mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام نماز روزه هاتون قبول🌷❤️ این هم پست ویژه ماه رمضان مخصوص مامان های باردار و شیرده😍🤰🏻🤱🏻😍 ✅لطفا ورق بزنید ✅ حتما به کسانی که در این زمینه سوال داشتن بفرستید و با رنگی کردن قلب سفید ازم حمایت کنید❤️😘😘 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لو کن اینجا قراره کلی چیز باهم یاد بگیریم🤓 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #شیردهی_نوزاد #روزه_داری #ماه_رمضان #بارداری_سالم #غذای_کودک #مادر_سالم_کودک_سالم
27 فروردین 1400 09:03:45
499 بازدید
mama_jaann
سلام سلام✋🏻✋🏻 من اومدم با دستور كلم پلو شيرازي كه كلي خاطرخواه داره.😌😌اين غذا رو واسه خانواده هم ميتونيد بزاريد(واسه بچه هاي كوچك خيلي حواستون به قلقلي ها باشه گلوشون گيرنكنه) مواد لازم كلم پلو شيرازي(+٨) كلم قمري يا كلم پيچ:نصف عدد كوچك آبليموترش:نصف قاشق غذاخوري🍋 پياز:١عدد🧅 گوشت چرخ كرده:٨٠گرم🥩 آردنخودچي:١قاشق مرباخوري سبزي كلم پلو(ترخون+تره+جعفري+ريحان+شويد) زردچوبه و ادويه كاري:به ميزان لازم برنج:١پيمانه عدس:١قاشق غذاخوري 1️⃣برنج را از ٣-٤ساعت قبل خيس كنيد.آن را بپزيد و آبكش كنيد.(كمي زردچوبه داخل آب برنج بزنيد.) 2️⃣كلم رابه صورت خلالي خرد و آنرا بشوييد.داخل تابه اي كه كمي روغن دارد روي حرارت بزاريد تا آب ش كشيده و كمي سرخ بشه در آخر ابليمو بزنيد و از روي حرارت برداريد. 3️⃣پياز رو رنده و آب ش رو بگيريد سپس گوشت +آردنخودچي+ادويه ها(بالاي يكسال نمك و فلفل)را اضافه كنيد خوب ورز بديد تا به خورد هم بره.حالا قلقلي ها كرچك درست كنيد و داخل تابه با كمي روغن سرخ كنيد. 4️⃣قلقليها و كلم ها و عدس پخته رو باهم مخلوط كنيد و نصف سبزي خشك رو بهش اضافه كنيد كمي كه تفا خورد از حرارت برداريد. 5️⃣كف قابلمه نان يا سيب زميني بندازيد و برنج و مواد،و مابقي سبزي رو لايه لايه بزاريد تا تموم بشه.٤٥دقيقه بزاريد تا دم بكشه😋😋😋 نوش جان🥰🥰🥰 ✅نكته: 💛اگر از سبزي تازه استفاده ميكنيد بايد ٥دقيقه اخر پختِ برنج به اب برنج اضافه كنيد تا نرم بشه. 💛اين غذا در صورتي كه كوچولوي شما بلد باشه بجوه مجازه و ميتونيد برنج رو كمي شفته تر برداريد تا راحتتر بخوره✅ قلقلي ها رو نصف كنيد و به بچه هاي كوچك بدهيد. 💛اين مقدار مواد براي حدودا يك نفر خوش اشتها😂كافيه. 💖كلي اموزش هاي خفن واسه شما مامان مهربون داخل پيج داريم😍خوشحال ميشم مارو دنبال كنيد👌🏻👌🏻 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #كودك #تربيتكودك #رشدكودك #قدكودك #تغذيهكودك
11 دی 1400 17:35:11
171 بازدید
mama_jaann
سلام امشب ي غذا اوردم راحت و خوشمزه با٣قلم ماده غذايي🤓😊 لطفا اول لايك كن تا انرژي بگيرم❤️سيوش كن كه به دردت ميخوره و حتما بفرست به يكي از دوستات🥰 يتيمچه(+٨) كدو سبز:نصف عدد گوجه:١عدد🍅 پياز:١عدد كوچك🧅 اول پياز رو با كره 🧈تفت دادم و بعد گوجه🍅 رو ريختم و در قابلمه رو گذاشتم تا گوجه له بشه و آب بندازه و بعد كدو رو بهش اضافه كردم و يك استكان آب بهش ريختم و گذاشتم تا كدو خوب له بشه و اب غذا كشيده بشه وقتي ابش كشيده شد كمي باز تفت بديد تا خوب جا بيفته👌🏻شايد باورتون نشه گوجه و كدو بتونه انقدر خوشمزه باشه🥺 اگه واسه خودتون ميخوايد درست كنيد ميتونيد بادمجان هم بهش اضافه كنيد كه عالي ميشه😍😍باچند قطره ليمو ترش شما رو تنها ميزارم نوش جان😎😘😘 كدو از ٦ماهگي مجازه و ميتونيد به غذاي بچه ها اضافه كنيد.❤️ #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_خانگي #غذاي_كودك #غذاي_سبزيجات #وزنگيري_كودك #آموزش_غذا #آموزش_آنلاین @mama_jaann
15 آذر 1399 17:12:33
122 بازدید
mama_jaann
سلام این پست فکر میکنم شامل تمام سوالاتون قطره ای تون بشه دیگه😍😍😄 هم عکس ش رو گذاشتم هم اسمش هم مقدارش و اندازه مصرفش(ولي اندازه مصرف رو هرچي پزشكتون ميگه انحام بديد لطفا)🥰🥰😍 لا..یک و س.ی.و نکنی خستگی میمونه تو تنم🤧🤕 ✅مقدارهاي گفته شده براي بچه هاي بدون مشكل (كم خوني و...)هست اما باز بهتره حتما با پزشك تون مشورت كنيد.☘️ ✅این قطره ها همه حاوی آهن لیپوزومال هستند پس دندان کودک رو سیاه نمیکنن.🦷 ✅محض اطمینان و محکم کاری بعد از قطره آهن ی کم آب بدید به کوچولوتون.💦 ✅همگی طعم عالی و خوشمزه دارن که بچه ها عاشق ش میشن.🤤😋 مدل فورت قطره ها،آهن بيشتري دارن پس بايد مقدار كمتري داد به همين خاطر از نظر قيمت ،مقرون به صرفه ترن👌🏻👌🏻 ✅قطره آهن از زمان دو برابر شدن وزن کودک يا شروع غذاي كمكي تا پایان دو سالگی باید مصرف بشه.👌🏻👌🏻 ✅قطره آهن باعث پوسیدگی نمیشه❌ ✅جذب آهن با ويتامين سي بيشتر ميشه پس ميتونيد با كمي اب پرتغال بهش بديد. ⁉️اگه سوالی دارید همینجا کا..منت بزارید تا جواب بدم😍😍 اگر صدای ما رو از اکسپلور می شنوی لطفا ما رو دنبال کن☘️☘️☘️ @mama_jaann @mama_jaann #مكمل_كودك #قطره_آهن #مولتي_ويتامين_كودكان #دندان_كودك #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #غذاي_كمكي_نوزاد
21 دی 1400 19:35:33
174 بازدید
mama_jaann
سلام🕊 ✅اقا این پست دیگه اتمام حجتِ انتخاب دیگه با خودتون(واقعا هنوز میخوای شیرمحلی روانتخاب کنی؟؟!)🤨 این شایعات وایتکس و نگهدارنده داخل شیرها رو هم همینجا از ذهنتون پاک کنید لطفا😎 تنها مزیت شیرهای محلی فقط طعم ش هست که اونم بخاطر چربی بالایی که داره هست🥵پس به ریسک باکتری هاش نمی ارزه😅 اگه از اکسپلور میای پیش ما بمون✅😍 @mama_jaann @mama_jaann #شیر_مادر #شیر_پاستوریزه #تغذیه_کودکان #غذای_کودک_مقوی #وزنگیری_کودک #کودک_سالم #کودک_خلاق #کودک_باهوش #غذای_کودک
08 اسفند 1400 19:41:00
601 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخیر لطفا برای دیدن پست های بعدی حتما لا..یک و س.ی.و کنید❤️❤️❤️ ويتامين آد يا مولتي ويتامين از ٣-٥روزگي تا پايان ٢سالگي بايد مصرف شود. قطره آهن از زمان دو برابر شدن وزن كودك تا پايان ٢سالگي👌🏻❤️ ✅قطره هاي معرفي شده از پرمصرف ترين قطره هاي موجود در ايران است.كه به راحتي در داروخانه ها پيدا مي شود.💙 (ورق بزنيد) ⚠️برخي از مولتي ويتامين ها داراي آهن مي باشد،كه ديگه لازم نيست آهن به صورت جداگانه دادن شود.💚 💯قطره هاي ديگرمثل آدزوفر،ادزير و... مولتي ويتامين نيستند و فقط داراي ويتامين آد و آهن مي باشد.💛 ✅مولتي ويتامين ها تا حدودي باعث افزايش اشتهاي كودك مي شود كه به وزنگيري بهتر كودك كمك مي كند.💜 🌟مقدار مصرف مولتي و آد⬅️روزانه يك سي سي آهن ⬅️بستگي به مقدار آهن موجود قطره دارد . تجویز مولتی ویتامین و آهن برای بالای دو سال در صورت نیاز و فقط با تجویز پزشک ⛄️حتما ي سر به پيج ماماجان بزنن پشيمان نميشي😉😉 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک #تقویت_کودک
13 دی 1400 18:06:55
159 بازدید
Fatemeh Nabavi
1
3
طرز تهیه فرنی
سلام عزيزان به درخواست مادر هايي كه تازه ميخواستن غذاي كمكي كوچولوشون رو شروع كنن امروز طرز تهيه فرني رو گذاشتم همه چي داخل فيلم مشخصه فقط سيوش كن كه داشته باشي ش و اينكه بفرست واسه مامانايي كه بهش نياز دارند. 🤓 مامانا هر سوالي داريد كامنت كنيد تا سريع جواب بگيريد🤩🥳 آموزش واسه كودكي كه تازه ميخواد غذاي كمكي رو شروع كنه:😍 ي قاشق مربا خوري آرد برنج رو با ي نصف استكان آب با ي كوچولو نبات ميزاريم رو حرارت كم تا به مدت ١٠-١٥دقيقه بپزه بعد از اينكه غلظت ش كمي از شير مادر بيشتر شد ي سر قاشق چاي خوري كره اضافه مي كنيم واز رو حرارت برميداريم و ميزاريم خنك بشه.اگه دوست داشته باشي ميتونيد به اندازه١٠سي سي شير خشك يا ٥قاشق مرباخوري از شير خودتون بهش اضافه كنيد🥰😘 به مرورمقدار و غلظت فرني بيشتر ميشه👌🏻 فقط چندتا نكته كه پايين عرض مي كنم:👇🏻 ١-بهتره واسه شروع از شيرگاو واسه پخت فرني استفاده نكنيد چون هنوز معده كودك به غذا عادت نداره و ممكن واسش سنگين باشه.فعلا فقط با آب بپزيد اما اگه خواستيد باشير درست كنيد فقط كافيه به جاي آب شير🥛بريزيد😍 ٢-بزاريد فرني كامل خنك بشه و بعد شير خشك يا شيرمادر رو اضافه كنيد. ٣-اگه به اين دستور بادام پوست كنده رنده شده با الك (اول پخت)اضافه كنيد،فرني مون ميشه حريره بادام🤗 ٤-خيلي كم نبات هم سردي برنج رو ميگيره هم كودك ترغيب به خوردن فرني ميشه😋 ٥-كره از ايجاد يبوست جلوگيري ميكنه و ميشه به جاش از روغن زيتون هم استفاده كرد🧈 ٦-طرز تهيه آرد برنج خونگي هم كه قبلا گذاشتم پس زود برو درست كن كه لازمت ميشه😚 ممنون از حمايتتون❤️🌹 #غذای_کمکی_کودک #فرنی_آرد_برنج #شروع_غذای_کمکی #حريره_بادام #کودک #غذای_شش_ماهگی❤ @mama_jaann