mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
اي بچه بي دندون👶🏻👧🏻 نرو سراغ قندون🍬 انقدر نخور شيريني🍫🎂 شب خواب بد مي بيني🥺 خواب يه كرم گنده🐛 كه دندوناتو خورده🦷 زود پاشو مسواك بزن💪🏻 تا همشو نخورده👀 بچه خوب هميشه🌹 فراموشش نميشه👏🏻👏🏻 #دندان #مسواك_زدن #دندانپزشکی_کودکان #كودك_شاد #شعر_کوتاه #نوزاد_سلامت #زيبايى #دندان_سفید #مسواك #نوزاد
09 مهر 1399 07:05:13
70 بازدید
mama_jaann
سلام مامانای عزیز اینم از طرز تهیه آردبرنجخونگی 🍚اصلا سخت نیست .میتونی سیوش کنی که هر وقت لازم داشتی ازش کمک بگیری،واسه اونایی هم که دنیال دستورش هستن بفرست که ثواب داره😉 ممنون که لایک می کنی وبهم انرژی میدی❤️ تمام مراحل رو با عکس واستون گذاشتم که راحت باشید و فقط کافیه ورق بزنید و فیلمش روهم واستون استوری کردم🥰 خواص آرد برنج غنی از فیبر سودمند بدن ما برای دفع ضایعات تولید شده نیاز به فیبر نامحلول دارد. به طوری که اگر مشکل یبوست داشته باشید این ماده غذایی با ارزش خیلی میتونه بهتون کمککنه👌🏻 #آرد_برنج #غذای_خانگی #غذای_کودک #غذای_کمکی #فرنی_آرد_برنج #حریره_بادام #غذاي_كودك_ماماجان @mama_jaann
01 آبان 1399 11:42:10
424 بازدید
mama_jaann
پرخاشگری قطعا ژنتیک نیست وبچه ها پرخاشگر به دنیا نمی آیند. ✅چندعامل که ایجادکننده عصبانیت و پرخاشگری درکودکان است،بدین صورت می باشد: ۱-پرخاشگری محیط وخانواده(کودک شاهدپرخاشگری وتعارض والدین است)🗣 ۲-تنبه کلامی وتهدید(کودک مرتب تنبیه کلامی،سرزنش وتهدید می شود)🤬 ۳-کودکبرنامه تلویزیون وبازی های خشن رامیبیندوانجام می دهد.😞 ✳️موارد زیر را انجام دهیدقطعا ظرف سه تاشش ماه شرایط بهتر می شود:👇🏻 ۱-تنبیه کودک راکاملاچه کلامی وبدنی قطع کنید.⛔️ ۲-به هیچ عنوان فرزندتان را سرزنش نکنید.⛔️ ۳-نقاط قوت و توانمندی های فرزندتان را هر روز مرورکنیدومرتب بهش بگیدکه تو امروز چقدر قشنگ کارهات رو انجام دادی،آفرین👏🏻 ۴-برنامه های خشن تلویزیون و موبایل رو به صورت کامل قطع کنید.⛔️ ۵-به فرزندتون کمک کنیدتا کم کم یادبگیره احساسات وهیجاناتش رو به صورت کلامی ابراز کنه و خودتون باید دراین امر پیش قدم باشید.✅ ۶-تلاش کنید همیشه در تیم فرزندتون باشیدوباهاش دوستی وصمیمیت برقرار کنید.وحتی هنگام نه گفتن هم باهاش دوست باشید.💯 🔶قطعا با انجام این راهکارها به خوبی می تونید اوضاع رو به سمت مثبت مدیریت کنید.✔️ ✅✅اگر قبل از پرخاشگر شدن کودک موارد بالا رعایت بشه قطعا کودکی پرخاشگر نخواهید داشت👌🏻👌🏻👌🏻 #پرخاشگری_کودک #تربیت_کودک #کودک_خلاق #کودک_باهوش @mama_jaann
26 دی 1399 17:36:22
40 بازدید
mama_jaann
سلام امشب واستون طرز تهيه شيربادام خانگي رو اوردم كه خيلي راحت و خوشمزه ست.شيربادام يكي از بهترين گزينه ها از نظر تامين كلسيم براي كودكاني ست كه به لبنيات حيواني حساسيت دارند يا به خوردن آن علاقه اي ندارند. نكات مهم: ١-من براي حدود٦٠سي سي آب جوش٨تا دونه بادام استفاده ميكنم. ٢-ميتونيد براي شيرين كردن شيربادام از نبات استفاده كنيد. ٣-بهتره شيربادام رو به كودكان رفلاكسي نديد چون باعث تشديدش ميشه. ٤-در استفاده ازشيربادام زياده روي نكنيد حداكثر دو بار درهفته به ميزان٣٠-٦٠سي سي به كودك دهيد. ٥-ازشيربادام ميتونيد در پخت حريره بادام استفاده كنيد. ٦-مطمين باشيد كه بادام ها شيرين هستند و گرنه طعم خيلي بدي به شير شما ميده. ٧-شيربادام رو بعد از شروع غذاي كمكي و دادن حريره بادام ميتونيد شروع كنيد. ٨-حتما بعد از خوراندن شير بادام به كودك علايم او را زير نظر بگيريد در صورت دلدرد شيربادام را با مقدار كمتر دهيديا كامل حذف كنيد. ٩-شيربادام ميتونه براي بهبود گلو و سرماخوردگي درد دربزرگسالان و كودكان بسيار موثر باشه. ١٠-ويديو طرز تهيه كامل رو گذاشتم استوري🤓 ممنونم كه لايك ميكنيد❤️حتما بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنن😍ذخيره كن كه خيلي به دردت ميخوره🥰 #غذاي_كودك #شير_بادام #كلسيم #لبنيات #عصاره #غذاي_كمكي_كودك @mama_jaann
14 آذر 1399 17:13:26
432 بازدید
mama_jaann
يه كم بخنديم خوووب😂😂😂 كيا واكسن كودك شون رو سر وقت زدن؟🤓 كيا تو روزهاي آينده كوچولوشون بايد واكسن بزنه؟💉 بهتره كه واكسن ها رو به خاطر كرونا به تعويق نندازيد،چون اصلا معلوم نيست اين مهمون ناخونده تا كي جا خوش كرده!!😣😖 دقيقا اسفند ٩٨وقتي كرونا به تازگي در ايران پيدا شده بود،پسر من واكسن ٤ماهگي داشت خيلي ها گفتن واكسن ها رو فعلا نزنيد اما من چون حدس زده بودم كه معلوم نيست كرونا تا كي بمونه سر موقع واكسن ش رو زدم.😍😍الان پسر من يكسال داره و بعد از اون دوتا واكسن ديگه و چكاپ يكسالگي ش رو هم انجام داده.😊☺️ پس از شماهم خواهش ميكنم با رعايت تمام موارد بهداشتي زودتر واكسن دلبندتون رو بزنيد💪🏻😇 #واكسن #كروناويروس #واكسن_كودك #ماسك_بزنيم #خنده_دار #كودك_شاد @mama_jaann
02 آذر 1399 17:19:23
11 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخير✋🏻 اين هم ي فرمول راحت واسه محاسبه وزن مناسب سن كوچولوتون🥰 مثال روش محاسبه:👇🏻 وزن تولد۳/۵ ۴ ماهگی دو برابر وزن ۷=۲*۳/۵ واسه سن های دیگه هم همینطوری حساب کنید👌🏻👍🏻 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #تغذیه_کودکان #وزنگیری_کودک #کودک #غذای_کمکی_کودک
16 مرداد 1400 16:13:59
349 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
5
معرفی انواع شیرخشک های رژیمی
سلام امروز اومدم با معرفي انواع شيرخشك هاي رژيمي كه بدونيم هر شيرخشكي براي كدام از بچه ها مناسبه😍 پس حتما سيوش كن و بفرست واسه كسايي كه بچه شيرخوار دارن يا باردار هستند🥳 🔺انواع شیرخشکهای رژیمی🔺 ✅شیرهای بدون لاکتوز (LF)👇🏻 در این شیرخشکها لاکتوز شیرگاو برای کودکانی که به لاکتوز حساسیت دارند حذف میشود. ✅شیرخشک های سویا👇🏻 شیرخشکها بر پایه سویا تهیه میشوند و برای شیرخوارهایی که با پروتئین شیر گاو کنار نمیآیند استفاده میشوند (حتما از مصرف این شیرها بدون تجویز پزشک خودداری کنید). ✅ شیرخشکهای هایپوآلرژیک یا HA👇🏻 در این شیرها پروتئینهای موجود در شیر گاو را هیدرولیز کرده و کار هضم را برای شیرخوار راحتتر میکنند.و شيرخواران حساس با ريسك آلرژي ✅ شیر خشکهای آنتیرفلاکس (AR)👇🏻 برای نوزادان مبتلا به رفلاکس مناسب است. شما از كدوم مارك شيرخشك استفاده مي كنيد؟ازش راضي هستيد⁉️ #نوزاد #شيرخوار #شيرخشك #شيرخشك_ببلاك_اي_آر #شيرخشك_نان#شيرخشك_آپتاميل #شيرخشك_سوپراميل #شيرخشك_بيوميل #شيرخشك_اس_ام_آ_