پست های مشابه

mama_jaann

سلام روزتون بخیر مامانا🌸🌸🌸 💜این هم سن مجاز مصرف میوه های تابستونیِ خوشمزه که همیشه ازم سوال می کنید😍😎 موز و سیب 🍌🍏هم که درتمام فصل ها هستند از همون ۶ماهگی و شروع غذای کمکی می تونید به دلبندتون بدید.🍎 🍓توت و توت فرنگی رو هم(مثل خربزه و طالبي) میتونید از ١٠-٩ ماهگی شروع کنید ولی بخاطر اینکه جز میوه های حساسیت زا هستند بهتره به بچه هایی که سابقه حساسیت دارند کمی دیرتر داده بشه.👌🏻🌿 ✅میوه ها منبع اکثر ویتامین های مفید هستند و ی میانوعده سالم و‌خوشمزه محسوب میشن.😋 گه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #ميوه #تابستانه #غذاي_كمكي #غذاي_كمكي_كودك

29 خرداد 1400 09:14:17

62 بازدید

mama_jaann

پودينگ برنج و خرما(+٧) برنج:۱ قاشق عذاخوری خرما:۳عدد شیر:یک استکان 💯اگه كوچولوتون به پروتئين گاوي حساسيت داره از آب يا شيره بادام استفاده كنيد. ✅برنج را که از قبل حدود پنج ساعت خیس کرده اید با آب تازه روی حرارت کم بگذارید تا کاملا بپزد و نرم شود وقتی کمی اب داشت و له شده بود، شیر و خرما را به آن بیفزایید.🤗 قابلمه را روی حرارت کم قرار داده و صبر کند (حدود ۲۰ دقیقه) تا خرماها پخته شوند. (هر از گاهی آن را هم بزنید) زمان مورد نیاز ۳۰ دقیقه این پودینگ می تواند به صورت سرد یا گرم مصرف شود.😍 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كمكي_شركت_كاله #غذاي_كمكي_نوزاد

10 خرداد 1400 17:10:20

289 بازدید

mama_jaann

* وزن گیری نوزاد در ماه‌های اولیه تولد از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نشانه‌ای از سلامت جسمی نوزاد می‌باشد. احتمالا شما هم جزء مادرانی هستید که نگران وزن گیری نوزاد خود می‌باشید. بهتر است بدانید که تنها شما نیستید که نگرانی در این مورد دارید. تحقیقات اخیر نشان داده است که ۸۵٪ مادران از بابت وزن نوزاد خود نگران بوده و همیشه برای تغذیه سالم آن‌ها تلاش می کنند. وزن گیری در نوزادان، علاوه بر اینکه می تواند نشانه‌ای از سلامت جسمی آن‌ها باشد، می تواند علائم دیگری هم به والدین نشان دهد. برای مثال اگر سرعت وزن گیری در نوزاد متناسب نباشد، ممکن است به اختلال در رشد یا ناتوانی از افزایش وزن مبتلا شود. این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که نوزاد خوب شیر نمی‌خورد و یا بدن او در جذب مواد مغذی و استفاده از آن، ناموفق است که این اتفاق می تواند ناشی از مشکلات تغذیه، گوارشی، بیماری‌های ارثی مانند فیبروزسیستیک و یا بیماری‌های دیگر باشد. بنابراین سعی کنید وزن گیری نوزادتان را جدی بگیرید و این کار را تحت نظر یک پزشک متخصص کنترل کنید. در پست های آینده درباره غذاهای موثر در وزن گیری صحبت خواهیم کرد.🌹🌹 #وزنگیری_کودک #قد #غذای_کودک #غذای_کمکی #نوزاددختر #نوزادپسر #مادرانه #ترازوی_وزن #ماما

08 مهر 1399 21:26:57

67 بازدید

mama_jaann

عرق کردن بچه ها اگه بیماری باشه دو علت اصلی داره: ۱)کمبود ویتامین دی ۲)بیماری قلبی 🔶اگه کوچولوتون وزنگیری خوبی داره،فعالیتش خوبه،موقع شیرخوردن تند تند سینه یا شیشه رو ول نمی کنه،تند تند سرما نمیخوره،هنگام فعالیت به نفس نفس نمی افته،قطره مولتی ویتامین و آد رو مرتب می خوره و...احتمالا همه چیز خوبه و جای نگرانی نیست👌🏻😍 🔸عرق کردن نوزاد و شیرخوار در اغلب موارد طبیعی است. ‼️خیلی از بچه ها در هنگام خواب عرق می کنند که طبیعیه پسر من بعضی وقتا به قدری عرق می کرد که بالشت ش خیس میشد😥 ✅حتما دمای اتاق رو جوری تنظیم کنید که نه خیلی گرم باشه و نه خیلی سرد👌🏻 #کودک #غذای_کمکی_کودک #تعریق_کف_دست_و_پا

25 آذر 1399 18:25:30

76 بازدید

mama_jaann

سلام شب خوش✋🏻 لا..يك و ذخيره اين پست ٢تا جا..يزه داره🥳🥳🥳🥳 اگه دوست دارید بچه خوشبخت داشته باشید و احساس آرامش داشته باشه حتما این پست رو بخونید و واسه کسایی که دوستشون دارید بفرستید😍😍😍 کاش همه بچه های دنیا خوش بخت باشن و احساس امنیت کنن😌😌 شما چه مواردی رو به این پست اضافه می کنید؟؟🤩🤩 ممنون که پیج ما رو دنبال می کنید🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #بچه_خوشبخت #آرامش #کودک #مهربانی

07 دی 1400 17:34:14

119 بازدید

mama_jaann

در ۱۰درصد آب های زیر زمینی ماده معدنی به نام آرسنیک وجود داره که برای سلامتی بدن انسان بخصوص مغز انسان مضر هست. به دلیل وجود آرسنیک در آبهای زیر زمینی،پس این ماده درمحصولات کشاورزی به خصوص برنج و سیب زمینی بیشتر وجود داره. ✅بهترین کار استفاده از آب لوله کشی هست. ⁉️برنج ۱۰برابر سایر گیاهان ارسنیک جذب میکنه راهکارهای دفع آرسنیک شامل:👇🏻 ۱)برنج سفید از برنج قهوه ای بهتر است. ۲)برنج به مدت ۵ساعت خیس شودو۳برابربرنج آب ریخته بشه روی برنج ۳)آرد برنج کودک خانگی باشه و‌به روش بالا خیس بشه وپس از شستن و‌خشک‌شدن آسیاب کنید. ۴)لعاب برنج به هیچ عنوان به کودک ندهید چون ارزش غذایی نداره و آرسنیک بالایی داره. ۵)سو‌پ پخته شده برای بچه ها برنج زیادی نداشته باشد و‌بیشتر از سبزیجات استفاده کنید. ⚠️سویق آماده و بازاری به کودک‌ندهید در صورت تمایل خودتون در خانه تهیه کنید👌🏻 حتما بفرستید به دوست و‌آشنا تا در جریان باشن و رعایت کنن😍😍 #آرسنیک #برنج #دکتر_ظریفی #کودک #سلامت_کودک

06 دی 1399 17:32:03

56 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

5

سلام✋🏻كپشن مهم💯 ✅اکثر والدین دوست دارند فرزند قد بلندی داشته باشنداما توجه به این نکته: که قد صفتی است که توسط ژن های 🧬به ارث‌رسیده از والدین و حتی ژن های قبل تر (پدربزرگ و مادربزرگ)بیان می شود. 🔸نقش تغذیه بر رشد و نمو‌کودک: +استفاده از اصول تغذیه ای صحیح بر سلامت قدی کودک تاثیر مستقیم دارد.پس اگر کودک برنامه غذایی با کیفیتی نداشته باشد به طول قدی لازم(حداکثر قدی که در ژن آن کودک ثبت شده)نمی رسد.❌ ⁉️از چه زمانی باید مراقب تغذیه کودک بود؟ ۱-مراقبت از دوران جنینی آغاز می شود🤰🏻 ۲-صفر تا۲سالگی هم محدوده سنی مهمی برای رشد کودک محسوب می شود.👶🏻 ۳-محدوده ۴-۶سالگی هم در برهه ی زمانی خاصی رشد کودکان افزایش می یابد.👦🏻🧒🏻 ✳️در آخر اینکه خواب کافی و استراحت😴،زندگی در مناطق با ارتفاع کم 🏕وبهبود شرایط اجتماعی-اقتصادی 💰نیز بر افزایش قد کودک‌تاثیر بسزایی دارد. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann #قد_کودک #افزایش_قد #تغذیه_کودک #غذای_کودک

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

5

سلام✋🏻كپشن مهم💯 ✅اکثر والدین دوست دارند فرزند قد بلندی داشته باشنداما توجه به این نکته: که قد صفتی است که توسط ژن های 🧬به ارث‌رسیده از والدین و حتی ژن های قبل تر (پدربزرگ و مادربزرگ)بیان می شود. 🔸نقش تغذیه بر رشد و نمو‌کودک: +استفاده از اصول تغذیه ای صحیح بر سلامت قدی کودک تاثیر مستقیم دارد.پس اگر کودک برنامه غذایی با کیفیتی نداشته باشد به طول قدی لازم(حداکثر قدی که در ژن آن کودک ثبت شده)نمی رسد.❌ ⁉️از چه زمانی باید مراقب تغذیه کودک بود؟ ۱-مراقبت از دوران جنینی آغاز می شود🤰🏻 ۲-صفر تا۲سالگی هم محدوده سنی مهمی برای رشد کودک محسوب می شود.👶🏻 ۳-محدوده ۴-۶سالگی هم در برهه ی زمانی خاصی رشد کودکان افزایش می یابد.👦🏻🧒🏻 ✳️در آخر اینکه خواب کافی و استراحت😴،زندگی در مناطق با ارتفاع کم 🏕وبهبود شرایط اجتماعی-اقتصادی 💰نیز بر افزایش قد کودک‌تاثیر بسزایی دارد. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann #قد_کودک #افزایش_قد #تغذیه_کودک #غذای_کودک

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن