پست های مشابه

mama_jaann

سلام نماز روزه هاتون قبول🤲🏻🌿 اين ي پست مهم مخصوص ماماناي آگاه پيج ماماجان🥰 ⚠️شایع ترین کمبود تغذیه ای درکودکان فقر آهن است. اگر فقر آهن تشخیص داده نشود میتواند منجر به کم خونی شود.❌ علت فقرآهن اغلب تغذیه ای است ولی گاهی به علت بعضی بیماری ها می تواند اتفاق بیفتد. درمان كم خوني فقر آهن مصرف دارو زير نظر پزشك است و هيچ خوراكي نمي تواند به صورت كامل كمبود را جبران كنيد.❌ پس به اميد شيره خرما و انگور نباشيد تا كم خوني رو درمان كنه🤷🏻‍♀️ اگر از اكسپلور پست رو ميبيني پيش ما بمون🥰 @mama_jaann @mama_jaann ⁉️شما قطره آهن به کوچولوهاتون میدید؟از چه مارکی راضی هستید؟ #کم_خونی_فقر_آهن #کم_خونی_کودک #قطره_آهن_نوزاد #کم_خونی_و_درمان_آن #کودکانه #غذای_کودک #تغذیه_کودک #قدکودکان #رشد_کودک #رشد_نوزاد #وزنگیری_کودک #وزنگیری_نوزاد #ماهرمضان

29 فروردین 1401 18:29:34

286 بازدید

mama_jaann

۱۵دلیلی که موجب عدم موفقیت درکاهش وزن می شود:👇🏻 ۱-زیادغذا می خوریدحتی مصرف غذاهای سالم و کم چرب هم درحد زیاد باعث اضافه وزن می شود.✅ ۲-صبحانه نمی خورید.🍎 ۳-برحجم غذای خود کنترلی ندارید.✳️ ۴-ایستاده غذا می خورید.🧍🏻🧍🏻‍♀️ ۵-خواب مناسب ندارید،مرتب بیدار می شوید ودر طول روز خسته هستید.🥱 ۶-درمصرف غذاهای رژیمی زیاده روی می کنید.🤮 ۷-مصرف سبزیجات را فراموش می کنید.🥬🥦🌽🥕 ۸-فقط تمرینات کاردیو(افزایش دهنده ضربان قلب)انجام می دهید.🏃🏻‍♂️🏃🏻‍♀️ ۹-باشکم خالی ورزش می کنید.🚶🏻 ۱۰-برخی ازگروه های غذایی را استفاده نمی کنید،مثل لبنیات،نان وبرنج🥛🍚🍞 ۱۱-مجموع خواب شمادر شبانه روز کم است.😴🥱 ۱۲-بیشتر اوقات بیرون غذا می خورید.🍔🍟🍕 ۱۳-لباس های گشاد می پوشید.👚👕 ۱۴-به نمک و فلفل و سس ها علاقه زیادی دارید.🧂 ۱۵-بدون تفکر غذا می خورید.🙄 ✅اینم واسه مامانایی که میگن چرا لاغر نمیشم بعد از زایمان🥰😅 ✳️ابجی تون با رژیم ۱۶کیلو کم کرده😍🌹 #فرزندشاد💃 #کاهش_وزن #رژیم_لاغری #غذای_کودک #زایمان #لاغری

24 دی 1399 17:21:02

89 بازدید

mama_jaann

سلام امشب ی سوپ آوردم هرکس خورده ازش تعریف کرده پس حتما ذخیر..ش کن که بدردت میخوره🥰 🌸سوپ ماکارونی یا همون ورمیشل(۸+) ورمیشل یا ماکارونی:🍝 سیب زمینی:نصف عدد کوچک🥔 هویج:نصف عدد🥕 پیاز:۱عدد کوچک🧅 رب خونگی یا پوره گوجه:نصف قاشق مرباخوری رب یا یک عدد گوجه فرنگی🍅 گوشت چرخ کرده:۳۰گرم🥩 ✅ابتدا کمی پیاز رو با روغن کنجد تفت دادم بعدش سیب زمینی رو ریختم و اونم ی کم تفت دادم سپس گوشت چرخ کرده رو بامواد تفت دادم ورب و هویج رو اضافه کردم دوتا استکان اب ریختم تا مواد خوب بپزه نیم ساعت اخر هم ورمیشل رو ریختم و گذاشتم بپزه. شما نسبت به ذائقه کوچولوتون میتونین آب دار یا کم آب بردارین. میتونید از مرغ ریش ریش هم استفاده کنید و هر سبزی معطری که دوست دارید بهش اضافه کنید.👌🏻🌿 گه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #غذای_سالم #سوپ #مادر #نوزاددختر #نوزادپسر #غذاي_خانگي #خوشمزها #ورميشل #غذاهای_خوشمزه#غذای_نوزاد_زیر_ده_ماه #غذای_کمکی_کودک #غذای_بچه #غذای_کمکی

25 خرداد 1400 16:35:02

120 بازدید

mama_jaann

سلام✋🏻 این هم یک لیست از خوراکی های ملین که واسه رفع یبوست کودک و بزرگسال پیشنهاد میشه👍🏻🥰 ‎⚠️در موارد زیر فورا به پزشک مراجعه کنید:👇🏻 ‎1️⃣ایجادیبوست ناگهانی همراه بااتساع ودردشکم واستفراغ✅ ‎2️⃣وجود خون در مدفوع✅ ‎3️⃣کاهش وزن یاخوب وزن نگرفتن و تاخیر در رشد✅ ‎4️⃣سن کمتر از ۳ماه✅ ‎⛔️بدون نسخه پزشک از داروهای ملین و شیاف گلیسیرین استفاده نکنید. ⁉️شما چه خوراکی هایی رو پیشنهاد میدید واسه رفع یبوست؟؟ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann ‎#یبوست_غذای_کودک #يبوست_كودكان #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #درمان_یبوست_نوزاد @mama_jaann

25 اردیبهشت 1400 16:24:26

87 بازدید

mama_jaann

سلام امروز ميخوام درباره شانه زدن و شستن موهاي بچه ها صحبت كنم🧖🏻 ممنون كه لايك مي كنيد و حتما براي دوستاتون هم بفرستيد تا استفاده كنند😍هر سوالي داشتي ميتوني كامنت كني تا جواب بدم🤩 همه ي نوزادان از بدو تولد بدون مو به دنيا نميان وامكان داره اين موهاي نوزاد تا٦ماهگي بريزه و دوباره رويش داشته باشه. پس نگران ريزش موهاي كوچولوتون نباشيد😊 بهتر است براي شانه زدن موهاي نوزاد از برس هاي مخصوص و نرم (ورق بزنيد) ويا از شانه هاي مخصوص كودك كه سر دندانه هاي آن حالت گرد دارند استفاده كنيم(مطابق عكس بالا)👆🏻 ⚠️هرگز ازبرس و شانه بزرگسالان براي كودكان استفاده نكنيد كه خطر آسيب هاي پوستي را در پي دارد.🤯 ⚠️شانه را به آرامي روي سر كودك بكشيد تا به قسمت ملاج فشار وارد نشود.❌ ❗️از كشيدن زياد موي نوزاددختر براي بستن موها خودداري كنيد.👧🏻 ❗️تراشيدن موي نوزاد هيچ تاثيري در رويش و پر شدن موهاي او نخواهد داشت.👶🏻 🔸براي شستن سر نوزاد از شامپو كودكان🧴 استفاده كنيدو براي اينكه شست و شوي راحت و تميزتري داشته باشيم ميتونيد از همان برس مخصوص كمك بگيريد كه عاليه👌🏻 🔸در صورتي كه نوزاد شما داراي كلاهك گهواره اي(پوسته زرد روي سر)مي باشد مي توانيد كودك را به حمام برده و بعد از خيس كردن سر كمي كه سر خيس خورد كمي شامپو روي سر نوزاد ريخته و با برس نرم به آهستگي بكشيد تا پوسته ها ازبين برود و در آخر سر نوزاد را به خوبي آب كشي و خشك كنيد. ❗️پس از كف مالي كردن سر نوزاد با شامپو سر را با دقت آبكشي كنيد🚿تا شامپو روي سر نوزاد نماند. ❗️دقت كنيد هميشه براي حمام كردن 🛁نوزاد ابتدا بدن او و سپس سرش را بشوييد تا سرما نخوردو براي خشك كردن اول سر وسپس بدن نوزاد🌹 #حمام_كردن_نوزاد #مو_كودكان #رويش_مو #بدو_تولد #نوزادي #مادرانه❤️ #مامايي #كودك_شاد

25 آبان 1399 17:17:51

123 بازدید

mama_jaann

سلام‌مهربونا قبلا در مورد رفلاکس پست گذاشته بودم اما الان میخوایم یکبار دیگه هم توضیح و راه های درمانش رو اموزش بدم بهتون: ⁉️رفلاکس چیه؟ به فرآیند برگشت محتویات معده به حلق میگیم رفلاکس. 🔸رفلاکس دراکثر موارد تا یکسالگی که دریچه معده کودک ازحالت شل بودن و تکامل نیافته خارج میشه بهبود پیدا میکنه. بیشتر موارد رفلاکس نیاز به درمان نداره و تا۱۰-۱۲ماهگی خودبه خود خوب میشه👌🏻 ⚠️اما علایمی که اگه دیده بشه نیاز به درمان داره شامل موارد زیر میباشد:👇🏻 ۱-وزنگیری نامناسب ۲-استفراغ به صورت جهشی بیشتر از ۳بار در روز ۳-درد و‌بیقراری ۴-امتناع از خوردن شیر ۵-علایم تنفسی(خس خس سینه و سرفه بی دلیل) ۶-بیقراری هنگام تغذیه از پستان مادر یا شیشه شیر 🟠مراحل درمان:👇🏻 ۱-تغذیه با حجم کمتر و‌دفعات بیشتر ۲-نگه داشتن نوزاد به صورت عمودی به مدت ۲۰دقیقه بعد از شیر خوردن ۳-درصورت تغذیه با شیرخشک استفاده از شیرخشک های مدلAR ۴-شروع تغذیه باغذاهای جامد در صورت امکان ۵-دوری از دود ۶-محدودیت مصرف ‌کافیین و مواد غذایی تشدید کننده(لبنیات) در مادر ۷-گرفتن اروغ کودک بعد از هربار شیردهی ۸-استفاده از تشک های شیب دار ۹-درصورت عدم پاسخ شروع امپرازول با تجویز پزشک ۱۰-درصورت عدم پاسخ اضافه کردن داروی جدید با دستورپزشک بفرست واسه کسایی که احساس میکنن کودکشون رفلاکس داره😊 #رفلاكس_نوزاد #درمان_رفلاکس_معده #كودك_سالم #غذاي_كودك #گريه_نوزاد #مادر #مادرانه❤️ @mama_jaann همچنین در مورد رفلاکس پنهان، این پست را ببینید: "رفلاکس پنهان":https://www.bamano.life/post/40030

09 آذر 1399 17:02:39

349 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

3

روزتون بخير مامانا🌿 🌾اينم ي غذاي فوري فوتي و خوشمزه واسه مامانايي كه خيلي سرشون شلوغه و نميدونن چي درست كنن🤩🥳 پاستا ٣سوته(+٨)🤗 گوشت چرخ كرده:۵٠گرم پاستا:٧٠گرم پوره گوجه يا رب خانگي:١-٢قاشق غذا خوري پیاز و فلفل دلمه:به میزان دلخواه پنیر پیتزا:درصورت تمایل بعد از یکسالگی ✅طرز تهیه رو در پست به صورت اسلایدی گذاشتم تا راحتتر باشه واستون😇🥰 ورق بزنيد😋 🌿از طعمش نگم براتون كه عاشقش ميشيد🤤😋 🌦نكات مهم: 🍂از ادويه هاي ديگه مثل پودر سير و آويشن در خد كم ميتونيد استفاده كنيد. 🍁پنير پيتزا براي افزايش كالري غذا واسه كودكان كم وزن ميتونه گاهي استفاده (نه زیاد)بشه. 🍂زير يكسال از پوره گوجه با رب هاي خانگي استفاده كنيد. 🍁پاستا ي غذاي انگشتي باحاله كه همه بچه ها عاشق ش ميشن🤤 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #كودك #غذاي_كودك #كودك_شاد #تغذیه_کودک #تغذیه_کودک_بدغذا

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

3

روزتون بخير مامانا🌿 🌾اينم ي غذاي فوري فوتي و خوشمزه واسه مامانايي كه خيلي سرشون شلوغه و نميدونن چي درست كنن🤩🥳 پاستا ٣سوته(+٨)🤗 گوشت چرخ كرده:۵٠گرم پاستا:٧٠گرم پوره گوجه يا رب خانگي:١-٢قاشق غذا خوري پیاز و فلفل دلمه:به میزان دلخواه پنیر پیتزا:درصورت تمایل بعد از یکسالگی ✅طرز تهیه رو در پست به صورت اسلایدی گذاشتم تا راحتتر باشه واستون😇🥰 ورق بزنيد😋 🌿از طعمش نگم براتون كه عاشقش ميشيد🤤😋 🌦نكات مهم: 🍂از ادويه هاي ديگه مثل پودر سير و آويشن در خد كم ميتونيد استفاده كنيد. 🍁پنير پيتزا براي افزايش كالري غذا واسه كودكان كم وزن ميتونه گاهي استفاده (نه زیاد)بشه. 🍂زير يكسال از پوره گوجه با رب هاي خانگي استفاده كنيد. 🍁پاستا ي غذاي انگشتي باحاله كه همه بچه ها عاشق ش ميشن🤤 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #كودك #غذاي_كودك #كودك_شاد #تغذیه_کودک #تغذیه_کودک_بدغذا

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن