mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام امشب ي غذا اوردم راحت و خوشمزه با٣قلم ماده غذايي🤓😊 لطفا اول لايك كن تا انرژي بگيرم❤️سيوش كن كه به دردت ميخوره و حتما بفرست به يكي از دوستات🥰 يتيمچه(+٨) كدو سبز:نصف عدد گوجه:١عدد🍅 پياز:١عدد كوچك🧅 اول پياز رو با كره 🧈تفت دادم و بعد گوجه🍅 رو ريختم و در قابلمه رو گذاشتم تا گوجه له بشه و آب بندازه و بعد كدو رو بهش اضافه كردم و يك استكان آب بهش ريختم و گذاشتم تا كدو خوب له بشه و اب غذا كشيده بشه وقتي ابش كشيده شد كمي باز تفت بديد تا خوب جا بيفته👌🏻شايد باورتون نشه گوجه و كدو بتونه انقدر خوشمزه باشه🥺 اگه واسه خودتون ميخوايد درست كنيد ميتونيد بادمجان هم بهش اضافه كنيد كه عالي ميشه😍😍باچند قطره ليمو ترش شما رو تنها ميزارم نوش جان😎😘😘 كدو از ٦ماهگي مجازه و ميتونيد به غذاي بچه ها اضافه كنيد.❤️ #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_خانگي #غذاي_كودك #غذاي_سبزيجات #وزنگيري_كودك #آموزش_غذا #آموزش_آنلاین @mama_jaann
15 آذر 1399 17:12:33
122 بازدید
mama_jaann
سلام مهربونا✋🏻 ميدونم خيلي از بچه ها عاشق دنت هستن پس چه بهتر كه خودمون تو خونه درست كنيم كه هم مقرون به صرفه باشه هم سالم🤗😍 🌿دنت خانگي(+٦) نشاسته گل:١/٥قاشق غذاخوري شير پاستوريزه:٣/٤ليوان🥛 موز يا هر ميوه دلخواه:نصف عددكوچك🍌 گلاب:٣-٤قطره كره:نصف قاشق چاي خوري🧈 بادام پودر شده:٥عدد ✅نشاسته رو داخل شير سرد حل كنيد و روي حرارت ملايم بزاريد،پودر بادام رو بهش اضافه كنيد و مرتب بهم بزنيد تا ته نگيره،١دقيقه آخر كه به غلظت رسيد گلاب و كره رو اضافه كنيد و از شعله برداريد و داخل ظرف بريزيد تا كمي سرد بشه و سپس موز يا هر ميوه اي كه دوست داريد له كنيد و بهش اضافه كنيد. ميتونيد گرم سرو كنيد و يا اينكه داخل ظرف دنت بريزيد و بزاريد داخل يخچال تا كامل خنك بشه و بعد ميل كنيد😍🥳 من گرم به عنوان صبحانه به محمد دادم و خيلي دوست داشت🤗🤗 ✳️چند نكته: 1️⃣ميتونيد از يكسالگي بجاي كره از خامه استفاده كنيد. 2️⃣بعد از يكسالگي ميتونيد از كمي شكر براي شيرين كردن استفاده كنيد. 3️⃣در صورت حساسيت به پروتئين گاوي بجاي شير از آب استفاده كنيد و كره رو حذف كنيد.(يا از مقدار كم كره گياهي استفاده كنيد) 4️⃣بجاي نشاسته ميتونيد از آرد برنج استفاده كنيد. 5️⃣ميتونيد ميوه رو حذف كنيد و اصلا نريزيد. 6️⃣شیر پاستوریزه رو از ۶ماهگی داخل غذابپزه میشه به بچه داد اما به عنوان نوشیدنی زیر یکسال ممنوع❌❌❌ 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #كودك_شاد #غذاي_كودك #كودك #غذای_ایرانی #غذای_خانگی #تغذیه_سالم #تغذيه_كودك #تغذيه_كمكي #صبحانه_كودك
28 مهر 1400 18:31:38
678 بازدید
mama_jaann
سلام✋🏻 این هم یک لیست از خوراکی های ملین که واسه رفع یبوست کودک و بزرگسال پیشنهاد میشه👍🏻🥰 ✨سیب از شش ماهگی ✨گلابی از شش ماهگی ✨آووکادو از شش ماهگی ✨کره از شش ماهگی ✨روغن زیتون از شش ماهگی ✨کدو حلوایی از شش ماهگی ✨هلو از هفت ماهگی ✨آلو بخارا از هفت ماهگی ✨عدس از هفت ماهگی ✨ماست پروبیوتیک از هفت ماهگی ✨سوپ جو از هفت ماهگی ✨انجیر از هشت ماهگی ✨بروکلی از نه ماهگی ✨خاکشیر گرم از یکسالگی ✨بارهنگ گرم از یکسالگی ✨کیوی از یکسالگی ✨آب فراوان از شروع غذای کمکی ⚠️در موارد زیر فورا به پزشک مراجعه کنید:👇🏻 1️⃣ایجادیبوست ناگهانی همراه بااتساع ودردشکم واستفراغ✅ 2️⃣وجود خون در مدفوع✅ 3️⃣کاهش وزن یاخوب وزن نگرفتن و تاخیر در رشد✅ 4️⃣سن کمتر از ۳ماه✅ ⛔️بدون نسخه پزشک از داروهای ملین و شیاف گلیسیرین استفاده نکنید. #یبوست_غذای_کودک #يبوست_كودكان #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #درمان_یبوست_نوزاد @mama_jaann
22 بهمن 1399 11:45:46
72 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخیر لطفا برای دیدن پست های بعدی حتما لا..یک و س.ی.و کنید❤️❤️❤️ ويتامين آد يا مولتي ويتامين از ٣-٥روزگي تا پايان ٢سالگي بايد مصرف شود. قطره آهن از زمان دو برابر شدن وزن كودك تا پايان ٢سالگي👌🏻❤️ ✅قطره هاي معرفي شده از پرمصرف ترين قطره هاي موجود در ايران است.كه به راحتي در داروخانه ها پيدا مي شود.💙 (ورق بزنيد) ⚠️برخي از مولتي ويتامين ها داراي آهن مي باشد،كه ديگه لازم نيست آهن به صورت جداگانه دادن شود.💚 💯قطره هاي ديگرمثل آدزوفر،ادزير و... مولتي ويتامين نيستند و فقط داراي ويتامين آد و آهن مي باشد.💛 ✅مولتي ويتامين ها تا حدودي باعث افزايش اشتهاي كودك مي شود كه به وزنگيري بهتر كودك كمك مي كند.💜 🌟مقدار مصرف مولتي و آد⬅️روزانه يك سي سي آهن ⬅️بستگي به مقدار آهن موجود قطره دارد . تجویز مولتی ویتامین و آهن برای بالای دو سال در صورت نیاز و فقط با تجویز پزشک ⛄️حتما ي سر به پيج ماماجان بزنن پشيمان نميشي😉😉 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک #تقویت_کودک
13 دی 1400 18:06:55
159 بازدید
mama_jaann
✋🏻سلام شبتون بخير و خوبي عزيزان امشب ي دستور غذا داريم عصاي دست😅من كه تا نميدونم چي واسه محمد درست كنم اين پوره ميپره تو ذهنم🥰 چرا؟؟؟!!! چون هم خيلي مقويه ،خوشمزه و راحت😍😍😍 ✅پوره ي تپل كننده(+٨) سيب زميني:١عدد كوچك تخم بلدرچين:٢عدد كره:١٥گرم عصاره قلم:١قالب ✳️سيب زميني رو پوست بگيريد و با نصف ليوان آب بزاريد بپزه وقتي سيب زميني ها نرم شد و هنوز ي كم آب داشت عصاره قلم رو بهش اضافه كنيد و بعد٥دقيقه خاموشش كنيد.تخم بلدرچين ها رو هم ابپز كنيد،پوست بگيريد و داخل ي ظرف با سيب زميني و تخم بلدرچين و كره با چنگال خوب له كنيد تا يك دست بشه.👌🏻پوره شما آماده ست نوش جان😘😘 ‼️نكته:👇🏻 1️⃣اگه تخم بلدرچين نريزيد ميتونيد از٧ماهگي اين پوره رو بديد. 2️⃣بهترين روش پخت سيب زميني و ساير سبزيجات واسه پوره با پوست و به روش بخارپز هست اما تو اين مدل پخت بايد با آب و پوست گرفته پخته بشه. 3️⃣طبق دستورالعمل جديد،سفيده تخم مرغ و تخم بلدرچين رو با تست حساسيت ميشه از ٨ماه به كودك داد. 4️⃣به جاي تخم بلدرچين ميتونيد از تخم مرغ هم استفاده كنيد. 5️⃣محمد اصلا پوره سیب زمینی با کره دوست نداشت ولی با این روش وبا عصاره قلم عاشق ش شده😅😍 6️⃣عصاره قلم هم که قبلا بهتون آموزش دادم(هایلایت ۷ماهگی روببین) ✅اگه از اکسپلور میای فالوو کن اینجا قراره خیلی چیزا باهم یاد بگیریم❤️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #غذای_مقوی_کودک #پوره_سیب_زمینی #عصاره_قلم #تخم_بلدرچین
03 اسفند 1399 17:17:16
138 بازدید
mama_jaann
سلاممامانا این هم مخصوص مادرایی که همیشه نگران این هستن که نکنه غذا کم به بچه شون میدن.☹️ ✅همین که شما هر روز از تمام منابع غذایی استفاده کنید و کودکتون هم هرچقدر میل داره بخوره و نمودار خوب و صعودی داشته باشه یعنی شما دارید کارتون رو درست انجام میدید.🥰👍🏻👏🏻 اگر هم این موارد رو رعایت میکنید اما کوچولوتون خوب وزن نمیگیره حتما حتما واجبه که پست قبلی رو بخونی❌💯 💠اگه کوچولوتون علاقه ای به شیر نداره اول میتونید با مواد طبیعی مثل خرما،موز،نارگیل،و سایر میوه ها طعم دارش کنید یا اینکه سایر لبنیات مثل ماست و دوغ و ... رو جایگزینش کنید.🤩 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #دربی_پایتخت #استقلال #پرسپولیس #غذای_کمکی_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک
25 تیر 1400 08:51:47
67 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
5
پودينگ برنج و خرما(+٧) برنج:۱ قاشق عذاخوری خرما:۳عدد شیر:یک استکان 💯اگه كوچولوتون به پروتئين گاوي حساسيت داره از آب يا شيره بادام استفاده كنيد. ✅برنج را که از قبل حدود پنج ساعت خیس کرده اید با آب تازه روی حرارت کم بگذارید تا کاملا بپزد و نرم شود وقتی کمی اب داشت و له شده بود، شیر و خرما را به آن بیفزایید.🤗 قابلمه را روی حرارت کم قرار داده و صبر کند (حدود ۲۰ دقیقه) تا خرماها پخته شوند. (هر از گاهی آن را هم بزنید) زمان مورد نیاز ۳۰ دقیقه این پودینگ می تواند به صورت سرد یا گرم مصرف شود.😍 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كمكي_شركت_كاله #غذاي_كمكي_نوزاد