پست های مشابه

mama_jaann

بعد از يكسالگي شيركودك را كاهش دهيد شيركودك اعم از شيرمادر،شيرخشك و شير پاستوريزه بايد به حدود٤٠٠سي سي كاهش يابد.زيرا بعد از يكسالگي غذا جايگزين شيرمي شود و تغذيه اصلي كودك با غذاست نه شير. بهتر است بعد از٤ماهگي شير شب كودك قطع شود(در صورت تمايل) و پس از١٠ماهگي شير روزانه كودك به ٥وعده در روز برسد و بعد از يكسالگي به ٣وعده درر روز كاهش يابد.تا قطع شيردهي براي كودك ومادر راحت باشد. در صورت مصرف بيش از حد شير اشتهاي كودك كاهش مي يابد و تمايلي به غذا نخواهد داشت. در اين سن چون كودك مي تواند اكثرمواد غذايي رامصرف كند براي تامين كلسيم فقط نيازمند شير نيست واز ساير مواد غذايي مثل لبنيات(ماست و پنير)بادام،كلم بروكلي،حبوبات،ماهي وكنجدو...مي توان استفاده كرد. #شير_دهي_نوزاد #شير_مادر #شير_خشك #كلسيم #مادر #وزنگيري_نوزاد @mama_jaann

16 آذر 1399 17:10:37

153 بازدید

mama_jaann

سلام عليكم🥳🥳 ظهر جمعه گرم تابستونتوون بخير😰✋🏻 وسط اثاث كشي اومدم ي پست احساسي بزارم و برم🥰😅 ✅اينم مشخصات ي كوچولوي نازنين عاشق ماماني كه كلي هم ديگه رو دوست دارن😍😍😍 ببینم اینجا چند تا عاشق دو آتیشه داریم؟؟😍💜💜💜🌸🌸🌸 چندتا از این علامتها رو کوچولوی عاشق دلباختتون داره؟؟😅😅 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #مادر #كودك #نوزاد #عشق #علاقه #مهر_مادری #غذاي_كودك

11 تیر 1400 08:49:06

95 بازدید

mama_jaann

🔴علائم تيروئيد كم كار در كودكان:👇🏻 ١-تاخیر در رشد جسمی و كوتاهي قد (رشد نکردن استخوان‌ها ناشی از کم‌کاری تیروئید) ٢-ريزش مو ٣-دير بسته شدن ملاج سر ٤-شل و ول بودن بدن ٥-خستگی و بی‌حالی غیر معمول در کودک ٦-تورم غده تیروئید (گواتر) ٧-ورم کردن بدن و چاقی در کودک ٨-حساسیت به سرما ٩-خشک شدن پوست و به راحتی کبود شدن آن ١٠-تمرکز پایین و اختلالات ذهنی ١١-یبوست مقاوم به درمان و خواب زیاد ١٢-استخوان‌های شکننده و ضربان آهسته قلب ‼️علامت‌های هنگام تولد: هنگام به دنیا آمدن نیز نوزاد علائمی دارد که اگر تشخیص داده شوند، بیماری کنترل شده و به سنین کودکی نمی‌رسد؛ این علائم عبارتند از: ١-بزرگ‌تر بودن دور سر نوزاد از حد طبیعی با وجود قد و وزن نرمال ٢-طول کشیدن زردی بیش از مدت طبیعی ٣-سرفه‌های ناگهانی زمان شیرخوردن ٤-بزرگی شکم ٥-خواب زیاد و گریه کم ٦-اختلالات تنفسی و… 🔶راه تشخيص: بهترین راه تشخیص آن در نوزادی و به وسیله غربالگری است که با گرفتن چند قطره خون از پاشنه نوزاد در روزهاي سوم تا پنجم تولد انجام می‌شود، این کار باعث می‌شود تا عوارض این اختلال به دوران کودکی کشیده نشوند. ممنون که ازم‌حمایت میکنید❤️حتما ذخیره کن و‌بفرست به کسی که بدردش میخوره🌹🌹 سوالاتتون رو كامنت كنيد تا جواب بدم😊🥰 #بیماری_کودکان #تیرویید_کم_کار #مادر #نوزاد_شیر_خوار @mama_jaann

03 آذر 1399 17:11:01

51 بازدید

mama_jaann

سلام اين طرز تهيه پوره ها كه خيلي از مامانا ازم خواسته بودن🌹 ممنون كه ازم حمايت ميكنيد❤️حتما بفرست واسه دوستات و سيوش كن كه لازم ت ميشه🥰 ✔️پوره به نوعی ماده خوراکی گفته می‌شود که عمدتاً با خرد کردن سبزیجات، حبوبات ومیوه خام یا پخته در مخلوط کن و سپس از الک گذراندن يا له كردن آن درست می‌شود. همه پوره ها ي مدل درست ميشن(اگه نياز به پخت داشته باشن) شما اون ماده غذايي رو كه ميخواي پوره كني ميشويي و بعد خرد ميكني و داخل قابلمه ميريزي .به اندازه اي اب ميريزي كه بياد روي ماده خوراكي بعد از اون كه پخت و نرم شد وكمي آب داشت از روي شعله برميداري وبا گوشت كوب يا چنگال له ميكني حالا بسته به پوره اي كه درست كردي ميتوني چيزاي ديگه هم بهش اضافه كني. مثلا:👇🏻 ➖پوره سيب زميني رو ميتوني با👈🏻كره،شير،عصاره قلم(۷ماهگی)،بروكلي(۹ماهگی) ➖پوره هويج با👈🏻كره و شير ➖پوره كدو حلوايي ➖پوره اووكادو ➖پوره سيب درختي،گلابي،هلو،انبه و انواع ميوه ها ❗️پوره رو ميتونيد بسته به ماده خوراكي از ٦ماهگي شروع كنيد👌🏻 بعضي مواد غذايي كه نياز به پخت ندارن و فقط با له كردن يا با مخلوط كن اماده ميشن مثل :پوره موز،گوجه فرنگي و... 🔸پوره سيب زميني يكي از بهترين و مقوي ترين پوره هاست كه در پست بالا طرز پخت ش با عصاره قلم (از ۷ماهگی)رو اموزش دادم كه خيلي خوشمزه و مقوي ميشه👌🏻پوره سیب زمینی با کره و شیر از ۶ماهگی مجازه✅لطفا ورق بزنيد🥰 #پوره_سیب_زمینی #پوره_غذای_کودک #پوره_کدو_حلوایی #پوره_هویج #پوره_میوه #غذاي_كمكي_كودك @mama_jaann

06 آذر 1399 15:03:02

925 بازدید

mama_jaann

سلام شب بخیر✋🏻 ❌‌خیلی از شما مامانا بخاطر ترس از سیاه شدن دندان بچه ها بهشون قطره آهن نمیدید و‌ اونها رو از نعمت این مکمل با ارزش محروم می کنید.⚠️❌ ✅با رعایت این نکات که در اسلایدها گفتم و استفاده از قطره هایی که پیشنهاد دادم احتمال سیاه شدن دندان کودکان خیلی کم میشه.🥳🤗🤩 ✅✅مقدار قطره آهن بستکی به نوع آهنی که استفاده می کنید داره نیاز کودکان روزانه ۱۵میلی گرم هست. 🍁🌈پس قطره هایی که پشت جعبشون ۱۵میلی گرم نوشته یک سی سی و اما اونهایی که۷میلی گرم نوشته باید۲سی سی بدید.😍😍 ⁉️⁉️شما چه قطره اي ميديد و چه مقدار؟؟؟🤔🤔 فروزومال هم قطره خیلی خوبیه اسلایدها جانشد که بزارم🤧 کلی از این مدل پست های کاربردی تو پیج زیاد داریم لطفا فا..لو کنید🤩🤩 @mama_jaann @mama_jaann #لباس_کودک #غذايكودك #تغذيه_كودك #مكمل_كودكان #قطره_آهن #قطره_آهن_كودك #غذاي_كودك

19 آبان 1400 19:23:38

138 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا اين هم ٢٠ تا صبحانه متنوع و خوشمزه واسه كوچولوهاتون كه هميشه ازم سوال ميپرسيد😍😍 ١-فرني آرد برنج⬅️از شش ماهگي🌟 ٢-حريره بادام⬅️از شش ماهگي ٣-شيربرنج⬅️از شش ماهگي🌟 ٤-سرلاك⬅️از شش ماهگي ٥-فرني كدوحلوايي⬅️از شش ماهگي🌟 ٦-فرني موز و سنجد⬅️از شش ماهگي🌟 ٧-فرني نشاسته⬅️از شش ماهگي ٨-عدسي⬅️از هفت ماهگي🌟 ٩-حليم گندم⬅️از هشت ماهگي🌟 ١٠-انواع مدل پخت تخم مرغ و تخم بلدرچين(املت-آبپز-خاگينه)⬅️از هشت ماهگي ١١-پوره تپل كننده⬅️از هشت ماهگي🌟 ١٢-كاچي⬅️از هشت ماهگي🌟 ١٣-پنكيك دكمه اي⬅️از هشت ماهگي🌟 ١٤-سرلاك خانگي⬅️از هشت ماهگي🌟 ١٥-پنير و مغزيجات⬅️از ده ماهگي ١٦-خامه و مغزيجات⬅️از ده ماهگي🌟 ١٧-كره و مربا⬅️ از يازده ماهگي ١٨-خامه و مربا⬅️از يازده ماهگي ١٩-ارده و شيره⬅️از يازده ماهگي ٢٠-حلوا شكري⬅️از يكسالگي 🌟صبحانه هايي كه جلوشون ستاره داره آموزشش داخل پيج هست و همش رو واستون هايلايت كردم فقط كافيه هايلايت مربوط به هر سن رو ببنيدتا راحت سيوش كنيد و هروقت خواستيد ازش استفاده كنيد🥰❤️ ✅اگه از اكسپلور مياي حتما فالووو كن اينجا قراره با هم كلي چيز ياد بگيريم😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #صبحانه #غذاي_كودك #صبح_بخیر #غذاي_كودك_يكسالگي #صبحانه_كودك #غذاي_كمكي

05 اسفند 1399 17:10:57

1276 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

12

سلام‌ مامانا این هم ی مدل دیگه سرلاک خونگی که میتونید به عنوان صبحانه یا میانوعده به کوچولوهاتون بدید😍🤩 سرلاک خانگی(+۷) جو پرک یا جودوسر پرک:١قاشق غذاخوری سیب یا هر میوه :نصف عدد شیره خرما:۱قاشق مرباخوری(آموزشش تو پيج هست) دارچین:به دلخواه(خيلي كم) شیر یا آب:نصف لیوان كره:يك قاشق چاي خوري ✅جو رو با آب یا شیر بزارید خوب بپزه بعد از اینکه پخت و ی کم آب داشت سیب رو رنده کنید و به جو اضافه كنيد،بقیه شیر یا آب رو به جو و سيب اضافه و بزارید چند دقیقه دیگه بپزه.بعد ا شیره خرما،دارچین و كره بهش بزنيد و وقتي غليظ شد با پشت قاشق له كنيد و از روي حرارت برداريد.در آخر اگه دوست داشتید ميتونيد کمی موز رنده به عنوان تزيين استفاده كنيد.سرلاک شما آماده ست نوش جان😍❤️اسلايد دوم ويدئو طرز تهيه رو گذاشتم واستون✋🏻 پسرمن كه خيلي ازش استقبال كرد🥰🥰 🟠نكته: ميتونيد از همه ميوه ها مثل گلابي،هلو،شليل و ...استفاده كنيد من پسرم ١٧ماهش هست و دارچين بيشتر ريختم شما واسه زيريكسال كمتر بريزيد. از٧ماهگي هم ميتونيد از شيرپاستوريزه بجاي آب استفاده كنيد. ⁉️شما چه مدلهاي ديگه اي سرلاك بلديد واسم بنويسيد حتما🤓🤩 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann #غذاي_كودك #غذاي_مقوي_كودك #ميانوعده_كودك #غذاي_كمكي_كودك #سرلاك_كودك #سرلاك_ميوه #وزنگيري_كودك

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

12

سلام‌ مامانا این هم ی مدل دیگه سرلاک خونگی که میتونید به عنوان صبحانه یا میانوعده به کوچولوهاتون بدید😍🤩 سرلاک خانگی(+۷) جو پرک یا جودوسر پرک:١قاشق غذاخوری سیب یا هر میوه :نصف عدد شیره خرما:۱قاشق مرباخوری(آموزشش تو پيج هست) دارچین:به دلخواه(خيلي كم) شیر یا آب:نصف لیوان كره:يك قاشق چاي خوري ✅جو رو با آب یا شیر بزارید خوب بپزه بعد از اینکه پخت و ی کم آب داشت سیب رو رنده کنید و به جو اضافه كنيد،بقیه شیر یا آب رو به جو و سيب اضافه و بزارید چند دقیقه دیگه بپزه.بعد ا شیره خرما،دارچین و كره بهش بزنيد و وقتي غليظ شد با پشت قاشق له كنيد و از روي حرارت برداريد.در آخر اگه دوست داشتید ميتونيد کمی موز رنده به عنوان تزيين استفاده كنيد.سرلاک شما آماده ست نوش جان😍❤️اسلايد دوم ويدئو طرز تهيه رو گذاشتم واستون✋🏻 پسرمن كه خيلي ازش استقبال كرد🥰🥰 🟠نكته: ميتونيد از همه ميوه ها مثل گلابي،هلو،شليل و ...استفاده كنيد من پسرم ١٧ماهش هست و دارچين بيشتر ريختم شما واسه زيريكسال كمتر بريزيد. از٧ماهگي هم ميتونيد از شيرپاستوريزه بجاي آب استفاده كنيد. ⁉️شما چه مدلهاي ديگه اي سرلاك بلديد واسم بنويسيد حتما🤓🤩 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann #غذاي_كودك #غذاي_مقوي_كودك #ميانوعده_كودك #غذاي_كمكي_كودك #سرلاك_كودك #سرلاك_ميوه #وزنگيري_كودك

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن