mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام✋🏻 این هم یک لیست از خوراکی های ملین که واسه رفع یبوست کودک و بزرگسال پیشنهاد میشه👍🏻🥰 ✨سیب از شش ماهگی ✨گلابی از شش ماهگی ✨آووکادو از شش ماهگی ✨کره از شش ماهگی ✨روغن زیتون از شش ماهگی ✨کدو حلوایی از شش ماهگی ✨هلو از هفت ماهگی ✨آلو بخارا از هفت ماهگی ✨عدس از هفت ماهگی ✨ماست پروبیوتیک از هفت ماهگی ✨سوپ جو از هفت ماهگی ✨انجیر از هشت ماهگی ✨بروکلی از نه ماهگی ✨خاکشیر گرم از یکسالگی ✨بارهنگ گرم از یکسالگی ✨کیوی از یکسالگی ✨آب فراوان از شروع غذای کمکی ⚠️در موارد زیر فورا به پزشک مراجعه کنید:👇🏻 1️⃣ایجادیبوست ناگهانی همراه بااتساع ودردشکم واستفراغ✅ 2️⃣وجود خون در مدفوع✅ 3️⃣کاهش وزن یاخوب وزن نگرفتن و تاخیر در رشد✅ 4️⃣سن کمتر از ۳ماه✅ ⛔️بدون نسخه پزشک از داروهای ملین و شیاف گلیسیرین استفاده نکنید. #یبوست_غذای_کودک #يبوست_كودكان #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #درمان_یبوست_نوزاد @mama_jaann
22 بهمن 1399 11:45:46
72 بازدید
mama_jaann
✋🏻سلام عزيزان به درخواست مادر هايي كه تازه ميخواستن غذاي كمكي كوچولوشون رو شروع كنن امروز طرز تهيه فرني رو دوباره گذاشتم😍 ورق بزنيد و ويدئو كامل مراحل پخت رو ببينيد😍 ✅آموزش واسه كودكي كه تازه ميخواد غذاي كمكي رو شروع كنه:😍 ي قاشق مربا خوري آرد برنج رو با ي نصف استكان آب ميزاريم رو حرارت كم تا به مدت ١٠-١٥دقيقه بپزه بعد از اينكه غلظت ش كمي از شير مادر بيشتر شد ي تكه كوچولو نبات و ي سر قاشق چاي خوري كره اضافه مي كنيم واز رو حرارت برميداريم و ميزاريم خنك بشه.اگه دوست داشته باشي ميتونيد به اندازه١٠تا٣٠ سي سي شير خشك يا ٥قاشق مرباخوري از شير خودتون بهش اضافه كنيد🥰😘 به مرورمقدار و غلظت فرني بيشتر ميشه👌🏻 ⁉️فقط چندتا نكته كه پايين عرض مي كنم:👇🏻 1️⃣بهتره واسه شروع از شيرگاو واسه پخت فرني استفاده نكنيد چون هنوز معده كودك به غذا عادت نداره و ممكن واسش سنگين باشه.فعلا فقط با آب بپزيد اما اگه خواستيد باشير درست كنيد فقط كافيه به جاي آب شير🥛بريزيد😍 2️⃣بزاريد فرني كامل خنك بشه و بعد شير خشك يا شيرمادر رو اضافه كنيد. 3️⃣خيلي كم نبات هم سردي برنج رو ميگيره هم كودك ترغيب به خوردن فرني ميشه😋 4️⃣كره از ايجاد يبوست جلوگيري ميكنه و ميشه به جاش از روغن زيتون هم استفاده كرد🧈 5️⃣طرز تهيه آرد برنج خونگي هم كه قبلا گذاشتم(هايلايت غذاي٦ماهگي رو ببين)😚 ممنون از حمايتتون❤️🌹 ⁉️شما چند ماهگي غذاي كوچولوتون رو شروع كرديد؟ 🌹اگر از اكسپلور مياي حتما فا..لو كن اينجا قرار كلي چيز باهم ياد بگيريم❤️😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی_کودک #فرنی_آرد_برنج #شروع_غذای_کمکی #حريره_بادام #کودک #غذای_شش_ماهگی❤ @mama_jaann
22 اسفند 1399 17:35:04
613 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخیر لطفا برای دیدن پست های بعدی حتما لا..یک و س.ی.و کنید❤️❤️❤️ ويتامين آد يا مولتي ويتامين از ٣-٥روزگي تا پايان ٢سالگي بايد مصرف شود. قطره آهن از زمان دو برابر شدن وزن كودك تا پايان ٢سالگي👌🏻❤️ ✅قطره هاي معرفي شده از پرمصرف ترين قطره هاي موجود در ايران است.كه به راحتي در داروخانه ها پيدا مي شود.💙 (ورق بزنيد) ⚠️برخي از مولتي ويتامين ها داراي آهن مي باشد،كه ديگه لازم نيست آهن به صورت جداگانه دادن شود.💚 💯قطره هاي ديگرمثل آدزوفر،ادزير و... مولتي ويتامين نيستند و فقط داراي ويتامين آد و آهن مي باشد.💛 ✅مولتي ويتامين ها تا حدودي باعث افزايش اشتهاي كودك مي شود كه به وزنگيري بهتر كودك كمك مي كند.💜 🌟مقدار مصرف مولتي و آد⬅️روزانه يك سي سي آهن ⬅️بستگي به مقدار آهن موجود قطره دارد . تجویز مولتی ویتامین و آهن برای بالای دو سال در صورت نیاز و فقط با تجویز پزشک ⛄️حتما ي سر به پيج ماماجان بزنن پشيمان نميشي😉😉 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک #تقویت_کودک
13 دی 1400 18:06:55
159 بازدید
mama_jaann
سال ٩٩هم با همه ي سختي ها و مشكلات عجيب و غريب ش تمام شد 😔😣 خيلي ها عزيزان شون رو از دست دادن و هنوز عزادارهستند😢 خيلي ها كسب و كارشون كساد شد و سال سختي رو گذروندن😖 اما ✅خيلي چيزا بهمون ياد داد اينكه عمرمون چقدر زود ميگذره اينكه قدر عزيزانمون رو بيشتر بدونيم و از بودن كنارشون لذت ببريم، همديگرو دوست داشته باشيم و به كساني كه دوستشون داريم بگيم كه چقدر واسمون مهم هستند و از بودن باهاشون احساس خوب و نابي داريم😘🤩 امیدوارم امسال پایان تمام سختی ها و فوران همه ی خوشی ها به زندگی تک تک شما باشه🎊🎉🥳🎈 سال گذشته واسه من هم سال راحتي نبود اما بهترين و زيباترين اتفاق ش پيدا كردن فالوورهاي دوست داشتني و مهربوني مثل شماست😊😌 پس همين جا ميگم كه خيييلي دوستتون دارم 🥰❤️🌹 #سفره_هفت_سین #عید_نوروز #سال_نو_مبارک #سال_نو #سال_گاو #سال۱۴۰۰
01 فروردین 1400 19:56:38
39 بازدید
mama_jaann
اسموتی موز(+۱۰) موز یخ زده بستنی شیر پاستوریزه یا شیر خشک پودرسنجد وانیل عسل (۲سال به بالا)یا شکر به دلخواه پوست موز را بکنید وبزارید داخل فریزر تا یخ بزنه بعد همه مواد رو داخل مخلوط کن بریزید و له کنید در اخر هم شیر رو اضافه کنید شیر نباید زیاد باشه اسموتی باید غلظتی به اندازه ماست داشته باشه. اگه شیرینی بستنی واستون کم بود میتونید مقداری عسل(۲سال به بالا)یا شکر اضافه کنید. ی میان وعده عالی ومقوی واسه کوچولوها که میتونید انواع مغزیجات روبهش اضافه کنید.😍 نوش جان❤️🌹 #دسرخوشمزه #موز #اسموتی_میوه #اسموتی_موز #میان_وعده #غذای_خانگی #بستنی_خانگی #کودک_باهوش #کودک_سالم#غذاي_كودك_ماماجان @mama_jaann
23 مهر 1399 11:33:29
119 بازدید
mama_jaann
سلاممامانا امروز به درخواست و پیشنهاد شما ی نظرسنجی گذاشتم تا ببینیم شما از کدوم مارک شیرخشک راضی هستید و به بقیه مادرا پیشنهاد میکینید😍🥰 📩لطفا شیرخشکی که ازش راضی هستید کامنت کنید و علتش رو هم اگه دوست داشتید بنویسید❤️❤️ 🔆من خودم از شیرخشک آپتامیل و بیومیل پلاس خیلی راضی بودم👌🏻چون هم وزنگیری خوبی داشت و طعمش هم خوب بود. ✅هرچند شیرخشک باید به کودک شما بسازه یعنی چی؟؟؟ یعنی اینکه وزنگیریه خوبی داشته باشه و کودک دچار اسهال یا یبوست نشه و از طرفی کودکانی که آلرژی دارند باید از شیرخشک های مخصوص استفاده کنند.✳️ ❇️تعدادی از مارکهای موجود شیرخشک در ایران👇🏻 آپتامیل-بیومیل-سوپرامیل-ببلاک-تروویتال-نان-اس ام ای-گیگوز ⚠️لطفا شیرخشک رو فقط از داروخانه تهیه کنید و به فروشگاه های خارجی فروشی اعتماد نکنید💯 4-8-15-16-23-42 24:14 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #شیر_خشک #نوزادان #شیرخوار #شیرخشک_آپتامیل #شیرخشک_کودک_مادر #غذای_کودک #غذای_کمکی #غذای_نوزاد_6_ماهه
11 فروردین 1400 18:59:37
325 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
7
فرنی موز و سنجد
سلام مامانای گل چخبرا؟امشب اومدم با ی غذای خوشمزه ومقوی واسه خوشگلاتون سیوش کن که تو روزای پرکار که عجله ای میخوای غذا بزاری خیلی به دردت میخوره و بفرس واسه مامانایی که دوسشون داری🥰 ممنون که لایکمی کنی❤️ فرنی موز(+۶) وسنجد(+۱۰) آرد برنج پودرسنجد(بعد از ۱۰ماهگیمجاز) موز کره آب اول دوتا قاشق غذاخوری آرد برنج رو با آب حل کنیدبعد بزارید رو شعله و با حرارت کم بزاریدحدود۱۰-۱۵دقیقه بپزه (مرتب هم بزن که ته نگیره)بعداینکه پخت و آب ش کم شد و به غلظتی مثل ویدیو رسید پودر سنجد به اندازه ی قاشق چای خوری(بعد از ۱۰ماهگی) و کره روبهش اضافه کنیدواز روی حرارت بردارید. داخل بشقاب بریزید و مرتب هم بزنیدتا ی کم خنک بشه و در آخر موز رنده شده رو بهش اضافه می کنیم.نوش جان کوچولوهاتون🥰 #فرنی_آرد_برنج #فرنی_موز #غذای_کمکی_کودک #غذای_سریع #وزنگیری_کودک #غذای_مقوی #غذاي_كودك_ماماجان @mama_jaann