پست های مشابه

mama_jaann

🔶علائم ادرار سوختگی راش ناحیۀ پوشک می‌تواند خفیف به شکل چند جوش قرمز و زبر در یک ناحیۀ کوچک باشد یا گسترده‌تر شامل جوش‌های دردناک و قرمزی که به شکم و ران کودک گسترش یافته است. برخی از علائم دیگر ادرار سوختگی شامل موارد زیر است: * التهاب یا قرمزی پوست کودک در ناحیۀ زیر پوشک * تورم پوست زیر ناحیۀ پوشک * گرم بودن پوست ناحیۀ زیر پوشک هنگام لمس کردن نوزاد 🔶دلایل ایجاد راش پوشک یا ادرار سوختگی ۱-رطوبت ۲-حساسیت شیمیایی:به پوشک یا دستمال مرطوب ۳-غذاهای جدید ۴-آنتی بیوتیک‌ها ✅کرم‌های گفته شده در پست بدون نسخه پزشک قابل استفاده هستند و‌هم برای جلوگیری از ادرار سوختگی و هم برای مراحل اولیه سوختگی موثرند امااگر بعد از چندروز مصرف پوست بهتر نشد حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید.‼️ ⚠️از دستمال مرطوب به خاطر ایجاد حساسیت استفاده نکنید.⛔️ ⚠️داروهایی که حاوی کورتون هستند مثل هیدروکورتیزون ،بتامتازون وتریامسینولون ان ان ‌را‌ بدون نسخه پزشک مصرف نکنید.⛔️ ⚠️کرم های ضدقارج و آنتی بیوتیکی بدون تجویز پزشک ممنوع⛔️ ✅کالاندولا برای سوختگی جزیی موثر است ولی چون غلیظ نیست محافظت خوبی از پوست نمی کنه. ⁉️من خودم از سودوکرم استفاده می کنم و واقعا ازش راضی هستم شما از کدوم‌مدل پماد استفاده کردید و راضی بودید؟؟ #پماد_سوختگی #ادرار_سوختگی_کودک #ادرارسوختگی #غذای_کودک

24 آذر 1399 17:29:47

93 بازدید

mama_jaann

سلام عليكم🥳🥳 ظهر جمعه گرم تابستونتوون بخير😰✋🏻 وسط اثاث كشي اومدم ي پست احساسي بزارم و برم🥰😅 ✅اينم مشخصات ي كوچولوي نازنين عاشق ماماني كه كلي هم ديگه رو دوست دارن😍😍😍 ببینم اینجا چند تا عاشق دو آتیشه داریم؟؟😍💜💜💜🌸🌸🌸 چندتا از این علامتها رو کوچولوی عاشق دلباختتون داره؟؟😅😅 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #مادر #كودك #نوزاد #عشق #علاقه #مهر_مادری #غذاي_كودك

11 تیر 1400 08:49:06

95 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا✋🏻قطعاهمگي از خواص و فوائد حبوبات اطلاع داريد 🤩اما يه مشكل اصلي اين هست كه حبوبات بخصوص نخود و لوبيا باعث نفخ ميشه و بچه ها رو اذيت ميكنه 😩اينجا قرارِ ياد بگيريم كه چجوري حبوبات رو بدون نفخ كنيم😍حتما سيوش كن كه اگه لازم شد زود پيداش كنيو بفرست واسه دوستات😘😘 ١)اولين و مهم ترين كار اين هست كه حبوبات رو ٢٤-٤٨ساعت داخل آب ولرم خيس كنيد و هر٣-٤ساعت آبش رو عوض كنيد.✅ ٢)قبل از مخلوط كردن با غذا حبوبات رو داخل ابجوش بريزيد و روي حرارت قرار بديد و بزاريد به مدت ٢٠دقيقه بجوشه سپس داخل ابكش بريزيد و اب سرد بريزيد روش✅ ٣)واسه بچه ها بعد از مرحله ٢ميتونيد حبوبات رو بين پارچه تميز بريزيد و مالش بديد تا پوستش گرفته بشه✅ ٤)در صورت امكان از ادويه هاي گرم مثل زنجبيل و دارچين در طبخ غذا استفاده كنيد✅ ‼️نكته مهم:👇🏻 ١-مراحل بالا بيشتر واسه حبوباتي مثل نخود و لوبيا استفاده ميشه عدس و ماش خيس كردن به مدت ٥-٦ ساعت كافيه👌🏻 ٢-عدس و ماش رو از٧ماهگي و نخود و لوبيا از٩ماهگي ميتونه واسه كودكان استفاده بشه. ٣-حبوبات منبع پروتئين و كربوهيداتِ كه واسه وزنگيري بچه گزينه خوبيه👌🏻و بخاطردارا بودن كلسيم به استخوان سازي كودكان كمك ميكنه🥳 ٤-از حبوبات ميتونيد در انواع سوپها و كته ها استفاده كنيد. ٥-اگه همه ي اين كارهارو كردين ولي بازم كوچولوتون نفخ كرد و اذيت شد فعلا بهش حبوبات نديد😊 شما هم به كوچولوتون حبوبات ميديد و تو چه غذاهايي استفاده ميكنيد؟😊 #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #حبوبات #جوانه #وزنگيري_كودك @mama_jaann

02 دی 1399 17:11:30

175 بازدید

mama_jaann

خواهش مي كنم كپشن رو با دقت بخونيد و اگه الان وقت نمي كنيد سيوش كنيد تا بعدا سر فرصت مطالعه كنيد.و حتما بفرست واسه كسايي كه به اين اطلاعات نياز دارند.🌹 بسیاری از افراد که رابطه جنسی محافظت نشده دارند برای جلوگیری از بارداری از روشهای متفاوتی استفاده می‌کنند. یکی از این روشها استفاده از قرص اورژانسی است که احتمال بارداری را به حداقل می‌رساند. اما متاسفانه افراد زیادی هستند که اطلاعات کافی در مورد استفاده از این قرص را ندارند و همین امر سبب می‌شود در مصرف این قرص زیاده‌روی کنند و سلامت بدن خود را به خطر بیاندازند. قرص اورژانسی چیست؟🤔 این قرص حاوی پروژسترون زیادی است و با تغییر هورمونهای بدن زنان از بروز بارداری جلوگیری به عمل می‌آورد. این قرص در زمانی که زنی رابطه جنسی محافظت نشده دارد و دوران باروری و تخمک‌گذاری است، باید مورد استفاده قرار گیرد. این قرص هرگز برای سقط جنین نیست و حتی اگر باردار شده باشید از بارداری جلوگیری نمی‌کند. مکانیسم عمل این قرص بدین صورت است که آزادسازی تخمکها را متوقف می‌کند و از بارور شدن آنها توسط اسپرم جلوگیری به عمل می‌آورد. به همین دلیل کارشناسان هشدار می‌دهند اگر پس از 15 روز بعد از مصرف این قرص پریود نشدید سریعا آزمایش خون بدهید و وضعیت بارداری خود را مشخص کنید.🥺 طریقه مصرف قرص ضد بارداری به صورت اورژانسی اگر در وضعیتی قرار گرفتید که باید قرص اورژانسی مصرف می کردید،  اما به این قرص دسترسی نداشتید، می‌توانید از قرصهای ضد بارداری ال دی، اچ دی استفاده کنید. اما طریقه مصرف آنها در این شرایط بسیار مهم است. طریقه مصرف این قرصها در شرایط اورژانسی به صورت زیر است: * پس از نزدیکی محافظت نشده 2 قرص ال دی و یا اچ دی را هم‌زمان مصرف کنید و سپس 12 ساعت بعد دو قرص دیگر. در طی 72 ساعت باید 4 قرص خورده شوند. نکته بسیار مهم: این قرصها را با معده پر میل کنید. اگر استفراغ کردید مجدا مصرف قرص را آغاز کنید. ادامه در كامنت اول👇🏻 #پيشگيري_از_بارداري #نوزادي #زايمان #بارداري #بچه_داری #غذاي_كودك #كودك_سالم @mama_jaann

05 آبان 1399 12:09:15

7 بازدید

mama_jaann

سلام شب زمستونی تون بخیر✋🏻 این پست مهم رو لازم دونستم با شما به اشتراک بزارم پس حتما با دقت بخونید،ذخیره کنید و برای دوستاتون بفرستید😍😍😍 ✅این ۵ گام رو باید به ترتیبِ گفته شده در پست انجام بدید تا نتیجه بگیرید. ➖این قوانین و مراحل کمک می‌کنه کودک شما بدون کنجکاوی و تبعات منفی قانون اندام خصوصی رو اجرا کنه وبهش آگاه بشه. 💯باید خود شماهم در اجرای این قوانین پای بند باشید و به هیچ عنوان از آن کوتاه نیایید و با قاطعیت اجرا کنید. ⛔️زمانی که بهش گفتید همه باید داخل اتاق لباس عوض کنن پس خودتون هم اجازه ندارید غیر از این انجام بدید. و همونطور که گفتم این قوانین برای سن بالای ۳سال قابل اجراست😍😍 🌈اگر از اکسپلور پیج ماماجان رو می بینید خوشحال میشم ما رو دنبال کنید💛❤️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تربیت_کودک #تربیت_فرزند #کودک_آزاری #نوزاد #غذایکمکی #غذایکودکیکساله #وزنگیری_نوزاد #وزنگیری_کودک

12 دی 1400 19:29:08

70 بازدید

mama_jaann

پودينگ برنج و خرما(+٧) برنج:۱ قاشق عذاخوری خرما:۳عدد شیر:یک استکان 💯اگه كوچولوتون به پروتئين گاوي حساسيت داره از آب يا شيره بادام استفاده كنيد. ✅برنج را که از قبل حدود پنج ساعت خیس کرده اید با آب تازه روی حرارت کم بگذارید تا کاملا بپزد و نرم شود وقتی کمی اب داشت و له شده بود، شیر و خرما را به آن بیفزایید.🤗 قابلمه را روی حرارت کم قرار داده و صبر کند (حدود ۲۰ دقیقه) تا خرماها پخته شوند. (هر از گاهی آن را هم بزنید) زمان مورد نیاز ۳۰ دقیقه این پودینگ می تواند به صورت سرد یا گرم مصرف شود.😍 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كمكي_شركت_كاله #غذاي_كمكي_نوزاد

10 خرداد 1400 17:10:20

289 بازدید

Fatemeh Nabavi

3

13

سلاااام نماز روزه هاتون قبول 🤲🏻🍃 من اومدم با ي كته خوشمزه و باحال با طعم و عطر جديد😍👌🏻 مراحل و دستور پخت رو در اسلايدهاي بعد ببينيد😎 👀كته چشم بلبلي(+٨) برنج:نصف پيمانه گوجه:١عدد لوبيا چشم بلبلي:١/٥قاشق غذاخوري گوشت چرخكرده:٤٠گرم هويج:نصف عدد كوچك پياز:١عددكوچك 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌿پياز رو داخل روغن تفت بديد 🍃گوشت رو بهش اضافه كنيد و بهش زردچوبه و زيره بزنيد كمي تفت بديد بعد بهش گوجه و هويج و لوبيا از قبل پخته شده رو اضافه و درش رو رو بزاريد تا كمي نرم بشه و برنج و نصف ليوان آب اضافه كنيد بزاريد تا آبش كشيده بشه درش رو بزاريد تا دم بكشه 🥰نوش جونتون🌺 ✅بزاريد لوبيا خوب بپزه و بعد به غذا اضافه كنيد و حتما برنج رو٤-٥ساعت خيس كنيد.💯 اگر از اكسپلور پست ماماجان رو مي بيني بيا پيش ما بمون🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #تغذيه_كمكي_كودكان #غذاي_خانگي #غذاي_كودك #رشد_كودك #وزنگيري_كودك #تغذيه_كودك #بچه

21 بهمن 1401 13:10:16

خیلی خوبه 👍فقط عزیزم این غذا رو تو چ سنی ب بچه بدیم الان دخترم ۱۰ ماهش هست میتونم بدم بهش؟؟

مامان مهرسانا

-1 پاسخ

23 خرداد 1402 11:56:43

بله. از ۸ ماهگی میتونین بدین

04 خرداد 1401 18:17:24

این غذا هافکرکنم الکی اخه کی ودیدی که این توری غذادوروست کنه

رستا یاوری

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

3

13

سلاااام نماز روزه هاتون قبول 🤲🏻🍃 من اومدم با ي كته خوشمزه و باحال با طعم و عطر جديد😍👌🏻 مراحل و دستور پخت رو در اسلايدهاي بعد ببينيد😎 👀كته چشم بلبلي(+٨) برنج:نصف پيمانه گوجه:١عدد لوبيا چشم بلبلي:١/٥قاشق غذاخوري گوشت چرخكرده:٤٠گرم هويج:نصف عدد كوچك پياز:١عددكوچك 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌿پياز رو داخل روغن تفت بديد 🍃گوشت رو بهش اضافه كنيد و بهش زردچوبه و زيره بزنيد كمي تفت بديد بعد بهش گوجه و هويج و لوبيا از قبل پخته شده رو اضافه و درش رو رو بزاريد تا كمي نرم بشه و برنج و نصف ليوان آب اضافه كنيد بزاريد تا آبش كشيده بشه درش رو بزاريد تا دم بكشه 🥰نوش جونتون🌺 ✅بزاريد لوبيا خوب بپزه و بعد به غذا اضافه كنيد و حتما برنج رو٤-٥ساعت خيس كنيد.💯 اگر از اكسپلور پست ماماجان رو مي بيني بيا پيش ما بمون🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #تغذيه_كمكي_كودكان #غذاي_خانگي #غذاي_كودك #رشد_كودك #وزنگيري_كودك #تغذيه_كودك #بچه

خیلی خوبه 👍فقط عزیزم این غذا رو تو چ سنی ب بچه بدیم الان دخترم ۱۰ ماهش هست میتونم بدم بهش؟؟ مامان مهرسانا

21 بهمن 1401 13:10:16

-1 پاسخ

بله. از ۸ ماهگی میتونین بدین

23 خرداد 1402 11:56:43

این غذا هافکرکنم الکی اخه کی ودیدی که این توری غذادوروست کنه رستا یاوری

04 خرداد 1401 18:17:24

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن