پست های مشابه

تربیت کودک

در مورد #بد_غذایی ابتدا باید کودک از لحاظ #فیزیولوژی بررسی شود که به خاطر عدم تعادل #هورمون ها نباشد. اگر نبود #طبع کودک‌ را شناسایی کنیم که به چه غذاهایی تمایل دارد، غذاهای #سرد، #گرم، غذاهای انگشتی یا مایع و از طریق غذاهایی که دوست دارد مواد غذایی مفید دیگر را هم در غذایش بگنجانیم. یکی از علت های بدغذایی کودکان، خوردن #تنقلات است که بایستی حذف شود. یکی دیگر از علت های روانشناختی بد غذایی، اصرار بی جای والدین است. برای اصلاح الگو باید مدتی بی خیال غذا خوردن کودک شد و اجازه داد کودک برخی مواقع #گرسنه بماند، سپس به تدریج با پخت غذای مورد علاقه کودک و بازی های مختلف مانند اینکه خانه بسازیم و برویم داخل آن غذا بخوریم و #عروسک ها را هم بیاوریم و با هم غذا بخوریم و یا اسم #حیوانات مختلف را بگوییم و کودک نشان دهد که آن ها چطور غذا می خورند، غذا خوردن را برای کودک لذت بخش کنیم. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ

05 آبان 1400 20:44:03

102 بازدید

تربیت کودک

. در این سن اصلا نباید درباره این مباحث به کودک اطلاعات داد و تا جایی که ممکن است باید حواس او را پرت کرد. نهایتا می توان گفت آن ها الان حالشان خوب است و خوشحال هستند و به موضوعات دیگر پرداخت، مثلا می خواهی یک نقاشی بکشیم؟ می خواهی یک #کتاب بخریم؟ می دانی #امام_حسین (ع) چند تا بچه داشتند؟ می دانی وقتی امام حسین (ع) کودک بود با #امام_حسن (ع) به #مسجد می رفتند و #بازی می کردند؟ لذا می توان به این شکل موضوع را عوض کرد و به جایی برد که خودمان می خواهیم. باز کردن وقایع روز #عاشورا و نحوه #شهادت امام حسین (ع) و یارانشان در این سنین برای کودک بسیار آسیب زا بوده و خارج از درک اوست. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ

25 مهر 1400 18:30:32

109 بازدید

تربیت کودک

هر فضایی به طور طبیعی باید و نبایدهایی دارد، همین که کودک در فضای #مدرسه یا #مهد قرار می گیرد محدودیت هایی برایش ایجاد می شود و خودش نیز متوجه آن است. پذیرش باید و نبایدها در بدو ورود به مدرسه برای کودکان مطلوب است و جای نگرانی نیست. در عین حال پیش از #دبستان و پس از ورود به آن می شود #قانون هایی را به بچه ها پیشنهاد داد مثلا بچه ها موافقید #زباله ها را در #سطل_زباله بیاندازیم؟ در این راستا می شود شعری خواند و سطل را جذاب کرد. یا اینکه بچه ها موافقید هرکس خواست بیرون برود به من بگوید و اجازه بگیرد؟ یا اینکه دوست دارید #نقاشی بکشید یا #کاردستی درست کنیم؟ و یا از آنها پرسید برای اینکه بتوانند اسباب بازی هایی را که با آنها بازی کرده اند، دوباره پیدا کنند، چه پیشنهاداتی را دارند، بعد با مشارکت خود آنها به پیشنهاداتشان عمل کرد. با این پیشنهادات می توان در عین آزادی ، کودک را با رضایت خودش محدود کرد. بچه ها را کلا بدون هیچ باید و نبایدی #آزاد نمی گذاریم، ولی #محدودیت ها باید بدون #اجبار باشد و کودک خودش با طيب خاطر قانون را بپذیرد. در واقع در این سن باید کودک احساس #آزادی داشته باشد نه اینکه آزاد باشد. می توان کودک را با بازی و قصه آموزش داد ولی توقع اجرای آن را از کودک نداشت. باید و نبایدهای ما یا باید حکم خدا و قرآن باشد یا حکمتی پشت آن باشد و سخت گیری بی جا نباشد. بچه ها وقتی به روال طبیعی پیش بروند خود به خود علاقمند به رعایت باید و نبایدها می شوند . #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ

08 آبان 1400 17:37:50

62 بازدید

تربیت کودک

حتما باید معلمین را در جریان گذاشت تا یا آن بچه و خانواده اش تحت #درمان قرار گیرند یا #تعلیق از #درس شود و یا به شدت کنترل شود، زیرا اینگونه #آسیب ها به شدت برای #آینده کودک مشکل ساز است. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ

09 آبان 1400 12:38:52

47 بازدید

تربیت کودک

در این موارد نمی توان بدون در نظر گرفتن #تاریخچه اظهار نظر کرد. باید به طور کامل روابط خانوادگی آن ها، رابطه با بچه، رابطه با زوجین و #تجربیات_منفی استرس زای کودک بررسی شود، زیرا ممکن است این مطلب یک ویژگی شخصیتی باشد و یا از تجربه ای #استرس زا ناشی شده باشد و یا دلایل دیگری داشته باشد. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ

05 آبان 1400 20:51:40

58 بازدید

تربیت کودک

اگر ارتباط والدین با فرزند قوی و با کیفیت باشد، کودک بیشترین اثر را از پدر و مادر خویش می‌گیرد؛ فارغ از اینکه دیگران چه رفتار، خصوصیات و شرایطی دارند. اما این باعث نمی‌شود که ما از ارتباطاتی که داریم غافل شویم، چون دیگران هم به نوبه خود بر کودک ما اثر دارند به خصوص در سنین نوجوانی. پدر و مادر باید از ابتدا سعی کنند تا روابط خوبی برای کودک ایجاد کنند به این معنا که با خانواده‌هایی رفت و آمد کنند که با آنها هماهنگی بیشتری دارند؛ خانواده‌هایی که بچه‌های همسن با فرزندان آنها دارند و از لحاظ #عقیدتی و سبک زندگی شبیه‌شان هستند. توصیه ما این نیست که با #اقوام قطع ارتباط شود نه! این اشتباه است. اما می‌توان روابط با اقوام را در صورت لزوم محدود کرد و درکنار آن حتما روابطی را جایگزین کرد. مثل روابطی که می‌شود با دوستان #مسجدی و #هیئتی و خانواده‌های هم سبک خود برقرار کرد. این حلقه‌ها و شبکه‌ها می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد و پدر و مادر باید برای این جمع‌ها، برنامه‌ها و #هیئت‌ها برنامه داشته باشند تا هم به بچه‌ها خوش بگذرد و هم متناسب با سن‌شان از جمع بهره‌مند شوند. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ

16 آبان 1400 17:30:25

256 بازدید

fahime

15

54

لمس کودک

بله، #نوازش، #بوسیدن و در #آغوش کشیدن کودکان به هنگام خواب خوب بوده و موجب آرامش‌شان می شود. حتی برای کودکانی که دچار #اضطراب و #نگرانی می باشند توصیه می شود تا پدرها و مادر ها ایشان را به هنگام خواب نوازش کنند ( به خصوص موها ‌و لاله گوش را ). به طور کل القا و ابراز عاطفه در این سنین از طریق #حواس و #لمس، صورت می گیرد و برای کودک الزامی است. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ

19 خرداد 1401 01:15:43

خیلی کمک کننده بود

ندا خانی زاده

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:12:42

عالی بود ممنون 🌹👏

سارا علیزاده

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:12:42

خیلی جالب و کاربردی بود میشه بازم از این پستا بذارین

فرزانه زهیری

-0 پاسخ

06 خرداد 1404 13:27:41

خیلییی عالی متشکرم🌹

ندا خانی زاده

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:09:43

چقدر مادری کردن سخته

فاطمه خزایی

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

19 خرداد 1401 01:07:43

ریحانه حسنی

-0 پاسخ

تربیت کودک

fahime

15

54

بله، #نوازش، #بوسیدن و در #آغوش کشیدن کودکان به هنگام خواب خوب بوده و موجب آرامش‌شان می شود. حتی برای کودکانی که دچار #اضطراب و #نگرانی می باشند توصیه می شود تا پدرها و مادر ها ایشان را به هنگام خواب نوازش کنند ( به خصوص موها ‌و لاله گوش را ). به طور کل القا و ابراز عاطفه در این سنین از طریق #حواس و #لمس، صورت می گیرد و برای کودک الزامی است. #تربیت_کودک #پرسش_و_پاسخ

خیلی کمک کننده بود ندا خانی زاده

19 خرداد 1401 01:15:43

-0 پاسخ

عالی بود ممنون 🌹👏 سارا علیزاده

19 خرداد 1401 01:12:42

-0 پاسخ

خیلی جالب و کاربردی بود میشه بازم از این پستا بذارین فرزانه زهیری

19 خرداد 1401 01:12:42

-0 پاسخ

خیلییی عالی متشکرم🌹 ندا خانی زاده

06 خرداد 1404 13:27:41

-0 پاسخ

چقدر مادری کردن سخته فاطمه خزایی

19 خرداد 1401 01:09:43

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن