناسب با سطح درک و فهم کودک برایش توضیح میدهیم. مشاهده #نماز خواندن والدین در تربیت دینی کودک بسیار موّثر است و سبب انس او با نماز میشود. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
06 آذر 1400 20:17:32
129 بازدید
تربیت کودک
. در این سن اصلا نباید درباره این مباحث به کودک اطلاعات داد و تا جایی که ممکن است باید حواس او را پرت کرد. نهایتا می توان گفت آن ها الان حالشان خوب است و خوشحال هستند و به موضوعات دیگر پرداخت، مثلا می خواهی یک نقاشی بکشیم؟ می خواهی یک #کتاب بخریم؟ می دانی #امام_حسین (ع) چند تا بچه داشتند؟ می دانی وقتی امام حسین (ع) کودک بود با #امام_حسن (ع) به #مسجد می رفتند و #بازی می کردند؟ لذا می توان به این شکل موضوع را عوض کرد و به جایی برد که خودمان می خواهیم. باز کردن وقایع روز #عاشورا و نحوه #شهادت امام حسین (ع) و یارانشان در این سنین برای کودک بسیار آسیب زا بوده و خارج از درک اوست. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
25 مهر 1400 18:30:32
109 بازدید
تربیت کودک
رفتن به خانه #مادربزرگ را نمی توان قطع کرد، در عین حال باید مراقب رفتارهای #مخرب آن کودک هم بود، مثلا والدین در #مهمانی بیشتر با فرزند خودشان بازی کنند و #اسباب_بازی و #بازی های فکری با خود ببرند تا فرزندشان را سرگرم کنند و یا زمانی که آنها نیستند به مهمانی بروند. ضمنا بایستی از القای اینکه چون دیگران #زورگو هستند، تو هم زور بگو پرهیز کرد و در مقابل با #حمایت از کودک خود و پرداختن به زشتی آن کار با قصه و داستان ، از ابتلای کودک خود به آن رفتارهای مخرب جلوگیری نماییم . #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
09 آبان 1400 12:32:40
120 بازدید
تربیت کودک
#خلاقیت یعنی توان تفصیل بهتر و #کشف مسیرهای جدید و نو برای مسائلی که با آن مواجه میشویم. این توان به طور فطری در همه افراد وجود دارد و دوره اول فرصت خوبی برای #پرورش آن است. چند راه برای افزایش خلاقیت در کودکان پیشنهاد میشود: ۱. پرسش از کودک در مورد راه حل های مختلف. ۲. پرهیز از #رفاه کامل و موقعیتهای خوشایند. ( بهتر است موقعیتهای سخت و #مشکل_آفرین و نیز تفریحاتِ نیازمند به #صبر و پایداری را برای کودک ایجاد کرد.) ۳. ارتباط بیشتر با #طبیعت و مشاهده موجودات و #حیوانات. ۴. پرهیز از تجربه #استرسهای مکرر و شدید مانند #دعوا و مشاجرات... ۵. مواجهات بیشتر و بهتر با اسباببازیها و محیط و استفاده از #اسباببازی هایی که کودک در آن فعال است نه منفعل. ۶. دادن #مسئولیت به کودکان و پذیرش اشتباهات آنها. ۷. خواندن #کتاب های متعدد و کتابهای مربوط به #فلسفه کودک. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
30 آبان 1400 17:59:39
128 بازدید
تربیت کودک
در مورد #بد_غذایی ابتدا باید کودک از لحاظ #فیزیولوژی بررسی شود که به خاطر عدم تعادل #هورمون ها نباشد. اگر نبود #طبع کودک را شناسایی کنیم که به چه غذاهایی تمایل دارد، غذاهای #سرد، #گرم، غذاهای انگشتی یا مایع و از طریق غذاهایی که دوست دارد مواد غذایی مفید دیگر را هم در غذایش بگنجانیم. یکی از علت های بدغذایی کودکان، خوردن #تنقلات است که بایستی حذف شود. یکی دیگر از علت های روانشناختی بد غذایی، اصرار بی جای والدین است. برای اصلاح الگو باید مدتی بی خیال غذا خوردن کودک شد و اجازه داد کودک برخی مواقع #گرسنه بماند، سپس به تدریج با پخت غذای مورد علاقه کودک و بازی های مختلف مانند اینکه خانه بسازیم و برویم داخل آن غذا بخوریم و #عروسک ها را هم بیاوریم و با هم غذا بخوریم و یا اسم #حیوانات مختلف را بگوییم و کودک نشان دهد که آن ها چطور غذا می خورند، غذا خوردن را برای کودک لذت بخش کنیم. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
05 آبان 1400 20:44:03
102 بازدید
fahime
14
53
تحرک زیاد و خطرناک بودن رفتار های کودک
روانشناس نمی تواند قبل از سن ۴ سالگی تشخیص #بیش_فعالی بدهد. بعدها هم اگر چنین تشخیصی بدهند، بیش فعالی به مرور زمان تا حد زیادی بهتر می شود و بخش کمی از آن ممکن است باقی بماند که اسم #اختلال به خود می گیرد. در سنین ۴-۳ سالگی هر قدر پدر و مادر بیشتر کودک را #تکریم کنند، در #آغوش بگیرند، ببوسند و به او #محبت کنند، احتمال اینکه رفتارهای کودک اصلاح بشود بیشتر می شود. به این منظور، محبت کردن به این کودکان پرتحرک، باید مکرر و زیاد در طول روز انجام شود که تفاوت واضحی با وضعیت عادی داشته باشد. در مورد کارهای خطرناک کودک گاهی لازم است #تنبیه کوچکی صورت بگیرد، مانند #محروم شدن از چیزی، به اتاق رفتن و فکر کردن، #ترشرویی والدین و...، این کارها در کنار محبت شدید و زیاد می تواند کمک کننده باشد. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ
شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید
برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید
19 خرداد 1401 01:04:44
سارا علیزاده
-0 پاسخ