mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
اي جانم🥰😘😍🌹 #تولد #گرسنه #شير #نوزاد_شیر_خوار #مامایی #زايمان #عشق #مادرانه❤️
09 مهر 1399 07:16:23
13 بازدید
mama_jaann
رفلاکس هنگامی اتفاق می افتد که مواد غذایی از معده کودک بر میگردد و باعث ضعف کودک میشود.رفلاکس در نوزادان به ندرت جدی میشود وبا افزایش سن کمتر بروز میکند.اما رفلاکس نوزادان پس از ۱۸ماهگی غیر طبیعی ست. اگر کودک شما از نظر جسمی سالم و رشد خوبی داشته باشد رفلاکس معده نگران کننده نیست. رفلاکس معمولا قبل از۸هفتگی شروع شده وتا یکسالگی بهبود می یابد. علایم رفلاکس در نوزادان شامل: استفراغ یا احساس ناراحتی در طی یا مدت کوتاهی بعد از تغذیه سرفه یا عطسه کردن هنگام غذا خوردن گریه کردن هنگام غذا خوردن #رفلاکس_نوزادان #مادرانه #ماما #نوزاد_شیر_خوار #زایمان
08 مهر 1399 13:57:51
260 بازدید
mama_jaann
اسموتی موز(+۱۰) موز یخ زده بستنی شیر پاستوریزه یا شیر خشک پودرسنجد وانیل عسل (۲سال به بالا)یا شکر به دلخواه پوست موز را بکنید وبزارید داخل فریزر تا یخ بزنه بعد همه مواد رو داخل مخلوط کن بریزید و له کنید در اخر هم شیر رو اضافه کنید شیر نباید زیاد باشه اسموتی باید غلظتی به اندازه ماست داشته باشه. اگه شیرینی بستنی واستون کم بود میتونید مقداری عسل(۲سال به بالا)یا شکر اضافه کنید. ی میان وعده عالی ومقوی واسه کوچولوها که میتونید انواع مغزیجات روبهش اضافه کنید.😍 نوش جان❤️🌹 #دسرخوشمزه #موز #اسموتی_میوه #اسموتی_موز #میان_وعده #غذای_خانگی #بستنی_خانگی #کودک_باهوش #کودک_سالم#غذاي_كودك_ماماجان @mama_jaann
23 مهر 1399 11:33:29
119 بازدید
mama_jaann
سلام اين طرز تهيه پوره ها كه خيلي از مامانا ازم خواسته بودن🌹 ممنون كه ازم حمايت ميكنيد❤️حتما بفرست واسه دوستات و سيوش كن كه لازم ت ميشه🥰 ✔️پوره به نوعی ماده خوراکی گفته میشود که عمدتاً با خرد کردن سبزیجات، حبوبات ومیوه خام یا پخته در مخلوط کن و سپس از الک گذراندن يا له كردن آن درست میشود. همه پوره ها ي مدل درست ميشن(اگه نياز به پخت داشته باشن) شما اون ماده غذايي رو كه ميخواي پوره كني ميشويي و بعد خرد ميكني و داخل قابلمه ميريزي .به اندازه اي اب ميريزي كه بياد روي ماده خوراكي بعد از اون كه پخت و نرم شد وكمي آب داشت از روي شعله برميداري وبا گوشت كوب يا چنگال له ميكني حالا بسته به پوره اي كه درست كردي ميتوني چيزاي ديگه هم بهش اضافه كني. مثلا:👇🏻 ➖پوره سيب زميني رو ميتوني با👈🏻كره،شير،عصاره قلم(۷ماهگی)،بروكلي(۹ماهگی) ➖پوره هويج با👈🏻كره و شير ➖پوره كدو حلوايي ➖پوره اووكادو ➖پوره سيب درختي،گلابي،هلو،انبه و انواع ميوه ها ❗️پوره رو ميتونيد بسته به ماده خوراكي از ٦ماهگي شروع كنيد👌🏻 بعضي مواد غذايي كه نياز به پخت ندارن و فقط با له كردن يا با مخلوط كن اماده ميشن مثل :پوره موز،گوجه فرنگي و... 🔸پوره سيب زميني يكي از بهترين و مقوي ترين پوره هاست كه در پست بالا طرز پخت ش با عصاره قلم (از ۷ماهگی)رو اموزش دادم كه خيلي خوشمزه و مقوي ميشه👌🏻پوره سیب زمینی با کره و شیر از ۶ماهگی مجازه✅لطفا ورق بزنيد🥰 #پوره_سیب_زمینی #پوره_غذای_کودک #پوره_کدو_حلوایی #پوره_هویج #پوره_میوه #غذاي_كمكي_كودك @mama_jaann
06 آذر 1399 15:03:02
925 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخیر لطفا برای دیدن پست های بعدی حتما لا..یک و س.ی.و کنید❤️❤️❤️ ويتامين آد يا مولتي ويتامين از ٣-٥روزگي تا پايان ٢سالگي بايد مصرف شود. قطره آهن از زمان دو برابر شدن وزن كودك تا پايان ٢سالگي👌🏻❤️ ✅قطره هاي معرفي شده از پرمصرف ترين قطره هاي موجود در ايران است.كه به راحتي در داروخانه ها پيدا مي شود.💙 (ورق بزنيد) ⚠️برخي از مولتي ويتامين ها داراي آهن مي باشد،كه ديگه لازم نيست آهن به صورت جداگانه دادن شود.💚 💯قطره هاي ديگرمثل آدزوفر،ادزير و... مولتي ويتامين نيستند و فقط داراي ويتامين آد و آهن مي باشد.💛 ✅مولتي ويتامين ها تا حدودي باعث افزايش اشتهاي كودك مي شود كه به وزنگيري بهتر كودك كمك مي كند.💜 🌟مقدار مصرف مولتي و آد⬅️روزانه يك سي سي آهن ⬅️بستگي به مقدار آهن موجود قطره دارد . تجویز مولتی ویتامین و آهن برای بالای دو سال در صورت نیاز و فقط با تجویز پزشک ⛄️حتما ي سر به پيج ماماجان بزنن پشيمان نميشي😉😉 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک #تقویت_کودک
13 دی 1400 18:06:55
159 بازدید
mama_jaann
سلام ⚠️این پست نیاز به دقت فراوان دارد😬 ✳️اینایی که داخل اسلاید گذاشتم یعنی باورهای غلط هستن فردا نگید پس چرا گفتی فلان چیز رو بده فلان و نده😁😉 ⁉️شما دیگه چه باورها و خرافاتهایی شنیدید؟؟ ✅موز رو از ۶ماهگی با خیال راحت به کوچولوهاتون بدید خیلی هم خوشمزه ست فقط ی کم گرونه😥😆 ✅پنیر کم نمک از۹ماهگی مجازه و میتونه کلی غذای انگشتی خوب باهاش واسه بچه ها درست کنید،پنیر رو با انواع مغزیجات پودر از۹-۱۰ماهگی(گردو ،بادام،پسته و...)به کوچولوهاتون بدید خیلی هم خوبه👌🏻😍 ✅مواد اولیه خوراکی(سبزیجات،گوشت و مرغ و ماهی،صیفی جات و...)رو میتونید باخیال راحت فریز کنید و نگران از بین رفتن خاصیت ش نباشید.❄️ ✅اگه کوچولویی تاخیر در تکلم داره هیچ خوراکی نه بدترش میکنه نه بهتر تنها راه درمانش مشاوره با گفتار درمانه🤓 ✅لثه های بچه ها انقدری سفت هستن که هرچیزی که بین دو انگشت شما له بشه اونا هم بتونن له ش کنن پس غذای میکس رو کم کم حذف کنیدتا کوچولوتون جویدن رو یاد بگیره.👶🏻👧🏻 💜ممنون از وقتی که گذاشتید،لطفا اگه براتون مفید بود لا..یک و ذخ..یره کنید و برای دوستاتون بفرستید.تا از پیج من حمایت کرده باشید❤️❤️❤️❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذای_کودک #رشد_کودک #تغذیه_کودکان #کودک
09 شهریور 1400 18:56:35
87 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
2
سلام امروز يه غذاي باحال داريم و عالي واسه بچه هايي كه يبوست دارن👌🏻😍 ممنون كه لايك ميكني❤️حتما سيوش كن كه لازمت ميشه🌹و بفرست واسه كسايي كه مشكل يبوست دارن🥰 كته ي به آلو(+٩) برنج:٣قاشق غذاخوري به:٨تا برش آلو:٣عدد گوجه:١عدد پياز:نصف عدد گوشت:٢تكه لپه:١قاشق غذا خوري اول پياز رو تفت دادم و بعدش گوشت رو هم ي تفت كوچيك دادم بعد كمي زردچوبه زدم وگوجه،به،لپه،آلو رو با ي ليوان آب گذاشتم تا خوب بپزه وقتي پخت هسته آلو ها رو در اوردم وبرنج رو به موادم اضافه كردم (نبايد خيلي آب داشته باشه)و گذاشتم تا آبش خشك بشه و دم انداختم. خيلي خوشمزه شده بود و واقعا عاليه واسه يبوست😅پسرم من يبوست نداشت ولي بعد اين غذا دوبار شكمش كار كرده😝 ‼️اگه آلو شما ترش هست بهتره دوتا استفاده كنيد. #غذاي_كودك #كته_گوجه #غذاي_ايراني #غذاي_سالم #كودك_باهوش #كودك_شاد #كودك_خلاق @mama_jaann