mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
فرايد شعر خواندن براي كودكان:😍 ١-پرورش مهارت های مورد نیاز برای خواندن:كودك براي شروع آموزش هاي مدرسه (خواندن و نوشتن)اماده مي شود.🧑🏻🎓 ٢-پرورش تخیل و مهارت های تجسم: هنگامی که شعری برای او می خوانید از او بخواهید که در ذهن خود بر پایه آنچه که حس می کنند تصویرهایی سرشار از رنگ و بو و صدا بسازند.👩🏻🎨 ٣-از بر کردن شعر سرگرم کننده است:تو اين روزاي كرونايي و خونه نشيني حسابي به درد ميخوره👌🏻❤️ پست روسیو کنید که به دردتون میخوره و بفرستید به دوستتون تا به درد اونم بخوره😁 #شعر_کودکانه #آموزش_کودک #كودك_خلاق #كودك_باهوش #شعر_خوانی #حيوان @mama_jaann
16 آبان 1399 16:03:22
62 بازدید
mama_jaann
مهمترین فواید قطره آهن چیست ؟ آهن یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که موجب اکسیژن رسانی بهتر خون در بدن می شود. کمبود آهن باعث کمخونی (آنمی) میشود که این کمخونی علایمی شامل خستگی، ضعف، رنگپریدگی پوست، کوتاهی تنفس، کاهش توانایی تمرکز، سرگیجه و افزایش ضربان قلب دارد. علت تجویز قطره آهن نوزادان چیست؟ یکی از شایعترین کم خونیهای نوزادی، کم خونی فقر آهن است. آهن با هموگلوبین گلبولهای قرمز وظیفه اکسیژن رسانی را به کل بدن بر عهده دارد. هنگامی که نوزاد متولد میشود و به مدت شش ماه از شیر مادر تغذیه میکند، آهن بدن او تامین میشود و نیازی به دریافت قطره آهن نوزادی نمیباشند. اما بعد از شش ماهگی برخی کودکان با تجویز پزشک، نیازمند دریافت آهن هستند. نقش کمبود آهن در سلامت بدن نوزاد چیست؟ آهن با هموگلوبین خون وظیفهی اکسیژن رسانی به سلولهای بدن را انجام میدهد و کمبود آن عوارض زیر را به دنبال دارد: * کاهش رشد طبیعی نظیر قد و وزن و غیره * پایین آمدن بهره هوشی نوزاد * پایین آمدن قدرت یادگیری کودک * کاهش قدرت تمرکز کودک * پایین آمدن مقاومت بدن در برابر بیماریها * ایجاد خستگی زودرس * احساس ضعف و بی حالی * پایین آمدن اشتهای کودک بعد از دادن قطره آهن میتوان به کودک شیر داد؟ بعد از مصرف، بلافاصله به کودک شیر ندهید چون جذب آهن را به تاخیر میاندازد. خیلی از بچهها طعم این قطره را دوست ندارند. این قطره را چطور باید به کودک داد؟ بهتر است قطره آهن به وسیله قطرهچکان در خلفیترین قسمت زبان چکانده شود تا بلافاصله بلعیده و کمتر با بزاق مخلوط شود. توصیه میشود پس از مصرف کمی به کودک آب بدهید تا محیط دهان کاملا تمیز شود. در بچههای بزرگتر میتوان قطره آهن را با آبمیوههایی مانند سیب و پرتقال مخلوط کرد و با نی به بچه داد. مصرف این قطره باید از چند سالگی شروع شود؟ از آنجا که در دوران جنینی، هموگلوبین بدن از طریق خون مادر تامین میشود و ذخیره آن تا سن 6 ماهگی در بدن کودک باقی میماند؛ پزشکان، زمان لزوم استفاده را از 6 ماهگی تا 24 ماهگی میدانند. درپست بعدي درباره اينكه چگونه از سياه شدن دندان با قطره آهن جلوگيري كنيم صحبت خواهيم كرد🌹 #قطره_آهن #رشد #کودک_باهوش #دندانپزشکی_کودکان #اکسیژن #کم_خونی #خستگی #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #غذاي_بچه #کودک_خلاق
20 مهر 1399 11:30:42
50 بازدید
mama_jaann
☀️ضدآفتاب مخصوص كودك از٦ماهگي به بالا مجاز است.زماني كه در طبيعت و فضای باز🏞هستيد ضدآفتاب هر دو ساعت يكبار بايد تمديد بشه. 💯حتما از كلاه نقاب دار استفاده كنيد.🧢 براي تامين ويتامين دي مورد نياز بدن اگر فقط از نور افتاب استفاده كنيم قطعا ريسك سرطان پوست افزايش مي يابد پس ضد آفتاب ميزنيم🧴،زياد درمعرض آفتاب قرار نمي گيريم وقرص ويتامين دي مصرف مي كنيم😎👌🏻 ✅كودكان زير دوسال ⬅️روزانه٤٠٠واحد (قطره آد يا مولتي ويتامين كافيه) ✅بچه هاي ٢تا١٢سال ⬅️هر دوماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ✅افراد بالاي ١٢سال ⬅️هر ماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ❓پرل چیه؟ به کپسولی که داخلش مایع هست میگیم پرل مثل قرص ویتامین دی🤓🤩 ⁉️شما از ضدآفتاب استفاده می کنید؟ از کدوم برند راضی هستید؟من خودم از مدیسان (اولین عکس )استفاده میکنم و خیلی راضی م😍 😇لطفا با لا..یک هاتون ازم حمایت کنید تا انرژی بگیرم❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #ضدآفتاب#تغذیه_کودک #مراقبت_پوست #پوست_کودک #غذای_کودک #مادر #کودک #ویتامینd
02 مهر 1400 09:42:08
156 بازدید
mama_jaann
سلاااام نماز روزه هاتون قبول 🤲🏻🍃 من اومدم با ي كته خوشمزه و باحال با طعم و عطر جديد😍👌🏻 مراحل و دستور پخت رو در اسلايدهاي بعد ببينيد😎 👀كته چشم بلبلي(+٨) برنج:نصف پيمانه گوجه:١عدد لوبيا چشم بلبلي:١/٥قاشق غذاخوري گوشت چرخكرده:٤٠گرم هويج:نصف عدد كوچك پياز:١عددكوچك 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌿پياز رو داخل روغن تفت بديد 🍃گوشت رو بهش اضافه كنيد و بهش زردچوبه و زيره بزنيد كمي تفت بديد بعد بهش گوجه و هويج و لوبيا از قبل پخته شده رو اضافه و درش رو رو بزاريد تا كمي نرم بشه و برنج و نصف ليوان آب اضافه كنيد بزاريد تا آبش كشيده بشه درش رو بزاريد تا دم بكشه 🥰نوش جونتون🌺 ✅بزاريد لوبيا خوب بپزه و بعد به غذا اضافه كنيد و حتما برنج رو٤-٥ساعت خيس كنيد.💯 اگر از اكسپلور پست ماماجان رو مي بيني بيا پيش ما بمون🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #تغذيه_كمكي_كودكان #غذاي_خانگي #غذاي_كودك #رشد_كودك #وزنگيري_كودك #تغذيه_كودك #بچه
05 اردیبهشت 1401 18:17:50
534 بازدید
mama_jaann
سلام شبتون پر ستاره⭐️ امشب ی سوپ خوشمزه و ساده و سالم واستون آوردم درست کنید و لذت ببرید🤤🤩🌿 سوپ عدس و ماش(+۷)🥘 عدس:۱/۵قاشق غذاخوری ماش:نصف قاشق غذا خوری بلغورگندم یا جو:۱قاشق غذاخوری سیب زمینی:نصف عدد کوچک🥔 پیاز:نصف عدد🧅 شنبلیله یا سبزی معطر خشک:نصف قاشق چای خوری🍃 ✳️اول پیاز رو با روغن تفت دادم و بعد بهش زردچوبه و سیب زمینی رو اضافه کردم وقتی ی تفت کوچک خورد،عدس و ماش رو ریختم وگذاشتم با ی لیوان آب تا بپزه بعد از نیم ساعت بهش گندم رو اضافه کردم و گذاشتم تا جا بیفته🥰 ده دقیقه آخر بهش سبزی خشک زدم و زیرش رو خاموش کردم و با گوشتکوب کوبیدم تا یک دست بشه😋😋 با چند قطره لیموترش عالی میشه😎 ✅نکته: ۱-از گوشت چرخکرده یا مرغ هم میتونید استفاده کنید. ۲-برای افزایش کالری میتونید اخر پخت عصاره قلم یا کره اضافه کنید. ۳-برای طعم بهتر ومقوی شدن میتونید بجای اب از ابگوشت استفاده کنید. ۴-عدس وماش رو ۲ساعت قبل از پخت خیس کنید کافیه. 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_تكميلي #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #كودك_شاد #غذاي_مقوي_كودك #رشد_كودك
06 مهر 1400 18:44:12
332 بازدید
mama_jaann
سلام شبتون بخیر😍 این هم پست مخصوص مامانایی که همیشه میگن بچه مون لبنیات نمیخوره😪 کلی خوراکی هست که میتونید ازشون کلسیم مورد نیاز کوچولوتون رو تامین کنید و استخوان های محکم و سالمی داشته باشن🥰😍😍 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #کودک_سالم #غذای_کمکی_کودک #المپیک۲۰۲۰
03 مرداد 1400 16:48:25
58 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
1
سلام این هم پست ایودی که قولش رو بهتون داده بودم،ورق بزنید😍🌷 ⁉️بهترین زمان جایگذاری! اگر جایگذاری را در ۷ روز دوره قاعدگی انجام ندهید، پزشک یا ماما قبل از اقدام به جایگذاری یک تست حاملگی می گیرد تا احتمال حاملگی را رد کند. ✳️نحوه گذاشتن آی یو دی: در این مرحله، پزشک با اسپکولوم که شبیه به منقار اردک است، واژن را باز نگه می دارد. این وسیله وارد واژن شده و سپس تیغه های آن را باز کرده و با استفاده از زائده ای که روی دسته آن قرار دارد، آن را باز نگه می دارند.وپس از اندازه گیری سایز رحم ایودی،ایودی را وارد رحم کرده و سپس اسپکولوم را خارج میکند. ✅جایگذاری در مطب انجام میشود و درد زیادی ندارد.و بلافاصله می توانید به ادامه ی کارهای خود بپردازید. نخی که در واژن شما آویزان می ماند هیچگونه مزاحمتی برای شما ندارد. معایب گفته شده برای همه اتفاق نمی افتد و لازم نیست که نگران جایگذاری باشید. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #بیماری_زنان #مادر #کودک #بارداری #پیشگیری_از_بارداری #آیودی_گذاری #كودك_شاد #iud