پست های مشابه

mama_jaann

خوب امشب اومدم تا ياد بدم كه چجوري گوشت 🥩رو به بچه هايي كه گوشت دوست ندارن بديم تا بخورن🤩 حتما بفرست به كساني كه با كوچولوشون اين مشكل رو دارن و سيوش كن تا موقع نياز پيداش كني🥰😊 ١)گوشت رو به قطعات كوچك و ريز تقسيم كنيد،خوب بپزيد و پس از پخت له يا ريش ريش كنيد و در انواع سوپ و حليم استفاده كنيد✅ ٢)از گوشت چرخ كرده در غذا هاي پلويي مثل👈🏻عدس پلو،لوبياپلو،ماش پلو و يا ماكاروني🍝استفاده كنيد.✅ ٣)انواع گوشت سفيد🍗 و قرمز رو چرخ و با سيب زميني و پياز مخلوط كنيد و به صورت كتلت سرو كنيد بچه ها معمولا كتلت رو دوست دارند به خصوص اگه بشقابشون تزيين شده و زيبا باشه✅😍 ٤)گوشت هاي چرخ كرده رو به شكل قلقلي دربياريد و داخل انواع غذا ها استفاده كنيد بچه ها اينجور غذاهاي انگشتي كه خودشون بتونن بخورن دوست دارن✅😋😚 ٥)از گوشت هاي سفيدمي توانيد در غذاهايي مثل الويه استفاده كنيدو به صورت انگشتي سرو كنيد.✅ ‼️اگه كوچولوي شما به هيچ وجه حاضر به خوردن گوشت نشد از مواد غذايي ديگر داراي پروتئين مثل تخم مرغ،حبوبات،انواع لبنيات(شير-ماست-پنير)،اجيل و مغزيجات استفاده كنيد👌🏻 ⁉️شماچجوري به بچه هاتون گوشت ميديد؟ اگه راهكاري داريد تو كامنت بنويسيد تا بقيه استفاده كنن😍🥰 #غذاي_كمكي #گوشت_قرمز #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #كودك_سالم @mama_jaann

03 دی 1399 17:50:10

54 بازدید

mama_jaann

سلام خداقوت مامانا امروز ي سوپ داريم واسه مامانايي كه تازه غذاي كمكي رو شروع كردن.🤗 ممنون كه لايك ميكنيد و ميفرستيد به دوستايي كه بهش نياز دارن.😍مامانا سيوش كنيد كه لازمتون ميشه🌹 سوپ ساده(+٦)🥘 مرغ🍗 برنج🍚 سيب زميني🥔 هويج🥕 سيب زميني و هويج و مرغ رو گذاشتم بپزه بعد كه خوب پخت برنج رو بهش اضافه كردم وگذاشتم تا لعاب بندازه👌🏻به همين سادگي ي سوپ خوشمزه داريم. 🔶لطفا نكات زير رو مطالعه كنيد👇🏻 ١-كودكي كه تازه غذاي كمكي رو شروع كرده خيلي تنوع غذايي نداره كه هر روز بشه واسش ي مدل غذا درست كرد اما شما ميتونيد ي روز بهش جعفري،ي روز شويد،بعد چند روز كدو سبز يا كدو حلوايي و ي روز با گوشت 🥩بذاريد.اينجوري تنوع ميديد و هر روز ي طعم جديد رو امتحان ميكنه. ٢-شما ميتونيد به كودك٦ماهه فرني،حريره،سوپ با مواد مجاز،سرلاك(برنج،گندم،حريره بادام) وانواع پوره ها را بدهید. ۳- قبل از خوراندن این سوپ حتما هویج‌و سیب زمینی را از نظر حساسیت تست کنید. ۴-از همان ابتدای شروع غذای کمکی مواد را رنده کنید و خوب بپزید اما نیازی به میکس کردن نمی باشد. ۴-به هیچ نوع ادویه از قبیل زردچوبه،نمک و شکر نیازی نمی باشد وتا ۱۰ماهگی مجاز نیست. ۵-در زمان شروع غذای کمکی تا یکسالگی اولویت کودک شیر 🍼می باشد،پس کودک را به حدی با غذا سیر نکنید که میلی به شیر نداشته باشد،ابتدا به کودک‌شیر میدهیم بعد از گذشت نیم الی یک ساعت غذای او را به اندازه میلش میدهیم. ۶-از همین ابتدا یاد بگیریم که به زور و اصرار به کودک غذا ندهیم👌🏻 ٧-در اواخر پخت ميتونيداز كره يا روغن زيتون براي وزنگيري بهتر و رفع يبوست استفاده كنيد.🧈 #غذاي_كمكي_نوزاد #بچه_داری #شروع_غذای_کمکی #شش_ماهگی #سوپ_كودك #وزنگیری_کودک #كودك_بد_غذا #مادر_کودک #غذاي_شش_ماهگي @mama_jaann

20 آبان 1399 11:23:15

486 بازدید

mama_jaann

سلام اين م از صبحانه مقوي و خوشمزه مخصوص بچه هاي پيج ماماجان😍😍 كاچي(+٨) آردگندم:١قاشق غذاخوري شيره خرمايا شيره انگور:٣قاشق غذاخوري كره:٢٠گرم آب :١ليوان گلاب:چندقطره كره رو داخل قابلمه بريزيد و وقتي آب شد بهش آرد رو اضافه كنيد و آردو تفت بديد تا بوي خام ش از بين بره(زياد تفت نديد).شيره خرماو گلاب رو داخل آب بريزيد ومخلوطش كنيدو به آرد اضافه كنيد و مرتب هم بزنيد تا آرد گلوله نشه.سپس اجازه ميديد تا بجوشه وروغن بيافته.👌🏻😍نوش جان❤️ ✅نكات مهم: ١-ميتونيد از انواع مغزها(بادام،گردو،فندق،پسته)از ١٠ماهگي در پخت كاچي استفاده كنيد. ٢-سه شيره از يكسالگي مجاز به استفاده هستيد. ٣-از يكسالگي ميتونيد از مقداري زعفران براي طعم بهتر استفاده كنيد. ٤-از يكسالگي ميتونيد بجاي شيره از شكر استفاده كنيد. ٥-چون پسرم كاچي رقيق دوست نداره من كمتر آب ريختم وغليظ برداشتم ،شما حتما١ليوان آب بريزيد و در صورتي كه باز سفت شد ميتونيد كمي آب بهش اضافه كنيد. #غذاي_كودك #كاچي #غذاي_كمكي #صبحانه_كودك #غذاي_كودك_يكسالگي #غذاي_كودك_هشت_ماهگى #غذاي_كودك_شش_ماهگي @mama_jaann

27 دی 1399 17:24:05

129 بازدید

mama_jaann

✋🏻سلام روزتون به خير و خوشي😍😍 اين هم ي سوپ خوشمزه و مقوي پرفيبر واسه بچه هايي كه يبوست دارن😋😋 💠سوپ كدوسبز(+٧)♨️ جو:١/٥قاشق غذاخوري گوشت چرخ كرده:٤٠گرم ورميشل يا ماكاروني:١قاشق غذاخوري عدس:١/٥قاشق غذاخوري هويج:نصف عدد كدو:نصف عدد ✅عدس،گوشت،هويج و كدو رو بزاريد با ي ليوان آب بپزه وقتي كه تقريبا پخت جو و ورميشل رو بهش اضافه كنيد و بزاريد تا آبش كم بشه و غلظتش هر اندازه كه دوست داشتيد برسه. 💯با چند قطره ليمو ترش عالي ميشه😋😋 ❌نكته: ➖از همه مدل جو ميتونيد استفاده كنيد. ➖از هشت ماهگي بجاي حو ميتونيد گندم بريزيد. ➖بجاي گوشت چرخ كرده مي تونيد از گوشت خورشتي يا مرغ هم استفاده كنيد. ➖براي مقوي تر شدن ميتونيد از عصاره قلم يا پاي مرغ يا سويق خانگي استفاده كنيد(هايلايت خودت درست كن آموزش هر سه تاش هست) اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann #غذای_خانگی #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #وزنگیری_کودک #ماه_رمضان #افطاری

13 فروردین 1401 18:54:55

453 بازدید

mama_jaann

سلام شب سرد زمستونی تون به خیر و‌خوشی😍😍 این هم ی سوپ فورتی فوتی واسه کوچولوهای نازنین⛄️😘🥳 *سوپ ماکارونی *(+۸)🍜 ورمیشل یا ماکارونی: سیب زمینی:نصف یک عددکوچک🥔 هویج:نصف کوچک🥕 پیاز:۱عدد کوچک🧅 رب خونگی یا پوره گوجه:یک قاشق چای خوری رب یا یک عددگوجه🍅 گوشت چرخ کرده:۲۰گرم🥩 ✅ابتدا کمی پیاز رو با روغن کنجد تفت دادم بعدش سیب زمینی رو ریختم و اونم ی کم تفت دادم سپس گوشت چرخ کرده رو بامواد تفت دادم ورب و هویج رو اضافه کردم دوتا استکان اب ریختم تا مواد خوب بپزه نیم ساعت اخر هم ورمیشل رو ریختم و گذاشتم بپزه. 💛شما نسبت به ذائقه کوچولوتون میتونین آب دار یا کم آب بردارین. 💜نکته: 1️⃣ورمیشل همون رشته سوپ هست اگه نداشتید میتونید ماکارونی رو ریز کنید و بریزید. 2️⃣میتونید جعفری هم بریزید. 3️⃣به جای گوشت چرخ کرده می تونید از مرغ استفاده کنید. نوش جان کودک شما😍 غذا هاتون رو برامون بفرستید تا واسه نی نی ها طبخ کنیم و لذت ببرن🌹🌹 💖✅کلی غذا خوشمزه و‌نکته آموزشی داخل پیج هست حتما ی سر بهش بزن😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك#تغذیه_کودک #غذای_سالم #سوپ #مادر #نوزاددختر #نوزادپسر #غذاي_خانگي #خوشمزها#رشد_کودک #ورميشل #غذاهای_خوشمزه#وزنگیری_کودک #غذای_نوزاد_زیر_ده_ماه

14 دی 1400 19:37:34

255 بازدید

mama_jaann

ابتدا به درمان غیر دارویی کولیک اشاره میکنیم: *در آغوش گرفتن به صورتی که شکم و صورت نوزاد روی دست شما باشد بهتر است این کار را پدر انجام دهدزیرا در بعضی مواقع نوزاد به بوی مادر حساس می شود. *ماساژ دورانی دور ناف نوزاد جهت خارج شدن گازهای موجود در روده نوزاد و انجام حرکت دوچرخه به صورت آهسته *استفاده از صداهای سفید مانند سشوار و جاروبرقی که بسیار راحت میتوان دانلود کرد. *استفاده از وان آب گرم *تاب دادن در پتو *عدم استفاده از مواد غذایی نفاخ توسط مادر در صورت شیردهی *استفاده از شیر خشک های ضدنفخ -درمان های دارویی شامل قطره و شربت های خوراکی که در پست بالا از برندهای مختلف قرار داده شده(ورق بزنید لطفا) +تجربه ماما جان :پسر کوچولو من وقتی به روی شکم بغل میشد به خصوص آغوش پدرش و قدم میزدیم به خواب میرفت در درمان های دارویی هم به دستور پزشک از قطره کولیکز +گرایپ واتر و پس از یک ماهگی از پدی لاکت استفاده میکردم.🌹🌹 لطفا برای درمان دارویی نوزاد خود حتما به پزشک مراجعه فرمایید. #درمان #کولیک #قطره #گریه #کودک_من

10 مهر 1399 07:34:14

132 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

2

سلام شبتون بخير 😍امشب ي سوپ زمستوني خوشمزه داريم⛄️⛈ حتما درست كنيد چون هم خيلي مقوي هست و هم خيلي خوشمزه و راحت👌🏻🥰 🔺سوپ كدوحلوايي(٧+) مرغ:٢تكه كوچك🍗 سيب زميني:١عدد كوچك🥔 هويج:نصف عددكوچك🥕 كدو حلوايي:به اندازه سيب زميني پياز:نصف عدد🧅 كره:٢٠گرم🧈 ✳️همه مواد رو به جز كدو حلوايي داخل كره تفت بديد و بعد از اينكه كمي پخت كدو رو بهش اضافه كنيد و بزاريد تا همه مواد با يك ليوان آب يا آب مرغ خوب بپزند.بعد هم سوپ رو بريزيد داخل ميكسر ويا با گوشتكوب برقي ميكس كنيد.🥰🌹سوپ شما اماده ست نوش جان😘😘 ✅نكات مهم:👇🏻 ١-اين سوپ واسه بچه هايي كه كدو حلوايي نميخورن عاليه👌🏻 ٢-بافت اين سوپ خيلي لطيفه و اكثر بچه ها خوششون مياد. ٣-اگه پياز رو حذف كنيد ميتونيداز ٦ماهگي به كودكتون بديد. ٤-كدو حلوايي سرشار از فيبرهست و واسه افرادي كه يبوست دارند توصيه ميشه👌🏻😍 #غذاي_كودك #كودك_سالم🍎#عذاي_كمكي_كودك_نوزاد #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_سالم #غذاي_كودك_هشت_ماهگى #غذاي_خانگي #غذاي_شش_ماهگي #کودک_سالم🍎# @mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

2

سلام شبتون بخير 😍امشب ي سوپ زمستوني خوشمزه داريم⛄️⛈ حتما درست كنيد چون هم خيلي مقوي هست و هم خيلي خوشمزه و راحت👌🏻🥰 🔺سوپ كدوحلوايي(٧+) مرغ:٢تكه كوچك🍗 سيب زميني:١عدد كوچك🥔 هويج:نصف عددكوچك🥕 كدو حلوايي:به اندازه سيب زميني پياز:نصف عدد🧅 كره:٢٠گرم🧈 ✳️همه مواد رو به جز كدو حلوايي داخل كره تفت بديد و بعد از اينكه كمي پخت كدو رو بهش اضافه كنيد و بزاريد تا همه مواد با يك ليوان آب يا آب مرغ خوب بپزند.بعد هم سوپ رو بريزيد داخل ميكسر ويا با گوشتكوب برقي ميكس كنيد.🥰🌹سوپ شما اماده ست نوش جان😘😘 ✅نكات مهم:👇🏻 ١-اين سوپ واسه بچه هايي كه كدو حلوايي نميخورن عاليه👌🏻 ٢-بافت اين سوپ خيلي لطيفه و اكثر بچه ها خوششون مياد. ٣-اگه پياز رو حذف كنيد ميتونيداز ٦ماهگي به كودكتون بديد. ٤-كدو حلوايي سرشار از فيبرهست و واسه افرادي كه يبوست دارند توصيه ميشه👌🏻😍 #غذاي_كودك #كودك_سالم🍎#عذاي_كمكي_كودك_نوزاد #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_سالم #غذاي_كودك_هشت_ماهگى #غذاي_خانگي #غذاي_شش_ماهگي #کودک_سالم🍎# @mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن