پست های مشابه

mama_jaann

سلام✋🏻كپشن مهم💯 ✅اکثر والدین دوست دارند فرزند قد بلندی داشته باشنداما توجه به این نکته که قد صفتی است که توسط ژن های 🧬به ارث‌رسیده از والدین و حتی ژن های قبل تر (پدربزرگ و مادربزرگ)بیان می شود. 🔸نقش تغذیه بر رشد و نمو‌کودک: +استفاده از اصول تغذیه ای صحیح بر سلامت قدی کودک تاثیر مستقیم دارد.پس اگر کودک برنامه غذایی با کیفیتی نداشته باشد به طول قدی لازم(حداکثر قدی که در ژن آن کودک ثبت شده)نمی رسد.❌ ⁉️از چه زمانی باید مراقب تغذیه کودک بود؟ ۱-مراقبت از دوران جنینی آغاز می شود🤰🏻 ۲-صفر تا۲سالگی هم محدوده سنی مهمی برای رشد کودک محسوب می شود.👶🏻 ۳-محدوده ۴-۶سالگی هم در برهه ی زمانی خاصی رشد کودکان افزایش می یابد.👦🏻🧒🏻 ✳️در آخر اینکه خواب کافی و استراحت😴،زندگی در مناطق با ارتفاع کم 🏕وبهبود شرایط اجتماعی-اقتصادی 💰نیز بر افزایش قد کودک‌تاثیر بسزایی دارد. 🌷جدول قد و‌ وزن كودك تا دوسالگی‌هم دوتا اسلايد آخر گذاشتم🥳جدول ابي واسه پسر با وزن٣٣٠٠ و جدول دوم واسه دختر باوزن تولد٣٣٠٠ حتمابفرست واسه مادرایی که بچه قد بلند میخوان❤️ ⁉️قد شما و‌همسرتون چنده؟‌دوست دارید قد فرزندتون چند بشه؟ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #رشد_کودک #قد_کودک #وزن_گیری_کودک #غذای_کمکی_کودک #وراثت #کودک_قدبلند #تکامل_کودک #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك

07 اردیبهشت 1400 17:37:33

63 بازدید

mama_jaann

سلام اين هم پست كنترل تب كه بهتون قول داده بودم. لطفا دقيق اسلايدها رو بخونيد✅ 🥺اینستا سری قبل که گذاشتم رو‌پاک کردم کاورش رو عوض کردم دوباره گذاشتم😃 ✅استامینوفن معمولی مثلا اگه بچه ۸کیلو‌هست باید۱۶قطره بهش بدید👍🏻 ✅اگه کودک استفراغ میکنه از شیاف(نسبت به وزنش که تو اسلایدها گفتم)استفاده کنید. ✅اگه کوچولوتون اجازه نمیده پارچه رو روی بدنش بزارید میتونید پارچه رو گلوله کنید و مرتب بزارید و‌بردارید. حتما سيوش كن كه هر وقت لازم داشتي بري سراغش. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann #تب #كروناويروس #تب_كودك #درمان_تب #درمان_خانگي#كودك_شاد #غذاي_كمكي_كودك #واكسن_كرونا

17 اردیبهشت 1400 16:43:32

198 بازدید

mama_jaann

سلام‌ مامانا این هم ی مدل دیگه سرلاک خونگی که میتونید به عنوان صبحانه یا میانوعده به کوچولوهاتون بدید😍🤩 سرلاک خانگی(+۷) جو پرک یا جودوسر پرک:١قاشق غذاخوری سیب یا هر میوه :نصف عدد شیره خرما:۱قاشق مرباخوری(آموزشش تو پيج هست) دارچین:به دلخواه(خيلي كم) شیر یا آب:نصف لیوان كره:يك قاشق چاي خوري ✅جو رو با آب یا شیر بزارید خوب بپزه بعد از اینکه پخت و ی کم آب داشت سیب رو رنده کنید و به جو اضافه كنيد،بقیه شیر یا آب رو به جو و سيب اضافه و بزارید چند دقیقه دیگه بپزه.بعد ا شیره خرما،دارچین و كره بهش بزنيد و وقتي غليظ شد با پشت قاشق له كنيد و از روي حرارت برداريد.در آخر اگه دوست داشتید ميتونيد کمی موز رنده به عنوان تزيين استفاده كنيد.سرلاک شما آماده ست نوش جان😍❤️اسلايد دوم ويدئو طرز تهيه رو گذاشتم واستون✋🏻 پسرمن كه خيلي ازش استقبال كرد🥰🥰 🟠نكته: ميتونيد از همه ميوه ها مثل گلابي،هلو،شليل و ...استفاده كنيد من پسرم ١٧ماهش هست و دارچين بيشتر ريختم شما واسه زيريكسال كمتر بريزيد. از٧ماهگي هم ميتونيد از شيرپاستوريزه بجاي آب استفاده كنيد. ⁉️شما چه مدلهاي ديگه اي سرلاك بلديد واسم بنويسيد حتما🤓🤩 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann #غذاي_كودك #غذاي_مقوي_كودك #ميانوعده_كودك #غذاي_كمكي_كودك #سرلاك_كودك #سرلاك_ميوه #وزنگيري_كودك

24 فروردین 1400 16:28:27

357 بازدید

mama_jaann

سلام مهربونا ممنون كه هميشه ازم حمايت ميكنيد😍😘 امشب غذاي اصلي يا حتي ميشه گفت ي ميان وعده اوردم واستون كه خيلي هيجان انگيز و خوشمزه ست🥰😋 ✳️فرني كدو حلوايي(+٦) آرد برنج:١قاشق غذاخوري كدو حلوايي:يك تكه كوچك آبگوشت يا آب مرغ:نصف استكان كره:١٥گرم پوست كدو ها رو بگيريد و بزاريد تا با آب بپزه.بعد از پخت خوب له كنيد(ميكسر يا چنگال).آردبرنج و داخل آب گوشت يا آب ساده سرد حل كنيد بعد كدو ها رو بهش اضافه كنيد و مرتب هم بزيند تا ته نگيره وقتي به غلظت دلخواه تون رسيد كره رو اضافه كنيد و از حرارت برداريد. اگه كدو حلوايي تون خيلي شيرين نيست ميتونيد ي تكه نبات داخل ش بندازيد تا شيرين بشه.😋😀 ✅آرد برنج خانگي هم كه قبلا بهتون ياد دادم اگه نديدي هايلايت غذاي ٦ماهگي رو ببين.💯 خيلي لطيف و خوشمزه و مقوي ميشه👍🏻💪🏻نوش جان🌹🌹 #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كودك #فرني #كدوحلوايي #غذاي_خانگي #غذاي_بچه @mama_jaann

18 بهمن 1399 17:07:05

472 بازدید

mama_jaann

سلام امشب ي سوپ آوردم بمب انرژي ☄️🔥 ✅قبل از خوندن دستورش لا..يك كن تا بريم سراغش😍😍 🌼اگر از اكسپلور و هشتك پست ماماجان رو ميبيني خوشحال ميشم به خانواده۶۵هزارنفری ما بپیوندی👏🏻🥰 @mama_jaann @mama_jaann ⭐️سوپ مرغ و پاستا(+٨) سينه مرغ:٣٠گرم🍗 پاستا:١قاشق غذاخوري🍜 گندم:١قاشق غذاخوري سيب زميني:نصف عدد كوچك🥔 پياز:١عدد كوچك🧄 كره ياعصاره قلم(آموزش داخل پيج):به دلخواه🧈 سويق خانگي( آموزش داخل پيج):به دلخواه 1️⃣پياز رو تفت دادم✨ 2️⃣سيب زميني و مرغ و زردچوبه رو اضافه كردم ✨ 3️⃣يك و نيم ليوان آب ريختم✨ 4️⃣بعد نيم ساعت گندم اضافه شد.✨ 5️⃣سپس بعد نيم ساعت پاستا و كره يا عصاره قلم بریزید✨ 6️⃣بزارید تا جا بيفته✨ ❤️نوش جااان❤️ #غذاي_كودك #سوپ_كودك_سوپ_مقوي #وزنگيري_كودك #تغذيه_كودك #تغذيه_مقوي #غذاي_مقوي_كودك #غذاي_وزنگيري

28 دی 1400 17:39:51

396 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا✋🏻عيدتون مبارك😍😍 امشب واستون ي ميانوعده آوردم مقوي ،خوشمزه و راحت😍😘🥰 عالي واسه بچه هايي كه خرما و مغزيجات رو دوست ندارن😬 ♨️رنگينك(+١٠) خرما:حدود١٠عدد آردگندم:٢قاشق غذاخوري گردو و ساير مغزها:به ميزان دلخواه دارچين و هل:به ميزان كم كره يا روغن:حدود يك قاشق غذاخوري ✳️مراحل كار رو عكس ش هم تو اسلايدها واستون گذاشتم😎 ✅اول پوست و هسته خرما ها رو جدا كنيد و له كنيد و ته ظرف فشاربديد تا پرس بشه،بعد مغزهاي پودر شده و دارچين رو روي خرما ها بريزيد و ي كم فشارش بديد. تو ماهيتابه نچسب آرد گندم رو با شعله كم تفت بديد و مرتب هم بزنيد تا بوي خام ارد از بين بره و بهش روغن يا كره آب شده و پودر هل اضافه كنيد تا به غلظت فرني برسه و همينطور گرم روي خرما ها بريزيد و صافش كنيد😍نوش جان🤩😘 ✅همين الان بگم كه اين مقدار واسه ٢-٣ميانوعده بچه ميشه و نگيد چرا انقدر زياد درست كردي؟😉چون خودمم ميخواستم بخورم اخه خيلي خوشمزه ست😂😍 ⁉️اگه پوست خرماتون نازك هست ميتونيد پوستش رو نگيريد🌹 🔅اگه از اكسپلور مياي حتما فا...لوو كن اينجا قراره كلي چيز باهم ياد بگيريم😉😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_كودك #ميان_وعده_سالم #ميانوعده_كودكان #رنگينك #خرما #غذاي_مقوي_كودك

20 اسفند 1399 17:46:52

167 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

4

سلام‌شبتون بخیر✋🏻 💜چون سوال های درباره ی شیر پاستوریزه خیلی زیاد بود گفتم ی پست درباره ش بزارم🤓 ✅شیر از اون مواد غذایی هست که بخاطر سخت هضم بودنش واسه بچه های زیر یکسال به صورت نوشیدنی توصیه نمیشه و امکان حساسیت زا بودنش هم بالاست پس حتما حتما با تست حساسیت ۳-۵ روزه و با مقدار کم برای کوچولوتون شروع کنید🥛 کلا شیر و لبنیات‌غیر پاستوریزه توصیه نمیشه مخصوصا زیر دوسال ولی اگه هیچ راهی ندارید حتما حتماشیر رو قبل از مصرف۲۰دقیقه بجوشونید.✅ ⛔️مصرف بیش از حد شیر میتونه باعث‌کم خونی بشه🥺 حتما ابن پست رو با عزیزانتون به اشتراک بزارید و قلب بی رنگمون رو قرمز کنید. خوشحال میشم پیج ما رو دنبال کنید😍🥰 @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #شيرخوارگان #شير_خشك #شير_مادر #شير_پاستوريزه #غذاي_كودك #غذاي_كودك_يكسالگي #لباس_يلدا_كودك

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

4

سلام‌شبتون بخیر✋🏻 💜چون سوال های درباره ی شیر پاستوریزه خیلی زیاد بود گفتم ی پست درباره ش بزارم🤓 ✅شیر از اون مواد غذایی هست که بخاطر سخت هضم بودنش واسه بچه های زیر یکسال به صورت نوشیدنی توصیه نمیشه و امکان حساسیت زا بودنش هم بالاست پس حتما حتما با تست حساسیت ۳-۵ روزه و با مقدار کم برای کوچولوتون شروع کنید🥛 کلا شیر و لبنیات‌غیر پاستوریزه توصیه نمیشه مخصوصا زیر دوسال ولی اگه هیچ راهی ندارید حتما حتماشیر رو قبل از مصرف۲۰دقیقه بجوشونید.✅ ⛔️مصرف بیش از حد شیر میتونه باعث‌کم خونی بشه🥺 حتما ابن پست رو با عزیزانتون به اشتراک بزارید و قلب بی رنگمون رو قرمز کنید. خوشحال میشم پیج ما رو دنبال کنید😍🥰 @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #شيرخوارگان #شير_خشك #شير_مادر #شير_پاستوريزه #غذاي_كودك #غذاي_كودك_يكسالگي #لباس_يلدا_كودك

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن