mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مامانا ✋🏻 🔸طبق این پست اگر کودک شما در این سنین قرار داره و موارد بالا رو انجام نمیده بهتره هرچه زودتر پیگیری کنید.☑️ از اونجايي كه در دوران كرونايي تعامل بچه ها با اطراف شون كم شده،تاخير تکلم در كودكان بسيار ديده ميشه😔 ✅درصورتي كه كودكی در اين سنين داريد پست رو با دقت بخونيد و براي ديگران هم ارسال كنيد. قطعا پيگيري در سنين پايين تر نتيجه خيلي بهتر و سريع تري خواهد داشت.✅ 🌟بقيه پست ها رو هم ببين ماماني جون فكر ميكنم به دردت ميخوره😍😍 @mama_jaann @mama_jaann با تشکر فراوان ازخانم دکتر اسلام پور @dr.eslampour #تکامل_کودک #تاخیر_گفتار #کودک #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #تعامل_کودک
10 آبان 1400 18:28:34
271 بازدید
mama_jaann
✅اگر کودکشما با وجود داشتن تب همچنان به خوبی غذا میخورد،می خوابد و بازی می کند به احتمال زیاد نیاز به درمانی دارویی برای کاهش تب ندارد. ✅برای کاهش دمای بدن کودک هنگامتب می توان کودک را تن شویه کرد. در این روش هدف کاهش دمای مرکزی بدن است. 🔶ابتدا پارچه های تمیزی را با آب ولرم خیس نموده وپس از گرفتن آب اضافی آن را زیر بغل،روی سینه وکشاله ران میگذاریم وهر پانزده تا بیست دقیقه این کار را تاکاهش تب ادامه می دهیم.اگر این کار صحیح انجامشودباعثکاهش تب به میزان یک تا دو درجه می شود. ⚠️در صورت بروز لرز،باید موقتا تن شویه را قطع نموده و ۱۰دقیقه پس از قطع لرز مجددا تن شویه را شروع نمود. ⛔️باید توجه داشت که استفاده از آب سرد،مخلوط آب والکل،آب ونمک،غوطه وری در آب سردیا دوش سرد برای کنترل تب همگی خطرناک بوده و توصیه نمی شود. ❌وقتی تب خیلی بالاست و با تن شویه پایین نمیاید یا در کودکانی که تب بالا برای انها خطرناک است بهتر است از هر دو روش دارویی و غیر دارویی به صورت همزمان استفاده شود. 🟢سایر روش های خانگی یا غیر دارویی صحیح کنترل تب درکودکان شامل موارد زیر است:👇🏻 ۱)تغذیه مناسب وبا مایعات فراوان(شیرمادر یا شیرخشک در شیرخواران)آب،شیر،سوپ،دوغ،ابمیوه خانگی ۲)لباس راحت وخنک ۳)دمای معتدل محیط ۴)استراحت همگی موارد فوق در پایین اوردن تب کودک و بهبودعمومی وی موثرند. اگه واست مفيد بود لا. يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 @mama_jaann @mama_jaann #تب #كروناويروس #تب_كودك #درمان_تب #درمان_خانگي #تغذيه_كودك #كرونا_كودكان #غذاي_كودك
03 فروردین 1401 19:44:28
258 بازدید
mama_jaann
سوپ جو(+۸) جو پرک یا جو دوسر پرک مرغ ورمیشل یا ماکارونی پوره گوجه فرنگی هویج عصاره قلم جعفری خرد شده ابتدا پوره گوجه و هویج و مرغ و عصاره قلم رو بزارید خوب بپزه بعد جو،ورمیشل و جعفری رو اضافه کنید تا خوب جا بیفته در انتها اگه دوست داشتین میتونید کمی کره هم واسه وزنگیری بهتر اضافه کنید🤩🤩با چند قطره لیمو ترش عالی میشه👌🏻 این سوپ خوشمزه رو واسه نازنین هاتون آماده کنید که خیلی خوشمزه و مقویه.این سوپ واسه کوچولو هایی که یبوست دارن هم خیلی عالیه🌹🌹 نوش جان❤️ #غذای_کمکی #غذای_کمکی_کودک #سوپ #جو #کودک #وزنگیری_کودک #یبوست #خوشمزه_ها #سوپ_جو #مادرانه❤️
10 مهر 1399 11:15:09
120 بازدید
mama_jaann
🔴علائم تيروئيد كم كار در كودكان:👇🏻 ١-تاخیر در رشد جسمی و كوتاهي قد (رشد نکردن استخوانها ناشی از کمکاری تیروئید) ٢-ريزش مو ٣-دير بسته شدن ملاج سر ٤-شل و ول بودن بدن ٥-خستگی و بیحالی غیر معمول در کودک ٦-تورم غده تیروئید (گواتر) ٧-ورم کردن بدن و چاقی در کودک ٨-حساسیت به سرما ٩-خشک شدن پوست و به راحتی کبود شدن آن ١٠-تمرکز پایین و اختلالات ذهنی ١١-یبوست مقاوم به درمان و خواب زیاد ١٢-استخوانهای شکننده و ضربان آهسته قلب ‼️علامتهای هنگام تولد: هنگام به دنیا آمدن نیز نوزاد علائمی دارد که اگر تشخیص داده شوند، بیماری کنترل شده و به سنین کودکی نمیرسد؛ این علائم عبارتند از: ١-بزرگتر بودن دور سر نوزاد از حد طبیعی با وجود قد و وزن نرمال ٢-طول کشیدن زردی بیش از مدت طبیعی ٣-سرفههای ناگهانی زمان شیرخوردن ٤-بزرگی شکم ٥-خواب زیاد و گریه کم ٦-اختلالات تنفسی و… 🔶راه تشخيص: بهترین راه تشخیص آن در نوزادی و به وسیله غربالگری است که با گرفتن چند قطره خون از پاشنه نوزاد در روزهاي سوم تا پنجم تولد انجام میشود، این کار باعث میشود تا عوارض این اختلال به دوران کودکی کشیده نشوند. ممنون که ازمحمایت میکنید❤️حتما ذخیره کن وبفرست به کسی که بدردش میخوره🌹🌹 سوالاتتون رو كامنت كنيد تا جواب بدم😊🥰 #بیماری_کودکان #تیرویید_کم_کار #مادر #نوزاد_شیر_خوار @mama_jaann
03 آذر 1399 17:11:01
51 بازدید
mama_jaann
عرق کردن بچه ها اگه بیماری باشه دو علت اصلی داره: ۱)کمبود ویتامین دی ۲)بیماری قلبی 🔶اگه کوچولوتون وزنگیری خوبی داره،فعالیتش خوبه،موقع شیرخوردن تند تند سینه یا شیشه رو ول نمی کنه،تند تند سرما نمیخوره،هنگام فعالیت به نفس نفس نمی افته،قطره مولتی ویتامین و آد رو مرتب می خوره و...احتمالا همه چیز خوبه و جای نگرانی نیست👌🏻😍 🔸عرق کردن نوزاد و شیرخوار در اغلب موارد طبیعی است. ‼️خیلی از بچه ها در هنگام خواب عرق می کنند که طبیعیه پسر من بعضی وقتا به قدری عرق می کرد که بالشت ش خیس میشد😥 ✅حتما دمای اتاق رو جوری تنظیم کنید که نه خیلی گرم باشه و نه خیلی سرد👌🏻 #کودک #غذای_کمکی_کودک #تعریق_کف_دست_و_پا
25 آذر 1399 18:25:30
76 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخیر✋🏻 ❌خیلی از شما مامانا بخاطر ترس از سیاه شدن دندان بچه ها بهشون قطره آهن نمیدید و اونها رو از نعمت این مکمل با ارزش محروم می کنید.⚠️❌ ✅با رعایت این نکات که در اسلایدها گفتم و استفاده از قطره هایی که پیشنهاد دادم احتمال سیاه شدن دندان کودکان خیلی کم میشه.🥳🤗🤩 ✅✅مقدار قطره آهن بستکی به نوع آهنی که استفاده می کنید داره نیاز کودکان روزانه ۱۵میلی گرم هست. 🍁🌈پس قطره هایی که پشت جعبشون ۱۵میلی گرم نوشته یک سی سی و اما اونهایی که۷میلی گرم نوشته باید۲سی سی بدید.😍😍 ⁉️⁉️شما چه قطره اي ميديد و چه مقدار؟؟؟🤔🤔 فروزومال هم قطره خیلی خوبیه اسلایدها جانشد که بزارم🤧 کلی از این مدل پست های کاربردی تو پیج زیاد داریم لطفا فا..لو کنید🤩🤩 @mama_jaann @mama_jaann #لباس_کودک #غذايكودك #تغذيه_كودك #مكمل_كودكان #قطره_آهن #قطره_آهن_كودك #غذاي_كودك
19 آبان 1400 19:23:38
138 بازدید
Fatemeh Nabavi
1
4
آبگوشت مشتي(+٩) گوشت گوسفند بدون چربي:۴۰گرم نخود:۱قاشق چای خوری لوبيا:۱قاشق چای خوری پياز:نصف عدد پوره گوجه فرنگي:۲قاشق غذاخوری سيب زميني:نصف عدد اول پياز رو با روغن تفت دادم بعد گوشت رو بهش اضافه كردم گوشت هم كه تفت خورد نخود و لوبيا رو كه از شب قبل(حتما) خيس كرده بودم با گوجه وسيب زميني اضافه كردم ي ليوان آب ريختم و گذاشتم گوشتش خوب بپزه. ميتونيد موادش رو بكوبيد و داخل ابگوشت بريزيد وبا نون تيليت كنيد وبديد كوچولوهاي نازتون نوش جان😘🌹 #غذاي_كودك #ابگوشت #٩ماهگي #خوشمزه_ها #سالم #غذاي_كمكي #نوزاد #غذاي_بچه#غذاي_كودك_ماماجان