mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مامانای گل چخبرا؟امشب اومدم با ی غذای خوشمزه ومقوی واسه خوشگلاتون سیوش کن که تو روزای پرکار که عجله ای میخوای غذا بزاری خیلی به دردت میخوره و بفرس واسه مامانایی که دوسشون داری🥰 ممنون که لایکمی کنی❤️ فرنی موز(+۶) وسنجد(+۱۰) آرد برنج پودرسنجد(بعد از ۱۰ماهگیمجاز) موز کره آب اول دوتا قاشق غذاخوری آرد برنج رو با آب حل کنیدبعد بزارید رو شعله و با حرارت کم بزاریدحدود۱۰-۱۵دقیقه بپزه (مرتب هم بزن که ته نگیره)بعداینکه پخت و آب ش کم شد و به غلظتی مثل ویدیو رسید پودر سنجد به اندازه ی قاشق چای خوری(بعد از ۱۰ماهگی) و کره روبهش اضافه کنیدواز روی حرارت بردارید. داخل بشقاب بریزید و مرتب هم بزنیدتا ی کم خنک بشه و در آخر موز رنده شده رو بهش اضافه می کنیم.نوش جان کوچولوهاتون🥰 #فرنی_آرد_برنج #فرنی_موز #غذای_کمکی_کودک #غذای_سریع #وزنگیری_کودک #غذای_مقوی #غذاي_كودك_ماماجان @mama_jaann
03 آبان 1399 17:18:16
548 بازدید
mama_jaann
✅اگر کودکشما با وجود داشتن تب همچنان به خوبی غذا میخورد،می خوابد و بازی می کند به احتمال زیاد نیازبه درمانی برای ماهش تب ندارد. ✅برای کاهش دمای بدن کودک هنگامتب می توان کودک را تن شویه کرد. در این روش هدف کاهش دمای مرکزی بدن است. 🔶ابتدا پارچه های تمیزی را با آب ولرم خیس نموده وپس از گرفتن آب اضافی آن را زیر بغل،روی سینه وکشاله ران میگذاریم وهر پانزده تا بیست دقیقه این کار را تاکاهش تب ادامه می دهیم.اگر این کار صحیح انجامشودباعثکاهش تب به میزان یک تا دو درجه می شود. در صورت بروز لرز،باید موقتا تن شویه را قطع نموده و ۱۰دقیقه پس از قطع لرز مجددا تن شویه را شروع نمود. ‼️باید توجه داشت که استفاده از آب سرد،مخلوط آب والکل،غوطه وری در آب سردیا دوش سرد برای کنترل تب همگی خطرناک بوده و توصیه نمی شود. 🔴وقتی تب خیلی بالاست یا در کودکانی که تب بالا برای انها خطرناک است بهتر است از هر دو روش دارویی و غیر دارویی به صورت همزمان استفاده شود. 🟢سایر روش های خانگی یا غیر دارویی صحیح کنترل تب درکودکان شامل موارد زیر است:👇🏻 ۱)تغذیه مناسب وبا مایعات فراوان(شیرمادر یا شیرخشک در شیرخواران)آب،شیر،سوپ،دوغ،ابمیوه خانگی ۲)لباس راحت وخنک ۳)دمای معتدل محیط ۴)استراحت همگی موارد فوق در پایین اوردن تب کودک و بهبودعمومی وی موثرند. اگه واست مفيد بود لايك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 #تب #كروناويروس #تب_كودك #درمان_تب #درمان_خانگي
29 آذر 1399 16:55:59
58 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخیر لطفا برای دیدن پست های بعدی حتما لا..یک و س.ی.و کنید❤️❤️❤️ ويتامين آد يا مولتي ويتامين از ٣-٥روزگي تا پايان ٢سالگي بايد مصرف شود. قطره آهن از زمان دو برابر شدن وزن كودك تا پايان ٢سالگي👌🏻❤️ ✅قطره هاي معرفي شده از پرمصرف ترين قطره هاي موجود در ايران است.كه به راحتي در داروخانه ها پيدا مي شود.💙 (ورق بزنيد) ⚠️برخي از مولتي ويتامين ها داراي آهن مي باشد،كه ديگه لازم نيست آهن به صورت جداگانه دادن شود.💚 💯قطره هاي ديگرمثل آدزوفر،ادزير و... مولتي ويتامين نيستند و فقط داراي ويتامين آد و آهن مي باشد.💛 ✅مولتي ويتامين ها تا حدودي باعث افزايش اشتهاي كودك مي شود كه به وزنگيري بهتر كودك كمك مي كند.💜 🌟مقدار مصرف مولتي و آد⬅️روزانه يك سي سي آهن ⬅️بستگي به مقدار آهن موجود قطره دارد . تجویز مولتی ویتامین و آهن برای بالای دو سال در صورت نیاز و فقط با تجویز پزشک ⛄️حتما ي سر به پيج ماماجان بزنن پشيمان نميشي😉😉 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک #تقویت_کودک
13 دی 1400 18:06:55
159 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا امروز درباره مسئله مهم دندان ها پست داریم🦷 ممنون میشم که لایک کنید ❤️و حتما بفرستید به دوستاتون🌹سوالاتون هم کامنت کنید تا جواب بدم🥰 مقدار مجاز مصرف خمیر دندان مخصوص کودکان براساس سن در شکل نشان داده شده است. 🔸قبل از رویش دندان باید لثه های شیرخوار با مسواک انگشتی یاگاز استریل مرطوب روزی دوبار تمیز شود. 🔸بعد از رویش دندان بامسواکهایی که برس خیلی نرم و سرکوچک دارندمسواک زدن را شروع کنید. 🔸بعد از یکسالگی از خمیردندان متناسب با سن کودک استفاده کنید. 🔺ویزیت دندانپزشکی باید از زمان رویش اولین دندان آغاز شود. ⚠️هیچ گاه سطح مسواک را پر از خمیر دندان نکنید. 🦷با خواندن شعر دندان سالم در اسلاید دوم کودکان را به مسواکزدن مشتاق کنید🥰 مراقبت از دندان های نوزادان 🦷 پس از رویش دندان های شیری، برای پیشگیری از پوسیدگی، رعایت نکات زیر👇🏻 ضروری است: · - نوزاد را عادت ندهید که در خواب، سینه مادر و یا پستانک شیشه شیر🍼 را در دهان داشته باشد. · - پستانک کودک را به مواد شیرین آغشته نکنید از نوشاندن آب قند و چای شیرین به نوزادان خودداری نمایید.❗️ · - هنگام شیر دادن به نوزاد، تا حد امکان وی را به صورت عمودی بنشانید. · - بعد از سن 6 ماهگی، پس از هر نوبت شیر دادن، خصوصا در طول شب، مقدار کمی آب به کودک بدهید تا دهانش تمیز شود. · - اگر بنا به نظر پزشک، کودک از شیشه شیر استفاده می کند، سوراخ سر شیشه باید تا حد امکان تنگ باشد تا عضلات کودک هنگام مکیدن شیر، به کار گرفته شده و تقویت شوند. · -هر چه زودتر مهارت نوشیدن با استکان یا فنجان را به کودک آموزش دهید🥛 #دندان_کودک #دندانپزشکی_کودکان #زیبایی_دندان #مسواک #خمیر_دندان #شعر_دندان #رویش_دندانهای_شیری @mama_
23 آبان 1399 17:07:54
70 بازدید
mama_jaann
سلام امشب واستون طرز تهيه شيربادام خانگي رو اوردم كه خيلي راحت و خوشمزه ست.شيربادام يكي از بهترين گزينه ها از نظر تامين كلسيم براي كودكاني ست كه به لبنيات حيواني حساسيت دارند يا به خوردن آن علاقه اي ندارند. نكات مهم: ١-من براي حدود٦٠سي سي آب جوش٨تا دونه بادام استفاده ميكنم. ٢-ميتونيد براي شيرين كردن شيربادام از نبات استفاده كنيد. ٣-بهتره شيربادام رو به كودكان رفلاكسي نديد چون باعث تشديدش ميشه. ٤-در استفاده ازشيربادام زياده روي نكنيد حداكثر دو بار درهفته به ميزان٣٠-٦٠سي سي به كودك دهيد. ٥-ازشيربادام ميتونيد در پخت حريره بادام استفاده كنيد. ٦-مطمين باشيد كه بادام ها شيرين هستند و گرنه طعم خيلي بدي به شير شما ميده. ٧-شيربادام رو بعد از شروع غذاي كمكي و دادن حريره بادام ميتونيد شروع كنيد. ٨-حتما بعد از خوراندن شير بادام به كودك علايم او را زير نظر بگيريد در صورت دلدرد شيربادام را با مقدار كمتر دهيديا كامل حذف كنيد. ٩-شيربادام ميتونه براي بهبود گلو و سرماخوردگي درد دربزرگسالان و كودكان بسيار موثر باشه. ١٠-ويديو طرز تهيه كامل رو گذاشتم استوري🤓 ممنونم كه لايك ميكنيد❤️حتما بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنن😍ذخيره كن كه خيلي به دردت ميخوره🥰 #غذاي_كودك #شير_بادام #كلسيم #لبنيات #عصاره #غذاي_كمكي_كودك @mama_jaann
14 آذر 1399 17:13:26
432 بازدید
mama_jaann
سلام امروز ي بازي سرگرم كننده واستون دارم با كمترين و راحت ترين وسائلي كه تو خونه داريد🏡 فقط لازمه ي بطري داشته باشيم با چندتا وسائل بي خطر كه از دهن بطري رد بشه هميين🤗 وسايل رو بزاريدجلو كوچولوتون و بهش بگيد اونا روبرداره وبريزه داخل بطري بعد درش رو ببنديدو تكونش بديد بچه ها از ايجاد صدا لذت مي برند و بعد از چندبار تكرار ياد ميگيره كه صدا چطوري توليد ميشه و خودش هم اين كار رو تكرار ميكنه👌🏻 بعد در بطري رو باز كنيد و ازش بخوايد تا وسايل ها رو خالي كنه🙂 با همين چندتا وسيله ساده چند ساعت ميتونيد بچه ها رو سرگرم كنيد و مهارت هاي حركتي وتمركز كوچولوتون رو تقويت كنيد❤️😍 نكته:👇🏻 ١-از وسايلي استفاده كنيد كه كودك نتواند اونها رو قورت بده. ٢-از وسايل كم خطر استفاده كنيد تيز يا شكستني نباشند. ٣-از حبوبات و آجيل ها استفاده نكنيد.⛔️ ٤-بعد از هربار پرو خالي كردن بطري كودك را تشويق كنيد.👏🏻 ٥-اين بازي رو ميتونيد از ١٠ماهگي شروع كنيد تا كم كم مهارت كودك افزايش پيدا كنه💪🏻 اگه پست رو دوست داشتيد حتما لايك و سيو كنيد تا خودم و پسرم انرژي بگيريم وبازم از اين مدل پست ها واستون آماده كنيم😍 بفرستيد واسه دوستاتون تا اونا هم استفاده كنند😉 سوالاتون رو كامنت كنيد تا سريع جواب بدم✋🏻 #بازی_کودک #کودک_خلاق #کودک_باهوش #بازی_فکری #خلاقیت_در_خانه #مهارت #تمرکز_کودک #مهارت_کودک @mama_jaann
18 آبان 1399 10:53:32
32 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
1
سلام مهربونا😍ببينيد چي آوردم واستون بمب انرژي و ويتامين👏🏻 لطفا اول لايك كن تا انرژي بگيرم❤️وبعد سيوش كن تا هر وقت خواستي زودي پيداش كني🥰 آش رشته(+١٠) نخود لوبيا عدس رشته آش سبزي آش اول سبزي رو گذاشتم با آب و كمي زردچوبه بپزه وقتي سبزي نرم شد رشته ها رو خرد كردم و بهش اضافه كردم وقتي رشته باز شد حبوبات رو كه از٢٤ساعت قبل خيس كرده وخوب پخته بودمش اضافه كردم و گذاشتم تا جا بيفته. به همين سادگي ي آش خوشمزه داريم😍نوش جان😘 🔸اگه واسه بچه هاي يكسال به بالا درست ميكنيد ميتونيدكمي پياز و نعنا داغ هم بهش اضافه كنيد. ‼️بخاطر نمك زياد كشك بهتره به بچه هاي زير يكسال داده نشه. ✅خواص حبوبات براي كودكان👇🏻 حبوبات برای کودکان می تواند جای کمبود گوشت 🥩و تخم مرغ 🥚را بگیرد زیرا دارای مواد پروتئینی بسیار زیادی می باشد و همچنین نسبت به گوشت و تخم مرغ داراي مواد معدنی بسیاری هم هست. فیبر ها و قند هایی که در حبوبات مشاهده می شوند باعث عملکرد بهتر سیستم گوارش می شوند و اشتها را کنترل می کنند و از لاغری و چاقی مفرط جلوگیری می کند. حبوبات را بهتر است با گروه غلات به کودک بدهید تا پروتئین کافی برای رشد وی فراهم شود. #آش_رشته #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #حبوبات #غذاي_خانگي #وزنگیری_کودک #كودك_بدغذا #مادر @mama_jaann