پست های مشابه

mama_jaann

سلام اينم ي پست واسه مواد غذايي مجاز سن٦-٧-٨ماهگي كه واستون آماده كردم🤓 سعي كردم بيشتر مواد غذايي كه رايج هست و سوال ميكنيد واستون بنويسم🥰🥳 ✅✅✅بستني هله هوله حساب ميشه كه ارزش غذايي نداره و سيري كاذب ميده چون ازم ميپرسيديد نوشتم،امادر مصرفش حواستون باشه،هر روز نديد و خيلي كم مصرف بشه🤓 نکته⬇️ ۱-طبق دستورالعمل جدید سفیده تخم مرغ هم میشه از۸ماهگی داد. ۲-مرکبات هم که قبلا گفته میشد بعد ازیکسالگی،دیگه میتونید از ۸ماهگی به‌کوچولوهاتون بدید. ۳-تست حساسیت هم که قبلا توضیح دادم واسه تمام مواد باید انجام بشه. ٤-گندم رو هم كه يادم رفته بنويسم از ٨ماهگي مجازه. ٥-زردچوبه و دارچين خيلي كم داخل غذا استفاده كنيد. ✅سه ماهه ي بعدي رو هم فردا پست ميكنم👏🏻🌹🎊🎊 ⁉️اگه ماده غذايي كه تو اين ٣ماه مجازه و من فراموش كردم حتما تو كامنتا بنويسيد😘😘 ممنون كه لايك ميكنيد❤️بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنند😘😘 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_مجاز_شش_ماهگى #غذاي_كودك #مواد_غذايي_مجاز#شش_ماهگی_غذای_کودک #هفت_ماهگی_غذای_کودک #هشت_ماهگی_غذای_کودک

29 فروردین 1400 16:51:11

92 بازدید

mama_jaann

سلام✋🏻كپشن مهم💯 ✅اکثر والدین دوست دارند فرزند قد بلندی داشته باشنداما توجه به این نکته: که قد صفتی است که توسط ژن های 🧬به ارث‌رسیده از والدین و حتی ژن های قبل تر (پدربزرگ و مادربزرگ)بیان می شود. 🔸نقش تغذیه بر رشد و نمو‌کودک: +استفاده از اصول تغذیه ای صحیح بر سلامت قدی کودک تاثیر مستقیم دارد.پس اگر کودک برنامه غذایی با کیفیتی نداشته باشد به طول قدی لازم(حداکثر قدی که در ژن آن کودک ثبت شده)نمی رسد.❌ ⁉️از چه زمانی باید مراقب تغذیه کودک بود؟ ۱-مراقبت از دوران جنینی آغاز می شود🤰🏻 ۲-صفر تا۲سالگی هم محدوده سنی مهمی برای رشد کودک محسوب می شود.👶🏻 ۳-محدوده ۴-۶سالگی هم در برهه ی زمانی خاصی رشد کودکان افزایش می یابد.👦🏻🧒🏻 ✳️در آخر اینکه خواب کافی و استراحت😴،زندگی در مناطق با ارتفاع کم 🏕وبهبود شرایط اجتماعی-اقتصادی 💰نیز بر افزایش قد کودک‌تاثیر بسزایی دارد. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #قد_کودک #افزایش_قد #تغذیه_کودک #غذای_کودک

19 مرداد 1400 10:35:08

278 بازدید

mama_jaann

سلام این هم از پست شب تولد ماماجان🥳🥳 کا ..دو های شما لا..یک این پست باشه واسه من😍😍 اکر از اکسپلور یا هشتگ پست ماماجان رو‌میبینی به جمع۷۰هزارتایی ما ملحق شو جان دل🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann نشاسته بادام(+۶) نشاسته گندم:۲قاشق غذاخوری شیرپاستوریزه:۱فنجان پودر بادام:۱قاشق مرباخوری گلاب:۲قطره ✳️طرز تهیه رو داخل پست کامل توضیح دادم،فقط برای اینکه نشاسته تون گلوله نشه بهتره اول یکم اب سرد روش بریزید و بعد با شیر مخلوط کنید. ✅نکته: برای شیر کردنش میتونید از یکسالگی کمی شکر و یا زیر یکسال یک قاشق چای خوری شیره خرما بریزید. #تغذيه_كودك #سرماخوردگي_كودكان #صبحانه_كودك #غذاي_كودك #غذايكمكي #تولدم_مبارک

09 بهمن 1400 19:39:39

737 بازدید

mama_jaann

✋🏻سلام اين هم ي پست باحال كه خيلي درخواست داشت(ويدئو رو ببينيد حالتون عوض شه)😎🤗 در صورت مکمل درمانی تا دو‌سالگی و بعد از آن در صورت استفاده از منابع غنی آهن احتمال بروز کم خونی بسیار کم است✅ حتي اگه تمام اين خوراكي ها رو مرتب ميديد،حتما بايد زير دوسال قطره اهن هم در كنارش بديد🌸🌸 مواد غذایی غنی از آهن را خوب به خاطر بسپارید: ✅منابع حیوانی:🐄🐑 ➖گوشت🥩 ➖مرغ🍗 ➖ماهی🐟 ➖تخم مرغ🍳 ✅منابع گیاهی:🌿 ➖سبزیجات برگ تیره مثا اسفناج ➖کلم بروکلی🥦 ➖حبوبات بخصوص عدس و لوبیا ➖میوه های خشک مانند کشمش،آلو و زرد آلو ❌مقدار آهن مورد نیاز کودکان زیر ۲سال ۱۵میلی گرم در روز می باشد. پس مقدار مصرفی قطره ها باهم متفاوت می باشد☑️☑️ 🌈كلي نكته تو پيج داريم حتما ي سر به بقيه پست ها بزن🌸😍😍😍 @mama_jaann @mama_jaann #قطره_آهن #منابع_آهن #كم_خوني_كودكان #تغذيه_سالم #تغذيه_كودك

12 آبان 1400 10:51:15

86 بازدید

mama_jaann

کودک هر روز در زمان خاصی که معمولا عصر یا شب است، به صورت ناگهانی گریه می‌کند (و البته این گریه‌ها شدید و پر سر و صدا باشد)، می‌توان گفت نوزاد مبتلا به کولیک است و دردهای نوزاد حالت کولیکی دارند. ↑قولنج نوزادی یا کولیک نوزاد چیست به گریه و بی‌قراری طولانی‌مدت و شدید نوزاد سالم، کولیک می‌گویند. کولیک برای والدین کودک بسیار ناراحت‌کننده است؛ زیرا کودک بدون هیچ دلیل واضحی پریشان است و آرام کردن کودک نیز ظاهرا تاثیری ندارد. این اتفاقات اغلب بعد از ظهرها رخ می‌دهد، زمانی که پدر و مادر نیز خسته‌اند و پریشانی کودک به این شکل آنان را کلافه‌تر می‌کند. اوج کولیک در ۶ هفتگی نوزاد است که تا ۳ الی ۴ ماهگی نوزاد این روند کاهش می‌یابد. اگرچه گریه‌ها و بی‌قراری‌های کودک با گذشت زمان برطرف می‌شود، اما کولیک باعث می‌شود مراقبت از کودک حساسیت بیشتری به خود بگیرد. برای کاهش شدت کولیک نوزاد می‎توانید کودک را در آغوش گرفته و قدم بزنید، از استرس خود بکاهید و صمیمیت را در رابطه پدر و مادر فرزندی تقویت کنید. نشانه‌ها و علائم کولیک در نوزادان چیست؟؟ *‎بی‌قراری و گریه برای نوزادان امری طبیعی است، مخصوصا در سه ماهه اول زندگی. محدود کردن گریه طبیعی نوزاد کاری دشوار است. به صورت کلی، دوره‌های کولیک نوزاد به این شکل است: حداقل سه ساعت در روز، حداقل سه روز در هفته یا حداقل سه هفته. خصوصیات کولیک نوزاد به شرح زیر است: * گریه شدیدی که بیشتر شبیه به جیغ زدن یا نشان‌دهنده درد فراوان است * گریه بدون هیچ دلیل مشخصی؛ بر خلاف گریه برای نشان دادن گرسنگی یا نیاز به عوض کردن پوشک * پریشانی فراوان نوزاد حتی پس از تمام شدن گریه * زمان‌بندی مشخص، اغلب عصرها * تغییر رنگ صورت؛ نظیر سرخ شدن صورت یا رنگ‌پریدگی پوست دور دهان * تنش بدنی؛ نظیر کشیدگی در پاها یا سفت شدن آن‌ها، سفت شدن بازوها، گره کردن مشت‌ها، قوس کردن کمر یا فشار در ناحیه شکم ‎گاهی‌اوقات نوزاد با خروج گاز از معده یا حرکت روده‌ها از این علائم رها می‌شود. گاز معده نیز در نتیجه گریه طولانی‌مدت نوزاد و بلعیدن هوا به وجود می‌آید. ‎در صورت مشاهده هر یک از علائم قولنج نوزادی بهتر است با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید. در پست بعد درباره راه درمان کولیک صحبت خواهیم کرد🌹🌹 #نوزادان #کولیک_نوزادی #دلدرد_نوزاد #گریه #زایمان #پدر #مادر #پزشکی_سلامت #مامایی #آرامش_بخش #دارو

10 مهر 1399 07:01:06

105 بازدید

mama_jaann

08 مهر 1399 13:16:58

29 بازدید

Fatemeh Nabavi

1

3

طرز تهیه فرنی

سلام عزيزان به درخواست مادر هايي كه تازه ميخواستن غذاي كمكي كوچولوشون رو شروع كنن امروز طرز تهيه فرني رو گذاشتم همه چي داخل فيلم مشخصه فقط سيوش كن كه داشته باشي ش و اينكه بفرست واسه مامانايي كه بهش نياز دارند. 🤓 مامانا هر سوالي داريد كامنت كنيد تا سريع جواب بگيريد🤩🥳 آموزش واسه كودكي كه تازه ميخواد غذاي كمكي رو شروع كنه:😍 ي قاشق مربا خوري آرد برنج رو با ي نصف استكان آب با ي كوچولو نبات ميزاريم رو حرارت كم تا به مدت ١٠-١٥دقيقه بپزه بعد از اينكه غلظت ش كمي از شير مادر بيشتر شد ي سر قاشق چاي خوري كره اضافه مي كنيم واز رو حرارت برميداريم و ميزاريم خنك بشه.اگه دوست داشته باشي ميتونيد به اندازه١٠سي سي شير خشك يا ٥قاشق مرباخوري از شير خودتون بهش اضافه كنيد🥰😘 به مرورمقدار و غلظت فرني بيشتر ميشه👌🏻 فقط چندتا نكته كه پايين عرض مي كنم:👇🏻 ١-بهتره واسه شروع از شيرگاو واسه پخت فرني استفاده نكنيد چون هنوز معده كودك به غذا عادت نداره و ممكن واسش سنگين باشه.فعلا فقط با آب بپزيد اما اگه خواستيد باشير درست كنيد فقط كافيه به جاي آب شير🥛بريزيد😍 ٢-بزاريد فرني كامل خنك بشه و بعد شير خشك يا شيرمادر رو اضافه كنيد. ٣-اگه به اين دستور بادام پوست كنده رنده شده با الك (اول پخت)اضافه كنيد،فرني مون ميشه حريره بادام🤗 ٤-خيلي كم نبات هم سردي برنج رو ميگيره هم كودك ترغيب به خوردن فرني ميشه😋 ٥-كره از ايجاد يبوست جلوگيري ميكنه و ميشه به جاش از روغن زيتون هم استفاده كرد🧈 ٦-طرز تهيه آرد برنج خونگي هم كه قبلا گذاشتم پس زود برو درست كن كه لازمت ميشه😚 ممنون از حمايتتون❤️🌹 #غذای_کمکی_کودک #فرنی_آرد_برنج #شروع_غذای_کمکی #حريره_بادام #کودک #غذای_شش_ماهگی❤ @mama_jaann

03 شهریور 1401 09:50:27

سلام واقعا استفاده از نبات مشکلی نداره؟ چون بهداشت میگه نبات وشکرممنوعه

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

1

3

سلام عزيزان به درخواست مادر هايي كه تازه ميخواستن غذاي كمكي كوچولوشون رو شروع كنن امروز طرز تهيه فرني رو گذاشتم همه چي داخل فيلم مشخصه فقط سيوش كن كه داشته باشي ش و اينكه بفرست واسه مامانايي كه بهش نياز دارند. 🤓 مامانا هر سوالي داريد كامنت كنيد تا سريع جواب بگيريد🤩🥳 آموزش واسه كودكي كه تازه ميخواد غذاي كمكي رو شروع كنه:😍 ي قاشق مربا خوري آرد برنج رو با ي نصف استكان آب با ي كوچولو نبات ميزاريم رو حرارت كم تا به مدت ١٠-١٥دقيقه بپزه بعد از اينكه غلظت ش كمي از شير مادر بيشتر شد ي سر قاشق چاي خوري كره اضافه مي كنيم واز رو حرارت برميداريم و ميزاريم خنك بشه.اگه دوست داشته باشي ميتونيد به اندازه١٠سي سي شير خشك يا ٥قاشق مرباخوري از شير خودتون بهش اضافه كنيد🥰😘 به مرورمقدار و غلظت فرني بيشتر ميشه👌🏻 فقط چندتا نكته كه پايين عرض مي كنم:👇🏻 ١-بهتره واسه شروع از شيرگاو واسه پخت فرني استفاده نكنيد چون هنوز معده كودك به غذا عادت نداره و ممكن واسش سنگين باشه.فعلا فقط با آب بپزيد اما اگه خواستيد باشير درست كنيد فقط كافيه به جاي آب شير🥛بريزيد😍 ٢-بزاريد فرني كامل خنك بشه و بعد شير خشك يا شيرمادر رو اضافه كنيد. ٣-اگه به اين دستور بادام پوست كنده رنده شده با الك (اول پخت)اضافه كنيد،فرني مون ميشه حريره بادام🤗 ٤-خيلي كم نبات هم سردي برنج رو ميگيره هم كودك ترغيب به خوردن فرني ميشه😋 ٥-كره از ايجاد يبوست جلوگيري ميكنه و ميشه به جاش از روغن زيتون هم استفاده كرد🧈 ٦-طرز تهيه آرد برنج خونگي هم كه قبلا گذاشتم پس زود برو درست كن كه لازمت ميشه😚 ممنون از حمايتتون❤️🌹 #غذای_کمکی_کودک #فرنی_آرد_برنج #شروع_غذای_کمکی #حريره_بادام #کودک #غذای_شش_ماهگی❤ @mama_jaann

سلام واقعا استفاده از نبات مشکلی نداره؟ چون بهداشت میگه نبات وشکرممنوعه

03 شهریور 1401 09:50:27

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن