پست های مشابه

mama_jaann

سلام به مادراي مهربون اميدوارم كه حال دلتون خوب باشه امروز با يه سوپ هيجان انگيز،خوشمزه و مقوي اومدم پيشتون ايشالا كه دوست داشته باشيد.اگه پست رو سيو و لايك كني و بفرستي واسه دوستات كه ممنون ميشم🥰😘 سوپ گوشت(+۸)🥘 گوشت گوسفند🥩 ماش گوجه پوست کنده خردشده🍅 ورمیشل جوپرک سیب زمینی🥔 هویج🥕 گوشت،ماش،گوجه،سیب زمینی و هویج رو با ی لیوات آب گذاشتم خوب بپزه وفتی که پخت جو و ورمیشل رو‌بهش اضافه کردم و گذاشتم خوب جا بیافته.سوپ راحت و مقوی که واسه رشد و وزنگیری بچه ها عالیه👍🏻 #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #سوپ_گوشت #غذای_کودک_ماماجان #وزنگیری_کودک #رشد_کودک #سوپ_خوشمزه #راهنمای_تغذیه_سالم_کودکان #غذای_فوری #غذاي_كودك_ماماجان @mama_jaann

10 آبان 1399 08:36:54

74 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا✋🏻قطعاهمگي از خواص و فوائد حبوبات اطلاع داريد 🤩اما يه مشكل اصلي اين هست كه حبوبات بخصوص نخود و لوبيا باعث نفخ ميشه و بچه ها رو اذيت ميكنه 😩اينجا قرارِ ياد بگيريم كه چجوري حبوبات رو بدون نفخ كنيم😍حتما سيوش كن كه اگه لازم شد زود پيداش كنيو بفرست واسه دوستات😘😘 ١)اولين و مهم ترين كار اين هست كه حبوبات رو ٢٤-٤٨ساعت داخل آب ولرم خيس كنيد و هر٣-٤ساعت آبش رو عوض كنيد.✅ ٢)قبل از مخلوط كردن با غذا حبوبات رو داخل ابجوش بريزيد و روي حرارت قرار بديد و بزاريد به مدت ٢٠دقيقه بجوشه سپس داخل ابكش بريزيد و اب سرد بريزيد روش✅ ٣)واسه بچه ها بعد از مرحله ٢ميتونيد حبوبات رو بين پارچه تميز بريزيد و مالش بديد تا پوستش گرفته بشه✅ ٤)در صورت امكان از ادويه هاي گرم مثل زنجبيل و دارچين در طبخ غذا استفاده كنيد✅ ‼️نكته مهم:👇🏻 ١-مراحل بالا بيشتر واسه حبوباتي مثل نخود و لوبيا استفاده ميشه عدس و ماش خيس كردن به مدت ٥-٦ ساعت كافيه👌🏻 ٢-عدس و ماش رو از٧ماهگي و نخود و لوبيا از٩ماهگي ميتونه واسه كودكان استفاده بشه. ٣-حبوبات منبع پروتئين و كربوهيداتِ كه واسه وزنگيري بچه گزينه خوبيه👌🏻و بخاطردارا بودن كلسيم به استخوان سازي كودكان كمك ميكنه🥳 ٤-از حبوبات ميتونيد در انواع سوپها و كته ها استفاده كنيد. ٥-اگه همه ي اين كارهارو كردين ولي بازم كوچولوتون نفخ كرد و اذيت شد فعلا بهش حبوبات نديد😊 شما هم به كوچولوتون حبوبات ميديد و تو چه غذاهايي استفاده ميكنيد؟😊 #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #حبوبات #جوانه #وزنگيري_كودك @mama_jaann

02 دی 1399 17:11:30

175 بازدید

mama_jaann

سلام شبتون بخير✋🏻 اين پست هم واسه اون دسته از مامانايي كه ميگفتن ميخوايم ي دونه قطره به بچه بديم كه همه چي هم داشته 🤩😍 ⁉️اين قطره ها رو بهتره ٢-١ساعت بعد غذا يا شير به كوچولوتون بديد. ✅زيتوكيد جز اين قطره ها نيست اما چون خيلي از مامانا به اشتباه وبا فرض اينكه آهن هم داره به كوچولوشون ميدم گفتم تو اين گروه بزارم و بگم كه كنار زيتوكيد حتما بايد آهن هم بديد😇 ⬆️⬇️در پست های قبلی هم قطره های مولتی ویتامین و‌آهن رو‌هم‌معرفی کردم حتما ببینید👌🏻 ❌نکته:البته احتمال سیاه شدن دندان ها با این قطره ها بیشتر از قطره های معرفی شده در پست قبل هست پس بهتره حتما مراقبت های بعد از قطره(هایلایت دهان و دندان) رو‌انجام‌بدید. 🌹اگر از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قراره کلی چیز باهم یاد بگیریم😍😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي #قطره_آهن #قطره_مولتي_ويتامين #كودك_سالم #غذاي_كودك

18 اسفند 1399 17:46:53

49 بازدید

mama_jaann

سلام مثل بـهاره         گـل وشـکـوفـه داره بوی قشنگ دوستی       هـمـراه خودمـیـاره وقتی سلام میکنی         شاپـرکا می خندن بالهاشونو بـرامـون          وامیکنن می بندن گوش بده باز می خونن       پــرنــده هــای زیـبــا با چه چه وبا جیک جیک       سلام میدن به گلها ماماناي گل با شعر خيلي راحت تر ميشه كارهاي خوب رو به بچه ها ياد داد و كودكي شاد و باهوش داشت،پس منتظر شعرهاي زيبا در پست هاي بعدباشيد😘😘🌹🌹 #شعرکودکانه #سلام #كودك_شاد #كودك_باهوش #بازی #غذاي_كودك #نوزاد

15 مهر 1399 07:14:11

82 بازدید

mama_jaann

سلام علیکم صدای من را می شنوید از یک خانه ی بمب خورده ☄️پس لطفا لا..یک و س..یو کنید که انرژی بگیرم برم به کارام برسم😍😅 هر سوالی داشتین کامنت بزارید تا زود ببینم و‌جواب بدم🤓 امشب اومدم با ی میان وعده یا صبحانه هیجان انگیز خوشگل و‌گوگولی😌 ✅پنکیک دکمه ای(+۸)🥞 ارد:۲قاشق چای خوری زرده تخم بلدرچین:۲تا کره:۲قاشق چای خوری وانیل یا گلاب:چند قطره آب:به اندازه ای که غلظت مواد مثل ماست بشه شکر:کم(بالاي یکسال) 🔸آرد الک‌شده و شکر رو با هم ترکیب می کنیم کره رو به صورت بن ماری حل کرده وبه مواد اضافه میکنیم و بعد زرده ها و آب رو با مواد ترکیب می کنیم بهم می زنیم تا یکدست بشه.😍 اجازه بدین ماهیتابه نچسب خوب داغ بشه وبعد با قاشق چای خوری مواد رو داخلش بریزید و‌دو طرفش رو سرخ کنید🤗 🟠نکات طلایی رو پایین عرض می کنم👇🏻 ☑️می تونید با عسل(بالای۲سال) یا مربا(بالای یکسال)یاشیره خرما(۸ماهگی) بدید به دلبندتون میل کنه. ☑️اگه با عسل 🍯یا شیره میخواید بدید شکر نریزید. ☑️میتونید موز 🍌روی پنکیک تون خرد کنید تا کالری بیشتری دریافت بشه و وزنگیری بهتری داشته باشه. ☑️پنکیک دکمه ای ی غذای انگشتی حساب میشه که واسه آموزش به بچه ها عالیه👌🏻 ☑️به جای آب از شیر🥛هم می تونید استفاده کنید. 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 #غذای_کمکی_کودک #پنکیک_خونگی #میانوعده_کودک #صبحانه_کودک #غذای_مقوی_کودک #غذای_شش_ماهگی❤ #تغذيه_كودك

19 شهریور 1400 19:49:01

221 بازدید

mama_jaann

سلام مهربونا✋🏻خداقوت واسه خونه تکونی ها😁🥰 امشب ی سوپ ساده و خوشمزه آوردم واستون که واسه بچه هایی که یبوست دارن خیلی خوبه چون سرشار از فیبره👌🏻👍🏻 سوپ سبزیجات و مرغ(+۷) مرغ:۲تکه سیب زمینی:۱/۳عدد کدوسبز:نصف عدد هویج:نصف عدد لوبیاسبز:۱قاشق غذاخوری(خردشده) کره:۱۰-۱۵گرم مرغ وبا ی کوچولو زردچوبه گذاشتم با آب جوش بخوره بعد ۲۰دقیقه بقیه مواد رو بهش اضافه کردم و گذاشتم تا بپزه.وقتی ی کم از آبش هنوز مونده بود برداشتم و داخل میکسر ریختم و مواد رو پوره کردم و در اخرکره رو بهش اضافه کردم.نوش جان😍😘🥰 ✅میتونید کدو‌حلوایی و آلو بخارا هم بهش اضافه کنید که دیگه واقعا عالی میشه واسه یبوست👌🏻 اگه کوچولوتون یبوست شدید داره سیب زمینی رو حذف کنید. ⁉️شما چی واسه یبوست پیشنهاد میدید؟؟؟ 🌹اگر از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قراره کلی چیز باهم یاد بگیریم😍😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای _کودک#غذاي_كمكي #غذای_کمکی_کودک #سوپ_سبزیجات #كودك_سالم #سوپ_کودک #غذای_هفت_ماهگی

15 اسفند 1399 17:41:52

291 بازدید

Fatemeh Nabavi

3

12

سلام شب بخير✋🏻 اين هم فرمول راحت در تكميل پست واسه محاسبه وزن مناسب سن كوچولوتون🥰 مثال روش محاسبه:👇🏻 وزن تولد۳/۵ ۴ ماهگی حدودا بايد دو برابر وزن تولد باشه پس👇🏻 ۷=۲*۳/۵ ❇️واسه سن های دیگه هم همینطوری حساب کنید👌🏻👍🏻 ✅باز هم مثل هميشه ميگم كه معيار سلامتي كودك چاقي او نيست، داشتن يك وزن نرمال نشاندهنده سلامتي اوست👌🏻💫 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 ‏@mama_jaann2 ‏@mama_jaann2 #تغذیه_کودکان #وزنگیری_کودک #کودک #غذای_کمکی_کودک #وزنگیری_کودک #رشد_كودكان #کودکانه #بچه

21 بهمن 1401 13:07:50

سلام خسته نباشید دختر من ۱۰ ماه و ۱۱روزشه ولی وزنش پایینه ۶ونیم کیلو دکتر بردم آزمایش دادم دکتر گفت یکم آهن بدنش کمه

مامان مهرسانا

-1 پاسخ

23 خرداد 1402 11:55:56

سلام عزیزم. بله کمبود آهن و ویتامین ها روی وزن گیری موثره

04 خرداد 1401 18:11:46

این چی واقا ادم بزرگ دهنشرواین توری می کنه

رستا یاوری

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

3

12

سلام شب بخير✋🏻 اين هم فرمول راحت در تكميل پست واسه محاسبه وزن مناسب سن كوچولوتون🥰 مثال روش محاسبه:👇🏻 وزن تولد۳/۵ ۴ ماهگی حدودا بايد دو برابر وزن تولد باشه پس👇🏻 ۷=۲*۳/۵ ❇️واسه سن های دیگه هم همینطوری حساب کنید👌🏻👍🏻 ✅باز هم مثل هميشه ميگم كه معيار سلامتي كودك چاقي او نيست، داشتن يك وزن نرمال نشاندهنده سلامتي اوست👌🏻💫 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 ‏@mama_jaann2 ‏@mama_jaann2 #تغذیه_کودکان #وزنگیری_کودک #کودک #غذای_کمکی_کودک #وزنگیری_کودک #رشد_كودكان #کودکانه #بچه

سلام خسته نباشید دختر من ۱۰ ماه و ۱۱روزشه ولی وزنش پایینه ۶ونیم کیلو دکتر بردم آزمایش دادم دکتر گفت یکم آهن بدنش کمه مامان مهرسانا

21 بهمن 1401 13:07:50

-1 پاسخ

سلام عزیزم. بله کمبود آهن و ویتامین ها روی وزن گیری موثره

23 خرداد 1402 11:55:56

این چی واقا ادم بزرگ دهنشرواین توری می کنه رستا یاوری

04 خرداد 1401 18:11:46

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن