mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
*سن دندان درآوردن نوزادان* لثه کودکان از سن سه ماهگی شروع به خارش می کند و آنها دچار ریزش آب دهان می شوند اما این علائم ممکن است ناشی از ریفلاکس بیولوژیک باشد . اولین دندان نوزادان معمولا در 7 ماهگی می روید اما این رویش ممکن است از 4 ماهگی تا 13 ماهگی به طول انجامد. *علت دیر دندان در آوردن در کودکان* +عوامل ارثی دیر دندان درآوردن معمولا ارثی است و ممکن است از هر دو طرف از خانواده به ارث برسد. بنابراین، اگر هر یک از والدین دیر دندان در آورده باشند احتمال دارد فرزند آن ها نیز این مشکل را داشته باشد. +تغذیه ضعیف تغذیه نامناسب باعث دیر دندان درآوردن می شود. نوزادانی که تغذیه شان از شیر مادر ناکافی است و مکمل کم از شیرخشک دریافت می کنند ممکن است دیر دندان در آورند این کودکان از باقی کودک ها ضعیف تر، کوچکتر و کم وزن تر هستند. +کمبود ویتامین D کمبود ویتامین و یا مواد معدنی، به ویژه ویتامین D و کلسیم، منجر به دیر دندان در آوردن می شود. +کم کاری تیروئید کم کاری تیروئید نیز می تواند سبب دیر دندان درآوردن کودک شود. علائم کم کاری تیروئید در کودکان تاخیر در راه رفتن، تاخیر در صحبت کردن، اضافه وزن و دیر دندادن در آوردن است. •نگران دیر درآوردن دندان در کودکتان نباشید تا 13 ماهگی برای دندان درآوردن فرصت دارند پس دیر دندان درآوردن نوزاد نباید پدر و مادر را نگران کند. *چه زمانی نیاز است به پزشک مراجعه شود؟* اگر کودک شما 13 ماه دارد و هنوز دندان در نیاورده است و تاخیر در دندان درآوردن موروثی نیست می توانید به متخصص اطفال مراجعه کنید تا او تعیین کند مشکل تاخیر در دندان در آوردن به علت تغذیه نامناسب، کم کاری تیروئید و یا عوامل دیگر است. اگر کودک شما در 18 ماهگی هنوز دندان در نیاورده باشد به نزد یک دندانپزشک اطفال بروید. کودکان بعد از این سن باید چک آپ شوند و در صورت لزوم از دهانشان عکس برداری شود تا مشخص شود که جوانه دندان دارند یا نه. #دندان #رویش #مسواک #نوزادان #دندانپزشک #خنده_ #کودک_من #غذای_کمکی #ماهگرد_كودك #وراثت #تغذیه_سالم
10 مهر 1399 13:58:00
110 بازدید
mama_jaann
ارزش غذایی تخم مرغ: تخم مرغ یک منبع اصلی برای بهترین پروتئین های با کیفیت پس از شیر مادر است، دارای سیزده ویتامین بسیار ضروری میباشد. تخم مرغ حاوی مواد معدنی ضروری مثل مس، روی، سلنیوم، کلسیم و آهن است و همچنین دارای پروتئین ها، کلسترول، چربی، اسیدهای چرب و ویتامین D، ویتامین B12، E، کولین و اسید فولیک است که همه این مواد غذایی برای رشد کودک ضروری هستند.وداراي امگا سه و انتي اكسيدان مي باشد. *كودكان سالم مي توانند روزي يك عدد تخم مرغ بخورند و هيچ اثري روي كلسترول خون افراد سالم ندارد. *تخم مرغ احساس سيري طولاني تري ايجاد مي كندوتمايل به خوردن غذاهاي چرب و شيرين را در طول روز كاهش مي دهد. *كولين موجود در زرده تخم مرغ در رشد وتكامل مغز و لوله عصبي جنين و نوزادوعملكردسيستم عصبي وتقويت حافظه نقش مهمي دارد. *به علت پروتئين باكيفيت آن،براي رشد ونمو عضلاني اسكلتي موثراست.(افزايش قد كودك) *سطح انرژي بدن راحفظ مي كندوخستگي را كاهش مي دهد. *لوتئين و گزانتين زرده تخم مرغ در سلامت شبكيه ي چشم وكاهش بروز كم بينايي در سنين بالا موثر است. *پروتئين،ويتامين ب و ويتامين آ موجود در تخم مرغ نقش موثري در عملكرد سيستم ايمني دارد. *چربي تخم مرغ عمدتا از نوع غير اشباع بوده وكلسترول ان تاثيري درافزايش كلسترول خون وبيماري هاي قلبي عروقي ندارد. كوچولوهاي شما تخم مرغ دوست دارن؟چندتا تخم مرغ در هفته نوش جان مي كنند؟؟ #تخم_مرغ #املت #غذاي_كودك #غذاي_سالم #رشد_کودک #تغذيه_كودك #افزايش_وزن #غذاي_خانگي #كودك_شاد # كودك_باهوش #غذاي_آسان @mama_jaann
02 آبان 1399 12:25:32
82 بازدید
mama_jaann
بعد از يكسالگي شيركودك را كاهش دهيد شيركودك اعم از شيرمادر،شيرخشك و شير پاستوريزه بايد به حدود٤٠٠سي سي كاهش يابد.زيرا بعد از يكسالگي غذا جايگزين شيرمي شود و تغذيه اصلي كودك با غذاست نه شير. بهتر است بعد از٤ماهگي شير شب كودك قطع شود(در صورت تمايل) و پس از١٠ماهگي شير روزانه كودك به ٥وعده در روز برسد و بعد از يكسالگي به ٣وعده درر روز كاهش يابد.تا قطع شيردهي براي كودك ومادر راحت باشد. در صورت مصرف بيش از حد شير اشتهاي كودك كاهش مي يابد و تمايلي به غذا نخواهد داشت. در اين سن چون كودك مي تواند اكثرمواد غذايي رامصرف كند براي تامين كلسيم فقط نيازمند شير نيست واز ساير مواد غذايي مثل لبنيات(ماست و پنير)بادام،كلم بروكلي،حبوبات،ماهي وكنجدو...مي توان استفاده كرد. #شير_دهي_نوزاد #شير_مادر #شير_خشك #كلسيم #مادر #وزنگيري_نوزاد @mama_jaann
16 آذر 1399 17:10:37
153 بازدید
mama_jaann
سلام به مامانای عزیز،ماما جان هستم و میخوام تجربه کاهش وزن خودم رو در اختیارتون قرار بدم. برای کم کردن وزن لازم نیست از رژیم های عجیب و غریب استفاده کرد یا به حدی به گرسنگی رو تحمل کنیم که از رژیم زده بشیم. در صورت شیردهی بهتره تا۶ماه پس از زایمان رژیم گرفته نشه و بعد از آن با دریافت کالری نسبتا بالایی شروع شود. اگر در حال حاضر شرایط دریافت رژیم از مشاور تغذیه ندارید یا مثل من خیلی پایبند برنامه غذایی رژیمی نیستید بهترین گزینه کالری شماری است. کالری شماری چیست؟ شمارش کالری هر وعده غذایی یا نوشیدنی که آن را به صورت روزانه مصرف میکنید، کالری شماری نام دارد. شما میتوانید کالری شماری را با استفاده از برنامههای آنلاین یا یادداشت کردن دستی برنامه غذایی خود انجام دهید. کالری شماری برای کاهش وزن باید به صورت روزانه انجام شود. برنامه های انلاین مثل کرفس،مانکن ،بشقاب و... که به راحتی می توانید کالری دریافتی روزانه خودتون رو آنالیز کنید.کار با این برنامه ها بسیار راحت است و در صورت تقسیم درست کالری در طول روز به هیچعنوان احساس گرسنگی نخواهید کرد. من در عرض۴ماه توانستم با همین روش ۱۲کیلو کم کنم وبه وزن قبل از بارداری برسم. رژیم استاندارد رژیمی ست که فرد در هفته حدود۵/تا۱کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد. در طول رژیم استفاده از مکمل های دارویی مثل قرص های مولتی ویتامین،ویتامین سی و ...با دستور پزشک توصیه می شود. در پست های آینده درباره اینکه چگونه از شل شدن شکم بعد از رژیم جلوگیری کنیم صحبت خواهیم کرد🌹🌹 #رژیم_غذایی #بارداري #زایمان #شیردهی #مادر❤ #نوزاد #کالری_شماری #نقصان_کالری #مولتی_ویتامین #اندام_ايده_آل #غذای_سالم #وزن
09 مهر 1399 05:58:30
118 بازدید
mama_jaann
سلام به مادراي مهربون اميدوارم كه حال دلتون خوب باشه🥰😘 این هم ی سوپ خوشمزه و مقوی و آسون😎😎😇 سوپ گوشت و ماش(+۸)🥘 گوشت گوسفند:۲۰گرم🥩 ماش:۱قاشق غذاخوری گوجه پوست کنده خردشده:۱عدد🍅 ورمیشل یا ماکارونی جوپرک:۱قاشق غذاخوری سیب زمینی:نصف عدد کوچک🥔 هویج:نصف عددکوچک🥕 گوشت،ماش،گوجه،سیب زمینی و هویج و جو رو با ی لیوان آب گذاشتم خوب بپزه وقتی که پخت ورمیشل روبهش اضافه کردم و گذاشتم خوب جا بیافته.سوپ راحت و مقوی که واسه رشد و وزنگیری بچه ها عالیه👍🏻 نکته: میتونید بهش عصاره قلم،کره،جعفری اضافه کنید. اگراز اکسپلور یا هشتک پست ماماجان رومیبینی به پیج مون سر بزن جواب کلی از سوالات اینجاست🥰🥰😍 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #سوپ_گوشت #غذای_کودک_ماماجان #وزنگیری_کودک #رشد_کودک #سوپ_خوشمزه #راهنمای_تغذیه_سالم_کودکان #غذای_فوری #غذاي_كودك_ماماجان
13 بهمن 1400 19:32:51
266 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
1
سلام مامانا✋🏻🌸 لطفا ورق بزنید💚💛 و انواع قطره های آهن که گفته می شود دندان را سیاه نمی کنند مشاهده کنید تمامی قطره های آهن امکان سیاه کردن دندان را دارند اماقطره های بالا امکان سیاه کردن دندان را به حداقل رسانده و طعم خوبی هم دارند پس بهتر میباشد از هر برندی که استفاده می کنید حتما نکات بالا را رعایت کنید. ✅مقدار آهن مصرفی رو پزشک مشخص می کنه✅ آیروویت و فروگلوبین هم جز همین دسته هستن که جا نشد بزارم🤕 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #قطره_آهن #غذاي_بچه #پوسیدگی_دندان #مسواک_زدن #غذاي_كمكي #بهداشت_دهان#کودک_خلاق #دندانپزشکی_کودکان #کودک_باهوش#غذای_کمکی_کودک