mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مامانا ✋🏻 🧴این هم چندتا کرم مرطوب کننده ایرانی مناسب کودکان با پوست خشک یا اگزما 🧸🎈 🌺این کرم ها رو میتونید صبح و شب به دست و صورت کوچولوهاتون بزنید و به آرامی ماساژ بدید مخصوصا بعد از حمام بهتره از مرطوب کننده ها برای فسقلی ها استفاده کنیم.🛀 🌻کوچولوهایی که اگزمادارن مرتب باید از مرطوب کننده استفاده کنند و هیچ زمان پوست شون بدون کرم نباشه(گاهی باید ۲۰مرتبه در روز کرم بزنن) ⛈⛄️با سرد شدن هوا نیاز به استفاده از مربوط کننده ها بیشتر میشه پس حواستون باشه که ی کرم خوب میتونه خیلی کمککننده باشه.🌟 🍀من خودم از مدل ایروکس استفاده می کنم و راضی هستم👍🏻😍 شما از چه مارکی برای مرطوب کننده استفاده می کنید؟؟⁉️ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #کودک #تغذیه_کودک #پماد_کودک
10 مرداد 1400 16:15:03
158 بازدید
mama_jaann
ميدونم اكثر شما مامانا اين جمله ها رو شنيديد اما بايد ي گوش در كني و ي گوش و دروازه😅 تو قول بده كه قوي باشي و اين خوفا و كنايه ها روي تو و زندگيت تاثير نزاره👏🏻👏🏻 ❓⁉️شما چه جمله هايي شنيديد كه ناراحتتون كرده؟؟ 🤔🤔 ممنون از خانم دكتر عزيز بابت اين پست خوبشون😍😍 @childpsychology 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #كودك_شاد #مادر_شاد #مادر #كودك
20 مهر 1400 19:55:46
115 بازدید
mama_jaann
سلام شبتون بخیر✋🏻🍁 این هم یک میانوعده معجون طور انرژی زای خوشمزه😍😍😍 قبل اینکه طرز تهیه روبگم لطفا لا..یک و ذخی...ره کن🤩🤗 ✅ مواد لازم:👇🏻 بستنی وانیلی:۱عدد🍨 بیسکوئیت مادر :۲عدد شیر پاستوریزه(بالای یکسال)یا شیرخشک:نصف استکان🥛 انواع مغزها:به مقدار دلخواه🥜 موز:نصف یک عدد بزرگ🍌 ☔️بیسکوئیت و مغزها رو پودر کنید،سپس با بقیه مواد داخل مخلوط کن بریزید و بزارید خوب میکس بشه.معجون شما آماده ست😍🤗نوش جان🌸🌈 ✅نکات: از۹ ماهگی میتونید این معجون خوشمزه رو به کوچولوهاتون بدید🤩 میتونید از خرما برای مقوی تر شدن استفاده کنید. 🍯از عسل پاستوریزه(بالای یکسال)و عسل کوهی (بالای دوسال)میتونید استفاده کنید. این معجون کالری زیادی داره وحسابی سیر کننده ست پس واسه میانوعده نصف استکان بدید کافیه🌈🌸 پیج ما رودنبال کنید لطفا❤️ نکات باحالی در راهه😍😍🤗🤗 @mama_jaann @mama_jaann ی نگاه به پیجدوممون هم بنداز ضرر نداره😅😅 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذای_سالم #غذای_خانگی #غذای_کودک #تغذیه_کودک #غذای_انرژی_زا #میانوعده_کودک
16 آبان 1400 17:19:58
176 بازدید
mama_jaann
سلامشبتون بخیر✋🏻 💜چون سوال های درباره ی شیر پاستوریزه خیلی زیاد بود گفتم ی پست درباره ش بزارم🤓 ✅شیر از اون مواد غذایی هست که بخاطر سخت هضم بودنش واسه بچه های زیر یکسال به صورت نوشیدنی توصیه نمیشه و امکان حساسیت زا بودنش هم بالاست پس حتما حتما با تست حساسیت ۳-۵ روزه و با مقدار کم برای کوچولوتون شروع کنید🥛 کلا شیر و لبنیاتغیر پاستوریزه توصیه نمیشه مخصوصا زیر دوسال ولی اگه هیچ راهی ندارید حتما حتماشیر رو قبل از مصرف۲۰دقیقه بجوشونید.✅ ⛔️مصرف بیش از حد شیر میتونه باعثکم خونی بشه🥺 حتما ابن پست رو با عزیزانتون به اشتراک بزارید و قلب بی رنگمون رو قرمز کنید. خوشحال میشم پیج ما رو دنبال کنید😍🥰 @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #شيرخوارگان #شير_خشك #شير_مادر #شير_پاستوريزه #غذاي_كودك #غذاي_كودك_يكسالگي #لباس_يلدا_كودك
16 آذر 1400 18:04:27
174 بازدید
mama_jaann
سلام 😍 حالا که در روزهای اخر پائیز هستیم بد نیست این غذای خوشمزه و راحت زمستونی رو یاد بگیریم😍🤗 خوراک لوبیاگرم(+۹) لوبیاچیتی:۱قاشق غذاخوری سیب زمینی:۱عدد کوچک گوشت چرخ کرده:۲۰گرم پیاز:۱عدد کوچک رب خانگی یا پوره گوجه:۱قاشق مرباخوری لوبیاهای خیس کرده رو با یک لیوان آب میزاریم خوب بپزه. بعد از۴۵دقیقه ی قابلمه دیگه برمیداریم و کمی روغن میریزیم و ویاز رو داخلش تقت میدیم و سپس گوشت،سیب زمینی،رب یا پوره گوجه و زردچوبه اضافه میکنیم وتفت میدیم و درآخر یک لیوان آب جوش تازه و لوبیاها (اب ش رو بیرون بریزید)رو اضافه می کنیم و میزاریم تا۳۰دقیقه دیگه بپزه. ✅بعد از پخت با گوشتکوب یا پشت قاشق روی سیب رزمینی ها و لوبیا بکشید تا کمی له بشن و با چندقطره لیموترش و تکه های کوچک نان سنگگ واسه کوچولوهاتون سرو کنید.😅🤗🤗❤️❤️❤️ 💯نکات مهم: ۱-حتما لوبیاهارو ۲۴-۴۸ساعت داخل اب ولرم خیس کنید و هر۸ساعت آبش روعوض کنید(میتونید داخل ش چوب دارچین یا خیار بندازید تا نفخ ش کامل گرفته بشه) ۲-لوبیا رو نباید به صورت سالم به بچه ها داد چون خطر خفگی وجود داره بهتره کمی له بشن. ۳-این غذا رو به عنوان صبحانه هم میتونید به بچه ها بدید. کلی غذاهای خوشمزه و نکات آموزشی داخل پیج هست لطفا ما رو دنبال کنید😌😌😌 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی_کودک#تغذیه_کودکان #خوراک_لوبیا #خوراک_کودک #تغذیه_سالم
22 آذر 1400 17:49:04
179 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخیر🕊🌿 خانم های عزیز دلم تو روخدا دقت کنید🙏🏻گفتم این موارد کودک رو بد غذا میکنه🤕نیاید بگید ای واس اینکارها که همش غلطه و نباید انجام داد😅😅😂 ✅اگر کودک بدغذا دارید و این کارها رو انجام میدادید از همین لحظه تصمیم بگیرید که دیگه تکرارش نکنید🎈👏🏻 🌸اگر از اکسپلور یا هشتک پست ما رو می بینی پیج ماماجان رو دنبال کنید 🌷🌼 @mama_jaann @mama_jaann #كودك_بدغذا #كودك_بي_اشتها #غذاي_كودك #غذايكمكي #وزنگيري_كودك #تپل_شدن_کودک
24 بهمن 1400 19:20:13
274 بازدید
Fatemeh Nabavi
1
9
سلام شب بخیر لطفا برای دیدن پست های بعدی حتما لا..یک و س.ی.و کنید❤️❤️❤️ ويتامين آد يا مولتي ويتامين از ٣-٥روزگي تا پايان ٢سالگي بايد مصرف شود. قطره آهن از زمان دو برابر شدن وزن كودك تا پايان ٢سالگي👌🏻❤️ ✅قطره هاي معرفي شده از پرمصرف ترين قطره هاي موجود در ايران است.كه به راحتي در داروخانه ها پيدا مي شود.💙 (ورق بزنيد) ⚠️برخي از مولتي ويتامين ها داراي آهن مي باشد،كه ديگه لازم نيست آهن به صورت جداگانه دادن شود.💚 💯قطره هاي ديگرمثل آدزوفر،ادزير و... مولتي ويتامين نيستند و فقط داراي ويتامين آد و آهن مي باشد.💛 ✅مولتي ويتامين ها تا حدودي باعث افزايش اشتهاي كودك مي شود كه به وزنگيري بهتر كودك كمك مي كند.💜 🌟مقدار مصرف مولتي و آد⬅️روزانه يك سي سي آهن ⬅️بستگي به مقدار آهن موجود قطره دارد . تجویز مولتی ویتامین و آهن برای بالای دو سال در صورت نیاز و فقط با تجویز پزشک ⛄️حتما ي سر به پيج ماماجان بزنن پشيمان نميشي😉😉 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک #تقویت_کودک