mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مهربونا✋🏻خداقوت واسه خونه تکونی ها😁🥰 امشب ی سوپ ساده و خوشمزه آوردم واستون که واسه بچه هایی که یبوست دارن خیلی خوبه چون سرشار از فیبره👌🏻👍🏻 سوپ سبزیجات و مرغ(+۷) مرغ:۲تکه سیب زمینی:۱/۳عدد کدوسبز:نصف عدد هویج:نصف عدد لوبیاسبز:۱قاشق غذاخوری(خردشده) کره:۱۰-۱۵گرم مرغ وبا ی کوچولو زردچوبه گذاشتم با آب جوش بخوره بعد ۲۰دقیقه بقیه مواد رو بهش اضافه کردم و گذاشتم تا بپزه.وقتی ی کم از آبش هنوز مونده بود برداشتم و داخل میکسر ریختم و مواد رو پوره کردم و در اخرکره رو بهش اضافه کردم.نوش جان😍😘🥰 ✅میتونید کدوحلوایی و آلو بخارا هم بهش اضافه کنید که دیگه واقعا عالی میشه واسه یبوست👌🏻 اگه کوچولوتون یبوست شدید داره سیب زمینی رو حذف کنید. ⁉️شما چی واسه یبوست پیشنهاد میدید؟؟؟ 🌹اگر از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قراره کلی چیز باهم یاد بگیریم😍😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای _کودک#غذاي_كمكي #غذای_کمکی_کودک #سوپ_سبزیجات #كودك_سالم #سوپ_کودک #غذای_هفت_ماهگی
15 اسفند 1399 17:41:52
291 بازدید
mama_jaann
اي جانم🥰😘😍🌹 #تولد #گرسنه #شير #نوزاد_شیر_خوار #مامایی #زايمان #عشق #مادرانه❤️
09 مهر 1399 07:16:23
13 بازدید
mama_jaann
سلام 😍 حالا که در روزهای اخر پائیز هستیم بد نیست این غذای خوشمزه و راحت زمستونی رو یاد بگیریم😍🤗 خوراک لوبیاگرم(+۹) لوبیاچیتی:۱قاشق غذاخوری سیب زمینی:۱عدد کوچک گوشت چرخ کرده:۲۰گرم پیاز:۱عدد کوچک رب خانگی یا پوره گوجه:۱قاشق مرباخوری لوبیاهای خیس کرده رو با یک لیوان آب میزاریم خوب بپزه. بعد از۴۵دقیقه ی قابلمه دیگه برمیداریم و کمی روغن میریزیم و ویاز رو داخلش تقت میدیم و سپس گوشت،سیب زمینی،رب یا پوره گوجه و زردچوبه اضافه میکنیم وتفت میدیم و درآخر یک لیوان آب جوش تازه و لوبیاها (اب ش رو بیرون بریزید)رو اضافه می کنیم و میزاریم تا۳۰دقیقه دیگه بپزه. ✅بعد از پخت با گوشتکوب یا پشت قاشق روی سیب رزمینی ها و لوبیا بکشید تا کمی له بشن و با چندقطره لیموترش و تکه های کوچک نان سنگگ واسه کوچولوهاتون سرو کنید.😅🤗🤗❤️❤️❤️ 💯نکات مهم: ۱-حتما لوبیاهارو ۲۴-۴۸ساعت داخل اب ولرم خیس کنید و هر۸ساعت آبش روعوض کنید(میتونید داخل ش چوب دارچین یا خیار بندازید تا نفخ ش کامل گرفته بشه) ۲-لوبیا رو نباید به صورت سالم به بچه ها داد چون خطر خفگی وجود داره بهتره کمی له بشن. ۳-این غذا رو به عنوان صبحانه هم میتونید به بچه ها بدید. کلی غذاهای خوشمزه و نکات آموزشی داخل پیج هست لطفا ما رو دنبال کنید😌😌😌 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی_کودک#تغذیه_کودکان #خوراک_لوبیا #خوراک_کودک #تغذیه_سالم
22 آذر 1400 17:49:04
179 بازدید
mama_jaann
يه كم بخنديم خوووب😂😂😂 كيا واكسن كودك شون رو سر وقت زدن؟🤓 كيا تو روزهاي آينده كوچولوشون بايد واكسن بزنه؟💉 بهتره كه واكسن ها رو به خاطر كرونا به تعويق نندازيد،چون اصلا معلوم نيست اين مهمون ناخونده تا كي جا خوش كرده!!😣😖 دقيقا اسفند ٩٨وقتي كرونا به تازگي در ايران پيدا شده بود،پسر من واكسن ٤ماهگي داشت خيلي ها گفتن واكسن ها رو فعلا نزنيد اما من چون حدس زده بودم كه معلوم نيست كرونا تا كي بمونه سر موقع واكسن ش رو زدم.😍😍الان پسر من يكسال داره و بعد از اون دوتا واكسن ديگه و چكاپ يكسالگي ش رو هم انجام داده.😊☺️ پس از شماهم خواهش ميكنم با رعايت تمام موارد بهداشتي زودتر واكسن دلبندتون رو بزنيد💪🏻😇 #واكسن #كروناويروس #واكسن_كودك #ماسك_بزنيم #خنده_دار #كودك_شاد @mama_jaann
02 آذر 1399 17:19:23
11 بازدید
mama_jaann
سلامشبتون بخیر✋🏻✋🏻 این هم ی برنامه خواب حدودی واسه بچه ها از بدو تولد تا ۵سالگی🤗🤗 اسلایدها رو ورق بزنید تا به سن کوچولوتون برسید و واسم بنویسید الان چندماه داره و حدودا چند ساعت میخوابه؟؟ اگه سوالی داشتید کا منت بزارید تا جواب بدم😍😍😍 ✅اگر از اکسپلور و هشتک پست ماماجان رو میبینی خوشحال میشم به خانواده۶۷هزارنفره ما ملحق بشی😘😘😘😘 @mama_jaann @mama_jaann #خواب_کودک #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #رشد_كودك #روزمادرمبارک
02 بهمن 1400 19:27:04
318 بازدید
mama_jaann
سلاااام نماز روزه هاتون قبول 🤲🏻🍃 من اومدم با ي كته خوشمزه و باحال با طعم و عطر جديد😍👌🏻 مراحل و دستور پخت رو در اسلايدهاي بعد ببينيد😎 👀كته چشم بلبلي(+٨) برنج:نصف پيمانه گوجه:١عدد لوبيا چشم بلبلي:١/٥قاشق غذاخوري گوشت چرخكرده:٤٠گرم هويج:نصف عدد كوچك پياز:١عددكوچك 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌿پياز رو داخل روغن تفت بديد 🍃گوشت رو بهش اضافه كنيد و بهش زردچوبه و زيره بزنيد كمي تفت بديد بعد بهش گوجه و هويج و لوبيا از قبل پخته شده رو اضافه و درش رو رو بزاريد تا كمي نرم بشه و برنج و نصف ليوان آب اضافه كنيد بزاريد تا آبش كشيده بشه درش رو بزاريد تا دم بكشه 🥰نوش جونتون🌺 ✅بزاريد لوبيا خوب بپزه و بعد به غذا اضافه كنيد و حتما برنج رو٤-٥ساعت خيس كنيد.💯 اگر از اكسپلور پست ماماجان رو مي بيني بيا پيش ما بمون🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #تغذيه_كمكي_كودكان #غذاي_خانگي #غذاي_كودك #رشد_كودك #وزنگيري_كودك #تغذيه_كودك #بچه
05 اردیبهشت 1401 18:17:50
534 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
5
سلام امروز ميخوام درباره شانه زدن و شستن موهاي بچه ها صحبت كنم🧖🏻 ممنون كه لايك مي كنيد و حتما براي دوستاتون هم بفرستيد تا استفاده كنند😍هر سوالي داشتي ميتوني كامنت كني تا جواب بدم🤩 همه ي نوزادان از بدو تولد بدون مو به دنيا نميان وامكان داره اين موهاي نوزاد تا٦ماهگي بريزه و دوباره رويش داشته باشه. پس نگران ريزش موهاي كوچولوتون نباشيد😊 بهتر است براي شانه زدن موهاي نوزاد از برس هاي مخصوص و نرم (ورق بزنيد) ويا از شانه هاي مخصوص كودك كه سر دندانه هاي آن حالت گرد دارند استفاده كنيم(مطابق عكس بالا)👆🏻 ⚠️هرگز ازبرس و شانه بزرگسالان براي كودكان استفاده نكنيد كه خطر آسيب هاي پوستي را در پي دارد.🤯 ⚠️شانه را به آرامي روي سر كودك بكشيد تا به قسمت ملاج فشار وارد نشود.❌ ❗️از كشيدن زياد موي نوزاددختر براي بستن موها خودداري كنيد.👧🏻 ❗️تراشيدن موي نوزاد هيچ تاثيري در رويش و پر شدن موهاي او نخواهد داشت.👶🏻 🔸براي شستن سر نوزاد از شامپو كودكان🧴 استفاده كنيدو براي اينكه شست و شوي راحت و تميزتري داشته باشيم ميتونيد از همان برس مخصوص كمك بگيريد كه عاليه👌🏻 🔸در صورتي كه نوزاد شما داراي كلاهك گهواره اي(پوسته زرد روي سر)مي باشد مي توانيد كودك را به حمام برده و بعد از خيس كردن سر كمي كه سر خيس خورد كمي شامپو روي سر نوزاد ريخته و با برس نرم به آهستگي بكشيد تا پوسته ها ازبين برود و در آخر سر نوزاد را به خوبي آب كشي و خشك كنيد. ❗️پس از كف مالي كردن سر نوزاد با شامپو سر را با دقت آبكشي كنيد🚿تا شامپو روي سر نوزاد نماند. ❗️دقت كنيد هميشه براي حمام كردن 🛁نوزاد ابتدا بدن او و سپس سرش را بشوييد تا سرما نخوردو براي خشك كردن اول سر وسپس بدن نوزاد🌹 #حمام_كردن_نوزاد #مو_كودكان #رويش_مو #بدو_تولد #نوزادي #مادرانه❤️ #مامايي #كودك_شاد