mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
🔺لطفا کپشن رو بادقت بخونید و اگه جز افراد واجد شرایط تست پاپ اسمیر هستید هرچه زودتر اقدام کنید. لطفا بفرستید به افرادی که به این اطلاعات نیاز دارند و سیوش کن که زمان آزمایش بدونی چکار باید بکنی🌹 ⁉️چرا تست پاپ اسمیر انجام میشود؟ ✅پاپ اسمیر آزمایش غربالگری سرطان دهانه رحم است و معمولا همراه با معاینه لگن انجام می شود.در زنان بالای 30 سال این تست ممکن است همراه با تست ویروس پاپیلومای انسانی (زگیل تناسلی)انجام شود. ⁉️چه کسانی باید آزمایش پاپ اسمیر انجام دهند؟ ✅به طور کلی این ازمایش از 21 سالگی توصیه میشود. زنان بین 21 تا 65 سال، هر سه سال یک بار این تست را انجام بدهند. زنان بالای 30 سال در صورتی که تست اچ پی وی را نیز انجام میدهند میتوانند هر 5 سال یک بار برای پاپ اسمیر مراجعه کنند یا به جای پاپ اسمیر، تست اچ پی وی را انجام بدهند. ‼️روش انجامتست بدون درد بوده و اسپکولوم وارد واژن می شده وبا اسپاچولا(شبیه چوب بستنی😅)از دهانه رحم نمونه گرفته میشود.سپس خود فرد نمونه گرفته شده را به آزمایشگاه تحویل می دهد. 🔶شرایط انجامتست پاپ اسمیر:👇🏻 ۱-بهترین زمان انجام آزمایش، فاز پرولیفراتیو از چرخه قاعدگی یعنی حدود روز ۱۵ چرخه قاعدگی است. ۲-مراجعهکننده باید از یک هفته پیش از آزمایش کرمها و پمادهای واژینال استفاده نکرده باشد ۳-از ۴۸ ساعت پیش دوش واژینال استفاده نکرده باشد ۴-از ۲۴ یا ۴۸ ساعت پیش آمیزش جنسی نداشته باشد ۵-وپیش از آزمایش پاپ اسمیر معاینه واژینال نشده باشد ۶-در زمانی که عفونت شدید باشدبه طوری که ترشحات خیلی زیاد هستندنباید آزمایش صورت گیرد. #پاپ_اسمیر #عفونت_زنان #سرطان_دهانه_رحم #زگیل_تناسلی_بانوان #تست_پاپ_اسمیر @mama_jaann
22 آذر 1399 16:51:24
58 بازدید
mama_jaann
سلام عليكم🥳🥳 ظهر جمعه گرم تابستونتوون بخير😰✋🏻 وسط اثاث كشي اومدم ي پست احساسي بزارم و برم🥰😅 ✅اينم مشخصات ي كوچولوي نازنين عاشق ماماني كه كلي هم ديگه رو دوست دارن😍😍😍 ببینم اینجا چند تا عاشق دو آتیشه داریم؟؟😍💜💜💜🌸🌸🌸 چندتا از این علامتها رو کوچولوی عاشق دلباختتون داره؟؟😅😅 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #مادر #كودك #نوزاد #عشق #علاقه #مهر_مادری #غذاي_كودك
11 تیر 1400 08:49:06
95 بازدید
mama_jaann
خوب امشب اومدم تا ياد بدم كه چجوري گوشت 🥩رو به بچه هايي كه گوشت دوست ندارن بديم تا بخورن🤩 حتما بفرست به كساني كه با كوچولوشون اين مشكل رو دارن و سيوش كن تا موقع نياز پيداش كني🥰😊 ١)گوشت رو به قطعات كوچك و ريز تقسيم كنيد،خوب بپزيد و پس از پخت له يا ريش ريش كنيد و در انواع سوپ و حليم استفاده كنيد✅ ٢)از گوشت چرخ كرده در غذا هاي پلويي مثل👈🏻عدس پلو،لوبياپلو،ماش پلو و يا ماكاروني🍝استفاده كنيد.✅ ٣)انواع گوشت سفيد🍗 و قرمز رو چرخ و با سيب زميني و پياز مخلوط كنيد و به صورت كتلت سرو كنيد بچه ها معمولا كتلت رو دوست دارند به خصوص اگه بشقابشون تزيين شده و زيبا باشه✅😍 ٤)گوشت هاي چرخ كرده رو به شكل قلقلي دربياريد و داخل انواع غذا ها استفاده كنيد بچه ها اينجور غذاهاي انگشتي كه خودشون بتونن بخورن دوست دارن✅😋😚 ٥)از گوشت هاي سفيدمي توانيد در غذاهايي مثل الويه استفاده كنيدو به صورت انگشتي سرو كنيد.✅ ‼️اگه كوچولوي شما به هيچ وجه حاضر به خوردن گوشت نشد از مواد غذايي ديگر داراي پروتئين مثل تخم مرغ،حبوبات،انواع لبنيات(شير-ماست-پنير)،اجيل و مغزيجات استفاده كنيد👌🏻 ⁉️شماچجوري به بچه هاتون گوشت ميديد؟ اگه راهكاري داريد تو كامنت بنويسيد تا بقيه استفاده كنن😍🥰 #غذاي_كمكي #گوشت_قرمز #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #كودك_سالم @mama_jaann
03 دی 1399 17:50:10
54 بازدید
mama_jaann
سلام ماماناي گل 🌹اميدوارم عصر پاييزي خوبي داشته باشيد🥰 امروز اومدم با يه غذاي خوشمزه و ساده واسه كوچولوهاي نازنين😉پست رو سيو كن كه واسه روزاي شلوغ خيلي كارايي داره و بفرست واسه اونايي كه سرشون شلوغه😍😅 سوپ مرغ(+٦) مرغ برنج سيب زميني هويج جعفري يا گشنيز اول مرغ،سيب زميني،هويج رو با ي ليوان آب گذاشتم خوب بپزه وقتي پخت برنج خيس شده رو بهش اضافه كردم بعد از اينكه برنج پخت و لعاب انداخت ٢٠دقيقه آخر جعفري رو بهش اضافه كنيدو تماااام👍🏻.با چند قطره ليمو ترش عالي ميشه👌🏻🥰 نوش جان😘😘 پ ن:بهتره واسه بچه هااز همون اول اصلا غذا رو ميكس نكنيد مواد رو رنده كنيد و بزاريد خوب بپزه و با پشت قاشق له كنيد و بهش بديد.اگه ميكس كرديد يواش يواش دور ميكسر رو كمتر كنيد تا به غذاي جامد عادت كنه🎈 #غذای_شش_ماهگی❤ #غذاي_كودك #بچه_داری #غذاي_كمكي #غذاي_كودك_ماماجان #وزنگیری_کودک #غذاي_خانگي#شروع_غذای_کمکی @mama_jaann
06 آبان 1399 11:26:59
593 بازدید
mama_jaann
⚠️شیرگاو،تخم مرغ،ماهی،سویا،بادام زمینی،گردو،فندق،پسته،بادام از مواد غذایی بسیار حساسیت زا هستند.⚠️ ‼️در شیرخواران آلرژی به شیرگاو،بادام زمینی وتخم مرغ نسبت به سایر مواد غذایی آلرژن بیشتر مشاهده می شود. ✅برای دادن مواد غذایی حساسیت زا به شیرخوار درمعرض خطر آلرژی،بایدپس از شروع غذای کمکی در صورت تحمل موادغذایی مانند غلات،گوشت،میوه وسبزی ونداشتن علائم آلرژی(ماننداگزما)به مواد غذایی،موادغذایی آلرژی زا(غیرازشیرگاو)رابه مقدارجزئی به او داد واگرمشکلی دیده نشد مقدار آن ماده غذایی رابه تدریج دربرنامه غذایی شیرخواراضافه نمود.😍 🔶نحوه تست حساسیت: پس از خوراندن مقدار کمی از ماده غذایی ۳-۵روز هیچ گونه ماده غذایی جدید به کودک ندهید تا درصورت حساسیت به ماده غذایی موردنظر متوجه شوید. 🔺لازم به ذکراست دادن موادغذایی آلرژی زا برای اولین باربه شیرخوارباید درمنزل باشد نه درمهدکودک یاجای دیگر.👏🏻👏🏻 ✅علائم آلرژی وحساسیت به مواد غذایی:👇🏻 * حساسیت پوستی * کهیر * استفراغ یا اسهال * خسخس سینه وسرفه * مشکل در تنفس * ورم صورت از جمله در زبان و لبها • مشاهده خون در مدفوع • آبریزش از چشم وبینی #آلرژي_غذايي_كودك #حساسيت_پروتئين_گاوي #حساسيت_نوزادان #آلرژي_فصلي #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كودك @mama_jaann
20 دی 1399 17:16:17
78 بازدید
mama_jaann
⚠️شایع ترین کمبود تغذیه ای درکودکان فقر آهن است. اگر فقر آهن تشخیص داده نشود میتواند منجر به کم خونی شود.❌ علت فقرآهن اغلب تغذیه ای است ولی گاهی به علت بعضی بیماری ها می تواند اتفاق بیفتد. ‼️بسیاری از کودکان که دچار کم خونی هستند نشانه ای از خود بروز نمی دهند به همین علت؛ لازم است که کودکان به صورت روتین آزمایش خون بدهند. ✅بعضی از علائم کم خونی عبارتند از: * ضعف عمومی🤒 * سرگیجه🤕 * خشکی دهان🥴 * پوست رنگ پریده😶 * کجخلقی و زودرنجی😡 * رنگ پوست زرد🙄 * تنفس سریع😷 * ضربان قلب بالا😓 • بی اشتهایی😯 • کاهش انرژی🥱 ➖کم خونی فقر آهن میتواند باعث اختلالات عصبی شناختی،اختلال حافظه،اختلال خواندن،تکلم و مشکل در حل مسایل ریاضی شود. ✅راه های جلوگیری از فقرآهن:👇🏻 ۱-شروع قطره آهن در زمان مناسب ۲-مصرف غذاهای غنی از آهن ۳-عدم مصرف شیرگاو درسن زیریکسال ۴-محدودکردن مصرف شیرگاوتا حداکثر۶۰۰سی سی در روز درسن بالای یکسال ❇️تمام کودکان باید درسن۹-۱۲ماهگی از نظر کم خونی فقرآهن با آزمایش خون غربالگری شوند.❗️ ⁉️شما قطره آهن به کوچولوهاتون میدید؟از چه مارکی راضی هستید؟ #کم_خونی_فقر_آهن #کم_خونی_کودک #قطره_آهن_نوزاد #کم_خونی_و_درمان_آن #کودک @mama_jaann
03 بهمن 1399 15:33:34
50 بازدید
Fatemeh Nabavi
8
3
کدام مارک شیرخشک بهتره؟
سلاممامانا امروز به درخواست و پیشنهاد شما ی نظرسنجی گذاشتم تا ببینیم شما از کدوم مارک شیرخشک راضی هستید و به بقیه مادرا پیشنهاد میکینید😍🥰 📩لطفا شیرخشکی که ازش راضی هستید کامنت کنید و علتش رو هم اگه دوست داشتید بنویسید❤️❤️ 🔆من خودم از شیرخشک آپتامیل و بیومیل پلاس خیلی راضی بودم👌🏻چون هم وزنگیری خوبی داشت و طعمش هم خوب بود. ✅هرچند شیرخشک باید به کودک شما بسازه یعنی چی؟؟؟ یعنی اینکه وزنگیریه خوبی داشته باشه و کودک دچار اسهال یا یبوست نشه و از طرفی کودکانی که آلرژی دارند باید از شیرخشک های مخصوص استفاده کنند.✳️ ❇️تعدادی از مارکهای موجود شیرخشک در ایران👇🏻 آپتامیل-بیومیل-سوپرامیل-ببلاک-تروویتال-نان-اس ام ای-گیگوز ⚠️لطفا شیرخشک رو فقط از داروخانه تهیه کنید و به فروشگاه های خارجی فروشی اعتماد نکنید💯 4-8-15-16-23-42 24:14 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #شیر_خشک #نوزادان #شیرخوار #شیرخشک_آپتامیل #شیرخشک_کودک_مادر #غذای_کودک #غذای_کمکی #غذای_نوزاد_6_ماهه
شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید
برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید
06 بهمن 1404 21:26:52
Barana
-1 پاسخ