mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
✅اگر کودکشما با وجود داشتن تب همچنان به خوبی غذا میخورد،می خوابد و بازی می کند به احتمال زیاد نیاز به درمانی دارویی برای کاهش تب ندارد. ✅برای کاهش دمای بدن کودک هنگامتب می توان کودک را تن شویه کرد. در این روش هدف کاهش دمای مرکزی بدن است. 🔶ابتدا پارچه های تمیزی را با آب ولرم خیس نموده وپس از گرفتن آب اضافی آن را زیر بغل،روی سینه وکشاله ران میگذاریم وهر پانزده تا بیست دقیقه این کار را تاکاهش تب ادامه می دهیم.اگر این کار صحیح انجامشودباعثکاهش تب به میزان یک تا دو درجه می شود. ⚠️در صورت بروز لرز،باید موقتا تن شویه را قطع نموده و ۱۰دقیقه پس از قطع لرز مجددا تن شویه را شروع نمود. ⛔️باید توجه داشت که استفاده از آب سرد،مخلوط آب والکل،آب ونمک،غوطه وری در آب سردیا دوش سرد برای کنترل تب همگی خطرناک بوده و توصیه نمی شود. ❌وقتی تب خیلی بالاست و با تن شویه پایین نمیاید یا در کودکانی که تب بالا برای انها خطرناک است بهتر است از هر دو روش دارویی و غیر دارویی به صورت همزمان استفاده شود. 🟢سایر روش های خانگی یا غیر دارویی صحیح کنترل تب درکودکان شامل موارد زیر است:👇🏻 ۱)تغذیه مناسب وبا مایعات فراوان(شیرمادر یا شیرخشک در شیرخواران)آب،شیر،سوپ،دوغ،ابمیوه خانگی ۲)لباس راحت وخنک ۳)دمای معتدل محیط ۴)استراحت همگی موارد فوق در پایین اوردن تب کودک و بهبودعمومی وی موثرند. اگه واست مفيد بود لا. يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 @mama_jaann @mama_jaann #تب #كروناويروس #تب_كودك #درمان_تب #درمان_خانگي #تغذيه_كودك #كرونا_كودكان #غذاي_كودك
03 فروردین 1401 19:44:28
258 بازدید
mama_jaann
سلام✋🏻اين هم ١٢ تا راهكار واسه داشتن ي كوچولوي خوش اشتها و خوش خوراك😍🤩 ورق بزنيد➡️⬅️ چندنكته:👇🏻 ❌مقدار غذايي كه كوچولوتون ميخوره با هيچ كس مقايسه نكنيد.بچه ها باهم فرق دارند. بعضي روزها اشتهاي بهتري دارن 🤩و بعضي روزهابخاطر برخي مسائل مثل ،دندان در آوردن،رفلاكس،دلدرد، يبوست اشتها و ميلي به غذا ندارن 🤦🏻♀️پس صبور باشيد و به ميل و سليقه بچه احترام بزاريد.✅ ❇️مورد ١٢يعني اگه تخم مرغ آبپز دوست نداره واسش املت درست كن اگه بازم نخورد رنده كن داخل فرني و سوپش.🥰 از همون اول شروع غذاي كمكي اصلا نياز نيست كه غذا رو ميكس كنيد ⛔️برش ايمن بزنيد، لثه هاي بچه ها اونقد سفت هست كه مواد غذايي پخته شده رو له كنه.👌🏻 ⁉️شما ديگه چه راهكارهايي رو پيشنهاد ميديد؟؟ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann پيج دومم: @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذاي_كمكي_كودك #صبحانه_كودك #غذاي_كودك #كودك #اشتهاي_كودك #كودك_شاد #مادر
14 اردیبهشت 1400 16:29:49
97 بازدید
mama_jaann
ارزش غذایی تخم مرغ: تخم مرغ یک منبع اصلی برای بهترین پروتئین های با کیفیت پس از شیر مادر است، دارای سیزده ویتامین بسیار ضروری میباشد. تخم مرغ حاوی مواد معدنی ضروری مثل مس، روی، سلنیوم، کلسیم و آهن است و همچنین دارای پروتئین ها، کلسترول، چربی، اسیدهای چرب و ویتامین D، ویتامین B12، E، کولین و اسید فولیک است که همه این مواد غذایی برای رشد کودک ضروری هستند.وداراي امگا سه و انتي اكسيدان مي باشد. *كودكان سالم مي توانند روزي يك عدد تخم مرغ بخورند و هيچ اثري روي كلسترول خون افراد سالم ندارد. *تخم مرغ احساس سيري طولاني تري ايجاد مي كندوتمايل به خوردن غذاهاي چرب و شيرين را در طول روز كاهش مي دهد. *كولين موجود در زرده تخم مرغ در رشد وتكامل مغز و لوله عصبي جنين و نوزادوعملكردسيستم عصبي وتقويت حافظه نقش مهمي دارد. *به علت پروتئين باكيفيت آن،براي رشد ونمو عضلاني اسكلتي موثراست.(افزايش قد كودك) *سطح انرژي بدن راحفظ مي كندوخستگي را كاهش مي دهد. *لوتئين و گزانتين زرده تخم مرغ در سلامت شبكيه ي چشم وكاهش بروز كم بينايي در سنين بالا موثر است. *پروتئين،ويتامين ب و ويتامين آ موجود در تخم مرغ نقش موثري در عملكرد سيستم ايمني دارد. *چربي تخم مرغ عمدتا از نوع غير اشباع بوده وكلسترول ان تاثيري درافزايش كلسترول خون وبيماري هاي قلبي عروقي ندارد. كوچولوهاي شما تخم مرغ دوست دارن؟چندتا تخم مرغ در هفته نوش جان مي كنند؟؟ #تخم_مرغ #املت #غذاي_كودك #غذاي_سالم #رشد_کودک #تغذيه_كودك #افزايش_وزن #غذاي_خانگي #كودك_شاد # كودك_باهوش #غذاي_آسان @mama_jaann
02 آبان 1399 12:25:32
82 بازدید
mama_jaann
۱۵دلیلی که موجب عدم موفقیت درکاهش وزن می شود:👇🏻 ۱-زیادغذا می خوریدحتی مصرف غذاهای سالم و کم چرب هم درحد زیاد باعث اضافه وزن می شود.✅ ۲-صبحانه نمی خورید.🍎 ۳-برحجم غذای خود کنترلی ندارید.✳️ ۴-ایستاده غذا می خورید.🧍🏻🧍🏻♀️ ۵-خواب مناسب ندارید،مرتب بیدار می شوید ودر طول روز خسته هستید.🥱 ۶-درمصرف غذاهای رژیمی زیاده روی می کنید.🤮 ۷-مصرف سبزیجات را فراموش می کنید.🥬🥦🌽🥕 ۸-فقط تمرینات کاردیو(افزایش دهنده ضربان قلب)انجام می دهید.🏃🏻♂️🏃🏻♀️ ۹-باشکم خالی ورزش می کنید.🚶🏻 ۱۰-برخی ازگروه های غذایی را استفاده نمی کنید،مثل لبنیات،نان وبرنج🥛🍚🍞 ۱۱-مجموع خواب شمادر شبانه روز کم است.😴🥱 ۱۲-بیشتر اوقات بیرون غذا می خورید.🍔🍟🍕 ۱۳-لباس های گشاد می پوشید.👚👕 ۱۴-به نمک و فلفل و سس ها علاقه زیادی دارید.🧂 ۱۵-بدون تفکر غذا می خورید.🙄 ✅اینم واسه مامانایی که میگن چرا لاغر نمیشم بعد از زایمان🥰😅 ✳️ابجی تون با رژیم ۱۶کیلو کم کرده😍🌹 #فرزندشاد💃 #کاهش_وزن #رژیم_لاغری #غذای_کودک #زایمان #لاغری
24 دی 1399 17:21:02
89 بازدید
mama_jaann
شيرمادر يا شيرخشك تمامي كالري هاوموادمغذي مورد نياز نوزاد را فراهم مي كند.به دنبال نشانه هاي آمادگي نوزادبراي دريافت غذاي جامد باشيدو با پزشك خود راجع به بهترين زمان براي شروع غذاي جامدمشورت كنيد. -چه غذايي به نوزاد ٤تا٦ماهه بدهيم؟ •شيرمادر يا شيرخشك •اگر نوزاد آمادگي داشته باشدمي توانيد مقدار بسيار كمي پوره(سيب،موز،هلوياگلابي)يا فرني نسبتا شل به او بدهيد. -نوزاد هرچند ساعت يكبار سراغ شيرمادر مي آيد؟گسترده نسبتا وسيعي به عنوان استاندارد شناخته مي شود بعضي از نوزادان دوست دارندهميشه شير بخورند نه فقط به خاطر سير شدن بلكه به خاطر لذت بردن و برخي ديگر نيز فقط زماني كه گرسنه مي شوندطلب شير خواهدكرد.مدت زمان معلوم و متداول در سن٤تا٦ماهگي چنين است: •هر دو ونيم ساعت يكبار •٧الي٩بار در روز هرچن نوزاد بزرگتر مي شود وبا بهينگي بالاتري شير بخورد،فاصله ي بين شير خوردن ها طولاني تر شده وبه طور كلي مدت زمان كمتري رابه سينه خواهد چسبيد. _نشانه هاي آمادگي نوزاد براي دريافت غذاي جامد چيست؟ اين ها شواهد مهمي هستند كه بايد به آن ها توجه كرد: توانايي نگه داشتن سر به صورت عمودي توانايي نشستن در صندلي كودك انجام حركاتي شبيه جويدن افزايش قابل توجه وزن(دو برابر شدن وزن نسبت به تولد)داشتن وزني حدود٦كيلوگرم نشان دادن علاقه به غذا توانايي بستن دهان بعد از واردكردن قاشق توانايي حركت دادن غذا از جلو به عقب دهان توانايي حركت دادن زبان و عدم تمايل به بيرون ريختن غذا سيرنشدن بعد از خوردن ٨الي١٠وعده شيرمادر يا حدود١كيلو شيرخشك در روز توانايي گذاشتن لثه ها روي يكديگر _نوزاد به چه مقدار غذاي جامد در روز نياز دارد؟ با يك قاشق چاي خوري فرني يا پوره را شروع كنيد.فرني و پوره غلظتي به اندازه شير داشته باشد وكم كم غليظ تر شود. #غذاي_كودك #غذای_نوزاد #شروع_غذای_کمکی #سن #شيرمادر #شيرخشك🍼 #نوزاد #تغذيه_سالم
13 مهر 1399 07:25:33
325 بازدید
mama_jaann
دسر خرمالو(+١٢) خرمالو:٤عدد خامه:٢ق غذا خوري شكر يا عسل:٣ق غذاخوري پودر ژلاتين:٢ق غذاخوري شير :نصف ليوان🥛 * برای تهیه دسر خرمالو ابتدا خرمالوها را شسته و پوست آنها را بگیرید. * خرمالوها را داخل مخلوطکن بریزید. * شکر، خامه و وانیل را به خرمالوها اضافه کنید. * مخلوطکن را روشن کرده و همه مواد را خوب باهم مخلوط کنید. * حالا 2 ق غذاخوری پودر ژلاتین را با شیر مخلوط کرده و روی کتری قرار دهید و به روش بنماری، پودر ژلاتین را حل کنید. * شیر و ژلاتین را به مواد داخل مخلوطکن اضافه کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید. * یک قالب مناسب انتخاب کرده و مواد را داخل آن بریزید. * ابتدا به مدت نیم ساعت، قالب را داخل فریزر قرار دهید تا زودتر نیمبند شود. * بعد از نیم ساعت، قالب را حدود 2-3 ساعت، داخل یخچال قرار دهید. 🔶نمونههایی از فواید خرمالو برای کودکان عبارتند از: ۱. تأمین عناصر مورد نیاز بدن از خواص خرمالو برای کودکان ۲. جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی کودکان با خرمالو ۳. افزایش بینایی و سلامت چشم کودکان با مصرف خرمالو ٤.تامین سلامت پوست و موی کودکان با خوردن خرمالو تامین ٥.افزايش اشتها ٦.جلوگیری از بروز کم خونی کودکان با خرمالو ۷. یک میان میوه بی خطر برای کودکان مبتلا به دیابت ۸. افزایش هوش کودک با خوردن خرمالو 🔶طبع خرمالو گرم است، بنابراین از این لحاظ نیز باید محتاط بود. خوردن بیشتر از ۱ تا ۲ عدد از آن در روز توصیه نمیشود. مصرف این میوه به صورت نرسیده مناسب نیست و بهتر است خرمالوی رسیده و شیرین را برای مصرف کودکان انتخاب کنید. #خرمالو #دسر_خانگی #دسر_خرمالو #غذاي_خانگي #غذاي_كودك #دسر_كودك #انبه @mama_jaann
21 آبان 1399 17:10:48
133 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
3
سلام امشب ی سوپ ساده داریم اما مقوی 🤩 اول لایک کن و بعدش ذخیره سازی تا بعدا دنبالش نگردی😃حتما بفرست واسه دوستات😘 سوپ عدس و گندم(+۷) عدس:۱قاشق غذاخوری گندم:۱قاشق غذاخوری🌾 برنج:۱قاشق غذاخوری سیب زمینی:۱ عدد کوچک🥔 هویج:نصف عدد🥕 پیاز:نصف عدد🧅 عصاره قلم:۱قالب هویج،پیاز،سیب زمینی،عدس،عصاره قلم رو گذاشتم تا بپزه وقتی که نسبتا نرم شدن گندم وبرنج رو بهش اضافه کردم و گذاشتم تا خوب جا بیفته.🤩و تماااام👏🏻نوش جان🥰 ✅نکته: ۱)میتونید تو این غذا از گوشت و مرغ هم استفاده کنید. ۲)اگه کوچولوتون یبوست داره سبزیجاتی مثل گشنیز و جعفری و آلو بخارابهش اضافه کنید. ۳)به جای برنج و گندم میتونید از جو استفاده کنید.😍 ۴)اگه جوجولوتون میلی به غذا نداره میتونید۲-۳قطره لیمو ترش بچکونید داخل سوپش👌🏻 ۵)برای بچه هایی که کمبود وزن دارن حتما از کره استفاده کنید🧈 #غذای_کمکی #غذای_سالم #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #سوپ_کودک #غذای_چاق_کننده_کودک @mama_jaann