mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام شبتون بخیر✋🏻😍 ی سوپ آوردم خوشمزه و عالی و راحت😌 سوپ ماش(+۸)🥳 گوشت گوسفند:۲تکه ماش:۱قاشق غذاخوری سیب زمینی:نصف عدد هویج:نصف عدد پیاز:نصف عدد پوره گوجه:۱عدد جوپرک:۲قاشق غذاخوری ♨️اول با پیاز رو با کمی روغن کنجد تفت دادم و گوشت رو بهش اضافه کردم گوشت هم که رنگش عوض شد کمی زردچوبه زدم و بهش آب اضافه کردم و گذاشتم تا بپزه بعد ارز اینکه گوشت ها پخت،هویج ،سیب زمینی،ماش و پوره گوجه رو بهش اضافه کردم وقتی این مواد هم نرم شد جو پرک رو ریختم صبر کردم تا جو هم بپزه و آب سوپ به مقدار دلخواه کشیده بشه. ✅اگه از زودپز استفاده میکنید همه مواد رو به جز جو بریزید داخل زودپز و بعد از پخت جو رو اضافه کنید. ♨️نوش جان🌷😍 🟢نکته:👇🏻 اگه گوجه نریزید میتونید از ۷ماهگی هم این سوپ رو به کوچولوتون بدید. در آخر می تونید کره یا عصاره قلم هم برای مقوی شدن بهش اضافه کنید. از هر سبزی که دوست دارید مثل گشنیز و جعفری هم میتونید استفاده کنید. حتما سيوش كن كه هر وقت لازم داشتي بري سراغش. اگه کوچولوتون هنوز کامل بلد نیست بجوه میتونید کمی با قاشق له کنید نیازی به میکس کردن نیست✅ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #كودك_شاد #كودك #صبحانه_كودك #غذاي_كودك #سوپ_کودک #نوزاد #وزنگیری_کودک
20 اردیبهشت 1400 10:25:10
105 بازدید
mama_jaann
🔶علائم ادرار سوختگی راش ناحیۀ پوشک میتواند خفیف به شکل چند جوش قرمز و زبر در یک ناحیۀ کوچک باشد یا گستردهتر شامل جوشهای دردناک و قرمزی که به شکم و ران کودک گسترش یافته است. برخی از علائم دیگر ادرار سوختگی شامل موارد زیر است: * التهاب یا قرمزی پوست کودک در ناحیۀ زیر پوشک * تورم پوست زیر ناحیۀ پوشک * گرم بودن پوست ناحیۀ زیر پوشک هنگام لمس کردن نوزاد 🔶دلایل ایجاد راش پوشک یا ادرار سوختگی ۱-رطوبت ۲-حساسیت شیمیایی:به پوشک یا دستمال مرطوب ۳-غذاهای جدید ۴-آنتی بیوتیکها ✅کرمهای گفته شده در پست بدون نسخه پزشک قابل استفاده هستند وهم برای جلوگیری از ادرار سوختگی و هم برای مراحل اولیه سوختگی موثرند امااگر بعد از چندروز مصرف پوست بهتر نشد حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید.‼️ ⚠️از دستمال مرطوب به خاطر ایجاد حساسیت استفاده نکنید.⛔️ ⚠️داروهایی که حاوی کورتون هستند مثل هیدروکورتیزون ،بتامتازون وتریامسینولون ان ان را بدون نسخه پزشک مصرف نکنید.⛔️ ⚠️کرم های ضدقارج و آنتی بیوتیکی بدون تجویز پزشک ممنوع⛔️ ✅کالاندولا برای سوختگی جزیی موثر است ولی چون غلیظ نیست محافظت خوبی از پوست نمی کنه. ⁉️من خودم از سودوکرم استفاده می کنم و واقعا ازش راضی هستم شما از کدوممدل پماد استفاده کردید و راضی بودید؟؟ #پماد_سوختگی #ادرار_سوختگی_کودک #ادرارسوختگی #غذای_کودک
24 آذر 1399 17:29:47
93 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخیر لطفا برای دیدن پست های بعدی حتما لا..یک و س.ی.و کنید❤️❤️❤️ ويتامين آد يا مولتي ويتامين از ٣-٥روزگي تا پايان ٢سالگي بايد مصرف شود. قطره آهن از زمان دو برابر شدن وزن كودك تا پايان ٢سالگي👌🏻❤️ ✅قطره هاي معرفي شده از پرمصرف ترين قطره هاي موجود در ايران است.كه به راحتي در داروخانه ها پيدا مي شود.💙 (ورق بزنيد) ⚠️برخي از مولتي ويتامين ها داراي آهن مي باشد،كه ديگه لازم نيست آهن به صورت جداگانه دادن شود.💚 💯قطره هاي ديگرمثل آدزوفر،ادزير و... مولتي ويتامين نيستند و فقط داراي ويتامين آد و آهن مي باشد.💛 ✅مولتي ويتامين ها تا حدودي باعث افزايش اشتهاي كودك مي شود كه به وزنگيري بهتر كودك كمك مي كند.💜 🌟مقدار مصرف مولتي و آد⬅️روزانه يك سي سي آهن ⬅️بستگي به مقدار آهن موجود قطره دارد . تجویز مولتی ویتامین و آهن برای بالای دو سال در صورت نیاز و فقط با تجویز پزشک ⛄️حتما ي سر به پيج ماماجان بزنن پشيمان نميشي😉😉 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک #تقویت_کودک
13 دی 1400 18:06:55
159 بازدید
mama_jaann
شعر خواندن برای کودکان جالب است بدانید که خواندن شعر برای نوزادان و کودکان می تواند بسیار خوب واقع گردد و تاثیرات بسیار مثبتی روی ذهن انها بگذارد. شعرها که مانند سایه تا آخر عمر ما را همراهی می کنند، قدرت زیادی در ساختن دیدگاه ما نسبت به زندگی حال و آینده مان دارند. بنابراین مهم است که اولا برای کودکانمان شعر بخوانیم و دوما شعرهایی برای آن ها بخوانیم که پایه زندگی آتی آن ها را محکم تر کند. شعر خواندن چه فواید دیگری برای کودک شما دارد؟ شعر خواندن به جز تأثیر بلندمدتی که در زندگی کودکان دارد، چند خاصیت بسیار مهم هم برای رشد قوای شناختی و کلامی آن ها دارد. پست رو سيو كنيد و شعر رو به كوچولوهاتون ياد بديد❤️😘 #شعر_كودكانه #شير #كودك_باهوش #كودك_شاد #كودك_خلاق #بازي_كودك @mama_jaann
04 آبان 1399 08:42:46
64 بازدید
mama_jaann
سلامشبتون بخیر✋🏻✋🏻 این هم ی برنامه خواب حدودی واسه بچه ها از بدو تولد تا ۵سالگی🤗🤗 اسلایدها رو ورق بزنید تا به سن کوچولوتون برسید و واسم بنویسید الان چندماه داره و حدودا چند ساعت میخوابه؟؟ اگه سوالی داشتید کا منت بزارید تا جواب بدم😍😍😍 ✅اگر از اکسپلور و هشتک پست ماماجان رو میبینی خوشحال میشم به خانواده۶۷هزارنفره ما ملحق بشی😘😘😘😘 @mama_jaann @mama_jaann #خواب_کودک #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #رشد_كودك #روزمادرمبارک
02 بهمن 1400 19:27:04
318 بازدید
mama_jaann
بعد از يكسالگي شيركودك را كاهش دهيد شيركودك اعم از شيرمادر،شيرخشك و شير پاستوريزه بايد به حدود٤٠٠سي سي كاهش يابد.زيرا بعد از يكسالگي غذا جايگزين شيرمي شود و تغذيه اصلي كودك با غذاست نه شير. بهتر است بعد از٤ماهگي شير شب كودك قطع شود(در صورت تمايل) و پس از١٠ماهگي شير روزانه كودك به ٥وعده در روز برسد و بعد از يكسالگي به ٣وعده درر روز كاهش يابد.تا قطع شيردهي براي كودك ومادر راحت باشد. در صورت مصرف بيش از حد شير اشتهاي كودك كاهش مي يابد و تمايلي به غذا نخواهد داشت. در اين سن چون كودك مي تواند اكثرمواد غذايي رامصرف كند براي تامين كلسيم فقط نيازمند شير نيست واز ساير مواد غذايي مثل لبنيات(ماست و پنير)بادام،كلم بروكلي،حبوبات،ماهي وكنجدو...مي توان استفاده كرد. #شير_دهي_نوزاد #شير_مادر #شير_خشك #كلسيم #مادر #وزنگيري_نوزاد @mama_jaann
16 آذر 1399 17:10:37
153 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
3
فرنی کدو حلوایی
سلام سلام همگي سلام😘💜 لطفا لا...يك وس..يو كنيد تا بريم سراغ دستور پخت😉😉 امشب غذاي اصلي يا حتي ميشه گفت ي ميان وعده اوردم كه خيلي باحال و خوشمزه ست اكثر بچه ها عاشق ش ميشن🥰😋 ✳️فرني كدو حلوايي(+٦) آرد برنج:١قاشق غذاخوري كدو حلوايي:يك تكه كوچك آبگوشت يا آب مرغ يا آب ساده:نصف استكان كره:١٥گرم 🌸پوست كدو ها رو بگيريد و بزاريد تا با آب بپزه.بعد از پخت خوب له كنيد(ميكسر يا چنگال).آردبرنج و داخل آب گوشت يا آب ساده سرد حل كنيد بعد كدو ها رو بهش اضافه كنيد و مرتب هم بزيند تا ته نگيره وقتي به غلظت دلخواه تون رسيد كره رو اضافه كنيد و از حرارت برداريد. اگه كدو حلوايي تون خيلي شيرين نيست براي بچه هاي بالاي يكسال ميتونيد ي تكه نبات داخل ش بندازيد تا شيرين بشه.😋😀 ✅آرد برنج خانگي هم كه قبلا بهتون ياد دادم اگه نديدي هايلايت غذاي ٦ماهگي رو ببين.💯 خيلي لطيف و خوشمزه و مقوي ميشه👍🏻💪🏻 نوش جان🌹🌹 كوچولوي شما كدو حلوايي دوست داره؟تو چه غذاهايي استفاده مي كنيد حتما واسم بنويسيد🤗🤗🤗 اينجا كلي چيز ياد ميگيري خوشحال ميشم پيج م رو دنبال كنيد🥰🌸 @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_سالم #غذاي_كمكي #فرني_آرد_برنج #فرني_كودك #تغذيه_كودك #تغذيه_بچه