پست های مشابه

mama_jaann

سلام مامانا✋🏻قطعاهمگي از خواص و فوائد حبوبات اطلاع داريد 🤩اما يه مشكل اصلي اين هست كه حبوبات بخصوص نخود و لوبيا باعث نفخ ميشه و بچه ها رو اذيت ميكنه 😩اينجا قرارِ ياد بگيريم كه چجوري حبوبات رو بدون نفخ كنيم😍حتما سيوش كن كه اگه لازم شد زود پيداش كنيو بفرست واسه دوستات😘😘 ١)اولين و مهم ترين كار اين هست كه حبوبات رو ٢٤-٤٨ساعت داخل آب ولرم خيس كنيد و هر٣-٤ساعت آبش رو عوض كنيد.✅ ٢)قبل از مخلوط كردن با غذا حبوبات رو داخل ابجوش بريزيد و روي حرارت قرار بديد و بزاريد به مدت ٢٠دقيقه بجوشه سپس داخل ابكش بريزيد و اب سرد بريزيد روش✅ ٣)واسه بچه ها بعد از مرحله ٢ميتونيد حبوبات رو بين پارچه تميز بريزيد و مالش بديد تا پوستش گرفته بشه✅ ٤)در صورت امكان از ادويه هاي گرم مثل زنجبيل و دارچين در طبخ غذا استفاده كنيد✅ ‼️نكته مهم:👇🏻 ١-مراحل بالا بيشتر واسه حبوباتي مثل نخود و لوبيا استفاده ميشه عدس و ماش خيس كردن به مدت ٥-٦ ساعت كافيه👌🏻 ٢-عدس و ماش رو از٧ماهگي و نخود و لوبيا از٩ماهگي ميتونه واسه كودكان استفاده بشه. ٣-حبوبات منبع پروتئين و كربوهيداتِ كه واسه وزنگيري بچه گزينه خوبيه👌🏻و بخاطردارا بودن كلسيم به استخوان سازي كودكان كمك ميكنه🥳 ٤-از حبوبات ميتونيد در انواع سوپها و كته ها استفاده كنيد. ٥-اگه همه ي اين كارهارو كردين ولي بازم كوچولوتون نفخ كرد و اذيت شد فعلا بهش حبوبات نديد😊 شما هم به كوچولوتون حبوبات ميديد و تو چه غذاهايي استفاده ميكنيد؟😊 #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #حبوبات #جوانه #وزنگيري_كودك @mama_jaann

02 دی 1399 17:11:30

175 بازدید

mama_jaann

سلام شبتون بخیر✋🏻 🌈این پست جواب خیلی از شما مامانای مهربونه 😎 ✅پس حتما با دقت مطالعه کنید که خیلی به دردتون میخوره😍 ✳️خواب بچه ها هم مثل خود ماست اگه گرسنه یا تشنه باشیم،گرما یا سرما،نور زیاد،انجام فعالیت های هیجان انگیز و...روی کیفیت خوابمون تاثیر میزاره🥴🥱😴 🤱🏻حتما یک و‌نیم تا دوساعت قبل خواب شام مناسب به کوچولوهاتون بدید(انواع سوپ،کته ها،برنج و‌خورشت و...)🍛 😴کودک سالم دوتاشش مرتبه در طول شب بیدار می شودو هر بار باید خودش بلد باشد مستقل و بدون کمک به خواب برود پس از همان ابتدا او را به هیچ روشی (تکان دادن،شیر دادن،راه بردن،روی پا گذاشتن و...)عادت ندهید.🥱 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #كودك_شاد #خواب_کودک #کودک_بدخواب #بیخوابی_کودک #غذای_کودک #تغذیه _کودک#مادر

09 مهر 1400 19:15:41

298 بازدید

mama_jaann

سلام 🥰🌹 💯 حتما لا.یک و س.ی.وش کن که جا..یزه🎁داره😍😍 اينم طرز تهيه سويق كه حسابي همه دنبالش بوديد😍 اول ویدیو رو ببینید و بعدلطفا کپشن رو‌با دقت بخونید سَویق، یا همان آرد حبوبات و غلات انواع مختلفی داره از سَویق جو گرفته تا گندم و عدس که هر کدام برای خود خواص بسزایی داره.سويق ماده مغذي ست كه بدون اضافه كردن ماده خاصي باعث مقوي شدن غذا مي شه💪🏻👏🏻 ✅مواد مورد نياز براي سويق كامل:👇🏻 ➖نخود:٢قاشق غذاخوري👈🏻از٩ماهگي مجاز ➖عدس:٢قاشق غذاخوري ➖ماش:٢قاشق غذاخوري ➖آردبرنج:٢قاشق غذاخوري👈🏻آموزشش تو پيج هست😊 ➖آردگندم سبوس دار:٢قاشق غذاخوري ✳️حبوبات رو به مدت ١٢ساعت خيس كنيد بعد از خيس خوردن اگه خواستيد ميتونيد پوست روي اونها رو بگيريد(من نگرفتم) ✳️روي پارچه نخي پهن كنيد تا خشك بشن(٢٤ساعت) ✳️حبوبات رو به خوبي آسياب كنيد ✳️الك كنيد ✳️بدون روغن تفت بديد( حدودا ۱۰-۱۵دقيقه) ✳️آردبرنج و آردگندم رو تفت بديد(ميتونيد سبوس هم اضافه كنيد) ✳️همه مواد رو تركيب كنيد ✳️دوباره آسياب كنيد و باز الك كنيد ✳️مواد رو دوباره تفت بدید(مرتب هم بزنید تا نسوزه) همین دیگه سویق شما آماده ست🥳🥳🥳 🔶ويديو طرز تهيه هم كه داخل پست گذاشتم😋 نكات مهم:👇🏻 ١-اگه كوچولوتون سن زير ٩ماه داره نخود داخل سويق ش نريزيد.سن شروع سویق(عدس،ماش،گندم وبرنج)از ۸ماهگی ست. ٢-تمام مواد بايد از قبل تست حساسيت شده باشه⚠️ ٣-در استفاده از سويق زياده روي نكنيد(روزي يك قاشق غذاخوري كافيه)‼️ ٤-سويق رو ميتونيد داخل انواع سوپ،تخم مرغ،ماست،شير(بالاي يكسال)،بستني،فرني استفاده كنيد👌🏻👌🏻 ۵-میتونید حبوبات رو جدا گانه تفت بدیدونگه دارید تا سویق های مختلف داشته باشید(مثلا سویق عدس،ماش،نخود،گندم و برنج) ۶-درظرف مناسب داخل یخچال نگه دارید🥰 ممنون میشم اگر پیج ما رو از اکسپلور می بینید مار رو دنبال کنید🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی #سویق_کودک #سویق_کامل #مادروکودک #نوزاد ‏#تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک

18 دی 1400 17:28:21

332 بازدید

mama_jaann

شعر خواندن برای کودکان جالب است بدانید که خواندن شعر برای نوزادان و کودکان می تواند بسیار خوب واقع گردد و تاثیرات بسیار مثبتی روی ذهن انها بگذارد. شعرها که مانند سایه تا آخر عمر ما را همراهی می کنند، قدرت زیادی در ساختن دیدگاه ما نسبت به زندگی حال و آینده مان دارند. بنابراین مهم است که اولا برای کودکانمان شعر بخوانیم و دوما شعرهایی برای آن ها بخوانیم که پایه زندگی آتی آن ها را محکم تر کند. شعر خواندن چه فواید دیگری برای کودک شما دارد؟ شعر خواندن به جز تأثیر بلندمدتی که در زندگی کودکان دارد، چند خاصیت بسیار مهم هم برای رشد قوای شناختی و کلامی آن ها دارد. پست رو سيو كنيد و شعر رو به كوچولوهاتون ياد بديد❤️😘 #شعر_كودكانه #شير #كودك_باهوش #كودك_شاد #كودك_خلاق #بازي_كودك @mama_jaann

04 آبان 1399 08:42:46

64 بازدید

mama_jaann

يه كم بخنديم خوووب😂😂😂 كيا واكسن كودك شون رو سر وقت زدن؟🤓 كيا تو روزهاي آينده كوچولوشون بايد واكسن بزنه؟💉 بهتره كه واكسن ها رو به خاطر كرونا به تعويق نندازيد،چون اصلا معلوم نيست اين مهمون ناخونده تا كي جا خوش كرده!!😣😖 دقيقا اسفند ٩٨وقتي كرونا به تازگي در ايران پيدا شده بود،پسر من واكسن ٤ماهگي داشت خيلي ها گفتن واكسن ها رو فعلا نزنيد اما من چون حدس زده بودم كه معلوم نيست كرونا تا كي بمونه سر موقع واكسن ش رو زدم.😍😍الان پسر من يكسال داره و بعد از اون دوتا واكسن ديگه و چكاپ يكسالگي ش رو هم انجام داده.😊☺️ پس از شماهم خواهش ميكنم با رعايت تمام موارد بهداشتي زودتر واكسن دلبندتون رو بزنيد💪🏻😇 #واكسن #كروناويروس #واكسن_كودك #ماسك_بزنيم #خنده_دار #كودك_شاد @mama_jaann

02 آذر 1399 17:19:23

11 بازدید

mama_jaann

سلام عزيزان به درخواست مادر هايي كه تازه ميخواستن غذاي كمكي كوچولوشون رو شروع كنن امروز طرز تهيه فرني رو گذاشتم همه چي داخل فيلم مشخصه فقط سيوش كن كه داشته باشي ش و اينكه بفرست واسه مامانايي كه بهش نياز دارند. 🤓 مامانا هر سوالي داريد كامنت كنيد تا سريع جواب بگيريد🤩🥳 آموزش واسه كودكي كه تازه ميخواد غذاي كمكي رو شروع كنه:😍 ي قاشق مربا خوري آرد برنج رو با ي نصف استكان آب با ي كوچولو نبات ميزاريم رو حرارت كم تا به مدت ١٠-١٥دقيقه بپزه بعد از اينكه غلظت ش كمي از شير مادر بيشتر شد ي سر قاشق چاي خوري كره اضافه مي كنيم واز رو حرارت برميداريم و ميزاريم خنك بشه.اگه دوست داشته باشي ميتونيد به اندازه١٠سي سي شير خشك يا ٥قاشق مرباخوري از شير خودتون بهش اضافه كنيد🥰😘 به مرورمقدار و غلظت فرني بيشتر ميشه👌🏻 فقط چندتا نكته كه پايين عرض مي كنم:👇🏻 ١-بهتره واسه شروع از شيرگاو واسه پخت فرني استفاده نكنيد چون هنوز معده كودك به غذا عادت نداره و ممكن واسش سنگين باشه.فعلا فقط با آب بپزيد اما اگه خواستيد باشير درست كنيد فقط كافيه به جاي آب شير🥛بريزيد😍 ٢-بزاريد فرني كامل خنك بشه و بعد شير خشك يا شيرمادر رو اضافه كنيد. ٣-اگه به اين دستور بادام پوست كنده رنده شده با الك (اول پخت)اضافه كنيد،فرني مون ميشه حريره بادام🤗 ٤-خيلي كم نبات هم سردي برنج رو ميگيره هم كودك ترغيب به خوردن فرني ميشه😋 ٥-كره از ايجاد يبوست جلوگيري ميكنه و ميشه به جاش از روغن زيتون هم استفاده كرد🧈 ٦-طرز تهيه آرد برنج خونگي هم كه قبلا گذاشتم پس زود برو درست كن كه لازمت ميشه😚 ممنون از حمايتتون❤️🌹 #غذای_کمکی_کودک #فرنی_آرد_برنج #شروع_غذای_کمکی #حريره_بادام #کودک #غذای_شش_ماهگی❤ @mama_jaann

12 آبان 1399 14:45:36

444 بازدید

Fatemeh Nabavi

1

3

🔶علائم ادرار سوختگی راش ناحیۀ پوشک می‌تواند خفیف به شکل چند جوش قرمز و زبر در یک ناحیۀ کوچک باشد یا گسترده‌تر شامل جوش‌های دردناک و قرمزی که به شکم و ران کودک گسترش یافته است. برخی از علائم دیگر ادرار سوختگی شامل موارد زیر است: * التهاب یا قرمزی پوست کودک در ناحیۀ زیر پوشک * تورم پوست زیر ناحیۀ پوشک * گرم بودن پوست ناحیۀ زیر پوشک هنگام لمس کردن نوزاد 🔶دلایل ایجاد راش پوشک یا ادرار سوختگی ۱-رطوبت ۲-حساسیت شیمیایی:به پوشک یا دستمال مرطوب ۳-غذاهای جدید ۴-آنتی بیوتیک‌ها ✅کرم‌های گفته شده در پست بدون نسخه پزشک قابل استفاده هستند و‌هم برای جلوگیری از ادرار سوختگی و هم برای مراحل اولیه سوختگی موثرند امااگر بعد از چندروز مصرف پوست بهتر نشد حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید.‼️ ⚠️از دستمال مرطوب به خاطر ایجاد حساسیت استفاده نکنید.⛔️ ⚠️داروهایی که حاوی کورتون هستند مثل هیدروکورتیزون ،بتامتازون وتریامسینولون ان ان ‌را‌ بدون نسخه پزشک مصرف نکنید.⛔️ ⚠️کرم های ضدقارج و آنتی بیوتیکی بدون تجویز پزشک ممنوع⛔️ ✅کالاندولا برای سوختگی جزیی موثر است ولی چون غلیظ نیست محافظت خوبی از پوست نمی کنه. ⁉️من خودم از سودوکرم استفاده می کنم و واقعا ازش راضی هستم شما از کدوم‌مدل پماد استفاده کردید و راضی بودید؟؟ #پماد_سوختگی #ادرار_سوختگی_کودک #ادرارسوختگی #غذای_کودک

21 بهمن 1401 15:02:25

من خیلی از کرم ها رو امتحان کردم ولی هیچکدوم مثل کرم اِن اِن خوب نبود

مامان مهرسانا

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

1

3

🔶علائم ادرار سوختگی راش ناحیۀ پوشک می‌تواند خفیف به شکل چند جوش قرمز و زبر در یک ناحیۀ کوچک باشد یا گسترده‌تر شامل جوش‌های دردناک و قرمزی که به شکم و ران کودک گسترش یافته است. برخی از علائم دیگر ادرار سوختگی شامل موارد زیر است: * التهاب یا قرمزی پوست کودک در ناحیۀ زیر پوشک * تورم پوست زیر ناحیۀ پوشک * گرم بودن پوست ناحیۀ زیر پوشک هنگام لمس کردن نوزاد 🔶دلایل ایجاد راش پوشک یا ادرار سوختگی ۱-رطوبت ۲-حساسیت شیمیایی:به پوشک یا دستمال مرطوب ۳-غذاهای جدید ۴-آنتی بیوتیک‌ها ✅کرم‌های گفته شده در پست بدون نسخه پزشک قابل استفاده هستند و‌هم برای جلوگیری از ادرار سوختگی و هم برای مراحل اولیه سوختگی موثرند امااگر بعد از چندروز مصرف پوست بهتر نشد حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید.‼️ ⚠️از دستمال مرطوب به خاطر ایجاد حساسیت استفاده نکنید.⛔️ ⚠️داروهایی که حاوی کورتون هستند مثل هیدروکورتیزون ،بتامتازون وتریامسینولون ان ان ‌را‌ بدون نسخه پزشک مصرف نکنید.⛔️ ⚠️کرم های ضدقارج و آنتی بیوتیکی بدون تجویز پزشک ممنوع⛔️ ✅کالاندولا برای سوختگی جزیی موثر است ولی چون غلیظ نیست محافظت خوبی از پوست نمی کنه. ⁉️من خودم از سودوکرم استفاده می کنم و واقعا ازش راضی هستم شما از کدوم‌مدل پماد استفاده کردید و راضی بودید؟؟ #پماد_سوختگی #ادرار_سوختگی_کودک #ادرارسوختگی #غذای_کودک

من خیلی از کرم ها رو امتحان کردم ولی هیچکدوم مثل کرم اِن اِن خوب نبود مامان مهرسانا

21 بهمن 1401 15:02:25

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن