mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام نميدونم چرا ديشب پستم رو اينستا پاك كرد منم كاورش رو عوض كردم و دوباره گذاشتم🤗 امشب میخوام غذاهایی که واسه بچه ها ضرر داره رومعرفی کنم🤓 ✅این مواد غذایی واسه بزرگسال هم توصیه نمیشه و بهتره از مصرفش خوداری کنید و به حداقل برسونید. 💠ضائقه بچه ها رو ما شکل میدیم پس میتونیم از همین بچگی عادتشون بدیم به غذاهای پرنمک یا خیلی شیرین،غذاهای بیرونی وپرچرب یا غذاهای مفید خونگی. ⛔️درسته در نهایت بچه ها به سمت این خوراکی ها میرن و در آینده ازش استفاده میکنن اما اگه از الان بهشون ندیم در آینده هم کنترل شده و کمتر مصرف میشه. ✅همه ی این خوراکی ها جایگزین دارن مثلا بجای: ➖چیپس ⬅️سیب زمینی ورقه ای داخل فر ➖پاستیل⬅️میوه خشک ➖فست فود⬅️غذای انگشتی خانگی ➖آبمیوه صنعتی⬅️میوه تازه و آبمیوه طبیعی ➖سس ⬅️ماست و ابلیمو ➖آبنبات و کاکائو⬅️خرما ➖غذای سرخ کردنی⬅️غذای آبپز یا بخارپز ممنون كه لايك ميكنيد❤️بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنند😘😘 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #صبحانه_كودك #كودك_شاد #غذاي_كودك #كودك #غذاي_مضر #كودك_خلاق #كودك_سالم #مادر
04 اردیبهشت 1400 16:27:01
26 بازدید
mama_jaann
سلام به مامانای عزیز،ماما جان هستم و میخوام تجربه کاهش وزن خودم رو در اختیارتون قرار بدم. برای کم کردن وزن لازم نیست از رژیم های عجیب و غریب استفاده کرد یا به حدی به گرسنگی رو تحمل کنیم که از رژیم زده بشیم. در صورت شیردهی بهتره تا۶ماه پس از زایمان رژیم گرفته نشه و بعد از آن با دریافت کالری نسبتا بالایی شروع شود. اگر در حال حاضر شرایط دریافت رژیم از مشاور تغذیه ندارید یا مثل من خیلی پایبند برنامه غذایی رژیمی نیستید بهترین گزینه کالری شماری است. کالری شماری چیست؟ شمارش کالری هر وعده غذایی یا نوشیدنی که آن را به صورت روزانه مصرف میکنید، کالری شماری نام دارد. شما میتوانید کالری شماری را با استفاده از برنامههای آنلاین یا یادداشت کردن دستی برنامه غذایی خود انجام دهید. کالری شماری برای کاهش وزن باید به صورت روزانه انجام شود. برنامه های انلاین مثل کرفس،مانکن ،بشقاب و... که به راحتی می توانید کالری دریافتی روزانه خودتون رو آنالیز کنید.کار با این برنامه ها بسیار راحت است و در صورت تقسیم درست کالری در طول روز به هیچعنوان احساس گرسنگی نخواهید کرد. من در عرض۴ماه توانستم با همین روش ۱۲کیلو کم کنم وبه وزن قبل از بارداری برسم. رژیم استاندارد رژیمی ست که فرد در هفته حدود۵/تا۱کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد. در طول رژیم استفاده از مکمل های دارویی مثل قرص های مولتی ویتامین،ویتامین سی و ...با دستور پزشک توصیه می شود. در پست های آینده درباره اینکه چگونه از شل شدن شکم بعد از رژیم جلوگیری کنیم صحبت خواهیم کرد🌹🌹 #رژیم_غذایی #بارداري #زایمان #شیردهی #مادر❤ #نوزاد #کالری_شماری #نقصان_کالری #مولتی_ویتامین #اندام_ايده_آل #غذای_سالم #وزن
09 مهر 1399 05:58:30
118 بازدید
mama_jaann
سلام مثل بـهاره گـل وشـکـوفـه داره بوی قشنگ دوستی هـمـراه خودمـیـاره وقتی سلام میکنی شاپـرکا می خندن بالهاشونو بـرامـون وامیکنن می بندن گوش بده باز می خونن پــرنــده هــای زیـبــا با چه چه وبا جیک جیک سلام میدن به گلها ماماناي گل با شعر خيلي راحت تر ميشه كارهاي خوب رو به بچه ها ياد داد و كودكي شاد و باهوش داشت،پس منتظر شعرهاي زيبا در پست هاي بعدباشيد😘😘🌹🌹 #شعرکودکانه #سلام #كودك_شاد #كودك_باهوش #بازی #غذاي_كودك #نوزاد
15 مهر 1399 07:14:11
82 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخير✋🏻 اين هم فرمول راحت در تكميل پست واسه محاسبه وزن مناسب سن كوچولوتون🥰 مثال روش محاسبه:👇🏻 وزن تولد۳/۵ ۴ ماهگی حدودا بايد دو برابر وزن تولد باشه پس👇🏻 ۷=۲*۳/۵ ❇️واسه سن های دیگه هم همینطوری حساب کنید👌🏻👍🏻 ✅باز هم مثل هميشه ميگم كه معيار سلامتي كودك چاقي او نيست، داشتن يك وزن نرمال نشاندهنده سلامتي اوست👌🏻💫 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #تغذیه_کودکان #وزنگیری_کودک #کودک #غذای_کمکی_کودک #وزنگیری_کودک #رشد_كودكان #کودکانه #بچه
09 اردیبهشت 1401 18:39:54
713 بازدید
mama_jaann
سلام امشب ی سوپ آوردم هرکس خورده ازش تعریف کرده پس حتما ذخیر..ش کن که بدردت میخوره🥰 🌸سوپ ماکارونی یا همون ورمیشل(۸+) ورمیشل یا ماکارونی:🍝 سیب زمینی:نصف عدد کوچک🥔 هویج:نصف عدد🥕 پیاز:۱عدد کوچک🧅 رب خونگی یا پوره گوجه:نصف قاشق مرباخوری رب یا یک عدد گوجه فرنگی🍅 گوشت چرخ کرده:۳۰گرم🥩 ✅ابتدا کمی پیاز رو با روغن کنجد تفت دادم بعدش سیب زمینی رو ریختم و اونم ی کم تفت دادم سپس گوشت چرخ کرده رو بامواد تفت دادم ورب و هویج رو اضافه کردم دوتا استکان اب ریختم تا مواد خوب بپزه نیم ساعت اخر هم ورمیشل رو ریختم و گذاشتم بپزه. شما نسبت به ذائقه کوچولوتون میتونین آب دار یا کم آب بردارین. میتونید از مرغ ریش ریش هم استفاده کنید و هر سبزی معطری که دوست دارید بهش اضافه کنید.👌🏻🌿 گه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #غذای_سالم #سوپ #مادر #نوزاددختر #نوزادپسر #غذاي_خانگي #خوشمزها #ورميشل #غذاهای_خوشمزه#غذای_نوزاد_زیر_ده_ماه #غذای_کمکی_کودک #غذای_بچه #غذای_کمکی
25 خرداد 1400 16:35:02
120 بازدید
mama_jaann
☀️ضدآفتاب مخصوص كودك از٦ماهگي به بالا مجاز است.زماني كه در طبيعت 🏞هستيد ضدآفتاب هر دو ساعت يكبار بايد تمديد بشه. 💯حتما از كلاه نقاب دار استفاده كنيد.🧢 براي تامين ويتامين دي مورد نياز بدن اگر فقط از نور افتاب استفاده كنيم قطعا ريسك سرطان پوست افزايش مي يابد پس ضد آفتاب ميزنيم🧴،زياد درمعرض آفتاب قرار نمي گيريم وقرص ويتامين دي مصرف مي كنيم😎👌🏻 ✅كودكان زير دوسال ⬅️روزانه٤٠٠واحد (قطره آد يا مولتي ويتامين كافيه) ✅بچه هاي ٢تا١٢سال ⬅️هر دوماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ✅افراد بالاي ١٢سال ⬅️هر ماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ❓پرل چیه؟ به کپسولی که داخلش مایع هست میگیم پرل مثل قرص ویتامین دی🤓🤩 ⁉️شما از ضدآفتاب استفاده می کنید؟ از کدوم برند راضی هستید؟ 😇لطفا با لا..یک هاتون ازم حمایت کنید تا انرژی بگیرم❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann @dr_zarifi #ضدآفتاب #مراقبت_پوست #پوست_کودک #غذای_کودک #مادر #کودک #ویتامینd
22 فروردین 1400 16:34:53
55 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
0
🔺لطفا کپشن رو بادقت بخونید و اگه جز افراد واجد شرایط تست پاپ اسمیر هستید هرچه زودتر اقدام کنید. لطفا بفرستید به افرادی که به این اطلاعات نیاز دارند و سیوش کن که زمان آزمایش بدونی چکار باید بکنی🌹 ⁉️چرا تست پاپ اسمیر انجام میشود؟ ✅پاپ اسمیر آزمایش غربالگری سرطان دهانه رحم است و معمولا همراه با معاینه لگن انجام می شود.در زنان بالای 30 سال این تست ممکن است همراه با تست ویروس پاپیلومای انسانی (زگیل تناسلی)انجام شود. ⁉️چه کسانی باید آزمایش پاپ اسمیر انجام دهند؟ ✅به طور کلی این ازمایش از 21 سالگی توصیه میشود. زنان بین 21 تا 65 سال، هر سه سال یک بار این تست را انجام بدهند. زنان بالای 30 سال در صورتی که تست اچ پی وی را نیز انجام میدهند میتوانند هر 5 سال یک بار برای پاپ اسمیر مراجعه کنند یا به جای پاپ اسمیر، تست اچ پی وی را انجام بدهند. ‼️روش انجامتست بدون درد بوده و اسپکولوم وارد واژن می شده وبا اسپاچولا(شبیه چوب بستنی😅)از دهانه رحم نمونه گرفته میشود.سپس خود فرد نمونه گرفته شده را به آزمایشگاه تحویل می دهد. 🔶شرایط انجامتست پاپ اسمیر:👇🏻 ۱-بهترین زمان انجام آزمایش، فاز پرولیفراتیو از چرخه قاعدگی یعنی حدود روز ۱۵ چرخه قاعدگی است. ۲-مراجعهکننده باید از یک هفته پیش از آزمایش کرمها و پمادهای واژینال استفاده نکرده باشد ۳-از ۴۸ ساعت پیش دوش واژینال استفاده نکرده باشد ۴-از ۲۴ یا ۴۸ ساعت پیش آمیزش جنسی نداشته باشد ۵-وپیش از آزمایش پاپ اسمیر معاینه واژینال نشده باشد ۶-در زمانی که عفونت شدید باشدبه طوری که ترشحات خیلی زیاد هستندنباید آزمایش صورت گیرد. #پاپ_اسمیر #عفونت_زنان #سرطان_دهانه_رحم #زگیل_تناسلی_بانوان #تست_پاپ_اسمیر @mama_jaann