پست های مشابه

mama_jaann

⁉️سلام به نظرتون زماني كه بچه ها سرما ميخورن بايد قطره آهن و مولتي ويتامين شون رو در اين مدت قطع كرد يا ادامه داد!؟ ✅قطره هاي آهن و مولتي هيچ تداخل و مشكلي با سرماخوردگي ندارن و ميتونيد در اين زمان هم مثل روال قبل قطره ها رو به كوچولوتون بديد.💯 (البته به گفته برخی پزشکان بهتره قطره آهن هنگام تب قطع بشه پس بهتره در این زمان با پزشک خودتون مشورت کنید.) ⁉️حالا ي سوال ديگه آياقطره ها رو بايد چند روز قبل از آزمايش قطع كنيم؟ ✅جواب خير🙂 اصلا لازم نيست قطره ها قبل ازمايش ها قطع بشه چون مقدار ويتامين ها و آهن اين مكملها به ميزاني نيست كه تداخل و مشكلي در جواب آزمايش ايجاد كنن🌷 حتما بفرست به ماماناي ديگه تا بدونن✋🏻 لطفا اون قلب بی رنگ رو‌هم رنگی کن تا بقیه پست ها رو بتونی ببینی❤️🌷😍 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #سرماخوردگی_کودکان #قطره_آهن #قطره_مولتی_ویتامین #چکاپ_کامل_بدن #غذای_کودک

25 فروردین 1400 17:57:39

77 بازدید

mama_jaann

✋🏻سلام روزتون به خير و خوشي😍😍 اين هم ي سوپ خوشمزه و مقوي پرفيبر واسه بچه هايي كه يبوست دارن😋😋 💠سوپ عدس(+٧)♨️ جو:١/٥قاشق غذاخوري گوشت چرخ كرده:٤٠گرم ورميشل يا ماكاروني:١قاشق غذاخوري عدس:١/٥قاشق غذاخوري هويج:نصف عدد كدو:نصف عدد ✅عدس،گوشت،هويج و كدو رو بزاريد با ي ليوان آب بپزه وقتي كه تقريبا پخت جو و ورميشل رو بهش اضافه كنيد و بزاريد تا آبش كم بشه و غلظتش هر اندازه كه دوست داشتيد برسه. 💯با چند قطره ليمو ترش عالي ميشه😋😋 ❌نكته: ➖از همه مدل جو ميتونيد استفاده كنيد. ➖از هشت ماهگي بجاي حو ميتونيد گندم بريزيد. ➖بجاي گوشت چرخ كرده مي تونيد از گوشت خورشتي يا مرغ هم استفاده كنيد. ➖براي مقوي تر شدن ميتونيد از عصاره قلم يا پاي مرغ يا سويق خانگي استفاده كنيد(هايلايت خودت درست كن آموزش هر سه تاش هست) ➖قبلا ي مدل سوپ عدس گذاشتم اين مدل ديگه به همين خاطر شده شماره٢😅😀(هايلايت غذاي+٨ گذاشتمش) اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_خانگی #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #وزنگیری_کودک

28 تیر 1400 08:57:14

301 بازدید

mama_jaann

سلام روزتون بخیر مامانا🌸🌸🌸 💜این هم سن مجاز مصرف میوه های تابستونیِ خوشمزه که همیشه ازم سوال می کنید😍😎 موز و سیب 🍌🍏هم که درتمام فصل ها هستند از همون ۶ماهگی و شروع غذای کمکی می تونید به دلبندتون بدید.🍎 🍓توت و توت فرنگی رو هم(مثل خربزه و طالبي) میتونید از ١٠-٩ ماهگی شروع کنید ولی بخاطر اینکه جز میوه های حساسیت زا هستند بهتره به بچه هایی که سابقه حساسیت دارند کمی دیرتر داده بشه.👌🏻🌿 ✅میوه ها منبع اکثر ویتامین های مفید هستند و ی میانوعده سالم و‌خوشمزه محسوب میشن.😋 گه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #ميوه #تابستانه #غذاي_كمكي #غذاي_كمكي_كودك

29 خرداد 1400 09:14:17

62 بازدید

mama_jaann

سلام سلام این پست جنجالی که میدونم خیلی ها دنبالش بودند. پس حتما س.ی.و و لا..یک کن تا یادت نرفته🥰🥰😎 ✅یک نکته 1️⃣ مهم اینکه معیار ما برای سالم بودن کودک تپل بودن او نیست همین که نمودارش خوب باشه و وزن نرمالی داشته باشه یعنی خدا رو شکر همه چیز خوبه😍😍 ✅ نکته 2️⃣ این پست بیشتر واسه مامانایی گذاشتم که کوچولوشون کمبود وزن داره و نمودارش خیلی جالب نیست🙄 ✅ نکته 3️⃣ بعدی اینکه اگه کوچولوتون خوب غذا میخوره و شما هم تمام این موارد رو رعایت می کنید و از نظر پزشکی هیچ مشکلی نداره پس امکان داره کم وزنی کوچولوتون زمینه ارثی داشته باشه و از شما یا باباش به ارث برده باشه 🥰🥰 ✅ نکته 4️⃣ درباره انتخاب مولتی ویتامین هم که پست قبلی راهنمایی کردم🥳 😎 ✅یکی از علل وزن نگرفتن بچه ها هم‌میتونه رفلاکس باشه که حتما باید به پزشک مراجعه کنید👌🏻 ✅ ممنون که پیج ما رو میبینی و دنبالش می کنی😘😘😘 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #كودك #كودكباهوش #كودك_تپل #تغذیه_کودک #غذای_کودک #وزنگیری_کودک #وزنگیری_نوزاد

17 دی 1400 19:41:19

222 بازدید

mama_jaann

سلام‌مهربونا قبلا در مورد رفلاکس پست گذاشته بودم اما الان میخوایم یکبار دیگه هم توضیح و راه های درمانش رو اموزش بدم بهتون: ⁉️رفلاکس چیه؟ به فرآیند برگشت محتویات معده به حلق میگیم رفلاکس. 🔸رفلاکس دراکثر موارد تا یکسالگی که دریچه معده کودک ازحالت شل بودن و تکامل نیافته خارج میشه بهبود پیدا میکنه. بیشتر موارد رفلاکس نیاز به درمان نداره و تا۱۰-۱۲ماهگی خودبه خود خوب میشه👌🏻 ⚠️اما علایمی که اگه دیده بشه نیاز به درمان داره شامل موارد زیر میباشد:👇🏻 ۱-وزنگیری نامناسب ۲-استفراغ به صورت جهشی بیشتر از ۳بار در روز ۳-درد و‌بیقراری ۴-امتناع از خوردن شیر ۵-علایم تنفسی(خس خس سینه و سرفه بی دلیل) ۶-بیقراری هنگام تغذیه از پستان مادر یا شیشه شیر 🟠مراحل درمان:👇🏻 ۱-تغذیه با حجم کمتر و‌دفعات بیشتر ۲-نگه داشتن نوزاد به صورت عمودی به مدت ۲۰دقیقه بعد از شیر خوردن ۳-درصورت تغذیه با شیرخشک استفاده از شیرخشک های مدلAR ۴-شروع تغذیه باغذاهای جامد در صورت امکان ۵-دوری از دود ۶-محدودیت مصرف ‌کافیین و مواد غذایی تشدید کننده(لبنیات) در مادر ۷-گرفتن اروغ کودک بعد از هربار شیردهی ۸-استفاده از تشک های شیب دار ۹-درصورت عدم پاسخ شروع امپرازول با تجویز پزشک ۱۰-درصورت عدم پاسخ اضافه کردن داروی جدید با دستورپزشک بفرست واسه کسایی که احساس میکنن کودکشون رفلاکس داره😊 #رفلاكس_نوزاد #درمان_رفلاکس_معده #كودك_سالم #غذاي_كودك #گريه_نوزاد #مادر #مادرانه❤️ @mama_jaann همچنین در مورد رفلاکس پنهان، این پست را ببینید: "رفلاکس پنهان":https://www.bamano.life/post/40030

09 آذر 1399 17:02:39

349 بازدید

mama_jaann

اسموتی موز(+۱۰) موز یخ زده بستنی شیر پاستوریزه یا شیر خشک پودرسنجد وانیل عسل (۲سال به بالا)یا شکر به دلخواه پوست موز را بکنید وبزارید داخل فریزر تا یخ بزنه بعد همه مواد رو داخل مخلوط کن بریزید و له کنید در اخر هم شیر رو اضافه کنید شیر نباید زیاد باشه اسموتی باید غلظتی به اندازه ماست داشته باشه. اگه شیرینی بستنی واستون کم بود میتونید مقداری عسل(۲سال به بالا)یا شکر اضافه کنید. ی میان وعده عالی و‌مقوی واسه کوچولوها که میتونید انواع مغزیجات رو‌بهش اضافه کنید.😍 نوش جان❤️🌹 #دسرخوشمزه #موز #اسموتی_میوه #اسموتی_موز #میان_وعده #غذای_خانگی #بستنی_خانگی #کودک_باهوش #کودک_سالم#غذاي_كودك_ماماجان @mama_jaann

23 مهر 1399 11:33:29

119 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

7

سلام بهتون پيشنهاد ميكنم حتما اين معجون رو درست كنيد كه عاليه🤗خيلي خوشمزه ست😋 لاا. یک‌ و‌ذخیره یادت نره لطفا😇🙏🏻 🌱اگر از اكسپلور مياي پيش ما بمون🙏🏻❤️ @mama_jaann @mama_jaann ✅اسموتی موز(+٩) موز یخ زده:١عدد كوچك🍌 بستنی:١قاشق غذاخوري🍦 شیر پاستوریزه یا شیر خشک:نصف استكان🥛 پودرسنجد:نصف قاشق مرباخوري پودر بادام و گردو:١قاشق مربا خوري عسل (۲سال به بالا)یا شکر به دلخواه🍯 پوست موز را بکنید وبزارید داخل فریزر تا یخ بزنه بعد همه مواد رو داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید تا همه مواد باهم مخلوط بشه.👍🏻😇 ✅نكته: ١-شیر نباید زیاد باشه اسموتی باید غلظتی به اندازه ماست داشته باشه. ٢-اگه شیرینی بستنی واستون کم بود میتونید مقداری عسل(۲سال به بالا)یا شکر اضافه کنید. ٣-ی میان وعده عالی و‌مقوی واسه کوچولوها که میتونید انواع مغزیجات رو‌بهش اضافه کنید.😍 ٤-اگه دوست داشتيد ميتونيد خرما هم بريزيد. ۵-اگر کوچولوتون به پروتئین گاوی حساسیت داره میتونید از شیرخشک مخصوص‌یا شیربادام بریزید. ۶-بستنی بهتره زیر یکسال ندید اما یک قاشق داخل این معجون مشکلی نداره🤗 نوش جان❤️🌹 #دسرخوشمزه #موز #اسموتی_میوه #اسموتی_موز #میان_وعده #غذای_خانگی #بستنی_خانگی #کودک_باهوش #کودک_سالم#غذاي_كودك_ماماجان#غذای_کودک #غذای_بچه #تغذیه_کودک #غذای_کمکی_کودک ‏@mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

7

سلام بهتون پيشنهاد ميكنم حتما اين معجون رو درست كنيد كه عاليه🤗خيلي خوشمزه ست😋 لاا. یک‌ و‌ذخیره یادت نره لطفا😇🙏🏻 🌱اگر از اكسپلور مياي پيش ما بمون🙏🏻❤️ @mama_jaann @mama_jaann ✅اسموتی موز(+٩) موز یخ زده:١عدد كوچك🍌 بستنی:١قاشق غذاخوري🍦 شیر پاستوریزه یا شیر خشک:نصف استكان🥛 پودرسنجد:نصف قاشق مرباخوري پودر بادام و گردو:١قاشق مربا خوري عسل (۲سال به بالا)یا شکر به دلخواه🍯 پوست موز را بکنید وبزارید داخل فریزر تا یخ بزنه بعد همه مواد رو داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید تا همه مواد باهم مخلوط بشه.👍🏻😇 ✅نكته: ١-شیر نباید زیاد باشه اسموتی باید غلظتی به اندازه ماست داشته باشه. ٢-اگه شیرینی بستنی واستون کم بود میتونید مقداری عسل(۲سال به بالا)یا شکر اضافه کنید. ٣-ی میان وعده عالی و‌مقوی واسه کوچولوها که میتونید انواع مغزیجات رو‌بهش اضافه کنید.😍 ٤-اگه دوست داشتيد ميتونيد خرما هم بريزيد. ۵-اگر کوچولوتون به پروتئین گاوی حساسیت داره میتونید از شیرخشک مخصوص‌یا شیربادام بریزید. ۶-بستنی بهتره زیر یکسال ندید اما یک قاشق داخل این معجون مشکلی نداره🤗 نوش جان❤️🌹 #دسرخوشمزه #موز #اسموتی_میوه #اسموتی_موز #میان_وعده #غذای_خانگی #بستنی_خانگی #کودک_باهوش #کودک_سالم#غذاي_كودك_ماماجان#غذای_کودک #غذای_بچه #تغذیه_کودک #غذای_کمکی_کودک ‏@mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن