پست های مشابه

mama_jaann

۵علامت شایع کرونا در کودکان👇🏻 ✔️تب ✔️سرفه ✔️گلودرد ✔️گرفتگی و ابریزش بینی،عطسه ✔️اسهال ✅از دیگر علائم کرونا در کودکان می توان به بدن درد،ضعف،خستگی،از بین رفتن حس بویایی و چشایی،بی اشتهایی اشاره کرد. ‼️دربرخی موارد علاوه بر علائم تنفسی،علائم گوارشی مثل تهوع،استفراغ و درد شکم دیده می شود. ⚠️یکی از مهم ترین علائم مشاهده بی حالی کودک‌است: ۱-عدم توانایی نوشیدن آب و مایعات ۲-عدم حفظ تعادل و بازی کردن ۳-قطع شدن ادرار ۴-گود افتادن زیرچشم ۵-تنگی نفس 🔶کودکان درهر سنی می توانند به کرونا مبتلا شوند اما معمولاخیلی شدید و خطرناک نیست ولی آنها می توانند ناقلان بدون علامتی باشند که دیگران را به کرونا مبتلا می کنند. ✅به طور کلی هربیماری چه بزرگسال وچه کودک با شروع ناگهانی تب،سرفه،اسهال و یا حداقل سه علامت از علائم فوق باشد مبتلا به کرونا در نظر گرفته می شود و باید به پزشک‌مراجعه کند. 🔷بعد از ویزیت پزشک درمان های خانگی می تواند شامل:نوشیدن فراوان مایعات -کنترل تب با استامینوفن- ادامه مصرف مولتی ویتامین و قطره آهن حتما بفرستید به اطرافیانتون تا اون ها هم اطلاع داشته باشن🌹 #کروناویروس #کرونا_کودکان #واکسن_کرونا #محدودیت_کرونایی @mama_jaann

21 آذر 1399 17:15:14

59 بازدید

mama_jaann

سلام روزتون بخیر مامانا🌸🌸🌸 💜این هم سن مجاز مصرف میوه های تابستونیِ خوشمزه که همیشه ازم سوال می کنید😍😎 موز و سیب 🍌🍏هم که درتمام فصل ها هستند از همون ۶ماهگی و شروع غذای کمکی می تونید به دلبندتون بدید.🍎 🍓توت و توت فرنگی رو هم(مثل خربزه و طالبي) میتونید از ١٠-٩ ماهگی شروع کنید ولی بخاطر اینکه جز میوه های حساسیت زا هستند بهتره به بچه هایی که سابقه حساسیت دارند کمی دیرتر داده بشه.👌🏻🌿 ✅میوه ها منبع اکثر ویتامین های مفید هستند و ی میانوعده سالم و‌خوشمزه محسوب میشن.😋 گه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #ميوه #تابستانه #غذاي_كمكي #غذاي_كمكي_كودك

29 خرداد 1400 09:14:17

62 بازدید

mama_jaann

این هم دلایلی که بچه ها نباید زیر دو سال تلویزیون ببینن. ✅گذاشتن لالایی یا آوازهای کودکانه واسه بچه ها لذت بخشه و میتونید ازش استفاده کنید. ⛔️اموزش زبان های دیگر هم که قبل از سه سال و قبل یادگرفتن کامل زبان مادری اصلا کار درستی نیست.پس جذب تبلیغات فضای مجازی نشید. @mama_jaann @mama_jaann

06 تیر 1400 18:29:05

108 بازدید

mama_jaann

سلام سلام✋🏻✋🏻 من اومدم با دستور كلم پلو شيرازي كه كلي خاطرخواه داره.😌😌اين غذا رو واسه خانواده هم ميتونيد بزاريد(واسه بچه هاي كوچك خيلي حواستون به قلقلي ها باشه گلوشون گيرنكنه) مواد لازم كلم پلو شيرازي(+٨) كلم قمري يا كلم پيچ:نصف عدد كوچك آبليموترش:نصف قاشق غذاخوري🍋 پياز:١عدد🧅 گوشت چرخ كرده:٨٠گرم🥩 آردنخودچي:١قاشق مرباخوري سبزي كلم پلو(ترخون+تره+جعفري+ريحان+شويد) زردچوبه و ادويه كاري:به ميزان لازم برنج:١پيمانه عدس:١قاشق غذاخوري 1️⃣برنج را از ٣-٤ساعت قبل خيس كنيد.آن را بپزيد و آبكش كنيد.(كمي زردچوبه داخل آب برنج بزنيد.) 2️⃣كلم رابه صورت خلالي خرد و آنرا بشوييد.داخل تابه اي كه كمي روغن دارد روي حرارت بزاريد تا آب ش كشيده و كمي سرخ بشه در آخر ابليمو بزنيد و از روي حرارت برداريد. 3️⃣پياز رو رنده و آب ش رو بگيريد سپس گوشت +آردنخودچي+ادويه ها(بالاي يكسال نمك و فلفل)را اضافه كنيد خوب ورز بديد تا به خورد هم بره.حالا قلقلي ها كرچك درست كنيد و داخل تابه با كمي روغن سرخ كنيد. 4️⃣قلقليها و كلم ها و عدس پخته رو باهم مخلوط كنيد و نصف سبزي خشك رو بهش اضافه كنيد كمي كه تفا خورد از حرارت برداريد. 5️⃣كف قابلمه نان يا سيب زميني بندازيد و برنج و مواد،و مابقي سبزي رو لايه لايه بزاريد تا تموم بشه.٤٥دقيقه بزاريد تا دم بكشه😋😋😋 نوش جان🥰🥰🥰 ✅نكته: 💛اگر از سبزي تازه استفاده ميكنيد بايد ٥دقيقه اخر پختِ برنج به اب برنج اضافه كنيد تا نرم بشه. 💛اين غذا در صورتي كه كوچولوي شما بلد باشه بجوه مجازه و ميتونيد برنج رو كمي شفته تر برداريد تا راحتتر بخوره✅ قلقلي ها رو نصف كنيد و به بچه هاي كوچك بدهيد. 💛اين مقدار مواد براي حدودا يك نفر خوش اشتها😂كافيه. 💖كلي اموزش هاي خفن واسه شما مامان مهربون داخل پيج داريم😍خوشحال ميشم مارو دنبال كنيد👌🏻👌🏻 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #كودك #تربيتكودك #رشدكودك #قدكودك #تغذيهكودك

11 دی 1400 17:35:11

171 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا ✅واسه وزنگیری بهتر بچه ها از این خوراکی ها میتونید استفاده کنید:👇🏻 ✨کره از شش ماهگی🧈 ✨سیب زمینی از شش ماهگی🥔 ✨موز از شش ماهگی🍌 ✨مرغ از شش ماهگی🍗 ✨گوشت قرمز از شش ماهگی🥩 ✨عدس و ماش از هفت ماهگی ✨خرما از هفت ماهگی ✨گندم از هشت ماهگی ✨عصاره قلم از هفت ماهگی ✨عصاره پای مرغ از هفت ماهگی ✨تخم مرغ از هشت ماهگی🍳 ✨انبه از هشت ماهگی🥭 ✨نخود و لوبیا از نه ماهگی ✨اناناس از ده ماهگی🍍 ✨کنجد از ده ماهگی ✨خامه از ده ماهگی ✨پودر مغزیجات از ده ماهگی ✳️این خوراکی ها خوشمزه رو بدید به کوچولوهاتون چون هم مقوی هست هم مغذی 😍البته یادتون نره که تمام مواد رو تست حساسیت انجام بدید😊 ⁉️به نظر شما چه خوراکی هایی واسه وزنگیری بچه ها خوبه که توی این لیست نیومده؟؟ #غذای_کمکی #غذای_چاق_کننده_کودک #غذای_کودک #غذای_مقوی_کودک #وزنگیری_کودک #غذای_کمکی_کودک #واکسن_بخرید @mama_jaann

11 بهمن 1399 15:53:27

212 بازدید

mama_jaann

یلداتون مبارک 🌹🥳🍉 #یلدا #یلدای_مبارک#شب_یلدا #شب_چله

30 آذر 1399 17:19:43

46 بازدید

Fatemeh Nabavi

1

5

‎سلام ✋🏻 ‎شبتون بخير و نيكي🌝🥀 ‎اين هم چندتا ميوه خوشمزه و پركالري واسه كوچولوهايي كه وزنشون كمه يا به اصطلاح لاغر هستن.🥰 ‎ميوه ها رو ميتونيد همينطوري به عنوان ميانوعده بديد يا اينكه به صورت پوره يا مخلوط با فرني و يا شير به كوچولوهاتون بديد تا نوش جان كنند😋😇 ✅در مصرف ميوه هاي خشك هم زياده روي نكنيد چون هميشه خوراكي تازه ي چيز ديگه ست.و ميوه هاي خشك هميشه كالري بالايي دارن😊 ‎آبميوه توصيه نميشه مخصوصا براي كودكان زير يكسال چون هم قند زيادي داره وهم اينكه سيري طولاني و كاذب مياره.🤓 ‎اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 ‎🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann ‎🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #وزنگيري_كودك #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #كودك_شاد #كودكان #كودك_خلاق

25 دی 1402 07:50:24

سلام خانم دکتر من دخترم باوزن1800دنیا اومده والان وزنش5500مشکل رفلاکس معده هم داره چ غذاهایی میتونم بهش بدم ممنون میشم جوابمو بدین

مرضیه

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

1

5

‎سلام ✋🏻 ‎شبتون بخير و نيكي🌝🥀 ‎اين هم چندتا ميوه خوشمزه و پركالري واسه كوچولوهايي كه وزنشون كمه يا به اصطلاح لاغر هستن.🥰 ‎ميوه ها رو ميتونيد همينطوري به عنوان ميانوعده بديد يا اينكه به صورت پوره يا مخلوط با فرني و يا شير به كوچولوهاتون بديد تا نوش جان كنند😋😇 ✅در مصرف ميوه هاي خشك هم زياده روي نكنيد چون هميشه خوراكي تازه ي چيز ديگه ست.و ميوه هاي خشك هميشه كالري بالايي دارن😊 ‎آبميوه توصيه نميشه مخصوصا براي كودكان زير يكسال چون هم قند زيادي داره وهم اينكه سيري طولاني و كاذب مياره.🤓 ‎اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 ‎🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann ‎🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #وزنگيري_كودك #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #كودك_شاد #كودكان #كودك_خلاق

سلام خانم دکتر من دخترم باوزن1800دنیا اومده والان وزنش5500مشکل رفلاکس معده هم داره چ غذاهایی میتونم بهش بدم ممنون میشم جوابمو بدین مرضیه

25 دی 1402 07:50:24

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن