mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
يه كم بخنديم خوووب😂😂😂 كيا واكسن كودك شون رو سر وقت زدن؟🤓 كيا تو روزهاي آينده كوچولوشون بايد واكسن بزنه؟💉 بهتره كه واكسن ها رو به خاطر كرونا به تعويق نندازيد،چون اصلا معلوم نيست اين مهمون ناخونده تا كي جا خوش كرده!!😣😖 دقيقا اسفند ٩٨وقتي كرونا به تازگي در ايران پيدا شده بود،پسر من واكسن ٤ماهگي داشت خيلي ها گفتن واكسن ها رو فعلا نزنيد اما من چون حدس زده بودم كه معلوم نيست كرونا تا كي بمونه سر موقع واكسن ش رو زدم.😍😍الان پسر من يكسال داره و بعد از اون دوتا واكسن ديگه و چكاپ يكسالگي ش رو هم انجام داده.😊☺️ پس از شماهم خواهش ميكنم با رعايت تمام موارد بهداشتي زودتر واكسن دلبندتون رو بزنيد💪🏻😇 #واكسن #كروناويروس #واكسن_كودك #ماسك_بزنيم #خنده_دار #كودك_شاد @mama_jaann
02 آذر 1399 17:19:23
11 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخير✋🏻 اين هم فرمول راحت در تكميل پست واسه محاسبه وزن مناسب سن كوچولوتون🥰 مثال روش محاسبه:👇🏻 وزن تولد۳/۵ ۴ ماهگی حدودا بايد دو برابر وزن تولد باشه پس👇🏻 ۷=۲*۳/۵ ❇️واسه سن های دیگه هم همینطوری حساب کنید👌🏻👍🏻 ✅باز هم مثل هميشه ميگم كه معيار سلامتي كودك چاقي او نيست، داشتن يك وزن نرمال نشاندهنده سلامتي اوست👌🏻💫 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #تغذیه_کودکان #وزنگیری_کودک #کودک #غذای_کمکی_کودک #وزنگیری_کودک #رشد_كودكان #کودکانه #بچه
09 اردیبهشت 1401 18:39:54
713 بازدید
mama_jaann
دربعضي از كودكان به احتمال زيادغذاهاي زير موجب شروع واكنش هاي آلرژيك مي شود.چنانچه هريك از آنها را آزمايش مي كنيد مراقب و هوشيار باشيد:⚠️ 🔸مركبات🍊،گوجه فرنگي،🍅توت فرنگي🍓 🔸گندم،ذرت🌽،فراورده هاي سويا 🔸بادام زميني🥜 🔸سفيده تخم مرغ🥚،شيرگاو🥛 ⛔️همچنين عسل 🍯يكي از مواردي است كه در طول اولين سال زندگي كودك،براي او ممنوع است؛حتي در غذاهايي كه پخته شده اند؛زيرا حاوي هاگ هاي بوتوليسم است اين هاگ ها به آساني در دستگاه گوارش بزرگسالان از بين مي رود،ولي در كودكان ممكن است موجب بيماري هاي سخت😷 و حتي مرگ☠️شوند. ❌آلرژی به غذا شدت علائم آلرژی بستگی به میزان غذای مصرفی و حساسیت کودک به آن غذاست که علائم آن شامل موارد زیر می باشد : * خارش دهان و گلو🥵 * جوش های قرمز، برجسته و خارش زا شبیه به تاول * آبریزش و خارش بینی🤧 * دل پیچه منجر به اسهال، یا حالت تهوع🤢 * شوک عصبی🤯 * مشکلات تنفسی * اگزما لطفا پست رو ذخيره كنيد تا هميشه اين مواد و علايم رو در دسترس داشته باشيد و حتما بفرستيد به كساني كه دوستشون داريد و سلامتي شون براتون مهمه❤️🌹 #آلرژي_غذايي_كودك #غذاي_كودك #تست_حساسيت #بچه_داری #غذاي_كمكي_كودك @mama_jaann
07 آبان 1399 13:12:50
52 بازدید
mama_jaann
سلاممامانا امروز به درخواست و پیشنهاد شما ی نظرسنجی گذاشتم تا ببینیم شما از کدوم مارک شیرخشک راضی هستید و به بقیه مادرا پیشنهاد میکینید😍🥰 📩لطفا شیرخشکی که ازش راضی هستید کامنت کنید و علتش رو هم اگه دوست داشتید بنویسید❤️❤️ 🔆من خودم از شیرخشک آپتامیل و بیومیل پلاس خیلی راضی بودم👌🏻چون هم وزنگیری خوبی داشت و طعمش هم خوب بود. ✅هرچند شیرخشک باید به کودک شما بسازه یعنی چی؟؟؟ یعنی اینکه وزنگیریه خوبی داشته باشه و کودک دچار اسهال یا یبوست نشه و از طرفی کودکانی که آلرژی دارند باید از شیرخشک های مخصوص استفاده کنند.✳️ ❇️تعدادی از مارکهای موجود شیرخشک در ایران👇🏻 آپتامیل-بیومیل-سوپرامیل-ببلاک-تروویتال-نان-اس ام ای-گیگوز ⚠️لطفا شیرخشک رو فقط از داروخانه تهیه کنید و به فروشگاه های خارجی فروشی اعتماد نکنید💯 4-8-15-16-23-42 24:14 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #شیر_خشک #نوزادان #شیرخوار #شیرخشک_آپتامیل #شیرخشک_کودک_مادر #غذای_کودک #غذای_کمکی #غذای_نوزاد_6_ماهه
11 فروردین 1400 18:59:37
325 بازدید
mama_jaann
سلام اينم ي پست واسه مواد غذايي مجاز سن٦-٧-٨ماهگي كه واستون آماده كردم🤓 سعي كردم بيشتر مواد غذايي كه رايج هست و سوال ميكنيد واستون بنويسم🥰🥳 ✅✅✅بستني هله هوله حساب ميشه كه ارزش غذايي نداره و سيري كاذب ميده چون ازم ميپرسيديد نوشتم،امادر مصرفش حواستون باشه،هر روز نديد و خيلي كم مصرف بشه🤓 نکته⬇️ ۱-طبق دستورالعمل جدید سفیده تخم مرغ هم میشه از۸ماهگی داد. ۲-مرکبات هم که قبلا گفته میشد بعد ازیکسالگی،دیگه میتونید از ۸ماهگی بهکوچولوهاتون بدید. ۳-تست حساسیت هم که قبلا توضیح دادم واسه تمام مواد باید انجام بشه. ٤-گندم رو هم كه يادم رفته بنويسم از ٨ماهگي مجازه. ٥-زردچوبه و دارچين خيلي كم داخل غذا استفاده كنيد. ✅سه ماهه ي بعدي رو هم فردا پست ميكنم👏🏻🌹🎊🎊 ⁉️اگه ماده غذايي كه تو اين ٣ماه مجازه و من فراموش كردم حتما تو كامنتا بنويسيد😘😘 ممنون كه لايك ميكنيد❤️بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنند😘😘 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_مجاز_شش_ماهگى #غذاي_كودك #مواد_غذايي_مجاز#شش_ماهگی_غذای_کودک #هفت_ماهگی_غذای_کودک #هشت_ماهگی_غذای_کودک
29 فروردین 1400 16:51:11
92 بازدید
mama_jaann
مهمترین فواید قطره آهن چیست ؟ آهن یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که موجب اکسیژن رسانی بهتر خون در بدن می شود. کمبود آهن باعث کمخونی (آنمی) میشود که این کمخونی علایمی شامل خستگی، ضعف، رنگپریدگی پوست، کوتاهی تنفس، کاهش توانایی تمرکز، سرگیجه و افزایش ضربان قلب دارد. علت تجویز قطره آهن نوزادان چیست؟ یکی از شایعترین کم خونیهای نوزادی، کم خونی فقر آهن است. آهن با هموگلوبین گلبولهای قرمز وظیفه اکسیژن رسانی را به کل بدن بر عهده دارد. هنگامی که نوزاد متولد میشود و به مدت شش ماه از شیر مادر تغذیه میکند، آهن بدن او تامین میشود و نیازی به دریافت قطره آهن نوزادی نمیباشند. اما بعد از شش ماهگی برخی کودکان با تجویز پزشک، نیازمند دریافت آهن هستند. نقش کمبود آهن در سلامت بدن نوزاد چیست؟ آهن با هموگلوبین خون وظیفهی اکسیژن رسانی به سلولهای بدن را انجام میدهد و کمبود آن عوارض زیر را به دنبال دارد: * کاهش رشد طبیعی نظیر قد و وزن و غیره * پایین آمدن بهره هوشی نوزاد * پایین آمدن قدرت یادگیری کودک * کاهش قدرت تمرکز کودک * پایین آمدن مقاومت بدن در برابر بیماریها * ایجاد خستگی زودرس * احساس ضعف و بی حالی * پایین آمدن اشتهای کودک بعد از دادن قطره آهن میتوان به کودک شیر داد؟ بعد از مصرف، بلافاصله به کودک شیر ندهید چون جذب آهن را به تاخیر میاندازد. خیلی از بچهها طعم این قطره را دوست ندارند. این قطره را چطور باید به کودک داد؟ بهتر است قطره آهن به وسیله قطرهچکان در خلفیترین قسمت زبان چکانده شود تا بلافاصله بلعیده و کمتر با بزاق مخلوط شود. توصیه میشود پس از مصرف کمی به کودک آب بدهید تا محیط دهان کاملا تمیز شود. در بچههای بزرگتر میتوان قطره آهن را با آبمیوههایی مانند سیب و پرتقال مخلوط کرد و با نی به بچه داد. مصرف این قطره باید از چند سالگی شروع شود؟ از آنجا که در دوران جنینی، هموگلوبین بدن از طریق خون مادر تامین میشود و ذخیره آن تا سن 6 ماهگی در بدن کودک باقی میماند؛ پزشکان، زمان لزوم استفاده را از 6 ماهگی تا 24 ماهگی میدانند. درپست بعدي درباره اينكه چگونه از سياه شدن دندان با قطره آهن جلوگيري كنيم صحبت خواهيم كرد🌹 #قطره_آهن #رشد #کودک_باهوش #دندانپزشکی_کودکان #اکسیژن #کم_خونی #خستگی #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #غذاي_بچه #کودک_خلاق
20 مهر 1399 11:30:42
50 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
3
سلام مامانای مهربون ✋🏻 لطفا این پست رو بادقت بخونید و ممنون میشم ازش حمايت کنید وحتما بفرستید به دوستانتون تا اونهاهم مطلع بشن👌🏻 ✅ذخيره کن که هروقت خواستی بری سراغش🥰 ✳️طبق دستورالعمل جديد زير يكسال تقريبا تمام خوراكي ها رو ميشه به بچه ها داد(مثلا در گذشته مركبات و برخي مواد رو توصيه ميكردن زير يكسال نديد) اما الان با بررسي هاي انجام شده مشخص شده هرچه كودك زودتر با مواد غذايي آشنا بشه احتمال بدغذا شدنش در آينده كمتر هست پس به جز مواردي كه در اسلايدها ذكر شده بقيه خوراكي ها با انجام تست حساسيت ٣روزه و برش هاي ايمن مجاز به استفاده هستند.🥳🤩 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann