mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام من اومدم با ی غذای همه کاره که خیلی مقوی،راحت و خوشمزه ست😍👌🏻 این غذا رو میتونید هر سه وعده که دوست داشتید به کوچولوهاتون بدید🤓☺️ عدسی(۷+) جو دوسر پرک:۱قاشق غذاخوری عدس:۲قاشق غذاخوری گوشت چرخ کرده:۳۰گرم سیب زمینی:نصف عددسیب متوسط پیاز:نصف عدد پیاز ها روبا کمی کره یا روغن تفت بدید وبعد بهش گوشت چرخ کرده اضافه کنید وقتی رنگش عوض شد،کمی زردچوبه و سیب زمینی،عدس روبا یک لیوان آب بزاریدتا بپزه.۳۰دقیقه آخر هم جورو بهش اضافه کردم😍خیلی خوشمزه شد و محمد عاشقش شده😋 ✅نکته: ۱-میتونید بجای جو دوسر از جو پرک استفاده کنید اما جو بلغور خوب نمیشه. ۲-اگه عصاره قلم دارید میتونید بهش اضافه کنید و یا در آخر بهش کره برنید تا کالری بیشتری داشته باشه. ۳-با چند قطره لیموترش عالی میشه. ۴-میتونید مواد روبا گوشتکوب کمی بکوبید تا بافت یکدست تری داشته باشه. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_سالم #غذای_کمکی_کودک #بارداری #کودک_من #مادر #غذای_هفت_ماهگی
28 اردیبهشت 1400 16:25:32
223 بازدید
mama_jaann
كودم بين١٢تا٢٤ماهگي چه غذاهايي و چه مقدار از آنها نياز دارد؟اگر كودك شما كمي كمتريا بيشتراز اعداد اشاره شده در راهنما را مصرف مي كند،زياد نگران نباشيد زيرا اين اعداد يك ميانگين كلي است. احتمالا كودك شما در اين دوره كمتر غذا خواهد خوردو اين كاملا طبيعي است. براي مطمئن شدن از اينكه كالري كافي به بدن كودك مي رسد،اين دستورالعمل را به ياد بسپاريد:محققان معتقدند كه كودك در اين بازه سني به ازاي هر سانتي متر قدبه ١٦كالري در روز نياز دارد. -پيشرفت هاي مهم در غذا خوردن كودك مي تواند از قاشق استفاده كند(البته به دست آوردن مهارت بيشتر زمان خواهد برد) -چه غذايي به كودك ١ساله بدهيم؟ •شير كامل •ساير محصولات لبني(پنير پاستوريزه و ماست پرچرب •سرلاك غني شده با آهن •سايرغلات(نان گندم سبوس دار،پاستا،برنج) •ميوه ها(خربزه،زردآلو،گريپ فروت) •سبزيجات(بروكلي و گل كلم پخته م نرم شده) •پروتئين(تخم مرغ،حبوبات،كمي كره ي بادام زميني،قطعات كوچك گوشت قرمز،طيور و ماهي بدون استخوان) •آبميوه(١٠٠درصد طبيعي از مركبات و غير مركبات ) •عسل -چقدر غذا در روز به كودك بدهيم؟ •يك تا يك ونيم فنجان شير،يا يك فنجان ماست،يا٢٨الي٤٢گرم پنير •٨٥ گرم غلات،حداقل نصف آنهاغلات كامل •يك فنجان ميوه(تازه،يخ زده ياكنسرو شده،ميوه هاي تازه رابه قطعات خيلي كوچك برش بزنيد) •آبميوه ي١٠٠درصدطبيعي(١١٠تا١٧٠گرم در روز) •يك فنجان سيزيجات(انواع مختلف سبزيجات پخته شده در برش هاي كوچك) • ٥٦ گرم پروتئين(هر٢٨گرم پروتئين برابراست با ١لايه ژامبون،يك سوم سينه مرغ،يك چهارم تن ماهي،يك چهارم فنجان حبوبات پخته شده يا يك تخم مرغ) *نكات تغذيه اي* در گذشته متخصصين معتقد بودند كه كودكان در اين سن نبايد ماهي،تخم مرغ يا كره ي بادام زميني بخورند زيرا ممكن است دچار حساسيت غذايي شوند؛ اما تحقيقات اخير نشان مي دهد كه هيچ دليل موجهي براي اثبات اين ادعا وجود ندارد. اگر در خانواده خود سابقه ي حساسيت غذايي داريد،با پزشك كودك در اين زمينه مشورت كنيد #غذاي_كودك #١٢ماهگي #١سالگي #٢سالگي #عسل_طبیعی #غذاي_بچه #سن#تغذيه_سالم #مادرانه #غذاخوردن #اشتها
17 مهر 1399 05:35:35
25 بازدید
mama_jaann
ميدونم اكثر شما مامانا اين جمله ها رو شنيديد اما بايد ي گوش در كني و ي گوش و دروازه😅 تو قول بده كه قوي باشي و اين خوفا و كنايه ها روي تو و زندگيت تاثير نزاره👏🏻👏🏻 ❓⁉️شما چه جمله هايي شنيديد كه ناراحتتون كرده؟؟ 🤔🤔 ممنون از خانم دكتر عزيز بابت اين پست خوبشون😍😍 @childpsychology 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #كودك_شاد #مادر_شاد #مادر #كودك
20 مهر 1400 19:55:46
115 بازدید
mama_jaann
سلام مامانای مهربون لطفا این پست رو بادقت بخونید و ممنون میشم لایک کنید وحتما بفرستید به دوستانتون تا اونهاهم مطلع بشن👌🏻سیوش کن که هروقت خواستی بری سراغش🥰 🟠مواد غذایی ممنوع قبل از یکسالگی عبارتند از:👇🏻 ۱-نوشیدنی های شیرین و آبمیوه های صنعتی⛔️ ۲-چای،قهوه،نسکافه⛔️ ۳-لبنیات غیرپاستوریزه مثل ماست و پنیر⛔️ ۴-انواع شیرینی و بیسکوییت شیرین،چیپس،پفک و نوشابه⛔️ ۵- ماست میوه صنعتی⛔️ ۶-شیرگاو(درصورت عدم حساسیت فقط به مقدار کم درغذاهایی مثل فرنی و حریره مجاز است.)⛔️ ۷-عسل⛔️ ۸-اسفناج⛔️ ۹-بادام زمینی⛔️ ۱۰-آدامس،آبنبات،تکه ها بزرگ میوه،آجیل و هر مواد غذایی که باعث خفگی کودک شود.⛔️ ۱۱-نمک و شكر⛔️ ۱۲-غذاهای کنسروی چون نمکوشکر زیادی دارند.⛔️ ۱۳-تخم مرغ خام و نیم پز⛔️ #کودک #حساسیت_غذای_کودک #غذای_کودک #مادرانه❤️ @mama_jaann
10 آذر 1399 17:00:58
41 بازدید
mama_jaann
⁉️سلام به نظرتون زماني كه بچه ها سرما ميخورن بايد قطره آهن و مولتي ويتامين شون رو در اين مدت قطع كرد يا ادامه داد!؟ ✅قطره هاي آهن و مولتي هيچ تداخل و مشكلي با سرماخوردگي ندارن و ميتونيد در اين زمان هم مثل روال قبل قطره ها رو به كوچولوتون بديد.💯 (البته به گفته برخی پزشکان بهتره قطره آهن هنگام تب قطع بشه پس بهتره در این زمان با پزشک خودتون مشورت کنید.) ⁉️حالا ي سوال ديگه آياقطره ها رو بايد چند روز قبل از آزمايش قطع كنيم؟ ✅جواب خير🙂 اصلا لازم نيست قطره ها قبل ازمايش ها قطع بشه چون مقدار ويتامين ها و آهن اين مكملها به ميزاني نيست كه تداخل و مشكلي در جواب آزمايش ايجاد كنن🌷 حتما بفرست به ماماناي ديگه تا بدونن✋🏻 لطفا اون قلب بی رنگ روهم رنگی کن تا بقیه پست ها رو بتونی ببینی❤️🌷😍 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #سرماخوردگی_کودکان #قطره_آهن #قطره_مولتی_ویتامین #چکاپ_کامل_بدن #غذای_کودک
25 فروردین 1400 17:57:39
77 بازدید
mama_jaann
سلام علیکم صدای من را می شنوید از یک خانه ی بمب خورده ☄️پس لطفا لایک و سیو کنید که انرژی بگیرم برم به کارام برسم😍😅 هر سوالی داشتین کامنت بزارید تا زود ببینم وجواب بدم🤓 امشب اومدم با ی میان وعده یا صبحانه هیجان انگیز خوشگل وگوگولی😌 پنکیک دکمه ای(+۸)🥞 ارد:۲قاشق چای خوری زرده تخم بلدرچین:۲تا کره:۲قاشق چای خوری وانیل یا گلاب:چند قطره آب:به اندازه ای که غلظت مواد مثل ماست بشه شکر:کم(زیریکسال ممنوع) 🔸آرد الکشده و شکر رو با هم ترکیب می کنیم کره رو به صورت بن ماری حل کرده وبه مواد اضافه میکنیم و بعد زرده ها و آب رو با مواد ترکیب می کنیم بهم می زنیم تا یکدست بشه.😍 اجازه بدین ماهیتابه نچسب خوب داغ بشه وبعد با قاشق چای خوری مواد رو داخلش بریزید ودو طرفش رو سرخ کنید🤗 🟠نکات طلایی رو پایین عرض می کنم👇🏻 ☑️می تونید با عسل(بالای۲سال) یا مربا(بالای یکسال)یاشیره خرما(۸ماهگی) بدید به دلبندتون میل کنه. ☑️اگه با عسل 🍯یا شیره میخواید بدید شکر نریزید. ☑️میتونید موز 🍌روی پنکیک تون خرد کنید تا کالری بیشتری دریافت بشه و وزنگیری بهتری داشته باشه. ☑️پنکیک دکمه ای ی غذای انگشتی حساب میشه که واسه آموزش به بچه ها عالیه👌🏻 ☑️به جای آب از شیر🥛هم می تونید استفاده کنید. #غذای_کمکی_کودک #پنکیک_خونگی #میانوعده_کودک #صبحانه_کودک #غذای_مقوی_کودک #غذای_شش_ماهگی❤
13 آبان 1399 16:38:30
82 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
3
فرنی کدو حلوایی
سلام سلام همگي سلام😘💜 لطفا لا...يك وس..يو كنيد تا بريم سراغ دستور پخت😉😉 امشب غذاي اصلي يا حتي ميشه گفت ي ميان وعده اوردم كه خيلي باحال و خوشمزه ست اكثر بچه ها عاشق ش ميشن🥰😋 ✳️فرني كدو حلوايي(+٦) آرد برنج:١قاشق غذاخوري كدو حلوايي:يك تكه كوچك آبگوشت يا آب مرغ يا آب ساده:نصف استكان كره:١٥گرم 🌸پوست كدو ها رو بگيريد و بزاريد تا با آب بپزه.بعد از پخت خوب له كنيد(ميكسر يا چنگال).آردبرنج و داخل آب گوشت يا آب ساده سرد حل كنيد بعد كدو ها رو بهش اضافه كنيد و مرتب هم بزيند تا ته نگيره وقتي به غلظت دلخواه تون رسيد كره رو اضافه كنيد و از حرارت برداريد. اگه كدو حلوايي تون خيلي شيرين نيست براي بچه هاي بالاي يكسال ميتونيد ي تكه نبات داخل ش بندازيد تا شيرين بشه.😋😀 ✅آرد برنج خانگي هم كه قبلا بهتون ياد دادم اگه نديدي هايلايت غذاي ٦ماهگي رو ببين.💯 خيلي لطيف و خوشمزه و مقوي ميشه👍🏻💪🏻 نوش جان🌹🌹 كوچولوي شما كدو حلوايي دوست داره؟تو چه غذاهايي استفاده مي كنيد حتما واسم بنويسيد🤗🤗🤗 اينجا كلي چيز ياد ميگيري خوشحال ميشم پيج م رو دنبال كنيد🥰🌸 @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_سالم #غذاي_كمكي #فرني_آرد_برنج #فرني_كودك #تغذيه_كودك #تغذيه_بچه