پست های مشابه

mama_jaann

شيرمادر يا شيرخشك تمامي كالري هاوموادمغذي مورد نياز نوزاد را فراهم مي كند.به دنبال نشانه هاي آمادگي نوزادبراي دريافت غذاي جامد باشيدو با پزشك خود راجع به بهترين زمان براي شروع غذاي جامدمشورت كنيد. -چه غذايي به نوزاد ٤تا٦ماهه بدهيم؟ •شيرمادر يا شيرخشك •اگر نوزاد آمادگي داشته باشدمي توانيد مقدار بسيار كمي پوره(سيب،موز،هلوياگلابي)يا فرني نسبتا شل به او بدهيد. -نوزاد هرچند ساعت يكبار سراغ شيرمادر مي آيد؟گسترده نسبتا وسيعي به عنوان استاندارد شناخته مي شود بعضي از نوزادان دوست دارندهميشه شير بخورند نه فقط به خاطر سير شدن بلكه به خاطر لذت بردن و برخي ديگر نيز فقط زماني كه گرسنه مي شوندطلب شير خواهدكرد.مدت زمان معلوم و متداول در سن٤تا٦ماهگي چنين است: •هر دو ونيم ساعت يكبار •٧الي٩بار در روز هرچن نوزاد بزرگتر مي شود وبا بهينگي بالاتري شير بخورد،فاصله ي بين شير خوردن ها طولاني تر شده وبه طور كلي مدت زمان كمتري رابه سينه خواهد چسبيد. _نشانه هاي آمادگي نوزاد براي دريافت غذاي جامد چيست؟ اين ها شواهد مهمي هستند كه بايد به آن ها توجه كرد: توانايي نگه داشتن سر به صورت عمودي توانايي نشستن در صندلي كودك انجام حركاتي شبيه جويدن افزايش قابل توجه وزن(دو برابر شدن وزن نسبت به تولد)داشتن وزني حدود٦كيلوگرم نشان دادن علاقه به غذا توانايي بستن دهان بعد از واردكردن قاشق توانايي حركت دادن غذا از جلو به عقب دهان توانايي حركت دادن زبان و عدم تمايل به بيرون ريختن غذا سيرنشدن بعد از خوردن ٨الي١٠وعده شيرمادر يا حدود١كيلو شيرخشك در روز توانايي گذاشتن لثه ها روي يكديگر _نوزاد به چه مقدار غذاي جامد در روز نياز دارد؟ با يك قاشق چاي خوري فرني يا پوره را شروع كنيد.فرني و پوره غلظتي به اندازه شير داشته باشد وكم كم غليظ تر شود. #غذاي_كودك #غذای_نوزاد #شروع_غذای_کمکی #سن #شيرمادر #شيرخشك🍼 #نوزاد #تغذيه_سالم

13 مهر 1399 07:25:33

325 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا روزتون مبارك 😍😍🌹 خيلي هاامسال سال اولشون هست كه مامان شدن 🥰و خيلي هيجان انگيزه اين حس شيرين و عجيب🥺😍 بريم سراغ غذاي خوشمزه امشب كه مي تونيد واسه فردا ناهار بزاريد😃😀 پاستا بروكلي(+٩)🍝🥦 ماكاروني فرمي ماكاروني رشته اي گل كلم بروكلي ريز شده🥦 سيب زميني نگيني🥔 پياز خرد شده🧅 گوشت چرخ كرده🥩 رب گوجه خانگي يا پوره گوجه🍅 1️⃣اول پياز رو داخل كره تفت دادم وبعد بهش سيب زميني وگوشت و زردچوبه رو اضافه كردم وقتي ي كم تفت خورد بهش بروكلي و رب گوجه اضافه كردم نصف استكان آب ريختم تا بپزه.✅ 2️⃣ماكاروني ها رو داخل قابلمه آبجوش كه ي كم زردچوبه زدم ريختم و گذاشتم تا ي ربع بپزه و نرم بشه وقتي نرم شدن آبكش شون كردم.✅ 3️⃣سيب زميني ورقه اي گذاشتم ته قابلمه و ي لايه ماكاروني و ي لايه مواد ريختم تا هر دو تمام شدن و گذاشتم تا خوب دم بكشه.خيلي خوشمزه شد😋نوش جان😍😘 ✅ زمان مجاز مصرف قسمت گل کلم بروکلی از نه ماهگی و قسمت ساقه آن به دلیل دیر هضم بودن پس از یک سالگی است.💯 ✅✅شست و شوی کلم بروکلی: ابتدا کلم بروکلی را شسته و سپس پوست ساقه های آن را جدا کنید، برای جدا کردن حشرات ریز احتمالی موجود در این نوع کلم، باید آن را به مدت نیم ساعت در محلول حاوی ۵-۴ قاشق چای خوری نمک در یک لیتر آب قرار داده، سپس آن را شسته و به مدت پنج دقیقه در آب جوش غوطه ور کنید. آنگاه با آب سرد خنک نموده، آبکشی کنید. #روز_مادر #غذاي_كمكي_كودك #بروكلي #پاستا #ماكاروني #غذاي_كودك #روز_مادر_مبارک #غذاي_كمكي @mama_jaann

14 بهمن 1399 16:57:44

148 بازدید

mama_jaann

✅گفتاری به زبان ساده درباره قاعدگی❤️ 🩸قاعدگی یا عادت ماهانه، که ما به صورت عامیانه آن را «پریود» می‌نامیم، خونریزی در اثر ریزش لایه داخلی رحم  یا همان آندومتر است. خون و بافت آندومتر از طریق دهانه رحم و واژن دفع می‌شود. شما در زمان پريود ناتوان نمي شويد،فقط كمي احساس درد در روزاي اول امكان داره حس كنيد كه با اقدامات درماني (كمپرس گرم-دمنوش هاي ارامش بخش-داروهاي مجاز-استراحت و...)حل ميشه از نظر روحي هم نياز به حمايت عاطفي و درك شدن بيشتر از اطرافيان داريد😍 شما ميتونيد ورزش كنيد،به كارهاي خود ادامه بديد و فعاليت هاي روزمره خودتون رو از سر بگيرد🤗🤩  ✳️چه نوع پریودی «عادی» است؟ یا به عبارت دیگر چه علایم و یا تغییراتی طبیعی هستند؟ * چرخه قاعدگی نرمال یا عادی بین ۲۴ تا ۳۸ روز طول می‌کشد. یعنی هر پریود باید بین ۲۴ تا ۳۸ روز بعد از شروع پریود قبلی آغاز شود. * پریود یاخونریزی قاعدگی که بین ۴ تا ۷ روز طول بکشد سالم و طبیعی است. * میزان خونی که از بدن دفع می‌شود اگر بین ۵ تا ۸۰ میلی‌لیتر * دیدن لخته خون به ویژه در روزهایی که خونریزی شدیدتر هست طبیعی است. * تغییر رنگ خون قاعدگی در طول پریود طبیعی است. معمولا هنگامی که شدت خونریزی کم است رنگ خونی که دفع می‌شود تیره‌تر است . اگه سوالي درباره پريود بعد زايمان داري هايلايت مراقبت مادران رو ببين😍 #پريود #سيكل_قاعدگي #خانمها #زنان #كودك #تغييرات_هورموني

08 اسفند 1399 17:28:18

40 بازدید

mama_jaann

سلام شب بخير✋🏻 اين هم ي فرمول راحت واسه محاسبه وزن مناسب سن كوچولوتون🥰 مثال روش محاسبه:👇🏻 وزن تولد۳/۵ ۴ ماهگی دو برابر وزن ۷=۲*۳/۵ واسه سن های دیگه هم همینطوری حساب کنید👌🏻👍🏻 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #تغذیه_کودکان #وزنگیری_کودک #کودک #غذای_کمکی_کودک

16 مرداد 1400 16:13:59

349 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا✋🏻امشب واستون ی غذا آوردم خوشمزهااااا😋🤤 عدس پلو قرمز(+۹) عدس:نصف قاشق غذاخوری برنج:یک قاشق غذا خوری سیب زمینی:نصف عدد گوشت چرخ کرده:۵۰گرم رب گوجه خانگی یا پوره گوجه:به مقدار لازم پیاز: نصف عدد 1️⃣پیاز رو داخل روغن تفت دادم و بهش سيب زميني رو اضافه مردم كمي كه سرخ شد گوشت رو اضافه کردم وقتی رنگش تغییر کرد کمی زردچوبه و دارچین و رب بهش زدم و با نصف استکان آب گذاشتم تا بپزه. 2️⃣برنجی که از قبل خیس کرده بودم و گذاشتم بجوشه و بیشتر از حالت عادی جوشاندمش و بعد بهش عدسی که پخته بود اضافه کردم. 3️⃣برنج رو آبکش کردم و لایه لایه مواد رو بین ش قرار دادم و گذاشتم تا دم بکشه. ✅خیلی خوشمزه ش و‌بچه ها دوست دارن فقط بیشتر برنج رو‌بجوشانید تا نرم بشه و‌مثل کته باشه.😍 موادش از ۸ماه مجازه اگه بچه توانایی خوردنش رو داره میتونید از ۸ماه بدید. ♨️اگه از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قرار کلی چیز باهم یاد بگیریم❤️😍 ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي_كودك #عدس_پلو

25 اسفند 1399 17:28:11

142 بازدید

mama_jaann

⁉️سلام به نظرتون زماني كه بچه ها سرما ميخورن بايد قطره آهن و مولتي ويتامين شون رو در اين مدت قطع كرد يا ادامه داد!؟ ✅قطره هاي آهن و مولتي هيچ تداخل و مشكلي با سرماخوردگي ندارن و ميتونيد در اين زمان هم مثل روال قبل قطره ها رو به كوچولوتون بديد.💯 (البته به گفته برخی پزشکان بهتره قطره آهن هنگام تب قطع بشه پس بهتره در این زمان با پزشک خودتون مشورت کنید.) ⁉️حالا ي سوال ديگه آياقطره ها رو بايد چند روز قبل از آزمايش قطع كنيم؟ ✅جواب خير🙂 اصلا لازم نيست قطره ها قبل ازمايش ها قطع بشه چون مقدار ويتامين ها و آهن اين مكملها به ميزاني نيست كه تداخل و مشكلي در جواب آزمايش ايجاد كنن🌷 حتما بفرست به ماماناي ديگه تا بدونن✋🏻 لطفا اون قلب بی رنگ رو‌هم رنگی کن تا بقیه پست ها رو بتونی ببینی❤️🌷😍 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #سرماخوردگی_کودکان #قطره_آهن #قطره_مولتی_ویتامین #چکاپ_کامل_بدن #غذای_کودک

25 فروردین 1400 17:57:39

77 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

7

سلام ✋🏻💜💜💜 این هم یک پست کاربردی مخصوص مامانایی که به فکر از پوشک گرفتن کوچولوشون هستن یا اینکه در آینده میخوان اقدام کنن😍😍 ⭐️پس لطفا اول اون قلب بي رنگ رو قرمز كن ❤️تا انرژي بگيرم و بعد هم ذخيره ش كن تا هر وقت خواستي بري سراغش🥳🥳 ❌هیچ وقت بخاطر اینکه فلاني میگه این بچه رو از پوشک بگیر،الان دیگه ۱۸ماه داره😱 اقدام به این کار نکیند بچه ها باهم تفاوت دارن و هر زمان که آمادگی ترک پوشک رو پیدا کنن به راحتی با شما همکاری می کنند🥰🤩 💯نکات مهم: ✅زیر ۲سال اقدام به ترک پوشك نکنید. ✅بچه ها رو مقایسه نکنید. ✅به یکباره پوشک رو حذف نکنید. ✅حذف زودتر پوشک نشانه هوش بالای کودک نیست. ✅هیچ بچه ای با پوشک مدرسه نرفته. 💟*در پست بعدی هم نحوه ترک پوشک رو آموزش خواهم داد .*💟 💜براي ديدن بقيه پست هاي آموزشي لطفا پيج مون رو دنبال كنيد😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #پوشک_گرفتن #كودك #مادر #كودك_شاد #كودك_خلاق #لباس_كودك #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #مكمل_كودك #آموزش_كودك

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

7

سلام ✋🏻💜💜💜 این هم یک پست کاربردی مخصوص مامانایی که به فکر از پوشک گرفتن کوچولوشون هستن یا اینکه در آینده میخوان اقدام کنن😍😍 ⭐️پس لطفا اول اون قلب بي رنگ رو قرمز كن ❤️تا انرژي بگيرم و بعد هم ذخيره ش كن تا هر وقت خواستي بري سراغش🥳🥳 ❌هیچ وقت بخاطر اینکه فلاني میگه این بچه رو از پوشک بگیر،الان دیگه ۱۸ماه داره😱 اقدام به این کار نکیند بچه ها باهم تفاوت دارن و هر زمان که آمادگی ترک پوشک رو پیدا کنن به راحتی با شما همکاری می کنند🥰🤩 💯نکات مهم: ✅زیر ۲سال اقدام به ترک پوشك نکنید. ✅بچه ها رو مقایسه نکنید. ✅به یکباره پوشک رو حذف نکنید. ✅حذف زودتر پوشک نشانه هوش بالای کودک نیست. ✅هیچ بچه ای با پوشک مدرسه نرفته. 💟*در پست بعدی هم نحوه ترک پوشک رو آموزش خواهم داد .*💟 💜براي ديدن بقيه پست هاي آموزشي لطفا پيج مون رو دنبال كنيد😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #پوشک_گرفتن #كودك #مادر #كودك_شاد #كودك_خلاق #لباس_كودك #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #مكمل_كودك #آموزش_كودك

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن